/spanien/atletico/forum/1091.aspx/spanien/atletico/forum/1091.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2011-06-14 17:32
Får en känsla av att Koke kommer gå samma öde tillmötes som Nacho, bänkad av medelmåttor som Gabi och Garcia.. Tycker även Suarez har gjort sig förtjänt av en startplats nära säsong efter denna vår.

Finner man igen plats för Koke väldigt nära eller i startelvan så MÅSTE han lånas ut till ett lag där han får spela väldigt mycket, för att nästa år komma och peta Gabi/Tiago/osv långt långt bort.
Nicname
2011-06-14 17:30
DeBe, jag förstår dig. Det är tyvärr den äckliga världen vi lever i. Finns inte många som Del Piero i dagens läge och kommer nog inte komma några sånna heller, tyvärr.

Deion (red)

Han är med andra ord alltså värd varenda euro? :-)
Atlético Deion (red)
2011-06-14 17:19
Alé TG

Saknar ni anfallare, kreatör, targetspelare, målgörare och bolldrivare så får ni fem spelare i en med Kun. Denna säsong har han gjort 27 mål på 41 matcher, vilket är ungefär hans årliga prouktion. Annars så räcker det oftats med att det finns tillräckligt med stora klubbar som gladeligen pungar ut de pengarna för honom, problemet är dock att han vill stanna i Spanien, men man vet aldrig. Bara jag slipper se han i en Real tröja så blir mina dagar bättre och kan förmodilgen hålla inne frukosten i magen.
Atlético DeBe
2011-06-14 17:04
Läste mig till någonstans att vår nye tränare gillar att variera spelarsystem utifrån motstånd.

4-4-2 med diamant
4-4-1-1
4-2-3-1

om vi bara värvar en duktig offensiv mittfältare kan kanske ställa till problem, ska Mérida få chansen i år månne.

AndeeI @Släpp iväg Antonio Lopez
Lopez är en bra back up och har hjärta för klubben. han är viktig att ha kvar i truppen.
Atlético DeBe
2011-06-14 16:55
om han presterar på samma nivå som hos oss så kommer ni bli väldigt nöjda. tro aldrig på honom när han påstår sig älska er klubb bara, ni kommer bli besvikna då Aguero är falsk och endast älskar pengar.
Alé TG
2011-06-14 16:40
Är Aguero värd pengarna ni ska ha för honom? Har sett väldigt lite utav honom och skulle gärna vilja veta lite mer om ni är snäll och delar med er. Ett youtubeklipp säger så lite..
Atlético AndeeI
2011-06-14 16:14
Laguppställningen skulle kunna se ut enligt följande

Joel
Silvio Miranda Godin/Dominguez Filipe

Piatti Tiago Gabi Reyes

Valero

Forlan/Osvaldo
Atlético AndeeI
2011-06-14 16:09
Att Reyes skulle gå till Galatasaray för en sådan struntsumma känns inte troligt. Föga troligt som sagt. Förstår inte heller varför man skulle försöka och värva en ny målvakt. Joel tror jag kommer att blomma ut fullständigt om han får chansen. Även Asenjo är en bra målvakt om han får vara skadefri. Det finns en anledning till att han för inte så länge sedan (man glömmer lätt) troddes bli den nya stora stjärnmålvakten. Så nej, snälla inga fler målvakter, spara de pengarna till andra positioner istället. Backlinjen tror jag kan bli trygg i år trots att det är Atletico vi snackar om. Miranda tror jag kommer bli fantastiskt. Silvio vet jag inte mycket om dessvärre. Bara själva tanken på att släppa Godin vore däremot idiotiskt. Släpp iväg Antonio Lopez och Valera istället, de har verkligen gjort sitt. Ujfalusi och Perea kommer att hålla ett tag till, åtminstone som backups.
Jag tror även att Forlan skulle kunna få en nytändning. Han har potential vilket vi alla vet. Spelar han dock som under förra säsongen så är det riskabelt att inte få in en ny grym forward. Själv hoppas jag mycket på Osvaldo. Av vad jag såg av Adrian i U21 mot England även om han inte gjorde någon höjdarmatch där så tror jag att han kommer bli grym. Ge han tid helt enkelt. Med tanke på att Aguero troligtvis sticker och att klubben förhoppningsvis låter R Garcia, A Lopez och Valera gå så hoppas jag att vi kommer ha dessa spelare till förfogande till nästa säsong.

Piatti
Salvio (Snälla plocka tillbaks han)
Miranda
Silvio
Adrian
Osvaldo
Valero
Atlético zoran
2011-06-14 14:27
Vi måste nog vänta ett tag till innan vi känner till försäsongsplanerna.

Atlético har tackat nej till €800,000 och spel i Venezuela för någon vecka sedan, så jag tror inte man har konstruerat försäsongsplanen ännu. Dessutom börjar vi ju tidigt i Europa League så det är ännu ett problem.

Förövrigt verkar det som om Borja Valero gärna spelar i Atlético..detta enligt Bonilla på Onda Madrid, han har sällan fel. Det är precis den typen av spelare som Atlético behöver.
Atlético manzanares
2011-06-14 11:14
Lopez/
Såg någonstans att försäsongstränignarna drog igång den 3 juli iaf.
Atlético Antonio Lopez
2011-06-14 01:36
Såg någon fråga innan angående "events" under sommaren för Atletico. Åker ner till Malaga över sommaren imorgon så skulle vara bra att veta, När är det man bestämmer träningsmatcherna och dylikt?

Trevlig sommar!
Atlético rawkus
2011-06-13 14:26
Lamela vill jag hemst garna se i Atleti!

Han har INTE EU-pass annu, men far det om drygt 2-4 veckor...

La Joya har allt som kravs for att bli nagot enormt, och bemastrar precis alla positioner pa mittfaltet, forutom defensiv mittfaltare.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-13 13:57
Okej, men om Forlán stannar samtidigt som man värvar ett par anfallare lär man göra allt för att sälja Diego Costa. Någon klubb lär vara intresserad av brassens tjänster.

Cabrera lär återigen lånas ut som du säger och då hänger det helt på om Godín får sitt EU-pass. Vi får väl hoppas det löser sig under sommaren då.

Då är det bara pengarna som krävs för att genomföra värvningarna. Vilka hoppas ni på? Osvaldo, Lamela, Turan, Piatti? Känns inte som både Piatti och Turan värvas då de är väldigt lika i spelstil samt att Lamela, om han värvas, skulle spela i den offensiva mittfältsrollen.

Glömde Ujfalusi, han kommer också stanna så klart.
Atlético zoran
2011-06-13 13:18
Paulo Assunção är inte problemet, han har portugisiskt pass. Problemet är att Diego Costa, Salvio, Miranda, Elías och Cabrera samtliga saknar EU-pass vilket gör att i alla fall två av de måste lämna klubben i sommar, detta förutsatt att Godín får sitt pass innan säsongen sätter igång. Cabrera kommer lånas ut samtidigt som Atlético vill sälja Diego Costa, men sedan har man bara tre platser för fyra spelare om Godín inte skulle få sitt pass.

Rubén Pérez kan vi inte räkna med, han har ingen klausul i sitt kontrakt som säger att han inte behöver spela i Deportivo, därmed stannar han i Galicien.

Ujfaluši kommer förövrigt att stanna, som back-up till Sílvio.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-13 13:08
zoran

Tack för svaret, intressant. Då låter inte min tänkbara trupp helt osannolik ändå. Vilka är det i Atléti som just nu inte har EU-pass?

Säg att Godín får sitt EU-pass & Assuncão försvinner. Då skulle nedanstående trupp kunna bli verklighet för eran del nästa säsong?

Försvarare: Sílvio, Miranda, Godín, Domínguez, Pulido(?), Filipe, A.López
Mittfältare: M.Suárez, R.Pérez, Gabi, Koke, Elías, Reyes, Lamela, Turan, Cedric(?), Juanfran
Anfallare: Osvaldo, Adrián, Forlán, Salvio/Piatti

Det kanske inte är fullt realistiskt eller troligt att ni värvar Osvaldo, Lamela, Turan & Piatti, men ett par eller tre borde ni gå in för att knyta till er.

Blir spännande att följa. Håller för övrigt med om att det vore tjänstefel, grovt sådant dessutom, att ens diskutera om Koke skall lånas ut. Ynglingen var fantastiskt bra hela våren och var nära att ta en fast plats. Juanfran känns däremot mer eller mindre useless i ert nya lagbygge.
Atlético Chewie
2011-06-12 23:16
hehe nej inte han, tror inte han var svensk faktiskt, för jag gav honom tummen upp och han svarade på något språk jag inte behärskade, kanske var turk eller något.
Atlético zoran
2011-06-12 23:15
@Bobban

Ander slog in bollen med handen, haha..
Atlético Deion (red)
2011-06-12 22:56
Chewie//

Var det L-Å Lagrell?
Atlético Chewie
2011-06-12 22:30
var på netto igår, och såg en gubbe i 70 års åldern med atletico tröja på sig.. det var coolt.
Atlético Chewie
2011-06-12 22:28
Och hon fick behålla den när det var fotboll? vilken gullig pojkvän du är!
Aupa Atleti---
2011-06-12 22:27
Bobban// Athleticliraren*
Atlético Bobban (red)
2011-06-12 22:26
@Chewie

Problemet är att gumman hade kontroll över fjärrkontrollen den här kvällen...
Atlético Chewie
2011-06-12 21:49
den går på 10an också!
Atlético Bobban (red)
2011-06-12 21:33
Spanien leder med 1-0 i halvtid i deras premiärmatch i U21 EM i Danmark mot England. I målet hittar vi givetvis De Gea som även har med sig lagkamraten Álvaro Domínguez i startelvan som en av två mittbackar. Just de båda Atléticospelarna höll på att ställa till det rejält i matchinledningen efter en kort inspark från De Gea. Dominator spelade snabbt tillbaka bollen och De Gea hamnade i trångmål rejält, men spanjorerna lyckades reda upp situationen till slut...

Ander Herrera nickade in ledningsmålet efter att Javi Martinéz varit först på bollen med pannan efter en vänsterhörna, vaket gjort av Zaragozaliraren som varit en av de bättre i den första halvleken...

Stream via veetle!
Atlético zoran
2011-06-12 20:35
Han kan spela på kanterna såväl som offensiv mittfältare.
Atlético Chewie
2011-06-12 20:26
oj glömde logga in.. en liten fundering, kan Arda även spela i mitten som playmaker eller ska han hålla sig ute på kanterna.
Nicname
2011-06-12 20:25
kan tipsa om att både kanal 10 och tv4 sport visar skön fotboll ikväll.. Corinthians-Fluminese och Spanien-England U21.
Atlético zoran
2011-06-12 20:15
@addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia

Gil Marín och hans familj har en skuld på €105 miljoner till Marbella, så vi vet inte hur mycket av pengarna som kommer användas. Jag tror 50% av alla övergångspengar går till att betala av klubbens skulder, det skrev i alla fall Gil Marín i en kommuniké när Señales de Humo hade hoppat på honom för två år sedan, detta i samband med att Heitinga såldes precis efter övergångsfönstret hade stängt.

Gil Marín har mer eller mindre tvingat iväg De Gea, man väntar bara på att han ska byta agent till Jorge Mendes och att U21-EM skall avslutas, ingen förväntar sig att han skall stanna. Personlingen vill jag inte ha några nyförvärv på målvaktsfronten, det är lika bra att satsa på Joel från början. Pulido kommer med största sannolikhet att lånas ut till någon klubb i Primera División så att han får mer speltid, det håller jag dock med om. Mirandas vara eller icke vara beror helt och hållet på om Godín får sitt pass, annars kan han lånas ut till Besiktas eller liknande, naturligtvis måste Jorge Mendes få sig en del av kakan, korrupt som han är..Stolpskotten i Atlético verkar vilja låna ut Koke av någon anledning, han är redan bättre än Raúl García och till viss del än Mario i vissa segment, det är den typen av spelare som Atlético måste bygga sitt lag på. Koke kommer dock missa en del av försäsongen eftersom Spanien spelar U19-EM i sommar, bl.a. första kvalmatchen till Europa League, om de når finalen, dvs..

Atlético har en option på Cedric där man bestämmer om han återvänder till klubben i sommar eller om han flyttar till Osasuna som en del av Juanfrans övergång. Dock så kommer man ha en köpoption på honom, men om någon annan skulle vara intresserad av att låna Cedric så har Osasuna rätten att säga nej. Honom vill fansen se i laget under sommaren, jag också, han har gjort en strålande säsong i Numancia.

Adrián är alltjämt ett osäkert kort, vi får reda på mer när en skiljedomstol avgjort målet.

Jag tror även Forlán kommer vara kvar.

€20+45 miljoner för De Gea+Kun = €65 miljoner.

Arda för ungefär €10-14 miljoner, Lamela kommer kosta minst €18 miljoner och Espanyol har redan nobbat erbjudanden så höga som €17 miljoner för Osvaldo från Atlético. Det är möjligt att man accepterar pengar och Raúl García dock, återstår att se. De vill helst sälja Salvio eftersom han skulle bringa in en hel del pengar, i så fall kommer Piatti.
Atlético zoran
2011-06-12 20:03
Piatti har italienskt pass, just nu jagas han av såväl Udinese som Lille, båda de lagen blir av med nyckelspelare så han kan mycket väl komma att ersätta antingen Alexis eller Gervinho. Jag tror inte att Arda räknas in som icke EU, Turkiet är med i en speciell kategori där deras spelare är ett undantag, precis som med många afrikanska länder, inte helt säker dock, ska kolla upp det senare. Lamela har också två pass, så det är inga problem om någon av de skulle anlända.

Det ryktas lite om att Raúl García kommer inkluderas i en eventuell övergång med Osvaldo för att sänka priset, vi får se.
Aupa Atleti---
2011-06-12 16:06
Deion (red)//

Sluta hacka på nicname :( Han har ju sj pratat med schejken, han är hans högra hand. Han sa ETT FLAK, inte 3 red bull.......
Annons: