/spanien/atletico/forum/109.aspx/spanien/atletico/forum/109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético gurra1993
2015-09-26 21:16
Hur i helvete får inte Correa starta? Vårat anfallsspel är ju smärtsamt lättläst utan han. Ingen som kan bryta mönstret
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Conserva el Calderón!
2015-09-26 21:13
Jag lägger hela mitt CSN bidrag för oktober månad att Jackson byts ut i halvlek, med all jävla rätt.
2015-09-26 20:08
Ja jag spammar.. Man tappar, helt seriöst, IQ när man läser Reals forum. Tror det finns MAX 2 vettiga personer på forumet, som faktiskt har ett hjärta för Real och inte är bortskämda 12 åringar
2015-09-26 20:00
Cloud Gamez-GodGim-Filipe Óli-Tiabi-Saul Jack-Griez
2015-09-26 19:01
Sista matchen nånsin som Leo har spelat i spanska ligan. Tack för allt!
Atlético zoran
2015-09-26 13:45
@Conserva el Calderón!:

Champions League-finalen mot Madrid.
2015-09-26 12:55
Vad syftar Simeone på när han säger "vi vet bäst hur mycket 5 min är"?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-09-26 01:57
STABIL STREAM TILL MATCHEN IMORGON.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-09-25 18:58
@Conserva el Calderón!:

Det är det enda jag väntar pa :)

PES är den enda för mig när det gäller att lira boll, men utöver det sa är FM utan tvekan det enda sportspelet jag bryr mig om :)
Atlético Kakan_Atletico
2015-09-25 18:20
Vilken sida är bäst om man vill se morgondagens match i efterhand?
Atlético Antonio López
2015-09-25 17:43
Ingen förväntar sig något revolutionerande vad gäller FIFA, finns inte mycket att göra varje år men tycker att spelet flyter på och sensorerna vid kroppskontakt utvecklats riktigt bra. Enda problemet jag hade var att det var buggigt med tuf men det är nog pga belastning från alla som skulle in samtidigt.
Atlético Chewie
2015-09-25 17:40
spelade nya Fifa igår, var inte särskilt imponerad.
2015-09-25 15:49
I väntan på FM16 :D
Atlético A.K.
2015-09-25 15:06
@Elnacho:

Om du inte köpt det, köp det inte. Som vanligt har EA stressat ut spelet istället för att göra det ordentligt.
Atlético Antonio López
2015-09-25 12:23
Får Baptistao spela imorgon?
Atlético ADCS (red)
2015-09-25 08:34
Det var lite det jag menade med tuta eller dö. Det är ju heller exakt så att de spelet vi har nu mot Barcelona ger resultat, förutom att hela världen ser på hur vi fysiskt parkerar bussen. Hur många matcher har vi nu i rad mot Barcelona där detta spelet inte gett resultat.

Ja vi kanske förlorar med 3-0 om vi faktiskt försöker vinna genom att göra mål, men samtidigt är chanserna också bra för att vinna med typ 3-2 eller 4-3 som den gamla goda tiden.

Att en målvakt gör många avgörande räddningar i en match kommer ofta automatiskt om det är högintensivt åt båda hållen där det skapas mycket chanser, då tempot och energin från utespelarna taggar i målvakten med en kroppsspråk som visar att de vi aktivt vill vinna matchen.

Samma gäller oftast vad gäller motståndare som har en "dålig" dag. Dessa dåliga dagar är väldigt sällsynta för spelare på den nivån och speciellt i toppklubbarna. Det är vårat jobb att se till de har en "dålig" dag genom att pressa bollhållare och stressa fram misstag på ett smart sätt, samt visa tt vi är här för att vinna.

De senaste åren har Real Madrid, AS och Marca flera gånger gått ur med att massa ursäkter när de förlorat mot oss. Dålig form, dålig dag, kalsongerna var för tighta... Istället för att hylla Atlético. Faktum är att det var vi som gjorde att dom hade en dålig dag.
Atlético zoran
2015-09-24 22:32
@ADCS (red):
Atleti försökte spela på det här sättet i Copa del Rey-returen ifjol (underläge 0-1) och summan av försöket blev: 1) att man blev fullständigt bortkontrade 2) slutresultatet skrevs till 2-3 i baken 3) en utvisning och det kunde, men också borde ha blivit fler utvisningar när Arda agerade skokastare mer än fotbollsspelare 4) samtliga Atleti-spelare jagade Neymar i en hel halvlek 5) Atleti åkte ur Copa del Rey För att spela som Celta gjorde måste man först och främst ha väldigt bolltrygga spelare över hela planen och ja, Celta har mycket bra bollspelare. Därefter krävs det att man har en målvakt som är avgörande i avgörande lägen (det kanske såg fantastiskt ut resultatmässigt, men Sérgio Álvarez gjorde minst 6-7 räddningar på riktigt bra målchanser) samtidigt som de egna spelarna spelar på topp och i samma veva måste även motståndarna ha en ganska dålig dag, åtminstone framför mål. Sen hjälper det ju att Barcelona-spelarna gör individuella misstag, att Sergio Roberto och Mathieu spelar istället för Rakitic och Jordi Alba. Allt är inte så glasklart som det verkar trots att Celta vinner med 4-1 även om det är en halv fingervisare. Det är mycket att ta med i beräkningen.
Atlético gurra1993
2015-09-24 19:09
Det finns Djurgården på karlaplan !
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-09-24 18:45
@Elnacho:

Tror inte det finns. Fanns bara till 14 och 15 :)
Atlético Elnacho
2015-09-24 17:19
Någon med koll på var man köper FIFA 16 Atleti edition?
Atlético La God Zilla
2015-09-24 03:48
@ADCS (red):

Försökte PSG med och det gick sådär...
2015-09-24 01:08
Haha, man kan säga att Andalusien är Spaniens sämsta för tillfället. *Ba-dum-tsss*
Atlético ADCS (red)
2015-09-23 23:03
Nu efter Celtas match var det exakt så som jag menade efter vi mötte Barcelona. Simeone må vara en bra tränare, men han ger Barcelona alltid alldeles för mycket luft. Jag älskar Simeone, men jag tål inte hans fega attityd mot just Barcelona. Celta visar var skåpet ska stå, ingen respekt. Man kör sitt eget spel och faktiskt försöket vinna matchen med att att primärt fokus på att göra mål, inte bara försvara. Det är så man ska köra mot Barcelona, tuta eller dö.
Atlético Cholo es un dios
2015-09-23 22:52
Roligt med fler som kan utmana tycker jag!
Atlético Chewie
2015-09-23 21:15
Celta är riktigt vassa.. de kan både kontra och föra spelet.
Atlético Antonio López
2015-09-23 21:12
Simeone kan nog lära sig ett och annat om han kollar på matchen.
Atlético Antonio López
2015-09-23 21:12
3-0!!

För Luis Enrique är släkten verkligen värst haha.
Atlético Antonio López
2015-09-23 21:11
Stackar guidetti kommer aldrig få tillfälle att få spela om Nolito fortsätter pumpa in mål. 5 mål på lika många matcher och delad förstaplats i skytteligan med Cristiano som gjorde lika många under en match och gått mållös resten.
2015-09-23 20:28
Ojojoj 2-0
2015-09-23 16:54
En som påminner om Tiago är Ruben Neves i Porto. Blir nog inte så lätt att lösa från..
Annons: