/spanien/atletico/forum/1089.aspx/spanien/atletico/forum/1089.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Erik_
2011-06-19 16:40
Ujfa i istanbul för läkarundersökning.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Chewie
2011-06-19 15:56
Någon som har sett Vitolo spela, jag har ingen aning vem han är.
Atlético zoran
2011-06-19 15:16
Senaste nytt om Piatti i Altas y Bajas-artikeln.
Atlético _Majk_
2011-06-19 12:53
Chelsea har gett ett bud på miljoner £50 för Kün enligt Daily Star. Bra för oss om det blir budgivning.
Atlético Deion (red)
2011-06-19 11:29
Sen måste ju Piatti även själv vilja spela för Atlético, så allt är inte så lätt som att bara betala för honom. Har även hört ett rykte om att Piatti har en "beef" med Salvio från deras tid i Argentinas U20. Enligt källor har Piatti själv sagt till Atlético att han inte kommer ett spela för Madridklubben om Salvio blir kvar. Sen kan man ju tänka på att han har Italienskt påbrå och kanske gärna vill "hem". Udinese kan även erbjuda honom CL (även om jag personligen tror att Udinese åker ut med dunder och brak redan i kvalet mot nåt seedat lag. Udineses spel är fär valpigt och naivt för Europaspel).
Atlético DeBe
2011-06-18 23:46
om piatti drar till udinese för den summan borde vår ledning avrättas med giljotin på neptuntorget i madrid, finns inga ursäkter.
Atlético Chewie
2011-06-18 20:04
Hur kan vi inte knipa honom för det priset! eller finns det kanske planer på att ta hem Cedric. Om Galatasaray är villiga att storsatsa känns det väl inte särskilt troligt att dem vill bli av med Arda?
Atlético rawkus
2011-06-18 19:58
Piatti sags vara nara Udinese for 8 milj EU...
PC
2011-06-18 18:32
ok, Kanon! Tack!
Atlético Bobban (red)
2011-06-18 14:42
@PC

Atlético de Madrid drar igång sin försäongsträning måndag den 4 juli. I vanlig ordning så börjar man säsongen med omfattande tester vid sin träningsanläggning i förorten Majadahonda. Testerna brukar pågå två till tre dagar innan man drar till Los Ángeles de San Rafael där hårdträningen pågår i de kommande två veckorna....

För att svara på din fråga, några matcher är inte planerade under denna tid än så länge, men håll utkik på denna sida där vi kommer att publicera planeringen för sommaren så snart den blir officiell!
Atlético Sportuga
2011-06-18 14:05
Ryktas lite om Aimar till oss, säger så här om det, hade förmånen att se han spela Live förra sommaren Benfica - Monaco, och han är sjukt bra vilken blick för spelet, vilka passningar , Dock har han ett problem---hans fysik han kommer kunna spela max 60 % av matcherna
PC
2011-06-18 11:59
Hej. Mina föräldrar ska vara i Madrid från 5 juli till 12 juli. Jag skulle in på hemsidan för att se om det var någon träningsmatch då, men hittade inte riktigt rätt. Någon som vet om det går någon match då?
Atlético wesse
2011-06-18 11:12
Intressant och bra läsning om Manzano!
Som vanligt håller vår red. hög kvalitét i arbetet med artiklar och uppdateringar under silly season! Keep up the good work!

Uppskattar också att höra "inside" info från ex. Zoran och Deion som sitter på info som man bara kan drömma om att få nys om!
Atlético DeBe
2011-06-18 05:45
bielsa har tackat ja till bilbao. otrolig att att vi inte erbjöd honom ett kontrakt
Atlético Erik_
2011-06-17 16:54
Keko släppt som free agent ?
ultrAslan45
2011-06-17 16:14
Hörde att A.Madrid är nära med Zarate från Lazio, Kan det stämma eller ?
Atlético AndeeI
2011-06-17 15:24
Forlan säger att han vill stanna, bra. Jag tror att han kan få en nytändning i klubben om han stannar. Reyes sägs vara ovärderlig för klubben. Jag håller med.
Atlético Deion (red)
2011-06-17 12:38
Sundbyberg//

Dock tror jag detta gäller de flesta andra spelare förutom just Reyes (fast man vet aldrig). Min personliga uppfattningen är att man ska skära ner på att handla spelare för stora summor. Utläggen kommer att vara på budgetspelare som Silvio så länge akademin inta tar fram kompetenta spelare till just den positionen i fråga.

Det som jag dock blir orolig för att är detta kan leda till att vi blir utvecklarklubb som föder de andra lagen med spelare. Ja vi kanske får in del pengar och har små egna utgifter, men det är ändå något att tänka på.

Jag tvekar inte en enda sekund att mycket har med UEFA's nya financial fair play regler där man bara får redovisa en viss förlust under en 3-årsperiod för att få spela i Europa. En gräns som vi i dagsläget inte kan matcha med våra skulder.

Tycker samtidigt att det är en bra väg att ta för att balansera ekonomin på sikt även fast de sportsligt kan bli några mörka år. Vi har även arenabygget.

Såg på Arsenal TV förra året att delegater från Atlético hade varit och besökt Arsenals anläggningar i några dagar för att bättre bild om hur Arsenal gjort för att balansera ekonomin i samband och efter bygget av Ashburton Grove (Emirates).

Det är faktist först i år som Wenger har pengar att röra sig med transfermarknanden. Han har gjort ett jäkligt bra jobb de senaste 5 åren, både sportligt och ekonomiskt för att Arsena ska kunna betala skulden för arenan.

Tror det är en modell som Atlético vill eftersträva. Det kan bli ett ljus i slutet av tunneln, men det kan bli några mörka år som sagt.

Men det sagt så finns även familjen Gils skulder till Marbella i bakgrunden som motiverare av den "nya" modellen, om den nu blir av.
Atlético Sundbyberg
2011-06-17 11:24
@ Deion

Riktigt intressant input. Bra info!
Atlético Deion (red)
2011-06-17 10:33
Jag har tänkt på vad som pågår just nu i Atlético. Har chattat med några riktigt inbitna hardcores från Madrid och de har ändrat min uppfattning lite. Ska jag vara ärlig så tror jag inte allt är Gil/Cerezos fel heller. Får en stark känsla av att det är Caminero som har ett projekt på gång.

Några av dem jag pratat med har varit på supportermöte med Caminero och fått en del svar. Det intrycket jag fick efter samtalen var att vi sakta ska anamma Barcelonas projekt. Ledningen tycker tydligen att akademin är tillräckligt vass för att starta ett sånt projekt.

Pusselbitarna börjar falla på plats nu i min hjärna. De är därför vi har börjat ta in massa föredetta spelare i ledarstaben, sån som kan och brinner för klubben. Man börjar "rensa" klubben och säljer de man kan få pengar för.

Min känsla är att man vill bygga grunden och stommen av klubben med egna spelare så småningom. Känns spännande och om detta är Camineros projekt. Han ansåg att dagens Atlético visar för lite hjärta på planen.

Nåväl, det var information som jag uppfattade det iallafall... det återstår att se.

En annan liten pik som jag hörde var att Caminero planerar att plocka hem Torres inom en snar framtid för att ha några seniorspelare från akademin i laget. Tror det är däför man hämtar hem Gabi också.

Jag tror vi kan räkna med att Borja får chansen i år från bänken så som det lät.
Atlético Sk018
2011-06-17 08:01
Är lite inne på DeBe's mening. Med tanke på att vi trots allt tjänar in lite pengar på att byta i laget, så är inte det nya atletico helt uppåt väggarna. Backlinjen är för första gången någorlunda genomtänkt. Finns godtagbara reserver på alla positioner i laget, samt att vi får in unga och hungriga. Får vi en rejäl spelkreatör samt en bra spets längst upp, så tror jag att vi knappast bör oroa oss för kontraktet ;)

Laget har inte längre lika stora "stjärnor", men istället känns det som ett rätt bra jämnt lag som andas friskhet!
Atlético DeBe
2011-06-17 05:20
Smultronbilar
Mitt inlägg va ironiskt, jag är i synnerhet emot reyes försäljningen. stommen är redan borta i och med kuns framtida uttåg och spillrorna som blev kvar är numer bort blåsta till galatasaray. det enda vi kan glädjas åt är att vi för första gången på länge får se en bra backlinje, Filipe, miranda, godin, silvio. lite underligt att ufo släpps då han va den solklara backupen för silvio till höger. det centrala mittfältet är fortsatt starkt, gabi, mario, elias, koke och allas favorit raul garcia. det behövs såklart förstärkning här då assuscao och garcia kan vara på väg bort.

sammanfattning
backar:
vb. Lopez
vb. filipe
cb. godin
cb. miranda
cb. dominguez
cb. perea
hb. silvio
hb. valera

centralt mittfält
Mario
elias
gabi
koke

nu är frågan om ledningen verkligen säljer assuncao och garcia. jag hoppas verkligen det är fallet, men då krävs att vi värvar hem camacho och ett mittfält med de fem utgör en fin stomme i min mening. det som räds mig är såklart offensiven där vi nu endast har salvio och juanfran att räkna med som etablerad spelare och det ser oerhört skrämmande ut.

vi bygger nytt och förhoppningsvis rätt till nästa säsong, jag vill verkligen ha med reyes i det bygget men drar han så hoppas jag att de vi satsar på klarar att hålla oss kvar i ligan och för att till framtiden utvecklas till ett topp fyra lag. vad som nu kravs att vi köper är en bra kantspringare i piatti hämtar hem cedric, köper en duktig forward, hoppas att adrian får rätt och anländer (som för övrigt ser lysande ut i u21 em), satsar på borja och att en offensiv mittfältskreatör värvas så tror jag vi grejar ett kontrakt till nästa år

kantspringare
vk. cedric
vk. piatti.
hk. salvio
hk. juanfran

offensiva mittfältare
merida
och ett förslavat som går direkt in i startelvan

anfall
adrian
borja
och en etablerad som går direkt in i startelvan.

sammanfattningsvis ser det inte direkt dåligt ut men allt hänger på vilka spelare som köps in som förstavalanfallare och offensiv mittfältare.

mv. asenjo
mv. joel

vb. Lopez
vb. filipe
cb. godin
cb. miranda
cb. dominguez
cb. perea
hb. silvio
hb. valera

cm. Mario
cm. elias
cm. gabi
cm. koke
cm. camacho

om. merida
om. ny startspelare, Arda Turan?

vk. cedric
vk. piatti.
hk. salvio
hk. juanfran

a. adrian
a. borja
a. ny startspelare, vem blir detta tro

spännande, osäkert och nytt!!!
Atlético 20corona
2011-06-17 05:10
Rykten jag har läst dom senaste 24 timmarna. IN ( Hink med Salt!? ) Gustavo Munua Pablo Aimar Guiza UT Forlan Reyes Ujfa Haha! hihi! hoho! hehe! ( tappar förståndet )
Atlético Smultronbilar
2011-06-17 02:46
DeBe,
Om vi säljer alla våra bäst spelare åker vi ur serien, utan att hinna blinka! För hur ska vi kunna köpa in en ny stomme och hinna spela ihop den?!
Atlético Smultronbilar
2011-06-17 02:43
Detta kan inte stämma!! Så fort ja såg att Reyes var inblandad i förhandlingarna så tog ja det hela men en NÄVE salt..
Atlético DeBe
2011-06-17 01:55
katastrof!!!

ledningen behöver slaktas.

Spelare ut:
Reyes
Agüero
Forlan
De Gea
Ufo
Tiago

mer än halva startelvan.

spelare kvar:
Raul Garcia
Diego Costa

Nyförvärv:
Miranda
Sílvio
Gabi

ser bra ut detta... i backlinjen i alla fall. urk
Nicname
2011-06-17 01:16
Galatasarays president landa precis i Turkiet efter en lång dag i Madrid sa han att han gick riktigt bra och alla tre spelare är riktigt villiga att få spela i GS så inom någon dag är det 100% klar officiellt sa han.
Atlético AndeeI
2011-06-17 00:55
Om det stämmer att Reyes, Ujfalusi och Forlan är på väg till Galatasaray så är det bara och konstatera att vi är en av världens absolut sämst sköta klubbar. Varför skulle man överhuvudtaget vilja släppa Reyes??
Till råga på det så kommer med största sannolikhet även De Gea och Aguero att lämna skutan, låt oss säga den sjunkande. Jag hoppas verkligen att det bara är ett rykte. Fy fan...
Galatasaray
2011-06-17 00:03
Grabbar nu sägs det vara klart att vi kommit överens med spelarna också. Jag hoppas dessa tre lyckas i Turkiet :D
Atlético Deion (red)
2011-06-16 22:49
Zoran och Bobban//

Vi skulle aldrig ha låtit Gil lämna Åland när vi hade chansen..... Jag skulle ha tagit smällen för klubben. Hoppas ni förlåter mig...
Annons: