/spanien/atletico/forum/1085.aspx/spanien/atletico/forum/1085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
A Lopez
2011-06-27 15:42
Ett plus för tröjorna, tycker de ser riktigt bra ut!
Atlético Chewie
2011-06-27 15:41
Jag tyckte även att bortastället var ganska snyggt
Aupa Atleti---
2011-06-27 13:38
De nya tröjorna har blivit presenterade idag. Det såg jag på Aléticos facebook-sida.
Atlético Deion (red)
2011-06-27 11:44
Atlético sägs vara intresserade av den föredetta engelska landslagsyttern David Bentley som truppsspelare. Den förra Arsenalspelare/produkten spelar i Tottenham men varit utlånad till Birmingham. Atlético vill ge 26-åringen en chans att återuppliva sin karriär. Själv säger han att han länge velat spela i Spanien eller Itlaien då han spelstil passar bättre där. Tycka vad man vill så var han faktiskt väldigt lovande ett tag och med en bollträff vid fasta situationer och inlägg som var en av branchen bästa efter Beckham, faktiskt. Men det måste ändå vara det sjukaste ryktet hittils.
Atlético Chewie
2011-06-27 07:35
Jo det verkar så, Instämmer med Aupa Atleti.. Lamela borde väl inte vara omöjlig nu!
Atlético DeBe
2011-06-27 07:21
förmodligen ämnad för b laget.
Atlético Chewie
2011-06-27 07:16
tydligen har vi signat någon vänsterytter vid namn Ivan Sanchez från Jaén.
Atlético DeBe
2011-06-27 03:42
Driblar Zlatko_174 sig undan Deions argument får man väll kalla honom Zlatko_174 politikern.
Atlético 20corona
2011-06-27 02:44
läste att River Plate har åkt ner! helt sjukt! Hur tror ni det går med Lamela till Atleti?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Deion (red)
2011-06-27 01:25
Zlatko_174//

Hör du ens hur du låter? Han gjorde 14 matcher i Padovas A-lag ja, men klubben har utvecklat han sen han var 13 i Padovas B-lag i olika ungdomsserier och reservlag för att göra han redo för A-laget. Sen när Padova flyttade upp honom så fick Juvetnus upp ögonen för honom.

Juventus utvecklade Giovinco i många år i Primaveran för göra han färdig för debut i A-laget. Som 19-åring gjorde Giovinco sin debutsäsong 2006 A-laget precis Del Piero gjorde för Padovas A-lag. Så du menar att om Atlético köpt Giovonco 2006 efter hans debut så hade vi idag kunnat kallat Giovinco för en Atléticoprodukt?

Väntar på ditt svar...

Om ni Juventussupportrar nu vet så mycket om Del Piero så har ni knappast sett intervjuer med honom på italienska där han mer än en gång tackar Padova för den spelare han är.
Atlético Sk018
2011-06-27 01:01
Låt mig förstå detta korrekt. För att illustrera hur ni målar upp Del Piero som "juve-produkt" så tänker jag använda mig av Joel som exempel (ung och utan rutin från a-lag). Om ni skulle värva honom och ge honom lite speltid, så skulle han med högsta sannolikhet blomma ut. Skulle han då helt plötsligt vara "juve-produkt" också?

Känns jätte rimligt..
Zlatko_174
2011-06-26 23:38
Deion (red)

Vi Juventus supportrar vet mycket om våran kära klubb. Han gjorde 14 matcher i Padova och 1 mål. Han var duktig i Padova inget snack, men Juventus fostrade honom. Juve har fostrat Del Piero, och det är mycket tack var det Juventus som Del Piero blev så bra som han var i sina bästa dagar.

Minns ett avsnitt av Club Calcio i TV4 då exakt denna diskussion kom upp i programmet och alla var överens om att det var Juventus som gjorde han trots sina 14 matcher i Padova. 14 matcher är ändå ingenting om man tänker på hur många han gjort för Juventus.

Dessutom är man INTE en färdig spelare vid 19 års ålder, herregud. Man är inte ens nära ordet "nästan".
Zlatko_174
2011-06-26 23:36
Aupa Atleti---
2011-06-26 21:24
Nu måste Lamela verkligen lämna efter Rivers 1-1 resultat nyss, vilket leder till att River åker ut (?!) ur Argentinas högsta liga. Kom igen nu, priset borde inte vara högt...
Atlético Deion (red)
2011-06-26 19:18
Zlatko_174//

Men ärligt talat, Del Pieros är ju INTE en Juventusprodukt. Killen kom till Juventus som 19-årig nästan färdig spelare. Det är som att vi skulle värva Thiago nu från Barcelona och kalla honom en egen produkt.

kriz//

Del Piero var en stor talang även innan han kom till Padova. Det var i Padova som han dock visade upp sina kunskaper i Serie B som offensiv mittfältare som gjorde att Juventus fick upp ögonen för honom. Han kunde redan i Padova dribbla 2-3 gubbar och lägga en perfekt djupledsboll till anfallarna.

Juventus betalade en hel del pengar för honom. Du tror verkligen dåtidens Juventus köpte randomspelare som var 19 år och inte bra? Juventus köpte han för att han redan var bra. Han är en Padovaprodukt och inget annat.

Det är skrämmande hur lite många Juventussupportar egentligen vet om sitt lag...

kriz
2011-06-26 17:02
Aupa Atleti---

Att säga att Del Piero slog igenom i Padova är ren och skär brist på kunskap, visst spelade han någon enstaka Serie B match men han gjorde inte så mycket väsen av sig.
Atlético Chewie
2011-06-26 16:57
Tänkte väl främst på internet maffiabossen Cosa Nostra.
Zlatko_174
2011-06-26 16:53
Chewie

Jag har inte sagt något av det du nämner. Ni borde inte ens ta åt er när folk skriver så, bara att ignorera.
Aupa Atleti---
2011-06-26 16:51
Raul har bara spelat i ungdomarna i Atletico, inte ens det då han slog igenom i Castilla. Del Piero slog igenom i Padova och ansågs en av Italiens största stjärnor senare, det hade de rätt i. Han blev fantastisk på alla sätt och vis, men han var redan bra när han kom till Juve.
Zlatko_174
2011-06-26 16:49
Aupa Atleti--

Skämtar du med mig? Jag vet mycket väl allt du har tagit upp. Men när han kom till Juventus, det var då han fostrades till den spelare han blev när han var som bäst.

I Padova gjorde han 14 matcher och San Vendemiano räknar jag inte ens.
Juventus fostrade Del Piero, samma sak med Raul som spelade i Atl.Madrid som liten. Det var fortfarande R.Madrid som fostrade Raul till den spelaren han blev.
Atlético Chewie
2011-06-26 16:48
Del Piero är underbar på alla sätt och vis, men kom inte till vårt forum och tro att vi ska bli glada när ni börjar med att skriva ett inlägg om att Aguero är klar för Juve när han inte är det. och kom fan inte och säg att vi inte fostrat bra spelare, bara på några år nu har ju Torres, De Gea och till stor del Agüero vuxit fram ur vår verksamhet!
Aupa Atleti---
2011-06-26 16:41
Zlatko/ Är du Juve fan? Det känns inte så... Del Piero's moderklubb var San Vendemiano, därefter fick han proffskontrak '91 med Padova (vilket är hans klubb, där hans talang spåddes).. Ni fick en spelare precis som vi fick Aguero, på toppen av hans unga karriär, nu behövdes bara lite slip hit och dit..
Aupa Atleti---
2011-06-26 16:35
Vi är sköna, hade du varit skön om Atletico hade försökt värva Buffon/Del Piero för 6 år sen och jag hade kommit med Inter's tröja till ert forum och sagt massa skit hit o dit? Hade jag det? Aa, förmodligen för min del.
Zlatko_174
2011-06-26 16:35
Aupa Atleti---

Alessandro Del Piero räcker.
Alessandro Del Piero!
2011-06-26 16:30
Jävla hatare hela bunten här, trodde atletico fans var sköna. Men visst.
Aupa Atleti---
2011-06-26 16:21
Ja precis! Men jag förstår inte att en Sevillista (eller om han nu är det) ska blanda sig när vi snackar om Juve, jag går nu till Kaiserslauterns forum och säger att Lorient FC äger de fullständigt..
Atlético Deion (red)
2011-06-26 16:21
Seba Fiat//

Ska komma från klubben som är affischbarnet för fusk och doping. På tal om pajasklubbar dåra....
Atlético Deion (red)
2011-06-26 16:17
Aupa Atleti//

Hahaha! Ironi är underskattat!
Aupa Atleti---
2011-06-26 14:15
Förlåt, ska aldrig mer uttala mig om Juventus igen, de är så j*vla bra! Sorry SEBA FIAT
SEBA FIAT
2011-06-26 14:09
Atletico är en pajas klubb om man ska jämföra med Juventus.
Annons: