/spanien/atletico/forum/1083.aspx/spanien/atletico/forum/1083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Smultronbilar
2011-06-30 02:07
Enligt aftonbladet kostade De Geas kärleken för Atletico 29 miljoner euro!

Det är bara att acceptera att så här ser den moderna fotbollen ut. Spelare väljer sällan klubbkärlek före titlar och pengar..
Atlético Deion (red)
2011-06-30 01:28
Juventus<3//

Herregud, Jag kommer att strypa ledningen om de gör en sån deal. Vi har redan Joel Robles och Sergio Asenjo. Vad ska vi med den 34-åriga medelmåttan Storari till? Ett par räddningar förra året gör han inte till en bra målvakt.
Aupa Atleti---
2011-06-30 00:30
HataBarca/

Ditt smeknamn och laget du "håller på" håller verkligen måtten, hur lyckas du? :(

Jag syftade kanske inte just tårÖGD. Man kan höra hur hans röst blev tung och att han började sakta ner lite, vilket tyder på hur tungt det verkligen är för honom att lämna.

Lol är verkligen ett omoget uttryck, är du säker att du lever upp till dess rykte?
Real Madrid HataBarca
2011-06-29 23:25
Aupa Atleti--- De Gea blev verkligen inte tårögd på den videon lol
Juventus<3
2011-06-29 22:46
ni vet väl att Aguero, De gea och Ujfalusi inte kommer ge er 75 miljoner euro?

Ni kommer få 35 mljoner euro för Aguero + En jävligt grym målvakt i form av Marco Storari !
Aupa Atleti---
2011-06-29 21:34
Atlético rawkus
2011-06-29 21:00
Jag prisade De Gea for hans hjarta for klubben och var, for forsta gangen nagonsonn, pa god vag att ha en malvakt(!) som favvospelare i ett lag...

"True colors"... Tack for allt David och lycka till, men lar dig att knipa kaft om saker du aldrig ens tankt halla - blir sa mycket smidigare da, hehe ;O

Kun tanker jag inte ens uttala mig om i dagslaget... Han har spridit mundiarre av den varssta sorten med tanke pa "Jag vill till Real". Tvi.
Atlético 20corona
2011-06-29 20:34
Diego Costa + RG = Osvaldo?
släng in Valera också! ;)
Aupa Atleti---
2011-06-29 19:32
Även Inter är med i racet om Lamela.
Aupa Atleti---
2011-06-29 19:24
Bir inte De Gea tårögd vid slutet av videon?

Muchas Gracias David!!
Atlético Nahro
2011-06-29 18:51
Om man ser på det så är det egentligen tur att vi ens får flis för De Gea. Han kunde ju dragit för två år sen eller vad det var. Men jag håller med, det är ett hycklande utan dess like från både De Geas sida när han ena sekunden säger hur mycket han älskar Atléti för att dra en säsong senare. Samma gäller Aguero som bedyrade sin kärlek och sen drar till ett jävla mittenlag i Italien. Illa är det.
Atlético akeesson
2011-06-29 18:31
Lycka till, David!

Men jag kan inte annat än att tycka att det är jävligt svinaktigt och överklassigt att sticka från moderklubben i så tidig ålder. Speciellt efter allt vi gjort för honom... som tur är har vi hyfsad back-up :-)
Atlético rawkus
2011-06-29 17:47
Higuain: Har ej hort mycket gallande Lamela + Atleti. Verkar mest vara just Roma och aven Napoli...

Aupa: Billigare, minst lika lovande vid samma alder. Dock gillar jag Erik och skulle garna se hur han klatt den rod-vita trojan ;)
Aupa Atleti---
2011-06-29 16:52
Man kan tolka nära på olika sätt. Men nära (långt) är han. Roma och vi slåss om hans signatur.
Real Madrid Higuaín#20// *CR7*
2011-06-29 16:15
Är Lamela nära er?
Aupa Atleti---
2011-06-29 16:03
rawkus/

Mycket spännande spelare, hade nog hellre sett honom än Lamela i Atleti, but one step at a time. Hoppas ledningen hämtar in Lamela. Han kan knappt misslyckas efter Rivers säsong?
Atlético rawkus
2011-06-29 15:18
Deion: Problemet lar snart vara lost, da bade Lamela, Lanzini, F Mori och inte minst Pereyra lar lamna, hehe ;)

Lanzini var ju den som skulle ta over efter Lamela - fragan ar vad som hander nu med River...?

Trots att jag ar Bocafan, sa kanns detta javligt tarkigt, da River helt enkelt SKA vara i hogsta ligan.

Plus att min inbokade resa till den kommande sasongens Superclasico(pa Bombonera) nu krossats...totalt.

River kommer behova flera ar pa sig att bygga upp detta.

Skit.
Atlético Chewie
2011-06-29 13:46
kan han vara utan skador en längre period så.
Atlético Kun Kun Kun
2011-06-29 13:08
Det snackas om Joel som första målvakt nu, varför inte Asenjo? Hade inte han blivit skadad så hade det troligtvis varit han som sålts till United.
Atlético Erik_
2011-06-29 12:15
Ryktas om att Osvaldo är på väg. Vi ska tydligen betala 14 milj. € + två spelare i så fall.
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Higuaín#20// *CR7*
2011-06-29 11:08
Chewie

Backlinjen är grym, men varför inte Asenjo i målet? Fortfarande stor potencial :)
Atlético Deion (red)
2011-06-29 10:39
Fast jag tror nog att de Argentinska landslaget hoppar över både Lemela och La Joya så länge River håller till i Primera B Nacional. La Albiceleste har för hög status för att ha spelare från Primera B Nacional, även om de tillhör River. Fast man vet aldrig. Har faktisk också undrat varför man bara pratar om Lamela i River när Lanzini är en mycket spännande talang. Även om jag kollar på Argentinska Primera División så har han inte gjort så många matcher men det brukar inte stoppa klubbar från att prata om honom.
Atlético Chewie
2011-06-29 02:54
Låter spännande!
Atlético rawkus
2011-06-29 02:42
Gallande just Lanzini:

"It is said that clubs such as Manchester United, Chelsea, Real Madrid, Barcelona, Inter Milan and many more have posted scouts to watch this exciting Argentine talent.

Lanzini is yet to be capped for the Argentine national team and it is only a matter of time before the youngster gets his call-up.

Playing style

Lanzini’s primary position on the field is as an attacking midfielder and assumes the role of a play-maker for his team.

The young midfielder is well known for his sudden burst of speed and excellent dribbling ability.

Lanzini also has the ability to control play in midfield and this is an important aspect of being a successful midfielder in the modern game.

The 18 year old is also occasionally deployed in the flanks to play as a wide winger."
Atlético rawkus
2011-06-29 02:38
Om vi nu ej satsar pa Lamela, sa anser jag att hans hyperintressante lagkamrat(pa samma position dessutom!), Manuel Lanzini, 18 bast, vore ett rejalt spannande prospect, tro mig.

Killen ar dessutom halvItalienare, sa inget EU-pass tjaffs(aven om Lamela far sitt om lite drygt 2-3 veckor...)

Billigare an Lamela, och en av de storsta talangerna River spottat ur sig pa de senare aren.

Chewie: Gillar din uppstallning.
Atlético Chewie
2011-06-29 02:22
--------------Forlan--------------
-----Piatti--Lamela--Reyes--
------Mario/Koke--Elias-------
Filipe-Godin-Miranda-Silvio
---------------Joel----------------

In med Lamela nu för i helvete, han hade gjort sig så jävla bra där i mitten.. och gärna Piatti !
Atlético Sportuga
2011-06-28 20:06
Kul med Silvio, gillar att det finns någon Tuga kvar i laget om Tiago skulle försvinna, hur går det där ?

Sen tycker jag (om det som står här nere stämmer ) att De Gea's prislapp är för låg
Atlético Antonio Lopez
2011-06-28 16:34
Var ute på en joggingrunda här i solkusten (15min från Marbella) Och sprang förbi en ganska stilig byggnad med namnet "Gil finans" på.

Någon som vill investera kanske?
Atlético zoran
2011-06-28 16:17
@IscoElChé

Atléticos skuld ligger på €180-200 miljoner, detta enligt Gil Marín som är högsta hönset i klubben. Atléti som klubb betalar €15 miljoner per säsong för att bli av med skulden, förut trodde vi att den summan låg på hälften av alla spelare som säljs under säsongen, vilket är fel. Miguel Ángel Gil Marín och hans familj har en skuld på €105 miljoner till staden Marbella som de säkerligen kommer försöka överklaga, familjen Gil är kända för att dra ut på betalningar rent generellt.

Det sägs att De Geas övergång är värd €25 miljoner, utköpsklausuler gäller inte klubbar utanför Spanien. Spelarens övergång kostar MUTD €20 miljoner, sedan ville man försäkra sig om De Geas signatur så man betalade ytterligare €3 miljoner som någon sorts köpoption. Atléti kan få ytterligare €2 miljoner i bonusar och med tanke på att det är en klubb som vinner, så kommer antagligen det också att betalas ut.

Du har rätt angående Atléticos mittfält; Mario, Elías, Raúl García, Fran Mérida, Paulo Assunção, Koke och Gabi.

Så här ligger det till just nu.

Atlético vill sälja Raúl García eftersom spelaren inte har motsvarat förväntningarna, dessutom är han i sitt sista år på kontraktet. Hans marknadsvärde har gått ned avsevärt, ungefär som med Joaquín när han köptes från Real Betis till att han såldes till Málaga. Mérida är på god väg att lånas ut i sommar, han behöver speltid. Klubben är beredd att lyssna på bud gällande Paulo Assunção och kommer sälja om man får in något som tillfredsställer. Elías vill man behålla, men man har problem med spelare som inte har EU-pass, Elías är en av dessa, Salvio, Godín, Miranda, Diego Costa och Cabrera är fem andra.

Gabi presenteras med största sannolikhet imorgon eller på torsdag.

Det behövs en spelorganisatör, någon form av kreatör som har samma profil som Borja Valero i Atlético och det verkar även som om Manzano är villig att satsa på Koke, så tolkar jag det faktum att han inte är med i Spaniens U19-landslag i sommar när de spelar U19-EM i Rumänien. Väl där är han en av lagets allra viktigaste spelare. Det är alldeles för lite kreativitet på mittfältet, en av anledningarna till att klubben underpresterade den gångna säsongen.

Förövrigt så tar vi gärna Isco som mediapunta. Vilken fin utveckling han har haft under de två senaste åren, hela vägen från U17 EM i Tyskland 2009 till nu. Han är en framtida crack.

@Higuaín#20// *CR7*

Det tror jag med. Sílvio har imponerat väldigt mycket på mig när jag har sett Braga i såväl liga som Europa League och Champions League den gångna säsongen. Undantaget var väl kanske matchen mot Arsenal på Emirates, men å andra sidan hade han precis kommit från Rio Ave så det behövdes lite tid.

Du hade inte varit Madridista om du inte hade sagt den där sista meningen, haha..
Atlético Deion (red)
2011-06-28 15:47
Higuaín#20// *CR7*´//

Håller med. För derbymatcherna så har vi köpt hel fel. Där borde för följa Real Madrids exempel istället. Vitienes, Iturralde, Borbalan och M Fernández var tidigt ute och skrev på för Real Madrid. Där missade vi faktiskt måste jag erkänna.
Annons: