/spanien/atletico/forum/1081.aspx/spanien/atletico/forum/1081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2011-07-04 15:36
@[RealMadrid - R9 Ronaldo]

Atlético de Madrid är extremt dåligt skött. Det råder inget tvivel om det. Varför tror du så många stödjer "Atléticos por el Cambio"?

Som Luffen säger, vi skulle också kunna bygga en hysterisk trupp om vi hade €100 miljoner extra i kassan. Tycker du att det är realistiskt att Atlético eller någon annan klubb skall kunna utmana FCB och RM när dessa klubbar har större TV-intäkter än utmanarna har i form av budget. Atléticos budget är cirka €120 miljoner.

Däremot så är Atlético-ledningen fegisar som inte vågar gå emot FCB och RM i den här frågan, samma gäller Valencia. Där stödjer fan i mig jag också Del Nido, men Gil Maríns "kompetens" skulle väl lysa igenom ännu mer om fler hade samma typ av TV-intäkter.
Atlético Luff
2011-07-04 14:57
[RealMadrid - R9 Ronaldo]

Hade vi haft långt över 100% mer i TVpengar än de fjärde bäst tjänade laget hade vi givetvis kommit trea, nu skiljer det inte så värst mycket mellan ett par mittenlag i TVligan.

Självklart hade ni kommit 1a och 2a med de trupper ni har idag, trupper som byggts på era hysteriska intäkter.. Hade TVpengarna jämnats ut så hade ni dock fått det svårare över en 5årsperiod.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-07-04 13:46
Zoran

Atl Madrid är det laget som har tredje mest intäkter, varför kommer inte ni trea i ligan? Även om Real Madrid och Barcelona minskade sina tv intäkter vet både du och jag att dem fortfarande hade kommit etta och tvåa.
Atlético zoran
2011-07-04 13:05
@Higuaín#20// *CR7*

Tycker du det är så konstigt att FCB och RM slåss om titeln varje år när de har €100 miljoner mer i TV-intäkter än andra placerade lag som Valencia och Atlético varje säsong?
Real Madrid Higuaín#20// *CR7*
2011-07-04 12:28
Deion (red)
Ehhh du frågade ju när vi var med och slogs om guldet sist HAHA?? och ja svarade att det var 09/10.... När var ni med sist? :)
Atlético Deion (red)
2011-07-04 12:08
Higuaín#20// *CR7* //

Been there, done that. Heard it all before. Så du måste alltså gå tillbaka 2 år i tiden får ens ha ett någorlunda dåligt argument. Kun borde gå någonstans med framtidsutsikter.
2011-07-04 11:37
Deion (red)

Oj 3 poäng, men tycker inte du att man är med och slåss om guldet när man fortfarande har chans i sista omgången?? Pratar alltså om 09/10.

Och vi har inga framtidsutsikter?? OKEJ!!! Vi har ett väldigt bra lag och laget är nästan yngst i Europa... Dumma dig inte tack..
Atlético Deion (red)
2011-07-04 10:01
Higuaín#20// *CR7*//

"Förra säsongen vann de med en poäng"... Ehhhh? Driver du med mig? På vilken planet då och vilken La Liga har du följt egentligen? Önsketänkande?

Att vara en glorifierad springpojke åt Barcelona är inget att skryta med. Kun borde gå någon annanstans med framtidsutsikter.
2011-07-04 00:26
Deion (red)

Förra säsongen vann de med en poäng... Sedan så vann vi 07 och 08
Aupa Atleti---
2011-07-03 23:13
[RealMadrid - R9 Ronaldo] /

Koke har mer talang än någon annan mittfältare på hans position i Real Madrid, det kan jag garantera dig! Bara se hur han kommer att växa. Jag lovar dig!

Assuncao gjorde mycket stor skillnad när han var som bäst, raderade Xabi Alonso, Xavi, Iniesta och andra stjärnor totalt under en match. Det kallar jag riktigt bra!

Atleti har inte haft lika många världsstjärnor som t.ex. Valencia (Mendieta, Villa, Silva och andra), Barca (behöver jag nämna?) och Real (...), men som en väldigt klok person som jag respekterar väldigt mycket här på forumet sa en gång till mig. Atletico de Madrid är ett arbetarlag. Här får inga stjärnor stort utrymme, vi arbetar en-för-alla, alla-för-en. Det är så och det kommer alltid att vara så, vi måste bara hitta det. Sen steg efter steg kommer vi att erövra Europa, jag har tålamod, och jag är säker på att de som håller på Atleti just nu, har väldigt stort tålamod. Det kommer, vår tid kommer!

Atlético Deion (red)
2011-07-03 21:35
[RealMadrid - R9 Ronaldo]//

Å andra sidan borde han väl isåfall ínte gå till Real om han vill slåss om guldet. När var det sist ni hotade Barcelona om guldet?
2011-07-03 17:25

Jag diskuterar inte emot dig att det är äckligt utav Aguero ifall han skulle komma till Real Madrid, det är smutsigt gjort. Jag hade blivit galen om motsvarande sak hade hänt i mig med någon spelare i Real Madrid. Det argumenterar jag inte emot.

Och sen sa jag inte att Dominguez var kass, jag sa bara att han inte är den bästa. Enligt mig så håller inte han, det har han bland annat bevisat mot Real Madrid. Utav dem mittfältarna du nämnde så är det väl Tiago som är bra. Gabi har inte gjort någon match hos er men han är också bra.

Jag orkar inte kommentera varenda en mittfältare, men det är inga världstjärnor. Malaga har värvat Toulalan som är bättre än alla mittfältare där. Det är inget speciellt med dem spelarna, dem gör ingen skillnad. Typ som Reyes. Typ som Simao gjorde innan och även Maxi Rodriguez.

Nu vet jag inte vad ert mål är, men för att komma topp 4 i Spanien tycker jag det är för dåligt mittfält, men det är bara jag det.
Aupa Atleti---
2011-07-03 16:33
[RealMadrid - R9 Ronaldo] /

Okej, om jag fattar rätt så tycker du att Mario Suarez, Paulo Assuncao, Ignacio Camacho, Gabi, Tiago, Elias, Koke och Fran Merida är värdelösa? Du behöver inte säga nåt mer..

Dominguez inte bra? Han var vice-kapten i u-21 landslaget, han har haft stora genombrott i 2 år nu. Vunnit 2 titlar med ett lag som inte vunnit nåt sen '96. Kallades till VM-truppen med De Gea men fick stå över.. Är det dåligt för dig? Godin har varit skadad 1 gång under hela året, resten hade han problem med sin tarm. Det förklarar en hel del. Spela du i 90 minuter mot Messi eller Ronaldo med magbesvär så ska vi se hur bra du lyckas..

Jag förstår och vet att han inte kan stanna i Atleti karriären ut. Det är solklart. Men utav självrespekt och respekt för klubben och alla som har hjälpt honom att komma dit han är just nu så borde han göra som Torres. Lova att han aldrig kommer att lämna för något spanskt lag oavsett hur bra laget är, förutom Atleti. Chelsea vill ha Agüero förfan. Gå o bilda världens bästa och giftigaste (återigen) anfallspar med Torres. Give me a break...

Tevez är i Man City bara för pengarna, han sa det själv. Han har tappat lusten att spela fotboll. Det är bara pengarna som håller honom levande där. Så ditt argument om det är fu**ed. Men iaf såklart att mycket annat är också inblandat. Vem vill inte bo i en av Europas finaste städer? Den saken är klar. Men han ska ha lite självrespekt fan.. Han är/var kapten i Atleti, sen han lämnar för Real...
2011-07-03 15:01
Aupa Atleti

Spelar det någon roll om ni har 12 mittfältare på samma position och alla är värdelösa? Köp en riktigt bra istället. Gör er av med spelare som Raul Garcia.
Ni har 6-5 efterblivna mittfältare, ja. Och ja ni har 4-5 mittbackar också, men hur bra är dem? Perea, Dominguez är väl inte dem bästa.
Och sen är Godin typ alltid skadad.

Du kan inte förvänta dig att Aguero ska spela i Atl Madrid karriären ut? Ni är ingen klubb som konkurrerar om liga guldet och champions lague som en spelare i hans kaliber ska göra. Det var en liknande situation med Torres.

Jag säger återigen, jag tror inte han vill bara flytta för pengarna.
Han och han familj verkar stortrivas i Madrid, han har nyligen köpt ett nytt hus i Madrid. Jag tror det har en hel del med att göra att han vill stanna i Madrid. Inte att han byggt ett hus, utan att han trivs. Kolla bara på Tevez, det gäller och trivas där man spelar. Men samtidigt tror jag det är mycket inblandat, det ska krävas en del pengar för att flytta från Atl Madrid till Real Madrid.
Aupa Atleti---
2011-07-03 12:54
[RealMadrid - R9 Ronaldo]/

Jag förstår vad du menar, men att man är så desperat som Agüero att lämna till största, värsta ärkerivaler förstår jag inte. Tror du verkligen att det är bara titlar som lockar Agüero dit? Det är Florentino Perez vi snackar om, han trycker sedlar under Bernabeu, det vill Agüero vara med om. Såklart att han kommer att få mycket bättre betalt i Real än i Atleti. Det är just EN av sakerna som lockar honom dit.

Vi kom 9e för-förra säsongen men då vann ni EL och kom till CdR final, vilket var mycket viktigare just då. Vi kunde kommit 16e men ändå komma till EL nästa säsong då vi vann.

40-50 miljoner Euro.. Fyi: Kun Agüero är oersättlig i Atleti, visst hämta in Messi, Rooney eller Cristiano, men vi vet hur troligt det är. För 40-50 mille kan vi först och främst inte locka hit en spelare av Agüeros nuvarande kaliber..

Köpa ett par mittfältare? Är du helt efter? Vi har 8-9 mittfältare på en och samma position som vi inte kan bli av med.. Vi har redan 4-5 mittbackar i truppen, så our situation is fu**ed.
2011-07-03 12:13
Aupa Atleti---

"Allt handlar ju om PENGAR?"
Jag tror inte allt handlar om pengar när det gäller Aguero. Killen är 22/23 år och spelar i Atl Madrid som slåss om 4-7 plats i ligan. Det är inte där han ska spela, han ska spela i absoluta världstoppen. Iförsig ska inte Atletico heller ligga på 4-7 platsen. Förresten är inte Aguero ganska så bra betald hos er?

Kom ni inte 10a förra säsongen, och denna säsongen 7a? Jag kan förstå Kun Aguero. Om nu Aguero säljs vilket verkar ganska så klart, men ni kommer få runt 40-50 miljoner euro för honom. Ni kan göra mycket vettigt för dem pengarna. Köpa ett par mittfältare, och en riktigt bra mittback.

Lycka till!
Zaragoza Nina (Red.)
2011-07-03 10:47
Spelschemat sätts den 6:e juli.
Aupa Atleti---
2011-07-03 10:25
Jag satt och tänkte lite om Agüero och den tänkbara flytten till Feal. Varför kan inte lag införa någon sort "trohets"-bonus? (Men bara då till nyckelspelare som man är rädd över att förlora för större lag). Man får in en viss summa pengar efter ens tid i klubben, t.ex= efter 5 år i laget (7 miljoner Euro), byta lag utomlands dvs inte stanna i samma land och inte spela för ett annat lag i ligan (2 miljoner t.ex.).. Och såna små klausuler...

Allt handlar ju om PENGAR?
Atlético Chewie
2011-07-03 07:09
@Deion, AS hade ju frågat honom vilken liga han ville spela i och det verkar som att La liga är den som lockar mest, vi kan ju hoppas!
Aupa Atleti---
2011-07-02 22:07
Bobban/

Tack så mycket!
Atlético Bobban (red)
2011-07-02 21:47
@ Aupa Atleti

Normalt brukar spelschemat dyka upp i månadsskiftet juli / augusti, men med tanke på att ligan sparkar igång en vecka tidigare den här säsongen kan vi nog räkna med att schemat publiceras i mitten av jul....
Aupa Atleti---
2011-07-02 15:26
Hahaha! Det är vad Agüero har gjort under dem senaste säsongerna. Vilken kille hahahah!!!
Atlético Chewie
2011-07-02 15:07
nämen va trevligt!
Atlético rawkus
2011-07-02 13:56
Chewie: Nope, bor i Tacoland ;)
Atlético Deion (red)
2011-07-02 12:28
Ät dock gansk säker på att QPR inte släpper sin absolut bästa spelare som på egen hand tog igenom tuffa Championship och till PL kommande säsong. Det kan bli en dyr historia, men abslout värt pengarna. Tvekar inte en enda sekund att han inom något annars hamnar i United, Milan eller nåt.
Atlético Deion (red)
2011-07-02 12:24
Chewie//

Det där är för mig årets hittils bästa nyhet! Bättre rykte än Piatti, Turan och Lemala. Har beundrat hans talang i flera år, dvs Taarabt. Han skulle tillföra Atlético enormt mycket fart och genombrottskraft. Den killen kan verkligen göra sin gubbe och att riktigt bra skott. Har sett många matcher med honom den gångna säsongen och även när han var ung i Lens såg jag honom i några ungdomsturneringar. Det var innan Tottenham fick tag på honom. Tottenham är inte alls bra på att utveckla den typen av spelare. Aaron Lennon tex har blivit värre med åren. Skulle Atlético värva Taarabt så skulle jag få tillbaka min glädje igen och inför kommande säsong.
Atlético Gaboro
2011-07-02 12:08
Vilket jävla klassmål aguero gööör !!
Atlético DeBe
2011-07-02 08:46
skönt att vi får in rejält med kaptensmaterial iom Gabi. Lyckas han som spelare kan vi se fram mot en duktig pådrivare, något vi ej varit bortskämda med på senare år.
Atlético DeBe
2011-07-02 08:28
rawkus bor i Mexico om du inte visste.
Atlético Chewie
2011-07-02 07:55
Jobbar du också natten rawkus, eller har du bara taskig dygnsrytm?
Annons: