/spanien/atletico/forum/1079.aspx/spanien/atletico/forum/1079.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético wesse
2011-07-21 10:06
Nu ryktas Zárate till oss också... Är inte helt säker på om det ryktet finns med i Altas y Bajas?

Vad skulle ni tycka om att byta Agüero mot Tevez? Är dock tveksam till att Tevez skulle vilja lira med oss...
Atlético rawkus
2011-07-21 05:54
Dagen da RG lamnar sa skall jag ta ledigt, supa mig skitfull och fira i 24 timmar... Det ar fan dags snart.
Atlético Joakim Jönsson - La Perla!
2011-07-20 22:53
Min admin fungerar av någon anledning inte, men här kommer notisen jag tänkt att publicera:

"Adrián med i truppen till Granada
Joakim Jönsson, tjugonde juli, 22.48

Efter en gemensam frukost offentliggjorde Gregorio Manzano truppen till morgondagens "Triangular" mot Granada och Besiktas:
Iago, Joel, Valero, Sílvio, César Ortíz, Miranda, Domínguez, Antonio López, Filipe, Mario, Assunçao, Raúl García, Gabi, Fran Mérida, Reyes, Juanfran, Noguera, Salvio, Diego Costa, Pedro och Adrián. "

Adrián med i truppen alltså. Tiago stannar i Madrid.
Atlético Bobban (red)
2011-07-20 22:22
@kjellbrell

Bara att Soccerway tydligen inte har någon koll över huvudtaget;)
kjellbrell
2011-07-20 22:08
Kollade på Atleticos spelartrupp på Soccerway där finns 2 mittfältare som ska vara klara för Atletico , men jag har inte läst någonstans att dom skrivit på.Det är Julio Alves från Rio Ave och Gerson från Botafogo. Är det någon som vet nått om detta
Atlético Deion (red)
2011-07-20 20:12
Sorín//

Sitter du i Villarreals styrelse eller är du Rossis agent/pappa? Tacksam för svar.
Atlético Luff
2011-07-20 17:38
Jag förstår verkligen inte hur vi ska spela nästa säsong..

1. Innermittfältet ser ut att anpassas till ett 4-3-3, var först säker på att Gabi kom som en ersättare till Tiago, som nu även han är klar. Vi har alltså 6 defensiva/tvåvägs-mittfältare i nuläget, plus R.Garcia som jag antar försvinner. Det är för många för ett 4-4-2 om det nu inte blir en Quiquevariant med Koke eller Elias som någon sorts inner-vänster-ytter-inner som bara ska bereda plats för Filipes hissåkning på kanten.

2. Anfallet ser "komplett" ut för ett 4-3-3 med Forlan, Adrian och Borja som ska slåss om nian, men så verkar det som ledningen vilja ersätta Kun ändå, det måste väl ändå tala för ett 4-4-2?

3. Yttermittfältet... Vi har tre spelare som gör sig bäst på högerkanten i Juanfran, Reyes och Salvio(?) och ingen vänsterytter. Reyes klarar väl av vänsterkanten och kan göra det bra i en fri anfallsroll, men så bra som han varit på högerkanten så vill jag verkligen inte att han flyttas på.

Försvaret ser väl mer eller mindre logiskt ut, det är bara hoppas att Silvio kommer in i det fort och håller sig undan skador och avstängningar, annars väntar ju som vi alla vet: Valera/Perea.........
Villarreal Sorín
2011-07-20 16:11
Rossi kan ni ju bara glömma.
Atlético el niño para siempre!
2011-07-20 16:04
Längesen jag var inne här nu och skulle bara försöka få koll på det nya atletico, har lite koll med är inte så insatt i vissa spelare och strukturen på laget. Så här kommer massvis med frågor!

Kun... för mig gick han från att vara ledaren och en framtida legend till en nolla. Med det skitsnacket i flera månader bakom ryggen på fans, lagkamrater (som kapten) och ledningen och se till att atleti måste börja säsongen med ofullständig trupp och panikleta ersättare, dock har ledningen faktiskt skött just den delen bra. Rossi och Falcao om vi får dem.. det vore ju hur bra som helst? Med de två och förhoppningsvis en stark Forlan i anfallet ser ju sägongen ljus ut. Hur bra är Adrian? Bort med Costa

Miranda och Griezman, va är de för spelare?

Med de tre förstnämnda anfallarna (även om en av de två + Forlan kanske är bra i sig) och Reyes. Där har vi en fin offensiv, fattas bara en riktig spelfördelare. Klarar isf Valero av det eller är han också en mer tvåvägsspelare?

I främst Juanfran och Salvio och viss del Elias, Koke har vi offensiva Ersättare som kan klara av startelvan, iaf de två första. Gabi, Mario och Tiago ser jag som de främsta alternativen till defensiva mittfältare i ett 4-2-3-1 som Manzano verkar gilla.Tar Valero en av de platserna om han kommer?

Silvio, är han en stark spelare som kan spela roll för matcher, som F. Luis gjorde på slutet? Är Miranda bättre än va Perea är när han spelar på topp? lika formstarka/svaga?

Håller Joel för A-laget? hoppas verkligen han gör det.Courtuis, är han värd att fixa för att peta Joel?
Spanska spelare från Canteran håller jag alltid på. Gillar även att Adrian och Gabi köpts in så vi kan få en mer spansk trupp och inte blir ett Arsenalliknade bygge.

Hoppas några ha tillräckligt mer ork att svara på frågorna och även kommentera om det är något jag missat och dylikt!

iAupa Atléti!
Atlético Chewie
2011-07-20 14:14
Griezmann hade vart en bra värvning, han har stor potential och skulle kunna gå direkt in i startelvan på vänsterkanten i ett 4-3-3 !
Atlético Nahro
2011-07-20 13:45
Bara ett litet förslag på förbättring ang sidan. Nu när ni har slängt om rubrikerna i vänstermenyn - och lagt till ett par nya - går det att ta bort rubriken "Löpsedel" eftersom den pekar mot samma sida som den nya SvenskaFans-rubriken.
Atlético DeBe
2011-07-20 01:28
helt ärligt talat så är jag riktigt nöjd med anfallet inför nästa säsong. som det ser ut just nu är det bara Diego Costa som ska ut.

Denne Griezmann, har någon av er något intressant att avlägga gällande honom. läste nyss på ett forum att de nu har accepterat ett bud på 10 mille plus RG, hoppas verkligen träbenet RG är på väg ut.
Atlético rawkus
2011-07-19 21:54
Deion: Diego har EU-pass, dock osaker pa vilket land.

OM han kunde skarpa sig, sa vore han en spelare jag dregglat over sedan lille Ibagaza´s fornstora dagar ;)
Atlético Jonneboi
2011-07-19 21:36
Deion, har för mig att han har italienskt pass.
Ge honom lite disciplin o lön baserad på prestation så kanske något gott händer ;)
Atlético Luff
2011-07-19 19:01
Ja, Adrian är helt klar. Har mina tvivel om honom, känns inte riktigt som den där anfallaren Zoran snackar om, en som kan göra saker på egen hand som vi så desperat behöver för anfallsspelet.. Men han får jättegärna skita i mina tvivel och få tyst på mig.
Atlético Gaboro
2011-07-19 16:59
Har Adrian blivit presenterad ?
Atlético Deion (red)
2011-07-19 16:45
Jonneboi//

Bad bad bad idea. Inte bra för harmonin i truppen och han har inte EU status (tror jag). En spelare som var professionell när han var yngre. Men har gått och blivit lite av en Adriano 2.0 eller på god väg ditåt iallafall. Wolfsburg har haft problem med hans attityd och att han inte ger allt i träningar i matcher. Kommer försent till möten och träningar osv. Festandet och supandet tror jag väntar precis runt hörnet. Kan inte tysk klubb få ordning på en spelare så tror jag knappast kaos Atlético är rätt klubb.
Atlético Jonneboi
2011-07-19 13:36
Eurosport skriver att Atletico kan vara intresserade av Diego!
Grym värvning isof!
Atlético patrik (red)
2011-07-18 22:36
Ang EL kval mot Stromgodset i Drammen utanför Oslo. Biljetterna släpps på fredag och finns att köpa via deras hemsida (länk). Biljetterna väntas gå fort och deras säsongskortsinnehavare har förtur fram tills torsdag. Håll utkik!
Länktips: godset.no
Atlético patrik (red)
2011-07-18 22:30
Atlético Sportuga
2011-07-18 21:15
Då var man tbx i gamla svedala efter ha varit i ett kall = ca +26 & sol Portugal....

Om jag hängt med så är Tiago & Salvio klara nu...medans dt i pressen därnere pratas om att Roberto ska komma tbx från Benfica ??? Det sista måste vara ett skämt har aldrig sett någon målvakt var sämre...jag vill inte att han kommer till oss & jag vill se han släppa in fler billiga mål i benfica lol
Atlético zoran
2011-07-18 19:18
Džeko har spelat i Tjeckien och Tyskland, så han har nästan sex år i två olika EU-länder. Jag vet inte vilka kriterium de går efter och hur länge man måste ha bott i vardera land, men han har ännu inte tagit ut något EU-pass. Det är möjligt att den där regeln om inkomstgaranti för bosättning bara gäller Tyskland dock, olika länder har olika regler. Jag vet ärligt talat inte.

När det gäller honom som spelare så är han ju bra, men jag vill hellre se någon mer kreativ typ som är framförallt snabbare och kvickare. Han är dock väldigt rörlig för att vara så stor, men han kommer inte bidra särskilt mycket i presspelet och där måste Atlético bli flera dimensioner bättre, det är vi ju alla överens om. Förövrigt så spelar vi ju inte särskilt mycket med höga inlägg, det är just mest lägre inlägg, att någon utmanar eller spelar in bollarna lägre. Jag har dock inget emot om vi har fler alternativ, det är guld värt, se bara på hur Llorente dominerar mot alla i luften, men inte på bekostnad av den primära idéen.
Atlético Deion (red)
2011-07-18 17:43
zoran//

Jo, 4-3-3 gör det lite krångligt med Dzeko. Saknar dock en kraftfull anfallare som kan nicka. Typ dom Drogba. Har inte sett tillräckligt av Dzeko för bedömma honom. Det jag läste om Dzeko förut om detta med EU, så var det inte ett sånt som han hade som du pratar om nu, utan han hade fått något sorts EU exemption och blivit tysk permanent resident efter tre år för att han uppfyllde någon sorts egenförsärjande hög inkomstgaranti för bosättning i Tyskland. Ska kolla up mina magasin om var jag läste detta.
Atlético zoran
2011-07-18 17:24
Det gäller bara länder som är på väg att bli EU-medlemmar. Bosnien är långt ifrån den verkligheten, de ligger sämst till av såväl Kroatien (bäst) och Serbien (näst bäst). Jag kommer inte ihåg vad den där "gruppen" av länder kallas, men jag vet att Turkiet är ett sådant och om vi exempelvis skulle värva Arda Turan så skulle han inte räknas som en icke EU-spelare. Sedan tidigare har Spanien ett avtal med stora delar av Afrika om att man skall göra ett undantag för afrikanerna också, men det känner du nog till. Det är därför som Atlético har så många afrikanska spelare i ungdomslagen.

Angående Džeko så håller jag inte med; vi behöver anfallare som skapar chanser åt sig själva för just nu har vi inget mittfält som kan förse anfallarna med tillräckligt med chanser. Atléticos spel går helt ut på att de fyra där i anfallslinjen skall lösa allting själva, endast ibland hjälper ytterbackar, oftast Filipe eller någon mittfältare till. Vi kommer ju spela med två ytterforwards och en anfallare kommande säsong; 4-3-3, så därför måste vi ha in någon som är betydligt mer kreativ och rörligare än Džeko (även om han är rörlig för sin längd). Jag skulle prioritera snabbhet framför längd för vi har en target i Borja som vi kan använda oss av från bänken kommande säsong. Det är dock ingen dålig affär om de verkligen har erbjudit 40 miljoner och spelaren för Agüero, den är faktiskt väldigt bra, för då kan vi köpa en klassanfallare och även en spelorganisatör som borde vara prioritet ett i sommar.
Atlético Deion (red)
2011-07-18 16:31
zoran//

Det var synd. Fick förhoppningar där. En spelartyp som saknats i Atlético. Läste någonstan för ett tag sen att Wolfsburgh hjälpte Edin efter 3 år i Tyskland att skaffa en sån permanent EU-exemption pass som en del turkiska fotbollsspelare har.

Minns inte var det var jag läste det, om det var i Offside eller Eurosport. Du har säkert bättre koll än mig på Balkanspelare. Synd detta, hade velat se han i Atlético faktiskt i så fall.
Atlético zoran
2011-07-18 16:20
Det är en lögn. Džeko är bosnier och har således inget EU-pass. Vi har redan för många sådana.
Atlético Deion (red)
2011-07-18 16:03
Just in!

Senaste källor och snacket på twitter säger att City har lagt ett bud på Kun igen, 40 milj € plus Edin Dzeko denna gång.

Känns som en bra deal om det är sant. I say take it!
Atlético Nahro
2011-07-18 10:41
Hoppas Agüero drar till City då och att vi cashar in - ordentligt.
Atlético henry garvis carlsson
2011-07-18 10:03
Tevez klar för Corinthians, då lär väl Kun bli klar för City under dagen???
Atlético patrik (red)
2011-07-17 18:50
Kul med Europa League kval i Norge. Lite roligt också att det är i Drammen på Marienlyst. Jag har faktiskt spelat junior bandy VM på bandyplanen bredvid fotbollsarenan och jag måste säga att arenan är rätt fräsch!

Är det inte läge att bestämma en träff inför matchen? Och är det någon som kollat upp biljetter eller är det enklast att köpa via Stromgodset hemsida?
Annons: