/spanien/atletico/forum/1072.aspx/spanien/atletico/forum/1072.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Kakan_Atletico
8/15/2011 11:03
Varför ska vi ha båda? :O Lite väl onödigt kanske..
kjellbrell
8/15/2011 10:57
Kakan_Atletico
Ja enligt as.com kommer båda att värvas, inte helt fel isåfall
Atlético Kakan_Atletico
8/15/2011 10:48
Du har helt rätt i det du skriver. Mittfältet finns ju för att bygga upp spelet. Anfallarna ska bara göra det lilla sista. Annars blir det för jobbigt för dem när dem väl kommer fram till målet. Kan stämma rätt bra att man är lite trött i hjärnan när man dribblat 4-5 man dessförinnan. Så vi överlåter spelfördelandet till Reyes, Arda, Tiago, Salvio, Juanfran m.f.

@Kjellbrell

Både Falcao och Osvaldo? Ska vi ha båda? :O
Atlético Deion (red)
8/15/2011 10:18
patrik (red)//

Tycker faktiskt det är bra att inte ha en kreativ anfallare längre, utan bara målgörare. Tycker personligen inte anfallare ska engagera sig i speluppgyggnaden eller dribbla/driva med bollen för mycket (om man inte inte ett sånt fotbollsunder). Tycker det blir ineffektiv framför mål då och det tar både energi och syre från hjärnan innan man kommer fram till avslutsläget vilket gör att man tappar i koncentration när man ska avsluta (Som Kun brukade göra allt för ofta). Den kreativa biten får mittfältet sköta och jag tror det är därför vi har köpt in Arda. Sen finns Reyes också. Ju mer iblandad i spelet Forlán är, desto mindre mål gör han. Forlán ska bara ta emot bollen i ett bra läge och skjuta, inget mer, då är han mest effektiv. Både Arda och Reyes är väldigt kreativa och teniska bolldrivare. Skulle en likadan anfallare komma så skulle det nog bli lite för mycket. För många smakrika ingredienser blir inte en god soppa. Jag tror det finna idé bakom hur Manzanó bygger laget just nu. Chansar på att det är ungeför det jag skrev.

Personligen tränar jag och en annan kille P15 Elit i Gävle nu och laget gör mycket fler mål nu när alla har en varsin roll. Den förra tränaren gav en dribblingkär anfallare för mycket utrymme som var brilliant fram till avslut och ofta bommade lägena. Han sa själv att han var trött i hjärnan när han väl kom fram. Nu är han effektivare när mittfältet tar hand om den biten.

Så klart är det skillnad på La Liga och regional P15 Elit, men det är bara min personliga åsikt.
Atlético patrik (red)
8/15/2011 09:59
Ang Falcao.

Missförstå mig rätt nu som man brukar säga. Jag vill absolut ha Falcao till Atlético, men mitt enda bekymmer kring våra anfallsvärvningar är att vi inte har någon som kan göra det på egen hand (Kun) utan nu har rena avslutare. Forlán kan visserligen skjuta utifrån men är inte spelaren som drar två killar och rullar in bollen, Adrían är en Inzaghi kopia med bättre teknik enligt mig och Falcao är en mäktig huvudspelare. Men alla tre måste väl nästan ändå räknas som "straffområdesspelare". Eller?
kjellbrell
8/15/2011 09:56
Enligt AS.com kommer Atletico att slutföra värvningarna av Falcao och Osvaldo inom de närmaste dagarna.
Atlético rawkus
8/15/2011 04:00
Lopez: Miranda, Brasilianska ligans basta mittback de typ 4 senaste aren.. Hoppas verkligen INTE att varan "kara" ledning, eller varan "kara" tranare tankt sig att gora en "Perea 2.0" av Miranda... Visserligen KAN han lira dar, men han SKALL inte gora det, aldrig. Inte lika illa som Perea dock, men jag ar gammalmodig: Vill man ha en hogerback, sa koper man/lanar in en naturlig, darmed basta ;)

Valera ar dock skont att slippa, men ifall ingen reserv kops/lanas in, sa ar det en urdom forsaljning...annu en gang.. :S
Atlético Antonio Lopez
8/15/2011 01:39
rawkus@
Skulle aldrig påstå att det är Pereas fel, inte alls. Pereas spelstil är bland de roligaste att skåda (som mittback förstås) och när han gör en bra match är det få jag skulle vilja byta ut honom mot. Är ju ledningen som är problemet som vanligt, jag är mest bitter över att de anser Perea som en godkänd backup. Kanske har de tänkt sig Miranda på den positionen också, minns jag rätt läste jag någonstans att han varit en godkänd kantspringare innan?

Trots att han aldrig lyckats i Atletico så skulle jag hellre se Valerinha vara kvar åtminstone en säsong till, han gjorde ju det trots allt helt okej när vi tog Europa leauge titeln.
Atlético rawkus
8/15/2011 01:26
Lopez: For att forsvara min Colombian: Han har ju aldrig bett om att kuta fram och tillbaka pa hoger likt en vilsen fagel - det borjade val med Aguirre? Sedan har alla gjort samma sak med den gode Perea... Ett "Korpen misstag" av stora matt, hehe ;)

zoran: El Tigre har rad att missa ett oppet mal efter hans malexplosion tidigare ;)
Aupa Atleti---
8/15/2011 01:01
Detta passar in i den hela situationen i klubben just nu!!
Atlético Antonio Lopez
8/15/2011 00:51
Har aldrig riktigt vågat hoppas på Falcao och har inte velat ge det hela så mycket uppmärksamhet då jag förväntade mig att det ändå skulle sluta med att vi fick se en Osvaldo "typ" i laget. Men nu börjar förhoppningarna växa mer och mer, detta kan bli hur underbart som helst!

För övrigt är jag riktigt orolig över högerbackarna igen... Förstår inte hur man vågar förlita sig helt och hållet på Silvio när man mer eller mindre inte sett något alls om hur han kommer sköta sig i La Liga. Perea kan springa upp och ner på kanten hur mycket han än behagar men det kommer aldrig göra honom till en högerback!
Aupa Atleti---
8/15/2011 00:39
zoran/
Tyder på att han vill flytta? :P

Kakan/
Sa till dig efter matchen ;) Men jag hoppas innerligt att han kommer och Elias eller RAUL GARCIA.. När jag tänker efter, ge dem 600 miljoner plus Raul Garcia för Falcao, dubbla priset för fan!!
Atlético Kakan_Atletico
8/15/2011 00:23
Åhh. Inget tvivel om att han vill komma hit tack vare våra fans. Han har nog ett Atlético hjärta. Vi får hoppas. Dock vill jag inte bli av med Salvio. Känns nästan som en förlust om vi ger Porto 300 miljoner plus Salvio..
Atlético zoran
8/15/2011 00:18
Falcao missade förövrigt öppet mål ikväll.
Atlético zoran
8/15/2011 00:18
Uppdateringen kom tidigare än väntat. Altas y Bajas, nu.
Aupa Atleti---
8/14/2011 22:26
Han spelade match nyss, uppdateringen kommer säkert imorgon då man brukar ha presskonferens efter matcherna. Då ska Falcao uttala sig.
Atlético Kakan_Atletico
8/14/2011 21:27
Vad händer med Falcao? Står det still eller?
Fenernetta
8/14/2011 21:18
Fan va kul att Arda gick till er :)! Blir att följa era matcher nu då!
Aupa Atleti---
8/14/2011 21:09
31 augusti kl 23:59.
Atlético Kakan_Atletico
8/14/2011 20:49
DeBe. Siste Augusti stänger fönstret. Sen öppnar det i Januari igen.
Atlético DeBe
8/14/2011 20:41
när stänger transferfönstret?
Atlético Chewie
8/14/2011 18:49
Kul att höra!

Malmö FF- AC Milan på svt1 nu ifall någon har missat.
Ultrafalusi
8/14/2011 18:21
Hehe, ni växer lavinartat bland turkiska supportrar.
Atlético Jonneboi
8/14/2011 17:39
Fortsatt tungt för De Gea, 1-1 mot WBA just nu
Atlético Kakan_Atletico
8/14/2011 14:51
Joel eller Curtois. Tippar och hoppas på Joel till en början. Beror ju på hur dem presterar.
Real Madrid Aram - Sergio Ramos
8/14/2011 13:47
Vem kommer att vara er förstemålvakt?
Aupa Atleti---
8/14/2011 12:48
Tevez är mission impossible med tanke på hans Darth Vader agent...
Atlético Kakan_Atletico
8/14/2011 12:34
Kan vi inte testa med Tevez? Eller hans lön är kanske alldeles för hög. Hade varit en hyfsad värvning annars :p
Atlético Kakan_Atletico
8/14/2011 11:41
Haha. UFO klär verkligen i sina tofflor..
Forza GS
8/14/2011 01:50
Liten hämnd från Arda :D (se bilderna på länktipset)
Annons: