/spanien/atletico/forum/1067.aspx/spanien/atletico/forum/1067.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2011-08-18 12:27
Tycker det är bra att Nina tippar Atlético på plats åtta. Ju sämre placering vi blir tippade desto högre upp kommer vi att komma. Grejen med Atlético är att ju högre upp tidningar placerar Atlético, desto längre ner hamnar som. Det är någon sorts anti-lag i Atléticos universum. Personligen hoppades jag på vi skulle tippas åka ur.
Atlético Deion (red)
2011-08-18 12:21
Tack för infon Zoran!
Atlético Luff
2011-08-18 12:12
Vi slutade 7a förra säsongen och laget har försvagats, att tippa oss 8a är inte ologiskt.
Atlético Chewie
2011-08-18 11:30
Sportunga, låter som en spelare vi saknar på vårt mittfält ifall han gillar att driva bollen framåt!

ska kika på Ebay först då lopez!
Atlético Antonio Lopez
2011-08-18 11:25
Chewie@
Har en vän som är nere i Madrid och fixade det åt mig, någon la upp en länk här för inte så länge sen till en dansk(?) sida om inte jag minns fel där de hade helt okej priser.

Annars funkar Ebay ;O
Atlético Antonio Lopez
2011-08-18 11:19
Hehe ni får ta tabellplaceringarna med en nypa salt. Är egentligen ingen skillnad från dem än om 4 vänner samlades ihop och ritade upp en tabell om hur de skulle tro ligan slutar. Underhållande läsning hur som helst!
Atlético Sportuga
2011-08-18 11:15
Chewie / Jag tittar ju en hel del på Liga Zone Sagres...Ruben har fått agera inhoppare i Porto, dock så ses han som en framtida startspelare i vårt landslag, han jagades av mitt Sporting oxå men han valde hellre bänken ( och en fetare lön )i Porto tyvärr

En mycket tekniskt ( nåja det är ju dom flesta Portugiser iofs) bra passningsspelare & bra split vision, helt klart en bra spelare, men har lite kvar att lära
Atlético DeBe
2011-08-18 11:14
jag tror skribenten nina fortfarande är lite putt för att vi köpte Gabi från henne, varför skulle hon annars tippa oss 8.
Atlético ardi
2011-08-18 11:13
hahaha 8nde plats. löjligt ju
Atlético Sk018
2011-08-18 11:10
Haha, spanska redaktionen är rolig. Tippar Atletico på 8nde plats. Undrar hur de tänkte där..
Atlético Chewie
2011-08-18 10:52
Någon som följer porto som kan uttala sig om hur ruben är?
Atlético henry garvis carlsson
2011-08-18 09:43
Jajjemän. (Klågerup) Vi får ta någon runda på O learys när ligan väl kör igång!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Sportuga
2011-08-18 08:59
Alltså....det ska bli skoj att se hur detta slutar....

Nu ska vi värva Falcao & Ruben ? 50 Millar + Elias ELLER Salvio
Atlético Bobban (red)
2011-08-18 08:23
@Atakan

Speldagen som står i vårt spelschema är inte spikad förrän du ser en avsparkstid, detta gäller både Copa del Rey och La Liga. Spanjorerna har lite svårt med framförhållningen, då avsparkstiderna inte blir officiella förrän cirka drygt en vecka före matcherna ska spelas.

Sedan måste du ta i beaktande att ligaomgången är utspridd från lördag kl 18 till måndag kl 21. Bra att tänka om man ska ner till Madrid och kolla på en eller flera matcher! Spelschemat i vänstermenyn uppdateras löpande under säsongen...
Atlético DeBe
2011-08-18 05:39
Atakan

se spelschemat i menyn till vänster
Atlético Atakan
2011-08-18 05:28
Tjena.
Har en fråga om atleticos sida här på Sf, kommer ni eller är spelschemat på sidan uppdaterad?

Efter att Arda flyttat till madrid så kommer jag försöka följa matcherna så gott det går, just därför skulle det vara uppskattat ifall någon skulle kunna länka spelschemat om det ens är spikat.

Tack på förhand. :)
Atlético Chewie
2011-08-18 03:06
@Antonio Lopez, vart köpte du tröjan? är riktigt sugen på att beställa.
Atlético Antonio Lopez
2011-08-18 01:59
Blev hemmatröjan för mig i år. Självfallet så bär jag stolt kaptenens namn ännu en säsong! Kanske även blir bortatröjan till hösten med Juanfran, Salvio eller Falcao (förhoppningsvis om han kommer). Den köper man dock på Calderon!
Aupa Atleti---
2011-08-18 01:17
Det vet jag, tar typ 2.5 timmar med en galen motor i en Passat! :) Förresten är du också 040?
Atlético henry garvis carlsson
2011-08-18 00:37
Aupa, här ifrån Malmö är det inte så långt till Odense heller...två, tre timmar kanske? Så det är fyra bra möjligheter.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Nahro
2011-08-17 23:30
Inget klart idag heller alltså? Vafaaaan. Hade varit skönt att ha de presenterade så att det inte blir som med Piatti, Griezmann och vem mer det nu var som rapporterades vara klara.
Aupa Atleti---
2011-08-17 22:30
Hoppas att Malmö, Köpenham och Helsingborg kommer till EL. Då är det lite större chans att man åker och kollar :D
Atlético zoran
2011-08-17 21:50
@Deion (red)

Man registrerar truppen för varje omgång, dvs om man spelar första, andra, tredje eller fjärde kvalomgången till antingen Champions League eller Europa League. Detsamma gäller sedan gruppspelet i de båda turneringarna samt slutspelet. Det är de sex olika tillfällena man har möjligheten att registrera spelare till UEFA:s turneringar. Det är därför det är möjligt att registrera nyförvärv från vinterfönstret till slutspelet, men kravet är att spelaren inte har spelat för ett annat lag i turneringen hans nya lag spelar i.

När Atlético vann Europa League så minns ni säkerligen att Tiago inte spelade utan att vi förlitade oss på RG-Paulo som centrala mittfältare. Det var eftersom man inte tillät att spelare från Champions League fick vara med i Europa League, den regeln ändrades inför förra säsongen.

Däremot så får man bara byta ut en spelare vid varje tillfälle. Atlético har bestämt sig för att byta ut Valera mot Arda vilket innebär att inget nyförvärv kommer kunna spela returen mot Vitória Guimarães nästa vecka. Tiden för registrering går ut vid midnatt.
Atlético rawkus
2011-08-17 20:45
Tillagg: Porto lirar ju CH L och gar direkt in i gruppspelet, sa Falcao skall vara fri att lira EL med oss om man ej vantar langre an sista sadegn for registreringen.
Atlético rawkus
2011-08-17 20:44
Deion: Det skall vara korrekt: Detta ar kval och den slutliga truppen registreras typ sista dagen eller liknande...

Det var snack om att UEFA ville latta lite pa reglerna och lata de som spelat kval, kunna spela den riktiga turneringen med ett annat lag om sa onskas.. Vet ej om det blev av dock :/
Atlético Deion (red)
2011-08-17 20:30
Den truppen man registrerar inatt för Europa League gäller väl bara dubbelmötet mot Vitória? Sen efter grupplottningen så får man registrera en ny trupp för själva huvudturneringen. Dock inte spelare som redan spelat i Europakval för en annan klubb. Så eventuellt Falcao och Osvaldo kan fortfarande spela Europa League för Atlético även om de köps nästa vecka. Eller har jag missat något?
Atlético rawkus
2011-08-17 19:38
Men shit...

"Jorge Mendes på Vicente Calderón för att slutföra Falcaos övergång"

Nu far jag standiga kramper i HELA kroppen!!

Matte detta ga vagen :D

Ps. Har alla Falcaos trojor... Vore underbart att fa inhandla en Atleti troja med samma namn pa ;)
Atlético Sportuga
2011-08-17 18:00
Rawkus / Bara han kommer så blir vi nog alla Glada :)
Atlético Sportuga
2011-08-17 17:59
Okej...är vi ute efter Alla Porto-spelare eller *S*
Atlético Sportuga
2011-08-17 17:55
20corona / Jag tror fan han kommer...Porto ser bara till ( och det är dom jäkligt bra på...) att få så mycket som möjligt. 35 + Elias är fan inte dåligt betalt
Annons: