/spanien/atletico/forum/1065.aspx/spanien/atletico/forum/1065.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sportuga
2011-08-09 09:39
Det var jag som skrev son Nickname här nedanför....
Nicname
2011-08-09 09:35
Aupa Atleti // Vilas Boas stod Inte för allt i Porto, han kom till ett lag som Jesualdo Ferreira byggde upp efter att spelare som Lucho & Lissandro lämnat

Deion // Nu tror jag inte en kille som Falcao tänker så, misslyckande finns inte i hans tankesätt, och föra att locka till sig en sådan spelare måste man nog ha en plan, typ kom hit för om 2 år ska vi oxå spela C-L och jag undrar , har vi en sådan plan ?

Sporting....ja du, vi är väl trötta på att aldrig vinna något så nu toksatssar man för att försöka närma sig som 2 stora.
Lag som spelar i randigt och sällan vinner något verkar vara mitt öde hehe

Atlético rawkus
2011-08-09 04:09
KKK(LOL!): Hall tummarna nu for fan! :)
Atlético Kun Kun Kun
2011-08-09 03:48
"Altas y Bajas 2011: Raúl García tillbaka till Osasuna?"

SNÄLLA SÄG ATT DET SKER!
Atlético rawkus
2011-08-09 02:44
addeh: Falcao, inte "Falqao". Han ar Colombian, och saledes stavas det med "cao".

I ovrigt ar det uppfriskande med givande inlagg fran gastande fans pa forumet - fortsatt sa! :)

Bielsa ar jag ett stort fan av, och jag ser med spanning fram emot vad Loco kan stalla till med i Bilbao.
Atlético addeh
2011-08-09 02:30
Aupa Atleti---

Angående Athletic så tror jag Bielsa är precis den tränaren de behöver för att få ut det bästa av deras passningsskickliga mittfältare. Han förespråkar offensiv fotboll med mycket bollinnehav. Bilbao-gängets största akilleshäl är bredden på truppen. Startelvan är väldigt skarp, men där bakom finns inte särskilt mycket. Där är ni, och många andra klubbar mycket bättre.

Intressanta tankar. Jag tror ändå inte det är helt omöjligt att Falqao kommer till er ändå. Porto vet att de inte kommer behålla honom för evigt, och vill naturligtvis få ut så mycket som möjligt för honom. Colombianen kan visserligen göra ännu större succé den kommande säsongen, men utan Villas-Boas tror i alla fall jag chanserna är desto mindre när även motståndet kommer bli tuffare då Champions League väntar. Jag tror Porto tjänar på att släppa Falqao nu, ekonomiskt alltså, och att spelaren själv också skulle må bra av en flytt.

Naturligtvis får han inte spela CL, men han kommer till, enligt mig, världens bästa liga och för möta betydligt mycket bättre motstånd varje vecka än vad han får i Portugal.

Värvar ni Griezmann och ingen mer hade nog en 4-2-3-1 formation fungerat bra, med Adrián som spets och Forlán som släpande anfallare. Då med Reyes och Griezmann på flankerna.

Jag fortsätter dock hävda att en avslutare av yppersta klass, och där har Adrián en bra bit kvar, måste värvas för att ni ska vara med och hota om de riktigt vassa placeringarna den här säsongen. Osvaldo är väldigt underskattad, är han skadefri en hel säsong är jag stensäker på att han smäller in över 20 baljor. Jag tror faktiskt han vore bättre för er än Falqao, speciellt med tanke på att han redan känner till ligan dessutom.
Atlético rawkus
2011-08-09 02:12
AK: Haha :)

Jag kakar tarta for er ALLA pa forumet nar/om RG drar ;)
Atlético A.K.
2011-08-09 02:09
Rawkus//

Hade det skett när jag var i Mexiko hade jag garanterat kommit till Cancun för att fira.
Atlético rawkus
2011-08-09 01:49
@Aupa:

"Enligt spanska AS, som rapporterat flitigt..." Detta ar taget fran SF´s silly season ;)
Aupa Atleti---
2011-08-09 01:18
rawkus/

Är vi bjudna? :$ hehehe, men det står också på SF silly season att Radamel är påväg!
Atlético rawkus
2011-08-09 01:14
AK: ja for fan... OM det ar sant, sa skall jag direkt fira med en STOR javla chokladtarta i helgen. Seriost alltsa :)

Gallande Falcao: Ingen skulle bli gladare an jag om El Tigre kom hit, men... Det ar AS som "rapporterar" om det hela... AS far Aftonblaskan att framsta som varldens i sarklass basta tidning...typ.
Atlético A.K.
2011-08-09 00:57
Rawkus//

Man får nästan nypa sig i armen
Aupa Atleti---
2011-08-09 00:49
Det är sant!
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-09 00:45
Atlético verkar vara överens med Falcao om hans personliga detaljer (!) Kan det vara sant?
Atlético rawkus
2011-08-09 00:34
Huj, far stapals av rubriken "Raul Garcia tillbaka till Osasuna?"

Ma det vara sa javla sant det bara gar :D
Aupa Atleti---
2011-08-09 00:20
addeh/

Skönt att någon är realistisk i alla fall! Jag håller med dig om allt du säger förutom att vi är sämre än Málaga, Villarreal och Athletic. Athletic har efter Barca kanske Spaniens bästa mittfältspar i form av Martinez-Ander. Men jag tror inte att de kommer användas på rätt sätt av just Bielsa.

Angående Falcao så tror jag inte att han kommer. Det kommer bli svårt att överträffa ett lag som vunnit 4 titlar på mindre än 3-4 månader. Det kommer att bli tufft säger jag bara. Osvaldo känns rimligt, dock kan han inte ersätta Agüero på lång tid. Det är bara en kortväxt playmaker med målsinne av en klassanfallare som kan ersätta Kun. Det kommer inte att bli lätt att hitta en sån spelare.

Griezmann tror jag kommer. Men hur ska vi lösa vår formation då? Vi har 6-7 innermittfältare som inte alls är dåliga, förutom Gladiatorn. De väntar på att blomma ut. Manzano har det inte lätt helt enkelt.

Reyes är en genial spelare. Såna spelare kan spela utmärkt både på sin position och på positionen av en playmaker. Reyes slår genomskärare, han byter kant, han stoppar upp spelet så att lagkamrater kommer igen, han skjuter från distans (på mål oftast) och är ett ständigt orosmoment för spelare.

Tack för dina åsikter, det är kul att diskutera med såna "mogna" fans!
Atlético 20corona
2011-08-09 00:16
Jag ser hellre Elias istället för Salvio i Falcao affären, även om Griezmann kommer in.
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-08 22:52
Stod något på fotbollskanalen om att Porto och Atlético var överens om en övergång. Det ända som talade emot det hela är att Falcao inte har ett EU-pass. DET ÄNDA! Kan det vara möjligt att få hit Falcao?
Atlético addeh
2011-08-08 22:41
Med tanke på att ni inte värvat någon ny målvakt (tagit in Curtois på lån) borde ni ha det ganska gått ställt i kassan. Finns det en rimlig möjlighet att värva både en avslutare av yppersta klass (Falqao, Osvaldo) samt Griezmann hade ni haft en urstark trupp.

Då hade det bara gällt att Manzano spelat sina kort rätt.
Atlético addeh
2011-08-08 22:37
Gaboro med flera

Villarreal har fruktansvärt stark trupp. Det är en startspelare som försvunnit och det är Cazorla, där har man ändå okej täckning i form av Cani samt unga spelare som Hernán Pérez och Wakaso. Dessutom har man värvat Camuñas som var Osasunas i särklass bästa spelare förra säsongen.

Defensivt har man förstärkt med Zapata som är ruskigt bra och dessutom har man väldigt många unga bra spelare i framför allt Musacchio och Mario. Ubåtarna består av mycket mer än Diego López, Borja Valero och Bepe Rossi.

Till samtliga som svarat mig. Jag tror många missförstod mig, naturligtvis menade jag den trupp ni har just nu. Värvar ni en klassanfallare som Falqao eller Osvaldo blir det en helt annan sak. Jag kan hålla med er om att er defensiv förstärkts, även det centrala mittfältet, men något jag tycker ni behöver utöver en ersättare till Kun är en playmaker av klass.

Reyes hade säkerligen funkat bra strax bakom anfallet, men han är bäst på kanten. Forlán däremot hade varit intressant att spela i den rollen han har i Uruguay, dvs som släpande anfallare.

Säg att ni får Falqao, att Manzano lyckas få ordning på er defensiv, samt att han börjar använda Forlán & Reyes rätt. Absolut, då kan ni ta Champions League-plats, men som det ser ut just nu tycker jag inte er trupp håller samma klass som övriga sju jag nämnde.

Angående Athletic Bilbao så anser jag att de en urstark defensiv blandat med enorm spets framåt (Llorente & Muniain) samt att man även tagit in en tränare av yppersta världsklass i Bielsa. Att man dessutom har en av ligans bästa mittfältare i Javi Martínez försämrar knappast oddsen för att de skall nå en bra placering den här säsongen.

Det handlar mest om att lagen ni konkurrerar med i första hand förstärkt bättre, i alla fall än så länge. Skönt att ni i alla fall kan hålla en bra diskussionsnivå, kul att höra era åsikter.

Nu när ni ändå är igång. Tror ni att det blir Falqao?
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-08 21:05
Håller med Sk018. Tycker truppen ser stark ut. Särskilt mittfältet. Nu när jag börjar fundera, behöver vi Diego? Vi har ju Elias. Tiago är också en lirare som kan agera playmaker. Sen har vi Gabi, Mario, Assuncao, Koke, RG (Tyvärr), Merida är ju också playmaker (I grunden, men Quique lirade honom på kanten, likt Elias.. Quiqes fel att Merida inte utvecklats :p Likaså Elias.

Som yttrar har vi ju Reyes, Juanfran, Salvio och fler i canteran. Griezmann skulle inte sitta fel.

Framåt är det i nuläget Forlan och Adrian. Men vi (fans) har ju mer eller mindre blivit lovade en anfallare av rang. En som kan göra det jobbet Aguero gjorde.

Jag tycker det ser ljust ut. Med tanke på att vi har ett par vassa ungdomar, både offensivt och defensivt.

Och addeh hur tänkte du när du skrev att Villareal och Bilbao hade bättre trupp än vi? Villareal har precis som sagts här innan bara Rossi, Valero och Diego Lopez kvar. Zapata också dock. Bilbao? Martinez, Llorente, Muniain?
Atlético Sk018
2011-08-08 20:09
addeh/

Skämt? Hoppas du menar det vi har JUST NU och syftar på att vi inte skulle få flera värvningar, annars vet jag inte om vi tänker på samma lag.. Folk får gärna rätta mig om jag har fel men såhär tycker jag:
Med joel och curtois konkurrans i målet bör det kunna få relativt hyggligt resultat (Asenjo joker).
Backlinjen har fått sig ett REJÄLT lyft.
Mittfältet har förstärkts av gabi och salvio tillbaka på lån utan att tappa någon.
I anfallet har Aguero bytts mot Adrian men laget går väntandes på en anfallare av rang.

Vet inte hur ni tycker, men jag håller Adrian som en bra mycket bättre spelare än Costa som 3e alternativet i anfallet, vilket gör att luckan från aguero kommer kännas men inte så hårt som iaf jag först trodde. Med en duktig spelfördelare skulle mittfältet nå helt nya dimensioner emot förra året. Bredden i år är bra mycket bättre dessutom.

Tycker vi fått mycket bättre lag än förra året; så länge vi får värvningarna som alla väntar på (anfall och spelfördelare), att inte ALLA våra unga lovande målvakter sviker nu när de får chansen, samt att Forlan inte spelare sämre än förra året (om ens möjligt?).
Atlético Antonio Lopez
2011-08-08 19:59
addeh@

Ärligt så tror jag mer att det är din synpunkt på spelarna än vad det är fakta då jag verkligen inte tror någon av lagen du nämnde minus Barca & Real har bättre trupp för tillfället. Det utan att räkna med de värvningar vi förhoppningsvis gör innan transferfönstret stänger.

Kanske vill du ge trupparna en till liten läsning innan du uttalar dig igen? :)
Atlético Gaboro
2011-08-08 19:15
addeh

VIllareal ?!??!?!?!

Spelarna försvinner som domino brickor ... de är bara en tidsfråga tills rossi drar.. vad har dom kvar då ?? Visst zapata borja valero och lopez i målet men absolut inte mkt mer
Atlético addeh
2011-08-08 18:53
Vill inte låta nedvärderande nu men som jag ser det är er trupp sämre än väldigt många år och med tanke på att Málaga numera också kommer konkurrera om Europaplatser tror jag ni får det väldigt svårt den här säsongen. Det krävs att defensiven håller bra klass, att Forlán används på rätt sätt, samt en gnutta tur för att ni ska lyckas ta er till Europa nästa säsong. Det är i alla fall vad jag tror.

Barcelona, Real Madrid, Valencia, Villarreal, Athletic, Sevilla & Málaga har samtliga starkare trupper än vad ni har för tillfället. Förstår därför inte hur vissa av er ens tänker på att värva en spelare som Berbatov. Visst, han gjorde många mål i PL förra säsongen, men är knappast någon som kommer ta er en nivå högre. Osvaldo är en värvning som jag tror hade tagit er minst till Europa League-spel även nästa säsong. Giezmann är också ruskigt bra, fast en annan spelartyp.

Nåja, jag önskar er lycka till den här säsongen. Reyes var fantastisk mot norrmännen för övrigt. Hoppas han behåller den nivån.
kjellbrell
2011-08-08 17:12
Hoppas verkligen att Atletico behåller sina 3 spelare utan EU pass.
Elias tillhör Brasiliens landslagstrupp , vilket inte Diego gör,och bör väl få en riktig chans att visa vad han kan.
Salvio gjorde en mycket bra säsong i Benfica och kan mycket väl göra det i Atletico också
Om nu Altletico anser sig behöva en målskytt till så satsa på en spelare som har EU pass t.ex. Berbatov som Manchester U kan tänkas sälja eller Nelson Valdez som också är till salu.
Atlético rawkus
2011-08-08 16:30
Gallande Elias:

Ett tips till tranaren/na vore att spela killen pa hans naturliga position...

Blir mattligt forbannad nar Brasseligans topp 3 centralamitt far agera ytter och liknande skit :/

Gaboro: Beror pa hur vi har tankt spela: Salvio lampar sig, enligt vad jag settt, bast som ytter.

Elias hade jag garna sett kvar och hoppas att ledningen inser att kronmongon likt RG inte har ett skit i Atleti att gora.

Borja i ratt ande: Rense ut de som suger mest... ;)
Atlético Gaboro
2011-08-08 16:09
Och skulle vi få Falcao, Diego och Griezmann så skulle jag vara mycket glad..
Fast vi tappar Elias eller Salvio eller kanske båda spelarna.. tycker ändå att om vi värvar dessa 3 spelare så får vi en stark offensiv som vi är kända för att ha..
Atlético Gaboro
2011-08-08 16:07
Om nu någon av Salvio eller Elias skall ingå i 25 mille euro dealen för att få hit Falcao, så skulle jag hellre se Elias gå än Salvio faktiskt..

Visst som ni säger så har Elias inte fått chansen, men ser hellre att vi behåller kvar Salvio, eller vad tycker ni ?
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-08 15:00
Elias har inte varit så dålig som många påstår. Man har ändå sett att han något i sig. Man ser talangen. Ge han chansen så tar han den, jag är övertygad. Vore också olyckligt om vi släpper Salvio. Var ju grym i Benfica. Har framtiden för sig, kan bli en Agüero.

Helt allvarligt känns det som om att man blir besviken hur ledningen än gör.. Men men.
Annons: