/spanien/atletico/forum/106.aspx/spanien/atletico/forum/106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio López
2015-12-18 22:26
Profe Ortega
Atlético Conserva el Calderón!
2015-12-18 22:10
?
Atlético Cholo es un dios
2015-12-18 20:06
Så OM nu Simeone går till Chelsea (vilket han påstås vilja göra), vem vill ni ska ersätta tränarposten?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético paniagua
2015-12-18 12:23
Rayo i åttondelen. Fan! Jag har djupa sympatier för den klubben och hade hoppats se bägge i kvarten.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-12-17 21:52
River - Barca pa Söndag 1130 för de som vill fa en glimt av Kranevitter :)
Atlético AndeeI
2015-12-17 21:42
@Kakan_Atletico
Det är förvisso sant!
Ja verkligen. Det hoppas verkligen jag också gällande Thomas. Känns ändå som att Simeone har ett ganska gott öga till honom. Samtidigt som vi de senaste säsongerna faktiskt har varit superbt bra på att ge unga förmågor chansen att spela och utvecklas.
Atlético Kakan_Atletico
2015-12-17 21:37
Är väl bara för Saul o visa vem som ska spela? Inte svårare än så. Pga uselt internet just nu så kan jag inte streama matchen. Någon som vet var highlights dyker upp efteråt?

Jäkligt skoj för Thomas också. Tycker den grabben är spännande. Kan nog bli nåt! Hoppas att vi kan ta vara på det innan det är för sent.
Atlético AndeeI
2015-12-17 21:22
Kul för Thomas!
Atlético AndeeI
2015-12-17 21:05
Augusto känns ju på förhand som en klockren värvning. Rutin i kombination med att han inte deltagit i några Europeiska cupmatcher. Celta vigo tror jag dessutom är en väldigt bra klubb för Kranevitter att påbörja sin inskolning i den europeiska klubblagsfotbollen i. Ett riktigt bra lag med en fantastiskt bra tränare. Frågan är bara vad Saul, som jag personligen tycker har sett bra ut i de senaste ligamatcherna, tycker om det? Han jublade ju inte direkt när Tiago skrev på ett nytt kontrakt.
2015-12-17 20:30
Ursäkta allihopa.
2015-12-17 20:28
Fuck you Fernando. Byt ut honom genast!
2015-12-17 20:16
Haha Torres är ju helt värdelös..
2015-12-17 19:52
@Cholo es un dios:

http://www.stream2u-tv.me/

http://www.rojadirecta.me/
Atlético El_pepino i Griezmanns mustasch
2015-12-17 19:44
Augusto inte i elvan för Celta. Kan vara intressant. Å andra sidan är det cupen, så de kanske vilar honom...
Atlético zoran
2015-12-17 19:30
@paniagua:

För att Cholo ska fungera måste han kunna språket och vad jag vet har han ännu inte lärt sig engelska. Han har studerat språket, men det gick tydligen inte särskilt bra. Personligen tror jag att han lämnar för antingen det argentinska landslaget eller Inter alternativt Lazio i framtiden. Han har dock ingen som helst anledning att byta klubb i nuläget, speciellt inte när Chelsea snarare slåss om överlevnad i Premier League än i toppen av ligan. Det gör också att de inte kan erbjuda något Champions League-spel. Han är dessutom mitt uppe i en uppbyggnadsfas av det som klubben kallar för "Atlético 2020". Under den här tiden kommer klubben få en ny arena, antagligen växa ekonomiskt och ha bättre möjligheter att fortsätta slåss ute i Europa.

Han har dessutom ingen koppling till Chelsea som spelare och det har alltid varit en viktig grej för honom. Däremot tror jag att han kommer träna ett lag i Premier League i framtiden, men inte för tillfället.
Atlético Bobban (red)
2015-12-17 19:28
Simeone ha elegido el siguiente once: Moyà; Gámez, Savic, Lucas, Siquiera; Thomas, Saúl, Koke, Óliver; Correa y Torres
Atlético zoran
2015-12-17 19:23
@Conserva el Calderón!:

Pedro nobbade Atlético i somras eftersom han inte ser sig i någon annan spansk klubb än Barcelona eller Tenerife, men Simeone ville verkligen ha honom. Det finns nog alltjämt ett intresse för Pedro från Simeones sida, men Atlético har inte plats för Pedro lönemässigt så länge man inte säljer någon av sina nyckelspelare och som vi vet sker det aldrig i januari förutom när spelare sitter på utgående kontrakt, som Maxi eller Simão.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-12-17 19:12
Cholo gillar att ha kontroll. Är det verkligen något man får under ryssen i Chelsea?

Tror säkert de kommer försöka i sommar men tror Cholo stannar i Atléti.
Atlético paniagua
2015-12-17 17:15
Hur trovärdigt är det att Simeone skulle värvas av Chelsea? Zoran, du som brukar ha koll på dessa prylar, bör vi vara oroliga?
2015-12-17 16:16
Florerar rykten om att Atlético är intresserade av Pedro. Zoran?
Atlético Cholo es un dios
2015-12-17 15:14
Någon som vet av någon stream till kvällens drabbning?
2015-12-17 00:49
zoran@ Aa jag förstår, men jag pratade om tiden i Instituto, att vi kunde ha "plockat" honom redan 2012. Simeone borde ha känt till honom eftersom han var färsk som tränare från Argentina.
Atlético zoran
2015-12-17 00:35
@Conserva el Calderón!:

Det var aldrig något snack om vart Dybala skulle hamna i sommar. Atlético hade möten med hans agenter, men spelarens egna val föll på Juventus. Ibland kan man inte göra något. Då är det bara att acceptera och gå vidare.
2015-12-16 22:17
Jag hoppas att hela vår tränarstab och scouter ångrar sig att de inte plockade upp Dybala innan Palermo. Vilken spelare..
Atlético zoran
2015-12-16 21:02
På tal om det där med att Atlético inte får något vidare erkännande i jämförelse med de andra stora i Spanien. Cholos presskonferens i länktips.

@pego

Varsågod.
Atlético pego
2015-12-16 20:48
Tack Zoran, Världsklass på svaret!!!!
2015-12-16 19:41
OT: Kranevitter lirade hela matchen när River slog ut Sanfrecce Hiroshimai Klubblags VM. I finalen väntar antingen(aka antagligen...) Barca, eller om det sker en megaskräll, Guangzhou Evergrande. Finalen spelas ca 11:30 Svensk tid Söndag.
Atlético zoran
2015-12-16 19:12
@pego 1) Det stämmer, men ingen förutom FIFA-pamparna (inte ens klubbarna, de nationella eller distriktsförbunden) är medvetna om när domen delas ut eller hur länge de båda klubbarna kommer bli förbjudna att gå ut på övergångsmarknaden. Alla dessa FIFA-skandaler har gjort att FIFA har riktat fokus på sin egen organisation under 2015 och det är huvudanledningen till att de alltjämt inte har meddelat något om domarna. 2) Det har bara framkommit att det handlar om exempelvis Arona Sane och Xu Xin, men det är säkerligen fler spelare eftersom det är vanligt förekommande att man lockar över unga spelare. Man har dessutom privata akademier som är kopplade till klubben över hela världen. Utöver det har Atleti ett samarbete med Wanda (som äger 20% av klubben) där man ska utbilda och träna kinesiska ungdomar i sin cantera. 3) Det har pratats om två övergångsperioder. I sådana fall identiskt straff som det som Barcelona fick. Sker det på sommaren kan vi nog förvänta oss att Atleti fördröjer processen genom att överklaga till idrottens skiljedomstol (TAS) för att förstärka laget som Barcelona gjorde och därefter ta straffet. Skrev en artikel i ärendet redan i slutet av april. Kolla länktips för mer information om vad det är som gäller.
Atlético pego
2015-12-16 18:45
Hej alla, Är det någon själ som skulle kunna berätta lite om sanningshalten i detta att vi och real ligger risigt till och kan bli ofrivilligt förbjudna att köpa spelare? Är det något specifikt tillfälle/spelare/ungdomar dom skulle kunna använda mot oss? Vad kan man förvänta sig för straff? I paritet som barca? Eller blev barca så pass straffade för att dom kaxade mot fifa/uefa?
2015-12-15 18:55
Godin med i CL gruppernas elva!!
Annons: