/spanien/atletico/forum/1056.aspx/spanien/atletico/forum/1056.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Vamos Atleti
2011-08-21 18:52
Jag får nog hålla med rawkus, man vill egentligen inte att forlan ska lämna med tanke på allt han gjort för atletico, men som alla vet har allt ett slut och kanske, kanske är det dags nu för vår kära forlan att lämna över till yngre förmågor. Är det så att man kan få 10 millioner för honom tycker jag att man bör accepterade.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-21 18:14
Imorgon, har jag läst nånstans.
atmd
2011-08-21 18:05
När presenteras Falcao för fans och media??
Atlético rawkus
2011-08-21 16:09
Sportuga: Jag lade ju till ett stort "OM", hehe ;)

Salvio vill jag ej kasta bort, men det kanns mest logiskt att han lanas ut, sa han ar yngst, medans exempelvis Miranda och Elias befinner sig i den aldern da en spelare skall vara "fardig".

@Nicname: Trangsynt, eller realistisk..? Jag vill INTE skicka ivag Forlan, men med tanke pa formen sedan Juni 2010, samt att det snackas om lite drygt 10 milj EU, sa anser jag att man kanske skall ta chansen medans man kan fa en hyffsad summa.

Hade vi ej shoppa loss med Falcao, Arda mfl, sa hade jag inte ens diskuterat en forsaljning av Cacha overhuvudtaget...

Forsoker se det ur den ekonomiska vinkeln, vilket ibland inte ar den roligaste, men tyvarr sa behovs det emellanat... :/
Nicname
2011-08-21 15:48
tycker vissa är lite trångsynta när det gäller forlan. han har haft en dålig säsong med oss och det var förra. Han sköt hem Finalen i Hamburg innan det, gjorde fan 32 mål innan det. Han är en gud i atletico och ni vill in ha kvar honom. Väljer honom före Adrian alla dagar i veckan, trots att Adrian gjort det super sen han kom är Forlan en bättre spelare och tycker han borde få en chans till för en som har glömt honom.
Atlético Sk018
2011-08-21 14:51
Enda själet till varför jag tycker Forlan vore något att ha kvar är rollen som släpande anfallare. För tillfället har vi ingen som jätte gärna tar den rollen, men värvning av Diego och kanske även Pizzi kan ta itu med detta? Som offensiv mitt så ser jag självfallet även Elias som bra val, men det är trots allt inte en släpande anfallare vad jag vet. Som vanlig anfallare anser jag att hans tid i våra tröjor är förbi, då Adrian visat tecken på bra mycket bättre spel än Forlan gjort i sina bästa matcher sen VM. Forlan har trots allt inte den lägsta lönen i laget heller..
Atlético Sportuga
2011-08-21 14:48
rawkus / med tanke på att Diego inte lyckats skaffa några "vänner" någonstans, ska vi verkligen lägga pengar på honom ?

Som jag skrev innan, då kan vi lika väl behålla Ruben i truppen som vi fick billet

Gällande Salvio....helt plötsligt vill alla skeppa iväg honom ???
Atlético rawkus
2011-08-21 14:26
Sa lange Diego haller skallen ratt, sa vore han nagot vi saknat sedan den lille magikerns Ibagaza drog.

Ohygglig talang, men en rejalt rorig snubbe OM det val gar at skogen.

Nar priset sags vara sa pass lagt som 5-8 milj EU, sa tycker jag helt klart det ar vart en chansning.

Gallande Forlan: Lyckas man casha in en del, sa ar jag ej alltfor panikslagen. Han har ej varit sig lik sedan VM och han blir inte direkt yngre... Det beror pa priset helt enkelt.
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-21 13:46
Det sägs nu att Etoó är klar för ryssarna. Då försvinner troligtvis Forlan. Vilket gör att Pizzi tas in.

Så de transfers som återstår är Pizzi, Diego och kanske en högerback IN. Forlan samt en icke EU lirare ut. Typ?
Atlético Chewie
2011-08-21 12:54
Håller med dig Deion! Han är fortfarande ung, kan vi bara väcka hans glöd och motivation så kommer han blomma ut på nytt. Så bra som han var i Bremen, han kunde ta mig fan göra allt på planen, dribbla, passa och skjuta. Skulle vilja påstå att lagbygget ser riktigt bra ut inför kommande säsong om han kommer.
Atlético Deion (red)
2011-08-21 12:48
Tycker synd om honom. Bremenfansen har glömt honom, Wolfsburgfansen gillar inte honom, Juventufansen struntar ihonom och det Brasilianska landslaget har inte med honom längre, vilket gör att fans hemma i Brasilien inte bryr sig heller? Vilka är egentligen hans fans?
Atlético Deion (red)
2011-08-21 12:45
Varsogod
Atlético Chewie
2011-08-21 12:36
Någon som har lust att länka Diego Ribas officiella twitter, hittar bara massa fake sidor.
Atlético Deion (red)
2011-08-21 12:25
Självklart ska det vara ett frågetecken efter ordet "Atleti" i min förra kommentar istället för punkt. Jag var trött när jag kom hem och läste det på twitter. Missade skriva rätt tecken. Det jag menar är att Diego själv låter helt säker på att han spelar i Atlético, men det är fortfarande en sak mellan klubbarna, dock kanske förhandlingarna med Wolfsburg är längre fram än vad vi tror. Det var kanske därför han skrev så för att han har bra koll på läget
kjellbrell
2011-08-21 11:29
Är det någon som vet när kan Salvio få Spanskt pass när han kom till Atletico i Januari 2010, före och efter säsongen i Benfica fanns han i Spanien.
Atlético Sk018
2011-08-21 11:21
Förstå konkurransen om AM (typ) platsen utifall både Elias och Diego finns i laget :)
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-21 11:17
När får man en bekräftelse på att Diego är klar? :) Lämnar Elias då eller? Blir ju trångt på mitten annars..
Atlético LeoFranco
2011-08-21 10:02
Deion

Jaså? Okej.. Ja det känns som ett osäkert kort, man vet ju vad han är kapabel till och tiden får utvisa ifall det kanske var en smart värvning eller en flopp!
Atlético Deion (red)
2011-08-21 04:27
Diego har just bekräftat på sin Twitter att han kommer att spela i Atleti. Han skriver bland annat han ser fram emot det och att Atletico Madrid är en stor klubb.
Atlético ardi
2011-08-21 03:17
älskar atletico <3
Atlético LeoFranco
2011-08-20 22:01
Mycket nu men måste säga att jag diggar verkligen den nya designen rejält! Tummen upp!
Atlético LeoFranco
2011-08-20 22:00
DeBe

Håller med dig om att Adrian inte är den mest tekniske spelaren men han verkar besitta en fruktansvärt funktionell teknik (tex skottfinten innan passet till Elias 2-0 igår) som inte alltid är vackert och ser klumpigt ut men det är alltid en tanke bakom och ger han ett övertag och några extra sekunder att leverera pass och skott tex..
Atlético LeoFranco
2011-08-20 21:51
Precis, känns som att kanterna är enda positionerna där konkuransen kunde varit bättre men om man kollar offensivt så ser det ruggigt ut om allt faller på plats och om alla kan acceptera sin roll i laget! (tex Reyes accepterar Falcao som den stora målskytten och släpper bollen)

Håller fullständigt med dig Sk018 om Pizzi in och Salvio ut för övrigt! Såg några klipp och han verkade vara en riktig avig spelare med en fin högerfot OCH vänsterfot, perfekt för att slåss om en plats på kanten!
Atlético Sk018
2011-08-20 21:30
Känns som att LeoFrancos uppställning är ungefär det som man utgår från inför detta halvår. Riktigt roligt :) Får vi in Pizzi och Salvio ut så är jag toknöjd! Känns som ett bra substitut som fortfarande gör att bredden behåller kvalite, då jag ogärna ser Juanfran som enda naturliga avbytare för kantspelarna..
Atlético LeoFranco
2011-08-20 21:14
@Steven

Man kan ju aldrig veta och det lär roteras friskt på vissa positioner innan Manzano hittar rätt kemi men såhär är konkuransen på ett ungefär!

Silvio-Miranda/Godin/Perea-Dominguez-Filipe
Koke/Thiago/Mario-Gabi
Forlán/Gabi/Elias/Diego
Reyes/Salvio/Juanfran Turan/Salvio/Juanfran
Falcao/Adrian/Borja (hehe)

Målvaktspositionen vågar jag inte ens spekulera i för det känns som vi har tre jämnbördiga och talangfulla målvakter och det känns som att den som Blommar ut mest blir förstekeeper..
Atlético DeBe
2011-08-20 21:02
Håller med er om Adrian, han verkar va i sitt livs form. han är inte enormt tekniskt men kompenserar detta med sin spelintelligens och har riktigt kliniska avslut. han är helt klart vår bästa värvning såhär långt, bosman mumms
Real Madrid Steven
2011-08-20 20:31
Hur kommer startelvan att se ut med Falco och Diego?
Atlético LeoFranco
2011-08-20 20:17
Pizzi verkar lovande men känns överflödigt just nu att värva in han fast allt beror väl på vad som händer med Forlán..

Håller med alla föregående, Adrian har imponerat stort! Han kommer ge Falcao så jävla mycket chanser som Hulk gjorde i Porto!
Atlético DeBe
2011-08-20 20:15
Jag vet inte mycket om honom, men jag har fått en bild av att Pizzi ska vara en teknisk vinganfallare. eftersom vi är intresserade så kan han förmodligen också spela centralt (mina misstankar i alla fall). Om man rakt av ska jämföra sålda spelare med ersättare så verkar det vara mer så att Pizzi ersätter Agüero och Falcao ersätter Forlan. Vi får väll se om jag har rätt, återstår att se.
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-20 19:41
Om Forlan inte presterar direkt (Om han blir kvar) så är han tredjevalet. Adrian har imponerat stort!
Annons: