/spanien/atletico/forum/1051.aspx/spanien/atletico/forum/1051.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sportuga
2011-08-17 18:00
Rawkus / Bara han kommer så blir vi nog alla Glada :)
Atlético Sportuga
2011-08-17 17:59
Okej...är vi ute efter Alla Porto-spelare eller *S*
Atlético Sportuga
2011-08-17 17:55
20corona / Jag tror fan han kommer...Porto ser bara till ( och det är dom jäkligt bra på...) att få så mycket som möjligt. 35 + Elias är fan inte dåligt betalt
Atlético rawkus
2011-08-17 17:54
Sportuga: Sjalvklart ar han ingen MvB eller Hulk, utan, som vi kommit overrens om(hehe), en Pippo-typ.

Han skall ju lurpassa i straffomradet och hugga pa det som ges :)

Tror det skulle funka utmarkt att aven medspelarna vet att han knappast lamnar straffomradet.

20corona: Hehe :)
Atlético Sportuga
2011-08-17 17:50
Rauwkus / Skulle Jag ha fel , har aldrig hänt förr ;) Jo men du säger det ju själv han gör 95 % av sina mål innanför straffområdet....att han är SUVERÄN målskytt har vi ju kommer fram till förr du och jag ;) Men han är ingen ingen Van Basten eller Hulk för del delen som kan komma med fart dra 2 gubbar och sen dra in den, därför är han mer beroende av sina medspelare att få in bollen just.

Jag är 100 % säker på att Falcao studerat just Pippo enligt mig en av dom bästa målgörararna som någonsin funnits :P

Sen kan ju en spelare passa olika bra i olika lag, jag visste inte vem han var innan han kom till Porto. Men där har han varit en ren boxplayer, vilket inte är konstigt då Porto ofta för sina matcher.

Men helt klart att han är GRYM och kommer göra många mål för oss ( ett pluss för mig personligen oxå att Porto tappar sin bästa målskytt...) och bra bollar kommer han få, speciellt från Salvio & Reyes. Juan Fran däremot....tycker inte han håller samma klass.

Atlético 20corona
2011-08-17 17:42
@ rawkus

"OM" är ordet man använder när en dröm håller på att besannas och man vill inte tro på det... ;)
Atlético Sk018
2011-08-17 17:28
Håller helt och hållet med dig rawkus! Även om inte Falcao skulle komma, utan vi får nöja oss med Osvaldo, så tycker jag denna Silly varit riktigt bra! Jämför man ut och in redan i nuläget så har vi tappat två fantastiska lirare men förstärkt med 6 (8 med tiago och curtiois) spelare som har rejäl kvalite! Snacka om att bredda!
Atlético rawkus
2011-08-17 17:22
Sportuga har helt ratt gallande El Tigre.

Har foljt Falcao sedan starten i River, och han ar en REN malskytt - man kan aterigen dra paraleller till en viss Pippo Inzaghi, dar de flesta malen ar vad som anses "enkla", men poangen ar ju att han gor dom, i oerhorda mangder, medans andra hypade anfallare branner bra manga fler "enkla" lagen.

Far man bara in bollen i straffomradet sa ar 90% av jobbet gjort - resten skoter den Colombianske Tigern utan problem ;)

Med lirare som Arda, Reyes, Salvio(?), Jaunfran och ev Forlan, sa skall det INTE vara nagra som helst problem att leverera bollar till Falcao.

Oerhort trist om Elias blri den som offras, da han ar en smatt fantastisk spelare nar han val kommit igang(och spelas pa ratt position...ugh), men - om hans flytt innebar att jag far MIN Falcao, sa kor pa!

Elias kommer kunna njuta av att lira i Porto, utan tvekan, och CH L hagrar for den Brasilianske pitbullen :)

Falcao ar en personlig drom, som jag alltjamt anser vara lite for bra for att vara sant... OM det hander sa ar det en ren bonus till en, enligt mig, ganska godkand Silly season(90% av det hela star RG´s flytt for, LOL!)
kjellbrell
2011-08-17 17:14
Jaha då ska det väl hända mycket timmarna fram till midnatt då truppen till EL ska vara spikad Falcao , Osvaldo och Diego bör då vara klara och på G är även Pizzi f. Braga ,Ruben mf Porto och kanske Gökhan Gönul hb Fenerbache, bara att vänta och se vad som händer
Atlético Sk018
2011-08-17 16:27
@Sportuga

Vet inte om jag missförstått dig. Instämmer iaf att Falcao troligen är av sådan speltyp att han behöver spelare runt sig som kan "ge honom lägen", däribland luften. Detta då hans starka sida är att sätta det han får. Men utav statistiken sett så är han en spelare som kan göra mål på alla sätt. Hulk är omöjlig att ersätta, men trots detta så finns det god potential i laget. Reyes har en riktigt bra dojja, samt att Gabi tidigare visat prov på bra spelsinne. Bland alla träben förra året så var trots allt Tiago bland bottenskrapet. Då jag inte sett tillräckligt av Arda, kan jag inte svara för hur denne skapar för sina lagkamrater.

Trots allt så är det omöjligt att påstå att Reyes inte kan skapa chanser åt andra, samt att Arda verkar kreativ. Vare sig det är Falcao längst upp eller någon annan, så skulle jag våga mig på att påstå att Atletico har kanter som motsvarar de absolut bästa lagen vad det gäller ordinarie + reserver.
Real Madrid Romeu
2011-08-17 16:19
Jag håller med Sportuga, men några av Falcaos insatser i Europa League förra säsongen var fullständigt fenomenala. Jag tror att det skulle vara en riktigt nyttig värvning!
Atlético Sportuga
2011-08-17 16:09
Sk018 / utan bra inlägg är inte Falco så bra som vi vill att han ska vara, Varela & Hulk har varit sjukt vikitga för El Tigre's framgångar
Atlético Sk018
2011-08-17 16:04
Med Salvio kvar kommer kanterna att vara livsfarliga i år. Sjukt med Arda och Reyes ordinarie, med Juanfran och Salvio som avbytare... Ryser av bara tanken! Från att endas ha Reyes som duglig kant i slutet av förra året (Juanfran räknas inte, då han inte fick förtroende etc), till att nu ha detta!
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-17 15:57
Stod att vi erbjudit Porto Elias + 35 miljoner Euro. Vill ha kvar Salvio till varje pris. Kan bli vår nya Agüero. Mer (MYCKET) potential i Salvio än Elias.
Atlético Sportuga
2011-08-17 15:51
aupa / bara ett rykte dock....
Aupa Atleti---
2011-08-17 15:41
Kakan, Sportuga@

Vadå, ändrade planer?
Aupa Atleti---
2011-08-17 15:40
Kakan, Sportuga@

Vadå, ändrade planer?
Atlético Sportuga
2011-08-17 15:38
hur mycket är Elias "värd" ?
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-17 15:30
Härligt att vi får behålla Salvio. Jublar just nu! YES!!!!!!!
Atlético Sk018
2011-08-17 15:28
Kan enbart se hur vi tjänar på att säsongen skjuts upp, förutom för egen vinning då man laddat upp inför måndag. Med flertalet tongivande nya spelare samt stora frågetecken kring taktik och samspel så kom detta som på beställning. Bara att tacka och bocka!
Nick23
2011-08-17 14:48
Tack för Svar Deion!
Atlético Deion (red)
2011-08-17 14:22
Känns lite sådär mysigt bra och lägligt att ligastarten har blivit uppskjuten. Efter fyra raka kvalmatcher i Europa League och en kort försäsongsträning så skulle det sitta bra med lite vila och återhämtning för spelarna.. Dessutom hinner kanske Arda kanske frisk och vi kommer förmodligen hinna avsluta övergångarna och frågetecknen kring truppen innan så vi har rätt manskap.
Atlético Deion (red)
2011-08-17 14:19
Nick23//

Jo då, det finns spelare som kan ersätta. Atlético har en mycket bra akademi med många U-landslagsspelare. Och självklart tror jag inte att någon yngre kan direkt gå och ersätta spelare som lämnat, uatn det blir över tiden. Inom de kommande 2-3 måaderna kommer vi veta vem som blir Atléticos förstamålvakt mellan Joel Robles, Sergio Asenjo och Curtois. Dock tror jag du inte kommer att få se trion Forlán, Osvaldo och Falcao. Kommer både Osvaldo och Falcao s´å är Forlán definitivt på väg bort. Sen tror jag inte Atlético är en klubb som skulle våga spela med 3 anfallare heller.
Atlético el niño para siempre!
2011-08-17 14:12
bilden man möts av när kan klickar in på atleticos sida... wooow. när vi äntligen har blivit av med honom på planen är det väl ingen idé att ha kvar honom här ;)
Sevilla Sevillaboy
2011-08-17 14:07
Ojojoj kan bli Falcao vs Negredo snart...
Atlético Kun Kun Kun
2011-08-17 14:06
Trevligt med ny design på sidan. Även om jag tycker att bilder på ikoner i klubben passade in bra i förra designen.
Nick23
2011-08-17 14:05
Du behöver väl inte vara så otrevlig elr?Hur ska jag veta att At Madrid har ett överskott av ''unga stora'' talanger när jag inte ens följer At Madrid? Var bara nyfiken...
Atlético Sk018
2011-08-17 13:23
@Nick23

Märks att du inte är insatt. Atletico har ett överskott av unga stora talanger på målvaktsplats, samt att Curtois (Belgiska ligans bästa målvakt) lånats in från Chelsea för att skapa konkurrans. Gällande 4-3-3 så räcker det med att läsa någon av de 20 senaste kommentarerna här på forumet, för att förstå att tanken med värvningen av Osvaldo är att Forlan går.
Nick23
2011-08-17 13:11
E inget At Madrid fan så följer dom inte men har At Madrid en som kan fylla hålet från De Gea och är de nån chans att dom spelar 4-3-3 Med Forlan-Osvaldo-Falcao?
Aupa Atleti---
2011-08-17 12:44
Enligt Bosnisk tidning och Eurosport så det en ära för Forlan att få spela i svart-blåa tröjan. Det återstår att se.
Annons: