/spanien/atletico/forum/1050.aspx/spanien/atletico/forum/1050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2011-08-18 16:55
Porto spelar mot Gil Vicente, inte FCB.
Atlético Sportuga
2011-08-18 16:03
nahro / Med den agenten (ingen människa jag gillar i vanliga fall...) kan allt hända, han skulle lätt sälja sin egen mamma *s*
Atlético Nahro
2011-08-18 15:55
Holy shit... det närmar sig! Har Atletico alltså lyckats hålla hemligt om denne Ruben? Inte så konstigt iofs när det har varit såhär mkt fram o tillbaka med Falcao
Atlético Chewie
2011-08-18 15:55
Haha A.K. jag har exakt samma dilemma.
Atlético Sportuga
2011-08-18 15:54
dax att ta fram champagnen....men vänta lite med att korka upp den ;)
Falcao & Ruben är Inte utagna mot Barcelona imorgon, kan ju bara betyda EN sak , Bemvindo Radamel Falcao e Ruben Micael :D
Atlético A.K.
2011-08-18 15:21
Ge mig Falcao nu, så jag får motivation att börja plugga till nästa omtenta.
Atlético Chewie
2011-08-18 15:08
Falcao är ju ett av de häftigare namnen man kan ha på tröjan
Atlético Sportuga
2011-08-18 15:03
Sk018 / Det var en svårare fråga....han har ju varit "förste inhoppare" i Porto, men även startat en del matcher och då spelat centralt på mitten, har en bra blick för spelet & kan mycket väl bli en startspelare för oss, speciellt om Inte Diego kommer
Atlético Sportuga
2011-08-18 14:58
Antonio / Bara kul att kunna "stå till tjänst" och i detta fallet är det ju dubbel glädje , vi blir starkare & Porto blir svagare ;)
Atlético Sk018
2011-08-18 14:58
Någon som är artig och har koll (Sportuga?) på hur ledningen tänkt spela Ruben om han värvas?
Reserv som playmaker på mittfältet? Ordinarie kanske t.o.m? Användas för att skapa konkurrans som spelfördelare? Diego går säkerligen i kras om detta går igenom?
Atlético Antonio Lopez
2011-08-18 14:49
Fint och ha dig här Sportuga nu när det är så nära kontakt med Liga Sagres ;)
Atlético Sk018
2011-08-18 14:49
Läste om truppen på portos sida. Hittade information som gör att jag tror han skulle passa in i klubben:
"Svagheter:
Koncentrationsmissar i mittfältet emellanåt." :D
Atlético Sportuga
2011-08-18 14:44
tallepojken. / läs mitt inlägg lite längre ner ;)
Atlético tallepojken 78
2011-08-18 14:31
ruben micael? någon som har koll på den snubben
Barcelona MrCelil
2011-08-18 14:21
Är det någon som vet vilket nummer Arda kommer att ha?
Atlético Sk018
2011-08-18 14:18
Glöm inte Gabi och Salvio på mittfältet! :)

(för att inte glömma största skillnaden, ingen RG! :D)
Atlético tallepojken 78
2011-08-18 13:53
Kommer falcao har vi starkare lag, tror forlan stannar, visst vi har tappat degea och ufo och kun. Men vi har ersatt ufo med silvio som jag anser bättre, målvaktsfrågan är jag inte så orolig för. Det känns som att vi är mer kompletta i år bättre backlinje framför allt mer bredd i backlinjen. Anfall om forlan stannar likvärdigt om falcao kommer, och det är ju inte anfalls mässigt vi sviktat. Sen får man inte glömma mittfälltet där vi fått arda och inte tappat någon mittfältare. Som sagt vi ser starkare ut överlag
Aupa Atleti---
2011-08-18 13:27
Ni ska inte klaga på Nina, hon gör rättvisa bedömningar efter allt. Vi tippades 2a av henne förra året (om jag minns rätt), så hamnade vi 7e.. Men innan säsongen i La Liga så vann vi ju över Inter. Vi var i bra form, alla trivdes. Barcelona tippade de 3e för att man trodde att Barca skulle tappa motivationen till vinna, och Real som 1a pga av deras mobilisering i truppen. Agüero, De Gea o Ufo stack (av stora namn) sen är också Forlan på väg ut. Det anser Nina vara tillräckligt för att vi inte ska komma långt. Det har absolut inget med Gabi att göra (tror och hoppas jag..)

Men hon tar all det objektivt, hon vet inte att Agüeros transfer har en fördel. Som någon på forumet sa:
"När vi vann ligan 95/96 så var vi ett kämpar lag, alla kämpade för varandra, ingen tog initiativet själv och testade att avgöra en match."

Skulle man vinna, så vann man som ett lag, skulle man förlora så var det inte enskilda spelare som förlorade, utan hela laget. Agüero är en underbar spelare, såväl som person. Han var otroligt viktig för oss, men om vi ska återfinna det gammla Atléti, om vi ska kunna utmana om ligatiteln och europatitlarna, så måste de tyvärr kicka ut sådana typ av spelare och ta in Canteras och de som då inte spelar för pengar.

Det är just syftet med Un Orgullo. Att återfinna den lagandan från 95/96 som Radomir skapade, och man tar just in en sån tränartyp som honom. Jag tror att om 3-4 år kommer vi att vinna La Liga, om vi iaf fortsätter så. Aupa!
Atlético Sportuga
2011-08-18 13:14
grabbar jag tror det blir klart idag......Porto har anmält till CMVM om buden på Falcao & Ruben....nära nära nu
Atlético Sk018
2011-08-18 12:53
Tror det är lätt att se De Gea och Aguero ut, medans vi inte fått samma namn in. Detta trots att laget breddats något otroligt på svaga platser. Manzano har tidigare gjort ett bra jobb i klubben och det känns ju inte så svårt att motsvara förra säsongens coachning. Tror de flesta aldrig slutade bli förvånade av konstiga beslut taktiskt sett.

Så länge vi inte startar med Perea i anfallet så kan det väl inte bli värre än RG på yttern? :D
Atlético Erik_
2011-08-18 12:30
Befinner mig i London, har hittat en hel del atleticotröjor här. Blev dock ingen i år, ekonomin tillåter det ej, hehe :)
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Deion (red)
2011-08-18 12:27
Tycker det är bra att Nina tippar Atlético på plats åtta. Ju sämre placering vi blir tippade desto högre upp kommer vi att komma. Grejen med Atlético är att ju högre upp tidningar placerar Atlético, desto längre ner hamnar som. Det är någon sorts anti-lag i Atléticos universum. Personligen hoppades jag på vi skulle tippas åka ur.
Atlético Deion (red)
2011-08-18 12:21
Tack för infon Zoran!
Atlético Luff
2011-08-18 12:12
Vi slutade 7a förra säsongen och laget har försvagats, att tippa oss 8a är inte ologiskt.
Atlético Chewie
2011-08-18 11:30
Sportunga, låter som en spelare vi saknar på vårt mittfält ifall han gillar att driva bollen framåt!

ska kika på Ebay först då lopez!
Atlético Antonio Lopez
2011-08-18 11:25
Chewie@
Har en vän som är nere i Madrid och fixade det åt mig, någon la upp en länk här för inte så länge sen till en dansk(?) sida om inte jag minns fel där de hade helt okej priser.

Annars funkar Ebay ;O
Atlético Antonio Lopez
2011-08-18 11:19
Hehe ni får ta tabellplaceringarna med en nypa salt. Är egentligen ingen skillnad från dem än om 4 vänner samlades ihop och ritade upp en tabell om hur de skulle tro ligan slutar. Underhållande läsning hur som helst!
Atlético Sportuga
2011-08-18 11:15
Chewie / Jag tittar ju en hel del på Liga Zone Sagres...Ruben har fått agera inhoppare i Porto, dock så ses han som en framtida startspelare i vårt landslag, han jagades av mitt Sporting oxå men han valde hellre bänken ( och en fetare lön )i Porto tyvärr

En mycket tekniskt ( nåja det är ju dom flesta Portugiser iofs) bra passningsspelare & bra split vision, helt klart en bra spelare, men har lite kvar att lära
Atlético DeBe
2011-08-18 11:14
jag tror skribenten nina fortfarande är lite putt för att vi köpte Gabi från henne, varför skulle hon annars tippa oss 8.
Atlético ardi
2011-08-18 11:13
hahaha 8nde plats. löjligt ju
Annons: