/spanien/atletico/forum/1049.aspx/spanien/atletico/forum/1049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2011-08-18 21:12
Forlán inte ens med på bänken!

Courtois, Elías, Miranda, Juanfran, Antonio López, Godín y Assunçao
Atlético Bobban (red)
2011-08-18 21:11
Startelvan mot Vitoria:

Joel
Silvio - Perea - Domínguez - Filipe Luis
Gabi - Mario Suárez - Tiago
Salvio - Adrián - Reyes
Aupa Atleti---
2011-08-18 20:30
Ghago/

Jag har svårt för mig att tro att du menar allt du skriver, och inte provocerar. Då hade du ju trots allt kunna skriva i PM ;). Men vi får se till slut!
Atlético Antonio Lopez
2011-08-18 20:13
Forza GS@
Tyvärr inte, han har någon muskelskada och är inte uttagen till matchen.
Forza GS
2011-08-18 20:11
Spelar Arda eller är han skadad?
Atlético aguero the king
2011-08-18 19:49
hoppas verkligen Falcao blir klar snart alltså . Vore dröm ifall både han ,Ruben ,osvaldo presenteras på calderon ikväll vore stort men sker nog inte .
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Ghago
2011-08-18 19:40
Words Nina =) Gillar eran tippning såhär långt, tycker den är välskriven och rolig att följa.
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-18 19:38
Alkohol kommer jag att ha i fortsättningen, fast det blir mindre nu när Valera och RG lämnat.

Men när är Falcao klar? Börjar mig på nerverna detta.
Atlético Sportuga
2011-08-18 19:16
rawkus / det är därför man som supporter till detta lag helst ska ha alkohol i närheten när det ör match ;)

Zoran / Du har helt rätt, var så exalterad att jag hoppade över en hel vecka hehe
Atlético rawkus
2011-08-18 18:04
Att tippa Atletico ar valkant tufft, oavsett vem man ar ;)

Vi ar tipparnas mardrom helt enkelt :)
Atlético Sk018
2011-08-18 17:49
Tror inte att någon menade att rikta något personligt mot dig Nina, istället för att skriva redaktionen så blev det den som stod för artikeln tyvärr. Gällande Gabi så tror jag att den kommentaren var skriven lite skämtsamt. Tror vi är många som tycker det är konstigt med vart tippningen tog laget, men alla är ju tillåtna att ha olika åsikter. Tycker att alla ska få uttrycka sin åsikt däremot och varför man tycker det, inget konstigt direkt.

Med andra ord, vill själv säga förlåt om du tagit det personligt och jag tror jag talar för flera som uttryckt sig. Vi kan inte påverka hur laget spelar genom kommentarer, så får se med tiden vart detta tar oss :)
Zaragoza Nina (Red.)
2011-08-18 17:28
Ojoj.

1.) Det är inte -enbart- jag som tippade bara för att jag skrev. Uttagningen av laget gick till såhär: var och en skriver en lista på hur vi tror att ligan kommer sluta. Därefter sätter vi ihop en slags gemensam lista utifrån medelvärdet på sammanställningen.
Och så delar vi ut lagen oss emellan att skriva om, försöker anpassa det så att varje skribent får presentera "sitt" lag. Hade jag inte varit den fantastiskt generösa människa jag är hade lotten fallit på Robert att skriva om Atletico, men de hade fortfarande hamnat på åttondeplats. (Ja, det var min idé att tippa er som 2:a förra året. hoppades och trodde verkligen på en kanonsäsong, synd att jag hade fel.)

2.) Att det finns dem som tänker att det har med Gabi att göra. Ska jag skratta eller ska jag gråta? Säger väl mer om dem som överväger det än om mig iofs... (Fast blir lite rörd.)

3.) Deion du tänker som jag ser jag. Fin komplimang där, varsågod.

Det är väldigt tråkigt att ni tar så illa vid tycker jag, och över en tippning. Har försökt vara saklig och rationell, läste igenom varenda text som publicerats på denna sida sedan säsongen slutade för att få en så "bra" uppfattning som möjligt.
Att ni som sedan följer laget genom allt vet mer än mig om vem som spelar var och hur Manzano tänker (vissa av er är kanske rent av personligen bekanta med honom) är inte direkt märkvärdigt. Det kommer med kärleken.
Aja.
Atlético zoran
2011-08-18 16:55
Porto spelar mot Gil Vicente, inte FCB.
Atlético Sportuga
2011-08-18 16:03
nahro / Med den agenten (ingen människa jag gillar i vanliga fall...) kan allt hända, han skulle lätt sälja sin egen mamma *s*
Atlético Nahro
2011-08-18 15:55
Holy shit... det närmar sig! Har Atletico alltså lyckats hålla hemligt om denne Ruben? Inte så konstigt iofs när det har varit såhär mkt fram o tillbaka med Falcao
Atlético Chewie
2011-08-18 15:55
Haha A.K. jag har exakt samma dilemma.
Atlético Sportuga
2011-08-18 15:54
dax att ta fram champagnen....men vänta lite med att korka upp den ;)
Falcao & Ruben är Inte utagna mot Barcelona imorgon, kan ju bara betyda EN sak , Bemvindo Radamel Falcao e Ruben Micael :D
Atlético A.K.
2011-08-18 15:21
Ge mig Falcao nu, så jag får motivation att börja plugga till nästa omtenta.
Atlético Chewie
2011-08-18 15:08
Falcao är ju ett av de häftigare namnen man kan ha på tröjan
Atlético Sportuga
2011-08-18 15:03
Sk018 / Det var en svårare fråga....han har ju varit "förste inhoppare" i Porto, men även startat en del matcher och då spelat centralt på mitten, har en bra blick för spelet & kan mycket väl bli en startspelare för oss, speciellt om Inte Diego kommer
Atlético Sportuga
2011-08-18 14:58
Antonio / Bara kul att kunna "stå till tjänst" och i detta fallet är det ju dubbel glädje , vi blir starkare & Porto blir svagare ;)
Atlético Sk018
2011-08-18 14:58
Någon som är artig och har koll (Sportuga?) på hur ledningen tänkt spela Ruben om han värvas?
Reserv som playmaker på mittfältet? Ordinarie kanske t.o.m? Användas för att skapa konkurrans som spelfördelare? Diego går säkerligen i kras om detta går igenom?
Atlético Antonio Lopez
2011-08-18 14:49
Fint och ha dig här Sportuga nu när det är så nära kontakt med Liga Sagres ;)
Atlético Sk018
2011-08-18 14:49
Läste om truppen på portos sida. Hittade information som gör att jag tror han skulle passa in i klubben:
"Svagheter:
Koncentrationsmissar i mittfältet emellanåt." :D
Atlético Sportuga
2011-08-18 14:44
tallepojken. / läs mitt inlägg lite längre ner ;)
Atlético tallepojken 78
2011-08-18 14:31
ruben micael? någon som har koll på den snubben
Barcelona MrCelil
2011-08-18 14:21
Är det någon som vet vilket nummer Arda kommer att ha?
Atlético Sk018
2011-08-18 14:18
Glöm inte Gabi och Salvio på mittfältet! :)

(för att inte glömma största skillnaden, ingen RG! :D)
Atlético tallepojken 78
2011-08-18 13:53
Kommer falcao har vi starkare lag, tror forlan stannar, visst vi har tappat degea och ufo och kun. Men vi har ersatt ufo med silvio som jag anser bättre, målvaktsfrågan är jag inte så orolig för. Det känns som att vi är mer kompletta i år bättre backlinje framför allt mer bredd i backlinjen. Anfall om forlan stannar likvärdigt om falcao kommer, och det är ju inte anfalls mässigt vi sviktat. Sen får man inte glömma mittfälltet där vi fått arda och inte tappat någon mittfältare. Som sagt vi ser starkare ut överlag
Aupa Atleti---
2011-08-18 13:27
Ni ska inte klaga på Nina, hon gör rättvisa bedömningar efter allt. Vi tippades 2a av henne förra året (om jag minns rätt), så hamnade vi 7e.. Men innan säsongen i La Liga så vann vi ju över Inter. Vi var i bra form, alla trivdes. Barcelona tippade de 3e för att man trodde att Barca skulle tappa motivationen till vinna, och Real som 1a pga av deras mobilisering i truppen. Agüero, De Gea o Ufo stack (av stora namn) sen är också Forlan på väg ut. Det anser Nina vara tillräckligt för att vi inte ska komma långt. Det har absolut inget med Gabi att göra (tror och hoppas jag..)

Men hon tar all det objektivt, hon vet inte att Agüeros transfer har en fördel. Som någon på forumet sa:
"När vi vann ligan 95/96 så var vi ett kämpar lag, alla kämpade för varandra, ingen tog initiativet själv och testade att avgöra en match."

Skulle man vinna, så vann man som ett lag, skulle man förlora så var det inte enskilda spelare som förlorade, utan hela laget. Agüero är en underbar spelare, såväl som person. Han var otroligt viktig för oss, men om vi ska återfinna det gammla Atléti, om vi ska kunna utmana om ligatiteln och europatitlarna, så måste de tyvärr kicka ut sådana typ av spelare och ta in Canteras och de som då inte spelar för pengar.

Det är just syftet med Un Orgullo. Att återfinna den lagandan från 95/96 som Radomir skapade, och man tar just in en sån tränartyp som honom. Jag tror att om 3-4 år kommer vi att vinna La Liga, om vi iaf fortsätter så. Aupa!
Annons: