/spanien/atletico/forum/1037.aspx/spanien/atletico/forum/1037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético mecus
2011-08-25 20:34
bra start hehe
Atlético Nilseman
2011-08-25 20:34
Nån som har en bättre stream?
Atlético Bobban (red)
2011-08-25 20:33
Goooooooooooooooooool

Gabi på straff sedan Salvio ramlat i boxen
Atlético Luff
2011-08-25 20:32
GOL!
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 20:32
GOL! Gabi!

Tråkig filmning från Salvio måste jag medge, den var inte rolig att se...
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 20:31
Straff!
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 20:23
Eventuell stream.
Atlético Deion (red)
2011-08-25 19:52
Har Alvaro blivit utsedd till permanent kapten i Atlético? Hoppas det iallafall. Sen att få in han i seniorlandslaget nu när Puyol håller på och lägger av är inte helt fel. Spaniens saknar faltiskt kvalité på den positionen. Att få in egenfostrad Atléticokapten permanent i landslagströjan skulle vara en stolt dröm för alla Colchoneros. Sist var det Torres. Alvaro, vår nästa stora hjärtespelare.
Forza GS
2011-08-25 19:17
Tacksam för svar!
kjellbrell
2011-08-25 19:17
Sportuga : Enligt Tuttomercatoweb är Atletico och Juventus ute efter Guardado
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 19:12
Dubbel...
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 19:12
Forza & Taco@

Varken Falcao eller Arda spelar ikväll, Arda är tyvärr fortfarande skadad och Falcao är inte registrerad i truppen.
Taco baros
2011-08-25 19:09
Tjena grabbar , Kommer Arda eller Falcao spela för er idag? Någon som vet ? :)
Forza GS
2011-08-25 19:07
Tjena boys!

Startar Arda?
Atlético Sportuga
2011-08-25 18:59
Fan svårt att hänga med i alla turer....är Guardado på väg till oss ?
Atlético Erik_
2011-08-25 18:55
Hålelr med, hoppas Borja får chansen ikväll! Han fyller dessutom år idag, om jag inte tar fel.
Atlético DeBe
2011-08-25 18:51
kika på rojadirecta.es ganska snart för att se vad som ploppar upp
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 18:49
Aupa Atleti@

Bra med match klockan 12 på bakisdagen? Tala för dig själv du ;)

Underbart att ligan kommer igång iallafall! Hoppas vi får se Borja ikväll.
Atlético aupa atletico
2011-08-25 17:55
hejsan är det några som har bra stream ställe till matchen ikväll?
Atlético DeBe
2011-08-25 17:06
om jag får lägga min röst för spelare ut så är Miranda förstaval med motiveringen: bra täckning på backen, Godin, dominguez, Perea, Pulido.

Salvio går som andra hand: Vi har tre spelare som är duktiga kantlöpare och Pizzi skall kunna spela kantmittfältare och definitivt som wingforward vilket gör honom till den fjärde spelaren som kan spela på kanten. Arda, Reyes, Juanfran och Pizzi.

När det gäller Elias så är han en mycket duktig tvåvägsspelare. ingen i klubben kan mäta sig med honom i det spelsättet han spelar på, både gabi och Tiago liknar varaandra för mycket i spelet och Elias är en sådan som bryter mönstret med sina djupledslöpningar vilket ingen annan i klubben gör. jag kan se att han skulle kunna göra mycket bra matcher i 4-2-3-1 som någon av de två längst bak på mittfältet, behöver vi pressa framåt är han ett mycket starkt byte. 4-4-1-1 gäller samma sak men i ett 4-3-3 spel gör han sig bäst och jag misstänker att vi kommer spela många 4-3-3 matcher i år. vilket gör en stark mittfältsuppsättning bra att ha. Koke, Mario, Elias Tiago, Assunsao, Gabi och Diego.

4-2-3-1

-------------Falcao-----------
Arda--------Diego--------Reyes
------Elias/Tiago------Gabi-------
Filipe--Dominguez-Godin-Silvio

4-4-1-1

------------Falcao------------
------------Diego-------------
Arda--Elias/Tiago--Gabi--Reyes

4-4-2
-------Falcao----------Adrian------
Arda---Diego/Elias----Gabi----Reyes
Filipe---Dominguez---Godin----Silvio

4-1-2-3

Arda-------Falcao-----Reyes
-------Diego-----Elias/Tiago------
--------------Gabi----------------

4-2-1-3

Arda-------Falcao-----Reyes
--------------Diego--------------
-------Gabi-----Tiago/Elias-------
Atlético Aupa Atleti
2011-08-25 16:02
aupa atletico: Ja, det är sant! Jag frågade min spanske kompis samma sak, för övrigt han som gjorde mig till atletico-fan. Han sa att det var för att man ville öka intresset för europeisk och spansk fotboll i Asien. Nu är det bara vad han har sagt och jag har inte hört något annat om saken men jag väljer att tro på det. Vet någon annan bättre så upplys mig gärna. Det är i alla fall tur att matchen spelas en söndag!
Atlético aupa atletico
2011-08-25 15:43
är det verkligen sant att matchen i helgen börjar redan 12? varför redan då ? ngn som vet !?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético rawkus
2011-08-25 14:28
Erik: stammer bra! Mexare med Spanskt pass.

Sportuga: Guardado ar ju inget annat an kantlopare, hehe. Anda sedan tiden i Atlas(helvete vilka mal han gjorde i Mex ligan innan flytten!), sa ar det vansterflanken som gallt. I nodfall klarar han aven ytterbacken.
Atlético JFH
2011-08-25 14:12
Med tanke på att Diego med all sannolikhet kommer att ansluta känns mittfältet alldeles för överbefolkat, och ska någon icke-EU spelare bort, så får det gärna bli Elias för min del. Kvalitetsmässigt är han, Salvio och Miranda alla 3 lika stora frågetecken (Ingen har fått chansen att visa framfötterna i ligan, av olika anledningar). Det som då blir avgörande för mig är hur pass bra täckning vi har på respektive position och med Diego ser jag ingen plats för Elias i laget.

Salvio kan bli ett ganska viktigt komplement på yttermittfältet bakom Reyes och Turan. Att endast ha Juanfran som reserv känns inte helt optimalt. På det offensiva mittfältet förutsätter jag att vi får se Diego, och eventuellt kan ju Arda avlasta där också, vilket skulle öppna upp för Salvio ytterligare. Därmed blir även Elias överflödig. I övrigt ska ju Tiago, Koke, Mario, Gabi Assuncao och Merida(?) slåss om resterande 1-2 platser på mittfältet. Med andra ord är det en ohållbar situation, och personligen ser jag gärna att även Mario säljs.

På mittbackssidan är det inte helt illa ställt med Godin, Dominguez och Perea, men jag tror inte att jag är ensam om att eftersöka ännu mer stabilitet, vilket Miranda förhoppningsvis kan erbjuda.

Elias har gjort väldigt bra ifrån sig nu inledningsvis, och hade Diego inte varit ett uttalat mål hade jag nog gärna sett honom vara kvar, men med situationen som den är tror jag att han är spelaren som är lättast att undvara.
Nicname
2011-08-25 14:05
Nu när strejken upphör spelar ni matcherna som skulle spelas i första omgången eller spelas den andra omgången?
Atlético Gaboro
2011-08-25 13:09
Anfallaren Pablo Daniel Osvaldo har landat i Rom, och förväntas skriva på för Roma i dagarna.

Den Argentinafödde Osvaldo kommer närmast från Espanyol och tros kosta ungefär 140 miljoner kronor för Roma.

VI som har krigat i år o dar känns det som för att pressa ner priset från 20 till 17 som tog oss 2 månader och nu får Roma honom för 14 .. Aja vi har ändå EL tigre !!
Atlético Vamos Atleti
2011-08-25 13:07
Jag är ganska säker på att han har spanskt pass, så det ska inte vara några problem ;)
Atlético Erik_
2011-08-25 12:57
Guardado har jag alltid tyckt om, skulle vara en nyttig förstärkning på vänstern! Men han har väl spanskt pass? Han är väl mexikan?
Atlético Erik_
2011-08-25 12:57
Guardado har jag alltid tyckt om, skulle vara en nyttig förstärkning på vänstern! Men han har väl spanskt pass? Han är väl mexikan?
Atlético Vamos Atleti
2011-08-25 11:04
hummm... ja jo kanske, det beror lite helt på hur Manzano vill/ska spela. Men som dagsläget ser ut idag ser det ut som om Salvio eller Miranda måste lämna pga förmånga icke EU spelare.

Jag ser det som så att där finns fler som kan ersätta Salvios egenskaper än Mirandas, men det är mitt sätt att se på fotboll och med detta menar jag inte att jag tycker att Salvio är en dålig spelare, hade gärna behållt honom men med tanke på att antingen han eller Miranda måste bort på något sätt så faller min röst på den unga kant springare, en utlåning av något slag är väll det hetaste alternativet
Annons: