/spanien/atletico/forum/1034.aspx/spanien/atletico/forum/1034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Sportuga
2011-08-26 10:46
synd att vi inte kan lottas mot FCK, gick ju bra när man var där och tittade sist, nära hem oxå :P
Atlético JFH
2011-08-26 10:43
Med tanke på hur mittbacksspelet såg ut förra säsongen sätter jag ingen större tilltro till den uppsättningen. Det är den absolut största anledningen till att jag vill ha kvar Miranda, även om han inte har briljerat lika mycket som Salvio och Elias i inledningen. Han är dessutom den enda av våra mittbackar som känns trygg med fötterna, och det kan betyda enormt mycket för det offensiva spelet också. Att ha någon som vågar hålla i bollen, och kan slå en passning utan att den hamnar på läktarsektion Z.

Med tanke på att Godin är skadad titt som tätt och att Dominguez också har haft lite problem från tid till tid är det inte alls omöjligt att vi står där med Perea och Pulido, och ingen mer att avlasta. Perea som är väldigt ojämn och Pulido som är väldigt oprövad. Det tycker jag är en större chansning än att ta in Diego och skeppa ut Elias. I synnerhet om vi ska spela med 3 centrala mittfältare. Om Diego inte ansluter blir det dock mycket svårare. Helst vill man ju behålla alla 3.
Atlético LeoFranco
2011-08-26 09:42
Man vill ändå inte ha en för lätt grupp så man glider igenom på ett bananskal sen när allvaret börjar blir man ställd.. Men men vi får hoppas på en repris nu!
Atlético Sk018
2011-08-26 08:54
Så länge man slipper Hannover så är jag nöjd! Ingen höjdare från tredje seeden direkt
Atlético 20corona
2011-08-26 01:53
kommer Atlético till Malmö så är jag där garanterat!!
Atlético aupa atletico
2011-08-26 00:58
Tänk om vi får Malmö i gruppen . Då åker vi dit manngrant hela atleti fan skaran i Sverige tkr jag hehe ! Lr någon som är emot det ?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Gaboro
2011-08-26 00:12
Tycker inte alls att man ska skeppa iväg miranda.. Godin kan ha sina perioder ibland då han e såååå jävla kass hoppas bara att vi inte får se många av de iår. Miranda kändes för säker i allt han gör Silvio kändes också riktigt bra med sina offensiva löpningar. Salvio va dock också bra, så de blir riktigt svårt o bestämma sig, sen även fast courtis gjorde en hygglig match så tycker jag att vi ska satsa på Joel, för courtis är ju Chelsea, varför ska vi göra dom en tjänst genom att träna upp honom och sen lämnar han ? Hellre satsa på vår målvakt.
Atlético DeBe
2011-08-25 23:32
Glömde helt bort att vi även har Cabrera som back up, innehar han spanskt pass?
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 23:23
Nicname@
Salvio!
Nicname
2011-08-25 23:22
Vem är Toto?
Atlético Bobban (red)
2011-08-25 23:18
@ Debe

Arda är INTE cuptied. Han tog Valeras plats i truppen....
Atlético DeBe
2011-08-25 23:08
om jag minns rätt så hade han två veckors rehabilitering kvar när vi värvade honom, sen ska han väll tränas i form, kan tänka mig att han ställs utanför elva men sitter kanske på bänken. Sen kunde väll inte Arda spela senaste matchen, har läst någonstans att han är cup-tied men kasnke inte stämmer. Kan någon bekräfta detta, är arda cup-tied?
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 23:08
Debe@
Släng in Koke istället för Diego så får du 8 :)
Forza GS
2011-08-25 23:05
Hur länge är Arda skadad? Missar han Osasuna matchen?
Atlético DeBe
2011-08-25 23:00
@ Deion
Exact, Miranda ut - han är den som spelat sämst under försäsongen. fyra backar är tillräkligt. Perea - Pulido känns ganska riskingivande men det ska nog mycket till för att vi hamnar i den positionen. sen skulle det vara väldigt intressant med Dominator och Pulido i startelvan någon gång.

tänk er detta någon gång under säsongen :P

Arda--------Borja--------Reyes
--------------Diego---------------
--------Mario------Gabi---------
Lopez-Dominator-Pulido-Silvio
--------------Joel----------------

7 colchoneros :D
Atlético S.A.L.
2011-08-25 22:46
Fan, er det ikke typisk Atleti? Alltid skal man få opp håpet på en god sesong, samtidig som angsten for nedturen man vet kommer gnager i bakhodet. For vãl kommer den?

Hadde bare streiken kunne vart et par uker til, det er så deilig å leve i håpet, så godt å være bare manisk i stedet for manisk-depressiv!

(PS, nå var det lenge siden man sendte et innlegg over grensen, takk for sist! :))
Atlético linus (red)
2011-08-25 22:39
Falcao blev femma på Best Player in Europe Award, även om det var för när han spela i Porto känns det ju rätt bra :)
Chelsea06
2011-08-25 22:38
Så Courtois, är han bra? Är han en blivande stormålvakt? Tycker ni har ett intressant projekt på gång nu och önskar er lycka till!
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 22:38
Erik_
Visst, men räcker det med en avbytare till 3 positioner? Kanske skulle det öppna för Pulido dock.
Atlético Deion (red)
2011-08-25 22:37
Erik_//

Dominguez-Godín är en klockrent mittbackspar när Godín blir matchtränad igen. Sen har vi Perea som kan rotera, glöm inte Pulido som är en mycket talangfull ung back. Tror det är lättare att i värsta fall ta in en extra mittback med EU-pass än att hitta spelare som Elías och Salvio.
Atlético Erik_
2011-08-25 22:33
Skulle nog också välja att skeppa iväg Miranda. Godín känns självskriven i mittlåset och det verkar som om Goyo har ett gott öga till Dominguez, vilket antagligen skulle göra att Miranda får nöta bänk. Eller?
Atlético Timpanatm
2011-08-25 22:33
Börjar verkligen matchen 12 på söndag??
Atlético Anderss0n
2011-08-25 22:32
Hemma från träning nu och verkar ju gått bra ;) någon möjlighet att man kanske kan se målen någonstans redan? Galet taggad på att ligan ska starta... som varje år iofs :D
Atlético linus (red)
2011-08-25 22:28
Äntligen får Toto visa vad han kan, mycket piggare än övriga matcher och han tog för sig mer vilket är precis vad man måste göra i en sådan position som han har.

Och vad f*n ska vi med Falcao till?? Vi har ju Adrían! ;D Ne då, men tycker det är rätt tufft mot Adrían ändå, när han presterat så här grymt under hela försäsongen och sen kommer Falcao och fuckar han ändå..
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 22:28
Denna match gav inte mig någon sinnesro precis. Elias har verkligen imponerat de matcher han spelat samtidigt som Toto bara blir bättre och bättre. Visst missade han några lägen men 1 Straff (om än en filmning) 1 assist och 1 mål är inte fy skam.

Edit: Vill inte se Miranda lämna, försvaret ser fint ut som det är. Skulle han lämna blir det väldigt tunt!
Atlético Deion (red)
2011-08-25 22:26
Måste erkänna att Curtois ser ut som en jäkligt vass målvakt. Han har bra pondus och ger ett intryck att stabilitet. Tror nog Joel får finna sig att vara back-up. Annars tror jag Joel skulle må bra av att bli utlånad till Zaragoza.

Personligen behåller jag både Elías och Salvio, men lånar ut Míranda. Elías har egenskaper som ingen av våra centrala mittfältare har, tex som att han löper mycket i djupled.
Atlético aupa atletico
2011-08-25 22:23
Antonio Lopez: haha ja han sparka ju i luften och snubblar på den suveräna planen haha
Atlético Antonio Lopez
2011-08-25 22:21
Frispark...?
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-25 22:20
Håller med Aupa. Elias har i princip bara inmponerat i förra matchen. Samt stundtals i övriga matcher. Salvio har varit mer jämn och hade en otroligt stark fjolårssäsong i Benfica. Vi bör ge Salvio platsen framför Elias, min åsikt.
Atlético aupa atletico
2011-08-25 22:15
Gaboro: haha okej . En sak till bäst att vi behåller Salvio före Elias. Salvio har sett bäst ut under för säsongen plus vi har för många inne mittfältare . Salvio kan nästan vara start spelare när han är på topp
Annons: