/spanien/atletico/forum/1033.aspx/spanien/atletico/forum/1033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Aupa Atleti---
2011-08-27 23:24
rawkus/

Jo men vi kan inte göra något än att hålla med dig på forumet, det e faktum. Så hellre spara din energi till att "ha rätt" senare och blåsa skitet i andras face (alltså de som inte höll med dig).

Det är mitt råd iaf, nu är jag inte världens smart-ass så att du ska lyssna på mig, men just sayin´ ;)
Atlético DeBe
2011-08-27 23:15
Rawkus, jag håller med dig totalt.

Totalt skandalöst att Elias lämnar. precis som du säger, Han är den enda kompletta tvåvägsmittfältaren vi innehar med mycket bra offensiva kvaliteter, resten är mer åt stay back hållet. djupledsspelet påminner mig lite om xavi och så som han spelar i ett tremannamittfält (djupledspelet nu inte passen och det).

Gällande de framtida spanska passen så ser det inte ut att öppna sig för vår guldsten Elias nästa år heller.

det krävs tre år för att spelarna skall få dubbel nationalitet och de som nu skall få pass är:

Elias: 30 månader kvar
Salvio: 30 månader kvar
Falcao: 36 månader kvar
Miranda: 36 månader kvar

det enda som skulle kunna rädda honom att återvända är om någon av de andra säljs, och kommer det att inträffa månne? men visst är det irriterande att vi har en back extra i överflöd som dessutom håller en icke EU plats, en spelare som definitivt inte imponerat under matcherna som spelats än så länge, tom dragit på sig rött kort, elias har i vart fall skjutit oss till avancemang i europa league och spelat bra och annorlunda på sin position.

Totalt ofattbart och Atleti i ett nötskal, man kan säga att "ränderna går inte ur" och det passar väldigt bra i det här sammanhanget.
Atlético rawkus
2011-08-27 22:24
Ps. Enbart "Antimadridista" halsduken pa han presentation borde garantera att han stannar kvar ;)
Atlético rawkus
2011-08-27 22:24
Aupa: Sa for att "Ledningen" inte besoker forumet, sa bor man sluta uttrycka sig sjalv...? ;)

Vad ar da poangen med ett Forum?

Jag ar skitforbannad OM det stammer, da det ar helknasigt.

Exempel:

"Olle har 6 applen och 6 paron, men bara 1 jorgubbe..." Inte fan ger Olle bort jorgubben till sina vanner? ;O
Aupa Atleti---
2011-08-27 22:03
Rawkus/

Jag gillar hur tänker kring Elias. Jag tycker han borde få en ÄRLIG chans om inte mer... Jag kan inte skriva något som du inte tog upp redan. Det suger att inte Miranda skickas iväg då vi har redan Dominator-Godin som mittlås och Perea o Pulido (mästare o lärjunge) som reserver.. Det suger att en spelare av hans kaliber lämnar. Men men. Vi får väl se o hoppas på det bästa, ingen ide över att bli upprörd då ledningen inte kan se det du skriver.. Hehehe. Vänta tills det går dåligt på Elias position och skriv "I told you so" efteråt. Det känns bäst ska du veta ;)
Atlético Sk018
2011-08-27 22:01
Så nära poängtapp för Valencia idag, men vilken match!
Atlético rawkus
2011-08-27 21:42
Kakan: Tycker det ar varre att lana ut en "fardig" spelare, som dessutom ar en bristvara i Atletico de senaste aren.

Miranda hade kunnat lanas ut, da vi har mittbackar samt att det ar pa en sadan kannslig position att jag hoppas hans forsta misstag(for de kommer...) skulle drabba nagon annan an oss.
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-27 21:22
Tycker också att det är surt att Elias lämnar, men jag hade å andras sidan varit mer besviken om Salvio lämnat med tanke på vilken talang killen besitter. Att låna ut honom ytterliggare en gång kan krossa hans självförtroende.

Atlético rawkus
2011-08-27 20:50
Kakan: Nej, jag lugnar mig inte, haha :)

Elias ar precis vad vi sokt efter pa det centrala mittfaltet - en kvick arbetsmyra med lungor a stal, som dessutom kan bade pass, skjuta och kuta som en galning, bade offensivt och defensivt. Han ar i sina basta ar som spelare. Nar RG antligen forsvann, sa hade jag hoppas pa en cementerad plats for Elias, men icke.

Salvio gjorde det riktigt bra i benfica, ingen tvekan, men han ar yngre och jag ser helst att han kan vanta annu en sasong, da han i dagslaget kan komma att konkurrera med bla Reyes(forutsatt att de bada ar amnade for hogerflanken) och Juanfran... En position som aven Arda bemastrar.

Jag vill garna ha kvar Elias da han har spelkvaliteter som de flesta av vara centrala mittfaltare saknar - dvs mer an "enbart" duttande och den fysiska delen.

Diego ar dessutom trequartista(vad kallas det i Spanien?) och borde ej vara konkurrent till Elias, om nu inte tranaren kanner for att gora "en Perea" och vispa om hela javla laget.

Aven Miranda skulle gatt fore enligt mig, da vi trots allt har en Cabrera som masta vara nara Spanskt pass, Pulido, Perea, Godin och Dominguez - alla som slass om 2 platser...

Miranda i ett lag med mindre press = enklare att lara sig den Spanska fotbollen.

Sa nej, hur jag an vrider och vander pa det, sa blir jag forbannad.

Overflod pa hogerkanten, overflod pa mittbacken, medans vi sitter pa enbart EN rejalt bra tvavagsmittfaltare... Enligt Atleti logiken sa skall man sjalvklart skicka ivag den som ar en bristvara.

/Bitter som fan.
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-27 19:28
Lugna dig Rawkus. Miranda behövs i försvaret, har sett väldigt stabil ut det jag har sett av honom. Salvio gjorde en GRYM säsong i Benfica ifjol och jag tror att han kommer utvecklats sjukt mycket under den kommande säsongen. Han är faktiskt lite lik Agüero och om han får speltid så kommer vi inte gräma oss över att Elias lånas ut.

Och Diego anländer antagligen inom de närmsta dagarna. En Diego i form är bättre än Elias. Men visst, surt att Elias får lämna när han inte ens fått en ärlig chans. Men nån måste ju lämna, och det blev Elias.

Men nu ser vi fram emot den kommande säsongen. Längtar väldigt mycket tills matchen imorgon. Tror på en målrik historia, åt vilket håll? Ingen aning.
kjellbrell
2011-08-27 19:22
Mycket tråkigt att Elias försvinner , men mitt förslag är att man lånar ut honom till Espanyol som söker efter en mittfältare och Pochettino är en duktig tränare ,där kan Elias få mycket speltid och till nästa säsong kan Atletico ta tillbaka honom om någon av spelarna utan EUpass floppar
Atlético rawkus
2011-08-27 18:37
"Beslutet är taget på sportsliga och spelmässiga grunder samt med tanke på övriga spelare som fyller en liknande funktion."

Japp, Suarez, Assuncao och CO ar ju verkligen kanda for sina smorpassningar, rusher och gifitga skott och frisparkar...

Mundiarre!! Fan sa besviken jag blir om Elias lamnas utanfor. Javla kronomongon. :(
Atlético rawkus
2011-08-27 18:34
AK: Tror inte ens jag kommer ga och lagga mig, med tanke pa att Mexikanska fester knappt ens borjat vid 3 pa morgonen... Far smitia ivag "tdigt" fran festen, hehe ;O
Atlético A.K.
2011-08-27 17:41
Blir en bra start på dagen rawkus ;)
Atlético rawkus
2011-08-27 17:34
Kul som FAN med 05:00(Mex tid) matchstart imorgon, hoho ;O
Atlético Vamos Atleti
2011-08-27 17:29
@ATLETICOMADRID I artikeln inför matchen är där längst ner olika tips på olika stream sajter där du kan kolla!!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético linus (red)
2011-08-27 17:28
ATLETICOMADRID//

Kolla länktips.
Atlético ATLETICOMADRID
2011-08-27 17:25
Någon som vet sajt där man kan se Osasuna-matchen?
Atlético rawkus
2011-08-27 17:20
Pissledning om det stammer, fy fan.

Vi har fler yttrar an duktiga centrala och bollskickliga mittfaltare.
Atlético Luff
2011-08-27 17:15
Kan bara hoppas Elías fått veta detta sedan länge, bedrövligt om han fått veta det idag och ska hitta en ny klubb på 4 dagar..
Atlético rawkus
2011-08-27 17:11
Cabrera har nu spenderat minst 2 ar - snart dags att han far sitt EU-pass?

Dra at helvete om Elias skickas ivag fore Salvio!! Elias ar i, fotbollsmassigt, i den perfekta aldern, samt att vi har en javligt allround mittfaltare som dessutom tillfor lopningar och skott som INGEN av vara nuvarande centrala mittfaltare en kan dromma om.

Salvio kan gott vaxa till sig annu en sasong.
Atlético Gaboro
2011-08-27 16:52
Antonio Lopez

Tror Elias kommer kunna vara mer betydande för laget än Salvio faktiskt men men manzano kanske vill skeppa iväg Elias
Atlético Antonio Lopez
2011-08-27 16:44
Gaboro@
Ah, tänkte inte på det. Kanske ändå ett tecken på vem tränaren anser vara minst nödvändig för laget?
Atlético Antonio Lopez
2011-08-27 16:43
Linus@
Ser inte bra ut för brassen.

20corona@
Inte tillräckligt iaf. Minns att han spelade en match mot Sevilla (Som vänsterback) och gjorde det suveränt mot Navas. Sen dess har han bara lånats ut då han tar upp en av icke-eu platserna.
Atlético Gaboro
2011-08-27 16:42
Antonio Lopez

Elias är väl inte med i truppen då det redan finns 3 icke eu gubbar med i truppen i form av falcao, Salvio och Miranda
Atlético 20corona
2011-08-27 16:26
@Rawkus

Håller med dig Rawkus, har han ens fått en chans i A-laget?
Atlético linus (red)
2011-08-27 16:19
Antonio Lopez//

Dem skrev ju om både Falcao och Costa varför dem missade matchen.
Har för mig att jag såg en separat artikel om Elías när jag kollade trupperna men den verkar vara borta..
Atlético Antonio Lopez
2011-08-27 16:04
Vad ska man dra för slutsats av att Elias inte är med i truppen mot Osasuna? Skadad kanske?

Edit: Vill själv inte vara den som ska välja vem av spelarna som ska gå men inte kul om det nu blir Elias. Han har visat att han är en spelare som kan ändra en match när han kommer in på plan och en sån spelare har Atletico saknat länge.
Atlético rawkus
2011-08-27 15:27
Ah, satsa hellre pa Cabrera :)
Atlético 20corona
2011-08-27 13:38
Coates hade vart en intressant värvning, Uruguays nya Lugano om några år...
Annons: