/spanien/atletico/forum/1029.aspx/spanien/atletico/forum/1029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Chewie
2011-08-29 14:24
Neeej inte Lafita!
Atlético Vamos Atleti
2011-08-29 13:51
Då blir det troligtvis två spelar presentationer idag iform av Pizzi och Diego ;)

gillas....
Atlético Antonio Lopez
2011-08-29 13:45
As skriver att Wolfsburg och Atletico ska mötas idag för att fullborda övergången.

Samtidigt klarade Pizzi läkarundersökningen imorse utan problem.

Edit: Det mesta pekar på att man lånar Diego, något som kan vara bra då det ger en chans att se hur han presterar i La Liga men då lär det kosta ett par miljoner mer att köpa honom än om man skulle göra det nu direkt.

Sedan nämns även fortfarande Lafita, varför han ska behövas nu när Salvio stannar vet jag ej. Han kan iaf spela på alla postitioner i den offensiva sidan av mittfältet så varför inte.
Stackars Zaragoza...
Atlético Seb Sánchez
2011-08-29 13:22
Enligt Mundo Deportivo så är Pizzi klar för Atlético.
Spanien Turkiskfotboll.com
2011-08-29 12:46
Hej allihop!

Ville bara meddela att Besiktas har inlett förhandlingar med Júlio Regufe Alves.

Ännu en spelare från Jorge Mendes spelarstall till Besiktas med andra ord!

Lycka till i år!
Atlético Gaboro
2011-08-29 11:48
Varför är det så tyst kring Diego ?
Kan Forlan sticka nångång så vi får veta vad som händer med Diego? Tiden börjar bli knapp
Atlético Sportuga
2011-08-29 11:43
Hittade det själv...Elias kommer till Sporting på lån
Atlético Chewie
2011-08-29 11:25
Tack Deion, så kan det nog vara.
Atlético Deion (red)
2011-08-29 11:08
Ja, Forlán är på väg att lämna "gratis". Vad jag hört så blir det så att Inter betalar övergångssumman direkt till Forlán i "bonus" då Atlético är skyldig honom ungefär lika mycket i lön från de senaste 2 åren. Så egentligen är det inte gratis. Hade Inter betalat övergångssumman till Atlético så had ledningen förmodligen fått betala ut det till Forlán ändå i lön. Jag tror Forlán får skatta mer om han får pengarna från klubben som lön än om han får det från Inter som sign-on bonus.
Atlético Chewie
2011-08-29 10:23
Nu ryktas det om att Forlan kommer att lämna gratis, hoppas att så inte är fallet.
Atlético Sportuga
2011-08-29 10:20
Elias på väg till mitt Sporting, är det ett lån som är aktuellt ?

Måste säga att jag inte hunnit bekanta mig med denna spelare....läst dock att många vill ha han kvar så det Om något måste ju vara ett bra betyg
Aupa Atleti---
2011-08-28 23:07
Diego kommer in och lånas ut en timme innan. Xerez skickar ett fax till Atleti om ett lån på Falcao vilket Atleti naturligtvis går med på. Sen är det Filipes tur att lämna 20 min innan slutet. DOCK, tio minuter innan det är slut så gör Atleti klart med Marek Jankulovski som förstärker 6 positioner och hämtar in rutin! Så slutar det hela :)

Kalla mig paranoid.
Atlético Chewie
2011-08-28 22:35
Jag gissar på att Diego faktiskt är på ingång, men att man vill göra sig helt av med Forlan först, lär väl hända någonting imorn?
Atlético Vamos Atleti
2011-08-28 22:34
@Garboro

Den traditionen får gärna brytas ;) hähähä
Atlético Gaboro
2011-08-28 22:32
Det har blivit jävligt tyst kring Diego ? Kommer han bli klar eller kommer ledningen tabba sig o göra klart med honom efter att fönstret har stängt? Och vi får inte glömma att nån måste säljas 1 timme innan fönstret stänger, det har blivit lite av en tradition, och speciellt en spelare där man inte har någon back up.. Typ att felipe säljs
Atlético Sk018
2011-08-28 19:45
Kan tillägga att även jag gärna skulle ha sett Elias kvar i laget, MEN, tycker fortfarande att det kunde varit värre.

Perea bevisade idag än en gång att han ABSOLUT inte bör få starta mer än nödvändigt. Miranda är ett måste! Folk får säga vad de vill, men seriöst, välj mellan pereas passningar och valfri mittfältare. Vår aggresiva älsklingsback har en tendens till dåliga passningar och misstag som får även de sämsta att framstå i goda dagar ;P

Då jag trots allt inte ser Elias som sämsta spelare att skippa iväg med förutsättningar att det inte kommer något nyförvärv, så ser jag ändå som alla påpekat att han ger mer unikt till laget än Salvio. Salvio ger oss en bra bredd och han ser riktigt hungrig ut, men det han gör kan trots allt andra göra nästan lika bra (Juanfran, Pizzi? etc). Tänk er däremot dagen då Suarez tar djupledslöpningar :D
Atlético tallepojken 78
2011-08-28 19:15
Är godin skadad? fy afn vad dålig perea var. Godin och Dominguez måste vara givna som mittlås
Atlético Antonio Lopez
2011-08-28 19:07
Imponerande att Curtois redan lärt sig en del spanska, 1:20.
Atlético Antonio Lopez
2011-08-28 18:55
Sinnessjuk match! Kan bli skoj att följa Man U i år om de spelar som de gjorde idag. Väldigt underhållande fotboll! Young, vilken spelare.
Atlético rawkus
2011-08-28 18:06
De Gea - briljant straffraddning, men aterigen ett markligt ingripande vid Walcotts mal.

Han lar vara sa sjukt nervos.
Atlético Antonio Lopez
2011-08-28 18:01
Nej jag håller med dig, har bara läst matchrapporten (Tack Zoran) och missade matchen men likt matchen mot Vitoria kan Elias komma in och hela laget ser annorlunda ut. Få som är lika bra som honom utan boll i laget och tar några löpningar.
Atlético rawkus
2011-08-28 17:34
De Gea en rejalt fin straffraddning mot stackars Gunners(Deion, vad fan hander??)
Atlético rawkus
2011-08-28 17:34
Lopez: med det stammer ju. Tank dig Elias egenskaper i dagens match... Inte alls lika statisk som ovriga, samt med djupledspassningar och skott som INGEN av vara centrala ens kan dromma om.

Vad vill jag da ha sagt med detta?

Jo, foljande: Bajsledning. ;)
Atlético Antonio Lopez
2011-08-28 16:40
"Olle har 6 applen och 6 paron, men bara 1 jorgubbe..." Inte fan ger Olle bort jorgubben till sina vanner?"

Haha, den var fin!
Atlético rawkus
2011-08-28 16:27
Hakan - Real Madrid <3: jag sparar bakfyllespyan at dig - skickar den med UPS imorgon.
Atlético Antonio Lopez
2011-08-28 16:15
Hakan din smutsiga Shorda gå tillbaka till ditt eget forum, vi är för fina för dig här. /Roni

Kan man förvänta sig en matchrapport idag :)? Var fast på Öland...
Barcelona Büyuk Kaptan Korkmaz
2011-08-28 15:55
Om ni vill få ut max utav Arda så ska ni inte hålla honom så långt ner i banan. Visst är han ingen dålig passningsspelare men han kommer inte slå Xavi o Iniesta passningar till anfallarna. Arda ska ha bollen 30 m från mål max, och nermed bollen till honom i hörnen. Reyes får lära sig att dela med sig utav bollen och förstå att det inte bara är han i laget längre. Men det ska nog lösa sig, Diego hade inte vart dumt i ert lag fkt.
Atlético Sk018
2011-08-28 14:35
Skall tilläggas att premiärer är knepiga.. Bra exempel är Valencia som såg otroligt stabila ut inför sin premiär. Deras första halva var nattsvart, medans det artade sig med tiden, där sista kvarten räddade dem från förlust.. Bara att låta oss hoppas att Atletico vaknar till nu i andra mot Valencia som hittade rätt rejält sista 15.
Atlético DeBe
2011-08-28 14:35
Katastrof start på ligan starten igen, 1 P hemma mot osasuna är inte ett superresultat. är orolig för framtiden med mittfältsuppsätningen vi innehar. Man får väll hoppas på att Arda är duktig på mitten i djupled för några byten i Elias närhet skulle väll vara Koke då men även han är ju lite mer av en passningsspelare och assunsao är ju inte direkt ett alternativ när man vill framåt.phust saknar redan Elias.
mycket chanser men nästan allt va långskott och halvchanser i boxen. Målvaktsspelet var bra från båda sidor men visst känns det som vi borde vunnit detta. nu är det intressant om vi kommer få in Diego för som det såg ut på mitten överaskade ju i vart fall inte mig när de ställe upp med Gabi - Mario - Tiago, mycket duttande inget spel på djupet. Publiken borde skanderat Elias i 60e för att håna ledningen lite.
Atlético Sk018
2011-08-28 14:29
För att vara Atletico är det knappast en stor blunder att öppna premiären på detta vis. Med tanke på chanser och bollinnehav såg det ändå skapligt ut, trots att man måste lyckas få dit den. Finns trots allt sämre lag och vi saknade flera i dagens elva, samt att vissa kanske inte hade sin bästa dag. Låt dem få ihop spelet lite, lära känna varandra och få in Falcao och Arda i 90min så lär det kunna bli fotbollsgodis :)

Då förändring eftersöks så styrde vi trots allt matchen, även om vi sakna kvaliteer offensivt. Är alltid något!
Annons: