/spanien/atletico/forum/1027.aspx/spanien/atletico/forum/1027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2011-08-31 20:22
Atlético de Madrid har gjort en helt sinnessjuk Silly Season. Lite beroende på hur man räknar de två spelarna Salvio och Asenjo som är tillbaka i Atleti efter att ha varit utlånade. Sedan är ju Tiago också ett gränsfall, då han har spelat 18 månader i klubben redan. Men utöver dessa tre är det 9 nya spelare in!
Atlético akeesson
2011-08-31 19:13
Hleb på lån till wolfsburg. Är Diego klar nu månntro?
Atlético Vamos Atleti
2011-08-31 17:43
@rawkus

Okej, jag misstänkte att han inte hade så mycket kvar, yes det var nog det bästa som kunde hända honom i dagsläget ;)
han verkar vara ett framtids namn iaf
Atlético rawkus
2011-08-31 17:15
@Vamos: Han bor bara vara nagra manader ifran sitt Spanska pass.

Perfekt - han far mer speltid(utveckling) samt har Spanskt pass nar han kommer hem ;)
Atlético Vamos Atleti
2011-08-31 17:11
Ja det var iaf en lite genom tänkt utlåning där med Cabrera, men har inte han varit i Atletico bra länge nu? Eller det är bar något jag fått för mig? Han bör väll inte ha så långt kvar till att få det där passet, Någon som vet hur han ligger till?
Atlético Kakan_Atletico
2011-08-31 17:06
Smart att låna ut Cabrera till en spansk klubb. Man var ju rädd att han skulle bli utlånad till en klubb i Ryssland etc.

Pizzi, har vi verkligen någon nytta av honom? Jag tvivlar en aning.
Atlético manzanares
2011-08-31 14:04
Fan vad plågsamt att behöva bänka Mario :(
Men antar att det är för lagets bästa.
Aúpa mi Atleti!
Atlético Jonneboi
2011-08-31 13:19
Ifall nu Diego blir klar hade jag velat ha laget såhär:

Courtois/Joel

Silvio - Miranda/Godin - Dominguez - Filipe

Gabi Tiago

Arda Diego Reyes

Falcao
Atlético Sportuga
2011-08-31 13:05
Antonio Lopez / japp sådan är verkligheten , men kul att drömma ibland ;)

Gällande Diego , om ha nnu kommer, kan vi ju hoppas på att han känner sig hemma här och blir en mer balanserad människa, finns ju en del exempel på "omöjliga spelare" som till slut hittar rätt. Anelka i Chelsea & Cantona i United (nåja...)
Atlético Antonio Lopez
2011-08-31 12:41
Santa Cruz@
Jo han är mer eller mindre officiell för Atletico nu då i princip allt och alla rapporterat detta förutom klubbarna själva på deras hemsidor. (Och ja han innehar ett EU-pass)

Sportuga@
Haha ja visst vore det något, det är väl den stora skillnaden på Atletico och "de riktiga" storlagen. Medans de skulle trolla fram pengar för att göra alla de värvningar vi gjort i år så måste vi sälja 2 av våra bästa spelare för att ha tillgångarna. Men som sagt, med tanke på hur det såg ut i början av sommaren så kan jag inte klaga på dagens trupp. Den ser faktiskt väldigt stark ut.

Intressant artikel på as om "det nya Atleticos" sätt att spela.(länktips)
Santa Cruz
2011-08-31 11:57
Har ju ryktats om Diego (Wolfsburg) ett tag. Har han EU-pass?
Atlético Deion (red)
2011-08-31 10:37
Erik_//

Nu ger du ledningen för mycket historisk credit när de gäller just det där omständigheterna när det gäller transferfönstrets sista dag. Det är inte alls likt ledningen att sälja en bra spelare sista dagen och ta in en annan medioker istället, snarare att man säljer sista dagen och ersätter med ingen...
Atlético Erik_
2011-08-31 10:20
31, Augusti, vad tror vi om dagen? Säljer vi Reyes kl. 23.55 och tar in ytterliggare en central mittfältare i januarifönstret som ersättare?
Atlético Monokel
2011-08-30 23:54
Palla med de här landslags-uppehållet! Jag vill se vårt stjärnspäckade Atletico NU!
Atlético DeBe
2011-08-30 23:40
Rawkus

Kan väll inte annat än hålla med, Elias är eller låt mig säga VAR viktig. Nu vet jag inte hur vi tänkt att spela när det kommer offensiva krafter men jag tror att spelare som Gabi kan fungera som brygga och sedmera låta gubbar som Diego/Arda sköta djupledspelet. Arda och även vad jag hört om pizzi så är de duktiga på hela offensiva planhalvan, så detta kan sluta bra men jag håller med om och det tror jag även hela ledningen gjorde om att elias skulle vara optimalt, inget EU pass och det är tråkigt för det är just det som är problemet, han fick inte plats.
Atlético rawkus
2011-08-30 23:17
Chewie: Aterigen: Utgansgpositionerna jag utgick ifran. Inte optimalt att en ytter/offensiv mittfaltare tvingas kuta anda hem till backarna och upp igen under 90 minuter. Elias var ju tankt som bryggan mellan defensiven och offensiven.

Nu blir vi lattlasta: Anfallen gar langs kanterna, eller sa blir det max 4 meters passningar fran Suarez och CO. Bara att motstandarna staller en/ett par bollvinnare pa mitten, sa tar det stopp.
Atlético Chewie
2011-08-30 23:09
kan bara instämma om Arda, han är en offensiv spelare i grunden, men fan va han jobbar hem och försöker vinna boll. Tror han kommer bli en riktig tillgång.
Atlético rawkus
2011-08-30 23:05
DeBe: Tvekar ej pa att han ar stark defensivt, men inte skall en ytter/slapande kuta upp och ned hela matcherna?

Det var hans och Diegos utgangspositioner jag tankte pa.
Atlético DeBe
2011-08-30 22:55
vill påminna dig Rawkus att Arda är en kämpe i det defensiva arbetet. det är i varje fall det jag fått information om från galatasarays och turkiska fans
Atlético Daniel38
2011-08-30 22:45
Fan vad fel det känns... :(

Kommer aldrig glömma allt du gjort för oss!

Atlético Sportuga
2011-08-30 22:01
Måste säga att jag inte hann se så mycket av Elias, men dom egenskaperna ni nämner att han har är väldigt viktiga i alla lag, Sporting värvade just en sådan kille Shaars en Holländare, men han har inte anpassat sig alls, och det lär nog Elias inte ha några problem med.
Risken när man inte har den sortens spelare är att allt spel går vi kanten, och möter man då två bra ytterbacker behöver man en annan dimension i spelet
Atlético rawkus
2011-08-30 21:41
Lopez: Dock ar ju Arda och Diego i stort sett enbart offensiva.

Arda har jag sett for lite av sjalv, men Diego foljde jag sedan Werder, och han skall ha trequartista positionen bakom anfallarna - han har inget pa det centrala mittfaltet att gora. Har samma kannsla av Arda - har sett att han lirat som slapande, samt ytter.

Elias bemastrade ju bade defensiven och offensiven och skall vara lanken mellan forsvaret och anfallarna - han ar sa sjukt duktig pa att lopa ratt och fordela bollar, for att sekunden efterat, stalla om och forsvara for "Kung och Fosterland".

Inte ens tanken pa Falcao varmer just nu. Denna ilskan maste lagga sig forst, vilket lar ta ett tag.

Nu tar jag "semester", haha ;O
Atlético Sportuga
2011-08-30 21:35
rawkus / ja visst har vi det men en hel del av dom är unga killar som inte är tänka att slå igenom nu, som Carrillo & Rinaudo, vi behöver verkligen någon som styr upp vårt mittfält så jag tror han kommer passa oss perfekt

Antonio Lopez / Tycker precis som du att vi har ett bra lag, men tänk dig samma lag Med Forlan & Aguero, wow lixom hehe, jaja det är bara att se framåt nu
Atlético DeBe
2011-08-30 21:35
nu hoppas jag väldigt mycket på Diego och Pizzi att de fyller Elias skor på bästa möjliga sätt
Atlético Antonio Lopez
2011-08-30 21:31
rawkus@

ledningen har väl någon sorts barcafetisch och tror vi besitter samma typ av spelare. Visst kommer jag sakna Elias, han fick aldrig den chans han förtjäna men vi har trots allt också Arda på den positionen också nu när det kryllar av yttrar i laget om Diego skulle förbli dagens Diego...

2 spelare som kan föra den offensiva "styrkan" på centralmittfältet, 2 spelare som dessutom kan bli hur bra som helst eller rent av floppa. Väljer dock att vara optimistisk, inte mycket man kan göra nu.

Väldigt komisk parallell där förresten, kanske vill du leda nästa Dackeuppror mot ledningen på Vicente Calderon haha ;)

Atlético rawkus
2011-08-30 21:31
Sportuga: Ar inte Elias erat typ "femtioelfte" nyforvarv? Helt galet vad ni shoppat :D
Atlético DeBe
2011-08-30 21:30
och jag sa det senaste
Nicname
2011-08-30 21:29
katastrof, varför är de så vidriga och släpper vår basta tvåvägsmittfältare
Atlético rawkus
2011-08-30 21:29
Sportuga: Inte for att Elias ar "varldens baste!", utan for att vi kastar ivag den ENDA centrala mittfaltaren vi hade med hans egenskaper.

Ungefar som att ha ett helt anfall enbart bestaende av en massa Pippo Inzaghi´s - det blir lattlast, da alla vet Suarez, Gabi mfls begransningar. Alla vet att dessa aldrig tar de lopningarna lille Elias gjorde, samt att deras passningar ar av langt ifran samma kaliber. Skottet, hornor och frisparkar skall vi inte ens tala om.

Sa, for att sammanfatta: Ar mest forbannad over att vi tappar en sapass duktig centralmittfaltare(aka tvavagsmittfaltare). Hade inte spelat nagon roll om han hetat "Kurt Olsson" eller "Rocky"(lol).

Vi har ett overflod av centrala mittfaltare som alla ar statiska, vi har ett overflod av yttrar, men slapper likt forbannat ivag den enda centrale mittfaltaren som skiljer sig - logiken ar den jag mer an garna vill lyssna till fran ledningens hall.

Lycka till i Sporting, Elias. :(
Atlético Vamos Atleti
2011-08-30 21:24
jag blev jävligt förvånad över att man säljer honom :S

tycker verkligen INTE att man givit honom en ärlig chans
Annons: