/spanien/atletico/forum/1023.aspx/spanien/atletico/forum/1023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Erik_
2011-09-06 18:13
Seriöst, landslagsuppehåll är det värsta som finns!
Atlético 20corona
2011-09-06 13:47
Forlan talar ut lite smått om hans försäljning, Quique och Kun.

Läste en annan artikel där det står även om Manzano och hur bra vänner dom blev.
Atlético Bobban (red)
2011-09-05 21:10
Jag har uppdaterat spelschemat för september där det finns möjlighet att se två hemmamatcher mot Racing och Sporting inom loppet av fyra dagar. Lägg till premiären mot Celtic så är det tre hemmamatcher på mindre än en vecka...

Spelarna i Atlético har haft ledigt över helgen och var tillbaka i träning i kväll...
Atlético DeBe
2011-09-05 18:13
Gaboro

det är lite riskabelt att slänga in Diego tycker jag men det kanske är värt ett försök annars tror jag faktiskt laget kommer formeras så ungeför. reyes får nog en halvlek på sig att bevisa vad han går för. spelade riktigt dåligt senast
Atlético Gaboro
2011-09-05 17:19
Jose Collado som spelar i Canteran är på lån från Braga ?
Vilket han har varit de 2 senaste säsongerna, stämmer detta?
Atlético Gaboro
2011-09-05 16:26
Någon temporada snart ?
Fyfan vad rastlös man blir när de kommer ett landslagsuppehåll direkt efter 1.a omgången, kan de inte bli lördag nu nu nu!..
Hoppas Falcao, Arda, Diego och Godin är matchtränade och får spela..
Om manzano väljer ett 4-3-3 i matchen mot Valencia, hur tror ni de kommer att se ut?

Curtois
Silivo Godin Dom. Felipe
Tiago Diego Gabi
Reyes Falcao Arda

?? Eller kommer manzano att välja ett 4-3-2-1 ? Vilket jag tycker skulle passa mycket bättre med tanke på hur truppen ser ut..
Atlético Deion (red)
2011-09-05 12:21
JFH//

Jo, det visste jag redan. Dock har jag för mig att man fick strukturera om truppen lite. Det bästa man fått med sig från Ciudad är tränaren Talant Duyshebaev, riktig grym spelare en gång i tiden och lika bra som tränare. Mitt stora intresse för handboll gör att detta kommer bli en rolig säsong för mig som Atlético de Madrid supporter. Handbollskillarna har iallafall en chans att vinna Liga Asobal om de fortsätter leverera. FC Barcelona har dock förstärkt en del, även om det inte syntes direkt i finalen. Ciudad borde inte ha sålt Siarhei Rutenka till FC Barcelona för 2 år sen. Man fick bara 1 miljon € för honom. En grym vänsterspringare. Nu ska jag njuta av Atlético de Madrids säsong både i fotboll och handboll.
Atlético Deion (red)
2011-09-05 12:02
Debe//

Är ganska säker på att deras hemmarena är Palacio Vistalegre i Madrid och att de har hela verksamhet i staden från 2011 där de tränar på gamla Antonio Magariños i Madrid. De har även klubbemblemet på bröstet och de traditionella tröjfärgerna, exakt som fotbollslaget. Går man in på handbollens hemsida så kan man direkt gå in på huvudklubbens hemsida. Så helt klart tillhör de Atlético de Madrid på något sätt och inte bara lånat namnet,
Atlético JFH
2011-09-05 11:55
Deion/ Det nya handbollslaget är ju inga mindre än gamla Ciudad Real, ett av Europas absolut bästa lag de senaste 10 åren, så att det lär bli en del framgång på den sidan är ingen högoddsare. Dessutom har vi svenske Johan Källman i klubben.

Och nej, de spelar inte i en annan stad, utan har flyttat till Madrid. Däremot är det sant att de inte tillhör den egentliga klubborganisationen, ännu. På sikt kommer de dock att göra det, och redan nu investerar föreningen pengar i klubben, så ett band finns. Vidare så spelar man i den gamla handbollsklubbens färger och bär även klubbloggan på bröstet.

DeBe/ Jag förstår dit resonemang när det gäller Curtois, men för mig handlar det om att ha ett så bra lag både nu och på sikt. Jut nu verkar Curtois vara den bästa målvakten (även om jag tror att Asenjo har all potential att vara bättre, om nu inte skadorna har gjort sitt) och då tycket jag att det är lämpligt att spela honom. På sikt blir det lite mer komplicerat, men bra resultat nu leder till en bättre ekonomi och mer stabilitet, för att inte nämna att vi blir ett attraktivare klubbval om vi spelar CL. Alltså, Joel och Asenjo bör inte spela om det blir på bekostnad av de sportsliga resultaten, trots att det indivuelly gynnar någon av dessa två, och därigenom kanske även klubben som eventuellt slipper spendera pengar på en ny målvakt.
Atlético DeBe
2011-09-05 11:36
Problemet med det laget är att de har lånat namnet, tränar i en annan stad och har egentligen inget med organisationen att göra.
Atlético Deion (red)
2011-09-05 11:24
Off Topic:

1992 så skar Jesus Gil helt bizzart bort Atlético Madrids anrika och framgångsrika handbollslag från föreningen, och 1994 lades verksamheten nerför att den saknade stöd från föreningen. Nu 17 år senare så gör Atlético de Madrid BM Neptuno comeback i den spanska handbollsserien. Klubben rivstartar sin comeback med att vinna Supercopa, i finalen slog man den historiska rivalen och storlaget FC Barcelona efter en riktig imponerande insats.

Aupa Atleti!
Atlético DeBe
2011-09-05 05:06
Det enda jag föredrar med dagens upplägg är att Courtois används väldigt sparsamt för att på så sätt försöka utveckla våra egna målvakter i så stor utsträckning som möjligt. Ser ingen poäng i att spela med Courtois i varje match om vi i slutändan bara förstör för våra egna målvakter. Joel och Asenjo är talangfulla sedan finns det även Premiera rutin hos Asenjo, vilket jag sagt tidigare. fortsätter vi den inslagna vägen som verkar slå sig till ro även hos våra egna supporters om Courtois storhet vilket jag håller med om i talangaspekten så anser jag att vi går fel väg till mötes.

Courtois tillhör Chelsea och de kommer inte sälja honom billigt, han kommer lånas ut ifall bänken blir långtråkig och Courtois har förmodligen även en bra lön oavsett så han kommer nog inte säga nej till detta då han redan indirekt tydligt bekräftat detta via nekandet till vårt transferbud. om han misslyckas och tröttnar att slå sig in hos Chelsea så är jag skeptisk att han kommer till oss då han redan signalerat att storsatsande megalönklubbar är att föredra, Klubbar som Malaga om tre år eller Juventus kommer förmodligen gå i förtur i det fallet.
Atlético Antonio Lopez
2011-09-05 01:52
Gaboro@
Betis åkte egentligen inte ur ligan 08/09 pga deras försvar. Jämför man med Atletico som tog en fjärdeplats det året så släppte Real Betis endast in 1 mål mer. Juanito var dessutom deras stabilaste back den säsongen och att ta in honom på free transfer med hans erfarenhet i La Liga var ju en bra tanke. Sen att det gick åt skogen är en annan femma.
Atlético Gaboro
2011-09-05 01:17
A.K

Hahahah fan va rätt du har !!!
Alltså huuur kan man värva en mittback från en klubb som åker ur primeran (real betis) och låta Snubben få starta i en klubb som har ambitionerna att spela ute i Europa, de går inte ihop.. Fan va ja inte saknar honom!
Atlético A.K.
2011-09-05 00:24
Aupa Atleti

Nu glömmer du en sak. När Asenjo kom så spelade en snubbe vid namn Juanito mittback. En spelare som nötte bänk när De Gea väl fick chansen när Asenjo var på landslagsäventyr och Roberto gick sönder. Ingen målvakt i världen hade briljerat då..
Aupa Atleti---
2011-09-04 21:23
DeBe@

Men Asenjo var ju i sitt livs form när han kom till Atletico.. Och vad hände? Han släppte in onödiga mål, hade dålig kommunikation med hela laget (förstod inte varför, det kan INTE bero på att han är ny i laget), han var helt enkelt dålig. Sen tappade han Quiques förtroende.. Varför skulle han få förtroendet av Manzano då Courtois briljerar?
Atlético DeBe
2011-09-04 21:20
sk018

måste säga att jag har full förståelse för resonemanget, inte för att jag stöttar det men visst är det ett rimligt resonemang. Det jag tycker vet ni redan men vill bara påpeka en grej om att Asenjo INTE ÄR OPRÖVAD. Kanske inte världens bästa men i Valladolid stod han mellan en och två säsonger (kommer inte ihåg helt säkert) plus att killen fick förtroende direkt i Malaga när han lånades ut, tyvärr för hans del så blev han skadad, frågetecken på formen kanske.
Atlético Sk018
2011-09-04 20:27
Instämmer med Aupa. Hade jag varit styrelsen hade inte jag heller vågat köra på Joel eller Asenjo som förstaval, då de är helt oprövade. Jag anser att det är JÄTTE bra att de nu får möjligheten att spela "lättare" matcher för att anpassa sig, för att sedan få chansen fullt ut nästa år. Det är nästan som att ha Borja som enda backup till Falcao om han skulle skada sig eller behöver byta enligt min åsikt. Hade varit toppen för Borjas utveckling, men stora risker för poängtapp. Trots allt så är har både Joel och Asenjo alla chanser att knipa platsen mellan stolparna, men nu krävs det faktiskt att de även måste förtjäna den!
Aupa Atleti---
2011-09-04 20:02
Men å andra sidan vill inte vi ha så stabilt försvar som möjligt (inklusive målvakt)? Visst har vi en ny satsning på gång, och det kan ta hur länge som helst att det ska funka, men vill inte vi fans få omgående förbättring? Därför vill jag har Courtois som målvakt. Vem vet? Kanske spelar Cech i några år till och Courtois väljer att lämna? Då är Atleti en säker destination.
Atlético Erik_
2011-09-04 18:53
Håller med föregående talare.
Vad händer dessutom om inte Joel och Asenjo får chansen? De går väl knappast med på att vara andraval i ett helt år, vilket kanske resulterar i att vi står där nästa sommar utan någon målvakt alls. Ge dem chansen NU!
Atlético DeBe
2011-09-04 18:32
Du tycker precis som mig med andra ord Lopez. Hade Courtois varit en atleti spelare kontrakterad hade jag jublat då han är fruktansvärt duktig på allt, spelet med fötterna påminner lite om Bartez, grymt stabil är killen. men man kan ju inte glädjas fullt ut då man vet att chelsea äger grabben. Hoppas mycket på Joel men jag har svårt att se honom passera Courtois, i vart fall på spelet med fötterna.
Atlético Antonio Lopez
2011-09-04 16:20
Angående målvakterna har Joel inte gjort det dåligt på något sätt alls, bara det att Courtois verkligen imponerat de matcher han spelat. På samma sätt som Asenjo var en helt okej målvakt fram tills De Gea fick chansen och verkligen visade framfötterna. Ser det som samma situation Koke ligger på för tillfället. Visst är han en otroligt stor talang men det finns spelare som för tillfället är bättre. Skillnad är dock att de spelarna på mittfältet är här för att stanna medan Courtois skeppas iväg när säsongen är över och då står vi där i samma sits som denna säsong då våra målvakter inte fått den matchträning de behöver. Ge Joel den chans han förtjänar!
Atlético DeBe
2011-09-04 11:28
Sk018

Det är väll förmodligen så ledningen tänker, jag är bara lite mer risky av mig. Curtois är faktist grym och ger mer balans, håller med om resonemanget men misstänker att det i slutändan gör mer skada än nytta. Asenjo är väll egentligen färdig, haft skador bara och Joel borde väll kunnat stå tills Asenjo utmanat igen, vilket just nu är fallet. Utan Curtois hade jag för tillfället inte känt mig orolig.
Atlético Kakan_Atletico
2011-09-04 10:30
Alex @

Är väldigt sugen på en Falcao-tröja. Man måste nästan ha en på väggen här hemma. :)
Atlético Sk018
2011-09-04 09:46
Curtois är nog främst värvad för att skapa stabilitet. Trots allt har vi inte råd att torska poäng i väntan på att våra målvakter når sin potential. Jag tror man vill ge Joel och även Asenjo ett år till innan de MÅSTE ta över positionen själva. Detta är en chans för dem att testa på a-lagsnivå utan att behöva anpassa sig på direkten. Jag tror dem kommer må bra av det, då de gea inte lämna så många möjligheter till spel. Curtois är en mer färdig målvakt i min bok. Tror trots allt att om Asenjo eller Joel visar sig redo så kommer de få chansen.
Atlético akeesson
2011-09-04 08:31
Är helt inne på debes spår! Atlético är ingen farmarklubb och kommer aldrig bli. Låt Joel och Asenjo få chansen att utvecklas istället! Antar att vi inte ens har köpklausul på honom.
Atlético DeBe
2011-09-04 05:03
Några tankar gällande Courtois.
Oavsett hur djävla grym Courtois är så har jag svårt att förstå varför vi använder honom eller tom varför vi värvade honom på lån. Han kommer förmodligen hjälpa oss i några matcher framöver både med fötterna och räddningar, killen har säkert samma kapacitet som De Gea kanske tom kan vara så att han blir bättre. Men problemet som jag ser det, så har vi redan två talanger som i år kommer få lida pga Courtois. Joel och Asenjo behöver matcher för att utvecklas på allvar, konkurrensen fanns redan, varför skall vi förstöra förr oss och samtidigt hjälpa lag som har pengar att värva färdiga produkter.

Det är synd om båda målvakterna, fattar inte varför vi gör detta.
Atlético Monokel
2011-09-04 01:59
Kung Runa, Forza Bajen! men alex inte fan ska du ha någon real tröja! köp alvos, nr.18, tröja ;)
Alex-Atletico
2011-09-03 18:49
Kaka och Gaboro, vilka tröjor vill ni ha? jag bor i Madrid och det är inte många kilometer till Vicente calderon :)
Atlético rawkus
2011-09-03 17:28
linus: Oh nej, nagra gamla AIKare skall vi nog allt kunna plocka ned pa jorden ;)
Annons: