/spanien/atletico/forum/102.aspx/spanien/atletico/forum/102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-11-19 19:05
@Chewie:

Jag vet, men tycker inte det ser snyggt ut och precis som "Conserva el Calderón!" säger så är det inte bra heller eftersom ljudet försvinner ut från arenan istället för att stanna inne och skapa ett ännu bättre tryck.

När Atléti spelar hemma så är det ett jävla drag på läktaren, detta drag hade blivit ännu bättre med en hel arena.

Nåja, några år tills den står klar, blir kanske bra i slutänden.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-11-19 18:01
Om man tänker som en ingenjör, *host*, så försvinner ljudet i just den öppningen av arenan vilket gör att det låter mindre än exempelvis på Camp Bernabeu och Santiago Nou. Om det nu blir så att det blir en liknande "öppning" på den nya stadion så har ledningen failat grovt med att bli informerade om det här, tänk er vilket ljud och tryck det hade varit om ljudet sipprade uppåt istället för utåt från arenan. Nog med att det låter redan så mycket, hade varit ett helvete för andra lag om trycket skulle öka..
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Kakan_Atletico
2015-11-19 17:39
Snyggt om det blir ett öppet hörn, påminner om Calderon isåfall! Och blir ett litet signum.
Atlético Chewie
2015-11-19 16:10
Det finns ju luckor i hörnen på Vicente Calderon också eller hur menar du?

Har inte sett de senaste bilderna från nya arenan.
2015-11-19 14:45
Kom upp lite bilder precis på Atlétis twitter på bygget av den nye arenan. Och inte för att vara sån, men designen ser riktigt jävla usel ut. Den ska alltså inte byggas ihop? Det blir en jävla lucka i ena hörnet och det ser riktigt dåligt ut.
Atlético El_pepino i Griezmanns mustasch
2015-11-17 17:33
Magiskt inlägg Zoran!
Atlético Cholo es un dios
2015-11-17 17:20
Kranevitter kommer nu i januari väl? Magkänslan säger att den värvningen är otroligt bra.
Atlético Kjelleman
2015-11-17 09:41
Tack Zoran intressanta informationer.
Läste att Siqueira vill till Benfica redan i Januari ,tror du att det kan öppna för att köpa Gaitan lite lättare , något nytt om Costa , vill han till Atletico och vill Atletico köpa loss honom
Atlético zoran
2015-11-16 23:19
@Kjelleman:

Simeone besökte Comosjön i helgen. Han måste ha fått nys om att Gurra vill ha bort honom från tränarposten. Ett av kraven för att ta över Como ska ha varit att hans tjej ska få ett exklusivt modelluppdrag i Milano.

Det talas om att César Ferrando står beredd att ta ut spelarna på en öl när han tar över laget i sommar.

Jesús Gil gömmer sig i Venezuela. Enligt uppgifter till regimen i Caracas ska Hugo Chávez och Fidel Castro setts hop med Jesús som dessutom bjudit in Tupac Shakur på poesikväll. Allt gick bra tills Gil Marín dök upp med Jesús nyinköpta alligator som jagade bort allihop och på så vis markerade revir.
Atlético Kjelleman
2015-11-15 19:34
Zoran eller ADCS skriv någon läsvärt , det har varit lite tomt på forumet ett tag
Atlético Kakan_Atletico
2015-11-15 16:53
Erbjuder Chelsea Costa + en rimlig summa pengar för Griezmann så tycker jag att vi bör sälja. Costa är den bästa anfallaren i världen att ha med Simeones taktik. Enligt mig, men alla får ju givetvis ha sina egna åsikter.
Atlético Kakan_Atletico
2015-11-15 16:53
Erbjuder Chelsea Costa + en rimlig summa pengar för Griezmann så tycker jag att vi bör sälja. Costa är den bästa anfallaren i världen att ha med Simeones taktik. Enligt mig, men alla får ju givetvis ha sina egna åsikter.
Atlético monoburgos
2015-11-15 15:59
Financial times har skrivit en artikel om Atletico
2015-11-15 15:48
Den ända anledning jag ser att Chelsea skulle släppa Costa är om Atléti byter mot Griezmann.

Åt det säger jag aldrig helvetet!
Atlético gurra1993
2015-11-14 21:22
Det är ju bara byta Jackson mot Costa
Valencia Bat
2015-11-13 12:53
Någon här som kan förklara hur Atletico spelar på hemmaplan mot sämre lag typ Getafe(Valencia, i saw that coming) osv? Håller på att pilla ihop en taktik på footbal l manager 16 och har fått till försvaret och omställningsspelet men på hemmaplan slutar det 0-0 ibland om anfallarna inte sätter lägena. Motståndaren har alltid mer bollinnehav. Spelar Atletico en mer kontrollerad fotboll mot sämre lag eller är det alltid samma filosofi? Det är inte så konstigt att det slutar 0-0 när Negredo smaskar upp bollarna till skyarna hela tiden då han har traiten "skjuter långskott" men.
Atlético Kakan_Atletico
2015-11-13 12:48
Tankar om Costa? Ja tack, alla dar i veckan att jag vill ha tillbaka honom!
2015-11-13 11:37
Han är välkommen :)
Atlético Cholo es un dios
2015-11-13 11:07
Några tankar angående Costa?
Atlético paniagua
2015-11-11 18:07
"Yo siempre en mi Atleti aunque sea para hacer sombra al botijo"

D.E.P. Miguel San Roman, leyenda atletica.
2015-11-11 16:27
Lago@ Jag hade, personligen, utelämnat Siqu från den listan. Visst klagar han inte, men han visar missnöjet när han väl får chansen. Väldigt loj, seg, sen i dueller vilket motsvarar gult kort nästan varje match han spelat hittills. Resten har jag inte klagomål över.
Atlético Lago
2015-11-11 15:16
Känns som vi är ganska bortskämda med sådana truppspelare. Siqueira, Gámez, Moya, Savic, Torres. Samtliga vet nog att de antagligen inte är förstaval på respektive position trots att de ändå håller en bra nivå. Ändå klagar de inte över bristande speltid utan jobbar på och presterar när de får chansen.
Atlético Antonio López
2015-11-11 12:43
Undrar om de 3 centimetrarna någonsin varit ett kort Moya försökt spela på när diskussionen är uppe om vem som ska få spela.

Skämt åsido. Moya är en otroligt professionell person och redan förra säsongen i en intervju redogjorde han för att han är otroligt glad att spela nu och när det inte gick så bra för Oblak (CL-matchen) klargjorde Moya att det trots allt är Jan som är Atléticos framtid.
2015-11-10 17:12
Edit: det är han inte alls. Moyà är tydligen 1.89.. Wtf? Hur
2015-11-10 17:11
Längre än Moya.
Atlético DeBe
2015-11-10 15:54
Oblak är endast 1.86, ganska kort för en målvakt.
2015-11-10 12:51
Antonio@ Intressant tanke. Tror Oblak går lite före pga hans längd, räckvidd och straffområdeskoll. Det är i grova drag nästan ett krav att målvakter i den nya generationen är långa.
Atlético Antonio López
2015-11-10 11:16
Conserva/

Oblak är ju fantastisk. Atlético har definitivt varit bortskämda på målvaktsfronten de senaste åren. Moya är egentligen en fullt kapabel och duglig målvakt som skulle kunna vara förstavalet i samtliga klubbar i La Liga, trist att han måste bänkas men Oblak verkar ändå ha gjort sig förtjänt av förstaplatsen.

Jag undrar vem som skulle vara 1a om de var lika gamla.
2015-11-10 11:10
"Atlético de Madrid is the team that has conceded fewer goals in the eleven rounds so far in the National League Championship. Simeone's players have only conceded six goals. The reason for these statistics is the defensive work of the team and the wall that Jan Oblak has lifted. Our goalkeeper is the current Zamora of the League, and we have maintained a clean sheet in up to six games. The Slovenian Jan Oblak is being decisive in the start of the League. Our goalkeeper is the Zamora of the League after having conceded six goals. His last great performance took place in the match against Sporting at the Vicente Calderón, making an extraordinary save to a drive from Halilovic that would have meant the 0-1 for the team from Asturias." Sjukt att det går så bra trots lite skakig defensiv då och då. Vi kan inte fortsätta klaga, måste glädjas åt något ibland.
Atlético Antonio López
2015-11-10 10:55
Nu när Spanien säkrat en plats till EM känns det skönt att Juanfrans skada kom nu om någon gång under säsongen. En av väldigt få positiva aspekter med landslagsuppehållet.
Annons: