/fotboll/osk/forum/9988.aspx/fotboll/osk/forum/9988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro fanthomas-
2005-08-30 18:07
ÖSK-Benny/ akta dej för att skriva fanthomas- på forumet, man kanske skulle kunna tyda ett annat namn i nicket, vill inte behöva anmäla osv.. ;)
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-08-30 18:05
Hlynur

Får jag fråga hur du kan bänka Peter Westman ? Tycker han har vart riktigt bra...
Örebro Hlynur
2005-08-30 18:01
-------Nurme-------
Haginge MaSa Riddez
------Nordback----
-----Larsen--------
Antonen Costa Carenno
--Munster---Lundblad--

Nordback offensiv mittback/släpande mittfältare
Nurme in för att få till en förändring helt enkelt...ny röst där bak. Costa briljant i 30 min som offensiv mitt, därefter byter han av Munster på topp. Munster får sedan stå vid sidan när Tahiri kommer tillbaka!
Örebro Hlynur
2005-08-30 17:54
hobby// Lars Larsens skada.....men han är nog med från start för första gången mot er, så se upp!
Örebro go_osk
2005-08-30 17:41
Bjornloven//
Gillar din uppställning men Fredrik Jansson är avstängd.
Örebro Barbeque
2005-08-30 17:41
Bjornloven
Du kan sluta hoppas. Jansson och Nordback är avstängda...
Öster hobby
2005-08-30 17:38
Trodde att ni kommit igång ordentligt där ett tag, men ni verkar väldigt ojämna. Vad är felet enligt er?
Örebro Bjornloven
2005-08-30 17:36
Äntligen har jag möjlighet att se ÖSK live igen. Det är man inte lyckligt lottad till, då man lever i exil, dessutom i Småland. Ska därför bli extra skönt att se ÖSK vinna över Öster.

Hoppas på en laguppställning som innehåller:
Westman i mål.
Haginge, M Samuelsson, Jansson och Riddez i backlinjen.

Larsen,Carreño, Nordback, Anttonen som mittfältare.

som forwards vill jag se
Costa och Lundblad.

Hur är det med Costa? Någon som kan förtälja det för mig?
Örebro go_osk
2005-08-30 17:25
Ämne: go_osk

Peter Ols....
Är det så att bara Peter är utlånad till Forward under den här säsongen?
Örebro ÖSK-Benny
2005-08-30 17:05
go_osk

Peter Olsson är väll redan våran spelare, eller?
Örebro go_osk
2005-08-30 17:00
Ämne: med tanke på NA:s be....
Tycker vi ska värva BK Forwards Peter Olsson så vi har en riktig vänsterback!
Örebro pemo
2005-08-30 16:51
med tanke på NA:s betyg efter Falkenberg...nu är det väl dags att föryngra försvarslinjen. Jag läser om olika förslag, men vad ÖSK behöver är en snabb mittback och två ytterbackar med självförtroende. ThAn , MaSa gör förhoppningsvis sista säsongen, Joel håller inte tempomässigt ens i SE , FrSa...har han gjort några matcher i år? Nej, satsa ordentligt på egna ungdomar till nästa år och skicka hem alla "överskottslirare" från Irland osv. Jag har inte gett upp ännu utan skall se Öster också, men nu måste ÖSK agera. Jon och Costa på topp betyder en topp och fem man på mitten. Med lite tur ramlar Jon in ett mål och vi har tre poäng som i en liten ask. VSK slog Åtvid i går, hoppas på Degen idag och så vinner Erkans gäng mot GAIS.....sen vaknade jag upp ur drömmen.
Gustaf kom till baka! Allt är förlåtet.
Örebro ÖSK-Benny
2005-08-30 16:50
Sista ifrån mig ang Svampen på forumet.

Vi får väll se hur det går.
Mackan har ju i vart fall visat ett tydligt avståndstagande över att lägga ut namn på forumet, fortsätts det med att lägga ut namn, så får man ju hoppas på ett kraftigare agerande.

Många känner sig helt säkra bara för att dom agerar under ett nick, men saker o ting sprids fortare än man tror.

Skulle namnet komma fram så tror jag inte att jag skulle dra mig för att göra en till anmälan, det finns ju även en lag utanför datalagen, där Svampens agerande eventuellt skulle kunna falla under någon annan regel.

Det Svampen har gjort är enbart ett agerande för att skada mig personligen och ingenting annat.

Att sedan vissa här tycker att det både är OK och roligt det han har gjort får ju stå för dom, detta visar ju bara på vilken falskhet det döljer sig bakom vissa nick.

Nu är det upp till polis och åklagare att avgöra.
Örebro *Korpen*
2005-08-30 16:47
ÖSK-Benny//

"Svampen ÖSK

Eftersom du vägrar att samtala på ett vuxet sätt privat så meddelar jag dig det här på forumet.

Nu ligger det en anmälan emot dig hos polisen, för spridande utav person uppgifter på offentligt forum.

Som jag sa åt dig förut så finns det datalagar som gäller både för dig och forumansvarig.
Nu får vi se vad åklagaren säger, om han tar upp det eller ej.

Läste ditt svar nu som kom sent om siders, vilket gör mig ännu mer säker på anmälan. "

Hmm... Är inte det där också spridande som Svampen ÖSK kanske inte vill ska komma ut till världen?

Äsch, jag tycker inte att det hör hemma på ett fotbollsforum, ta det privat!

"Redaktionen förbehåller sig rätten att utan förvarning radera inlägg som inte tillför debatten någonting"
Skulle gärna se att man lägger till fotboll där nånstans!
Örebro go_osk
2005-08-30 16:46
Ämne: Jag skulle vilja säg....
Jag håller helt med dig men jag tycker att vi ska behålla Urban Hammar. Dels för att han har kontrakt och dels för att spinna vidare lite på den spelmodell som vi brukar just nu. Det som återstår då är vem vi ska anställa som kollega till Hammar...Mitt förslag är Peder Ståhl eller Lars Zetterlund som båda har ett stort fotbollskunnande och hjärta för klubben.
Åtvidaberg ChLi
2005-08-30 16:39
Jag skulle vilja säga så här: Det är mycket bättre att skaffa ny tränare till nästa säsong och satsa på allsvenskan då.
Örebro ÖSK-Benny
2005-08-30 16:37
Svampen ÖSK

Dina arbetstider vet jag inget om, men det är klart jobbar du dygnet runt så är det väll OK att du inte svarat, vilket inte hör hit för du sket totalt i att svara mig i Söndags fastän du var på forumet o skrev oavbrutet.

Jag har alldrig kallat dig för idiot, fastän det varit väldigt nära, jag skrev nått i stil med att uppföra sig som en sådan.

Tolkar du det som att jag har kallat dig för idiot så får du väll göra det.

Om du vill så kan jag lägga ut ditt svar som du gav mig så får alla se din skenheliga sida.

Att du inte har förstått vidden utav att lägga ut någons namn på forumet har jag förstått, det har du ju redan visat både på forumet och me mail.

Och du har fortfarande inte svarat på var någonstans mitt namn står skrivet på nätet som du sa.
Örebro ÖSK-Benny
2005-08-30 16:36
fanthomas-
Prata fotboll du det är ingen som hindrar dig.
Örebro fanthomas-
2005-08-30 15:56
vafan äre som händer här inne? sköt detdär privat så kan vi andra diskutera fotboll här
Örebro Så det så!
2005-08-30 15:40
zinka//

Jo det räcker :-) helt rätt.

Enligt mina beräkningar har det varit kört länge. "Vändningen" borde kommit iaf 6 poäng tidigare i somras. Hade vi stått med 4-6 poäng till i nuläget hade jag trorr att det ordnar sig men nu krävs full pott på återstående matcher och att andra resultat går vår väg. Jag tror inte det händer men jag kommer och hejar som vanligt och lyckas de ska jag fira. :-)
Örebro zinka
2005-08-30 15:38
Ohh,, räcker det inte nu,, Skicka mejl lr något!, Nu måste ÖSK vinna mot Öster annars är det väldigt kört enligt mina beräkningar!,,
Örebro Så det så!
2005-08-30 15:31
Efter att ha läst på om PUL kan jag konstatera att man måste ha ett giltigt skäl för att publicera en personuppgift om det sker utan uttryckligt medgivande (journalistiska ändamål undantagna).

Om skälet väger tungt nog avgörs genom att det ställs emot den personens intresse att i sammanhanget inte få uppgifter om sig publicerade.

Snålt tolkat:
"Herish Kuhi gjorde en toppen match" är antagligen OK att skriva här på forumet eftersom vi får förvänta oss att det inte ligger i Herish intresse att vara anonym i den kommentaren.
"Herish kuhi var usel i matchen" skulle alltså kunna vara ett brott mot PUL eftersom föremålet för meningen kan ha ett intresse av att inte synas i det sammanhanget.
(Jag talar nu om forum, annat gäller i en artikel i en internet-tidning exempelvis).

Jag vet inte om mitt uttolkande är helt korrekt men PUL är ju känd för sina bitvis långtgående inskränkningar. En diskussion om en match kan alltså bryta mot PUL när namn nämns om de kan ha intresse av att inte bli nämnda.

Här kan vi antingen tillämpa vår lagstiftning med förnuft eller petigt och driva mål så snart det finns chans. Farliga grejor...

Det giltiga skälet att använda någons namn ex på ett forum på internet när något diskuteras har nog mer tyngd (ställt mot anonymitetsintresset) om personen är en offentlig person och det är vi alla beroende på sammanhanget skulle jag vilja påstå. Talar vi ex om ÖSK och dess styrelse är det högst troligen giltigt skäla att få bruka Rosé-Marie Frebrans namn utan att Farbror Blå kommer och tar en.

EDIT: Och sen får var och en dra sin slutledning av det sista... Pratar man om Lisas butik lär man få nämna Lisa vid namn förmodar jag. (Eftersom polisen in ens har tid att utreda misshandel så tror jag inte de lägger så mycket kräm på sådana här fall om det inte är verkligt motiverat (hotfullt utlagda personuppgifter, adress, telefon mm). Kanske godtyckligt men det känns rätt ändå).
Örebro Svampen ÖSK
2005-08-30 15:28
Kenneth// Du kanske har rätt. Jag plockade bort den delen. Det stod dock inga namn i det. ;)

ÖSK-Benny// Jag kan inte förstå vad det är som upprört dig så till den milda grad att du gjort dig besväret att lämna in en polisanmälan. Men om det skulle kännas bättre för dig så ber jag om ursäkt. Ursäkta mig för att jag skrev ett namn på den här sidan utan namn-innehavarens godkännande.

Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-08-30 15:22
EDIT: Jag rensade lite också :-)

Verkar inte som om vi sett sista ordet i den här debatten...
Örebro Svampen ÖSK
2005-08-30 15:14
Nu hittade jag inlägget. Men HERREGUD ÖSK-Benny!!! Har du inget bättre för dig.

****Efter att ha läst Kenneths inlägg så bestämde jag mig för att rensa i mitt inlägg.*****

Jag kan inte hitta mitt PM-svar till Benny någonstans. Men jag ställde några frågor till honom där jag undrade vad det var han reagerade på. Och jag kan ju säga till dig att anledningen till att jag inte bemött dig tidigare är för att jag jobbar. Jag har inte tid att sitta och lusläsa alla inlägg på det här forumet.

Jag uppskattar inte att bli kallad för idiot, men jag tänker inte polisanmäla dig för det.
Örebro Svampen ÖSK
2005-08-30 15:06
Hej hallå alla glada. Va många gånger mitt nick förekommer på den här sidan numera! Vad är det som händer???

Jag kan inte hitta något inlägg som debatten startat med. Har ÖSK-Benny gjort en polisanmälan?

Isåfall måste jag fråga för vad och varför? Om man inte helt oskyldigt kan använda ett namn som jag trodde var ansvarig för sovenirerna på ÖSK på den här sidan då är det fara och färde. Lever vi i en kafka-roman eller?
Sundsvall Stora Norrland
2005-08-30 15:02
Å här snackades det mycket fotboll,
Äjö
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-08-30 14:52
joth//
Om du söker på det nick som står på Tradera, "***** *" så blir resultatet med företagare 2105. Det finns ju inget som säger att "***** *" betyder ***** *******. Vad jag har förstått så har ******* *** hängt ut ***** ******* här på Svartvitt utan att säkert veta vem ***** * egentligen är. Nu är ju "***** *" ett nick och det behöver ju inte betyda att "***** *" finns med ens bland de 2105 på hitta.se, eller?

Jag hoppas nästan att jag rört till det av bara "den" med alla ****** nu! :-))
Örebro Så det så!
2005-08-30 14:31
ÖSK-Benny//

Som konstaterats så är det mot moderator och/eller Svenska Fans din anmälan kan slå. Då tycker jag inte det är konstigt att betrakta det som att du dragit in dem. Du behöver inte dela den åsikten men kanske kan förstå den.

Jag vågar påstå att det är otroligt mycket sällan som ett publicerat namn på ett forum dras till polisanmälan. Normalt löser man det inom forumet med radering och varning/avstängning till den som tramapt över gränsen (beroende på vad det aktuella forumet har för regler). Hur kränkt man känner sig är givetvis subjektivt och du har din rätt att agera som du gjort men i 99% av alla liknande fall löses det lätt och smidigt internt. Det är lätt att tänka att aktionsvalet därmed också innehåller en missnöjd gest mot moderatorn och/eller Svenska Fans.

När det gäller det andra:
Jag anser att när man skriver saker som "om det inte övergår ditt förstånd" och liknande så har man gått på på ett otrevligt sätt. Fullständigt onödigt och driver inte diskussionen framåt. Om det sen är över gränsen på just detta forum kan jag inte säga med bestämdhet. Alla forum har regler mot påhopp men var ribban går, praxis, skiljer sig självklart åt. Eftersom sakfrågan redan är infekterad är det inte orimligt att tycka att man kan undvika sådana tillmälen som jag nämnde ovan.

Och slutligen:
När det gäller att jag "fått som jag ville" känns det som att du rört ihop två saker. Du svarade med en kort motfråga istället för att leverera ett svar på min huvudfråga (..."varför det tagits så här långt?"). Att du ryckte ut det på det viset gjorde att jag påpekade att du inte svarat på resten av min undran om varför det tagits hela vägen till polisanmälan, det betydde inte att jag avkrävde dig din åsikt kring "det övriga" jag skrev om utan hörde i högsta grad samman med det du motfrågesvarde på.

Ni ska vackert få fortsätta er debatt. Det är givetvis inte min sak att styra över hur trevligt-otrevligt var och en skriver och jag modererar heller inte forumet. Natlurligtvis dumt av mig att drista mig till att uppmana till trevligare ton... Vem som ska tala om överreaktion avstår jag från att skriva något om. Var och en får bilda sin egen uppfattning på den punkten.

Örebro ÖSK-Benny
2005-08-30 14:12
Så det så!

Eftersom jag inte klagat på moderatorn och ej heller anmält någon moderator så ställde jag den frågan till dig.

Det övriga du skrev valde jag att inte kommentera.
Men Ok.

Reglerna du skriver om har inte nåts på långa vägar, en klar överreaktion från din sida.
Därför valde jag att inte kommentera det men nu fick du som du ville.
Annons: