/fotboll/osk/forum/9980.aspx/fotboll/osk/forum/9980.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2005-08-29 11:23
Inget är omöjligt nu när Larsen är tillbaka Dels så tillkommer hans kunskaper på plan, men det kan mycket väl vara så att den psykologiska effekten är minst lika stor.

När det gäller Emra så både förstår jag och inte. Så som han enligt någras utsago tidigare agerat på träningarna har han inte platsat. Däremot verkar det ha svängt om senaste månaden, då han själv säger att han tränar på bra och att W&H är mycket bra tränare.

Emra har fungerat FANTASTISKT bra som inhoppare och måhända tycker tränarparet att Jon/Munster är fysiskt starkare och SKA klara av att gnaga hål i motståndarlaget. Emra som man tidigare bedömt inte fixar längre tid på plan, utan springer sig trött efter 25-30 minuter får ut mer av sina bolltalanger som inhoppare när motståndarnas ork börjar svaja mot slutet.

Om det skulle vara bättre si eller så vette sjutton. Det hade varit riktigt kul att se Emra från start sprätta in en eller två bollar. Vare sig att han tar slut eller inte så skulle det kunna vara vi som sedan bevakar ledningen och väntar in öppningar när motståndaren måste chansa.

Efter flera oavgjorda matcher i början (och förlorade) har tränarna försökt att förlita sig på erfarenheten och inte chansa med Emra. Det blir ju så ju mer pressade vi är föt att inte losa chansen till att gå upp direkt. Räddhågsna kan tyckas men ett sätt som många andra tränare också skulle ha gjort. Hade inte den Allsvenska pressen legat över oss och det bara gällt att komma ur en lång måltorka så hade man säkert vågat chansa.

Är den Allsvenska chansen helt omöjlig poängmässigt kommer säkert Emra att få köra de flesta från start, men jag tror ändå att han redan ligger väldigt nära nu.

Tror ändå att det kan ordna sig -fortfarande- men det är mycket som ska falla på plats.
Vinner vi alla resterande matcher (Larseneffekten)så är det lugnt. Förlorar våra konkurrenter några "onödiga" matcher så kan vi tom losa ytterligare pinnar.....men det är ju att göra det så oerhört jobbigare för "Mackan" som redan kastat in så många handdukar att han fått problem med att fixa morgonduschen.

Hoppet är det sista som........
Örebro ÖSK tattoo
2005-08-29 10:56
Veckan citat,
"De kämpar och sliter och springer på allt. De är riktigt jobbiga att möta."
Fredrik Jansson om Falkenberg.
Avd,SPELA FOTBOLL..
Örebro Kronblom
2005-08-29 10:50
davenn//
Nja,ge upp?Se det så här istället:vad har ÖSK i ett allsvenskt kval att göra om man inte klarar av slå Falkenberg?Finns visserligen många poäng kvar att spela om men jag tror inte vi kommer närmare än fyra poäng upp till Gais!
Örebro Kronblom
2005-08-29 10:47
Mossberg//
tror inte det har med konstgräs att göra,ÖSK har slagit Brommapojkarna och Mjällby borta och de har väl naturgräs?
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-08-29 10:32
Det enda som gäller är givetvis 24 poäng, inget mindre. Klarar vi det? Det ska till en monumental insats för att kirra det men jag vägrar kasta in handduken. Inte nu när Larsen är tillbaka.
Örebro psoari
2005-08-29 10:22
Så här är det.
Anledningen till att Emra inte får spela från start är för att ÖSK's straff var inte bara nedflyttning till SE utan att också tillbringa två säsonger där. Om då Emra visar sig vara ordinarie i ÖSK (där vi enligt SvFF måste spela till oss en hedersam köplats) så kommer 14 Allsvenska lag att slåss om att köpa loss honom.
Avstängd?! Jämra Tahiri!
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-29 10:03
Eken//
Precis åt det hållet vi pratade om igår. :-)
"Det finns ju alltid något man kan ta med sig till nästa match. Förlåt, säsong!"

joth//
Jag slog dig. 2105 st på hitta.se :-)

ÖSK tattoo//
4 bortamatcher kvar? Det måste vara kört... :-)
Örebro ÖSK tattoo
2005-08-29 09:24
Vi har 4 bortamatcher kvar, 6 säkra poäng.
Gnaget borta av gammal vana, degerfors är en Vsk match. Måste vinnas för att kunna visa sig ute i vinter. så väsby. totalt anonyma men som slagit gnaget ggr 2 , med nöd o näppe fixar vi till dom också.

Öster hemma, känns jobbigt nmen visst tar vi dom på ren och skär förbannelse, så synd att costa är skadad eftersom han och jon passade så väldigt bra ihop. Peking,(degen,VSK) den matchen måste vinnas för att kunna visa sig ute i vinter.
BP jobbig även den men dom hade inte mycket att komma med på hemmaplan..
ser ut att kunna få lida för alla våra synder på en blåsig västkust när ljungskile tar sista poängen.. ..
AIK Solnas Stolthet
2005-08-29 08:45
Ämne: bakpotatis//
vad fa....
För att ni inte kan det..vad fan trodde du
Örebro Grixx
2005-08-29 08:30
Ha ha, nu är det väl tjall ordentligt på forumet alla mina kontakter är inloggade och totalt är det 102 svartvita fans inloggade nu.
Örebro Eken
2005-08-29 07:32
Walker verkar inte alltför missnöjd med gårdagens match.
Speciellt nöjd är han med Mirza - "Mirza gör ett okej jobb". Det var väl en anna match än den som Sogen och DaSA var på.
Nog fan vore det på sin plats ett laget spottade blod med avslut i boxen i stället för att bara ha roligt på dagens träning.
Örebro warlord
2005-08-29 07:22
Visst är deten obehaglig känsla så här första dagen då man verkligen inser att vi spelar i SE minst ett år till. Mer tur har vi inte, vi saknar krigarna från förra året.
Örebro Hlynur
2005-08-29 01:13
davenn// Patrik Haginge och Fredrik Jansson är väl inte helt osnabba. Och vad det gäller Mattias Wikström så är han bra på mycket, men som du säger är det knappast snabbheten som är hans signum. Men som mittback kan man kompensera det med andra kvaliteter, men självklart ska ju helst en av mittbackarna vara någorlunda kvick i benen....
Örebro Finliraren
2005-08-29 00:39
Ämne: När det gäller träni....
Apropå träningsfilosofi: ÖSK verkar oerhört ineffektiva framför mål då chanserna dyker upp. Problemet är inte att tillfällena inte kommer. Problemet är en sällan skådad ineffektivitet. Inte ska det väl vara så svårt att "idiotträna" olika situationer med avslut på mål. Sen vill jag se lite mer enkelt spel med säkra passningar EFTER MARKEN. "Kalaspassningen" ska inte komma efter 2-3 tillslag - i djupled. Bollen ska rullas efter marken med åtminstone 5-6 tillslag innan djupledspassningen / alternativt breddningspassningen kommer. Tjonga-fotboll kan andra lag stå för.
2005-08-29 00:21
När det gäller träning för att bli bättre på något måste man ju träna mer på det som man är dålig på och det måste ju finnas nån som är kunnig på vad som skall tränas, att lägga upp träningen inviduellt med ett träningsprogram för varje aktör...

En sak är ju truppen väldigt bra på enligt utsago, att ha roligt...
Örebro D. McGrain
2005-08-29 00:02
Konstigt att inte alla friidrottare, skidåkare, simmare, orienterare etc. alltid är skadade då av sina minst 8h träning :-)...Teknikträning kan väl bara ge skavsår....
Örebro KUUBBBAAAAA
2005-08-28 23:53
Den där jävla walker är ju fan inte frsik i huvvet. Hela tiden ska han shoppa usla anfallare och sätta Emra på bänbken trots att han är den enda som gör mål.
Örebro ÖrebroSK
2005-08-28 23:33
Att träna 8h per dag sliter ut spelarna och det blir fler skador.
Degerfors davenn
2005-08-28 22:58
hlynur// Mattias provspelade med ösk för ca 3¨år sedan tror jag det var... Man valde att tacka nej pga att han var för långsam..... En fråga bara har ni snabba mittbackar nu?????
Örebro D. McGrain
2005-08-28 22:55
En fundering jag tänkt på länge: ÖSK tränar lika mycket som AC Milan, Barcelona, Chelsea osv. men varför utvecklas de inte/kan inte slå en bredsida över 3 m?(ex. A. Kjäll m.fl) Kanske dax att lägga om träningen för att utveckla spelarna utöver deras kondition? De tränar 3-4 h/dag och klarar inte banala A-B-C teknikmoment. Varför tränar de inte 8 h/dag? Tror ni att ex. Carro Kluft tränar 2 h på förmiddagen och sen går och äter lunch samt spelar tv-spel för att sen dra ett par timmar till på em? Varför kan de inte efter 3-4 år av heltidsträning göra en one-touch passning? Tränas det fel saker?
Drar återigen en lans för Pia Sundhage: Billig, van med inga lr små resurser, van med spelare som tränar efter sitt heltidsarbete, van med ungdomar (KIF Örebros snittålder...), Har kunskapen (spelar alltid med bästa laget oavsett ålder lr antal träningar se ex. australiensiskan) Tror det är dax för nytänkande inför nästa år, bort med terränglöpningsträningen och in med teknik samt MENTAL träning. Eller som Zoran skulle säga om ÖSK: -Det finns inga vinnarskallar och de har träben med julgransfötter. Varför är det kanske bara en frispark som går in direkt varje säsong? Står Mirza och tränar en halvtimme efter varje träning (som Henry, Zidane, Nedved gör) eller går han ner på stan´s fik?

Till sist: Självklart måste Walker avgå efter detta totalfiasko. Mittenplacering trots bästa? truppen och idel resurser (värvningar om vartannan, låt vara fiaskon allihop men ändå..)
Nej, dax att börja om åt ett helt nytt håll med Pia i spetsen! Forza ÖSK!
Örebro Eken
2005-08-28 22:46
warlord //KIF Örebro går inte av för hackor trots man har ett mycket ungt lag. Natti.
Örebro warlord
2005-08-28 22:38
Alla får ju ha sin åsikt, men inte kan då jag hålla med om att det är Walker/Hammar som kastar bort chanserna till AS. Med den trupp ÖSK, har så ska det egentligen inte spela någon roll vilka som är på planen, självklart skall bästa tillgängliga lag mönstras i varje match, men.. Det är inte Walker/Hammar somger fan i att ta rätt löpningar och jobba hem ordentligt. Det är inte Walker/Hammar som sumpar minst 10 målchanser per match. Chanserna finns ju där i varenda match (tom AIK hemma innan de gjorde 2-0), nej det är enskild spelare som inte klarar av den press vi supportrar och media har ställt upp. Jag har inte heller hört ett enda ont ord från någon spelare angående tränarna i år (minns Lundin förra året) Våra älskade svartvita spelare är så pass bra och har så bra förutsättningar att det skull klara av det här med mig som tränare, och jag kan inget om det. Det är mina åsikter. Och ni ska alla komma ihåg att all sport i Nerike har en förbannelse vilande över sig (damvolleyboll är undantaget som bekräftar regeln.)
Örebro Eken
2005-08-28 22:33
Kenneth. (Walker? Nej tack!)// Medgångssupportern Eken tycker sig också märkt problemen en längre tid. Det är bara att konstatera att truppen inte har fått visa sin fulla styrka. Undrar hur Larsen, Haginge, Emra, m fl tänker inför kommande år. Degen ligger nära, pendelavstånd. FY FAN VAD MAN LIDER. Det är lättare i medgång. Som medgångssupporter får man lida både på hemmamatcher man besöker, borta matcher man också besöker men värst är när man inte kan se eländet.

Nu går jag och sover så man slipper skiten.
Örebro Eken
2005-08-28 22:25
Inse att det är tränarna som varit det största hindret att nå allsvenskan. Matchningen av laget och enskilda spelare har INTE hållit måttet.
Träningarna verkar vara bra och trevliga men att omsätta det till matchsituationer där räcker Walker/Hammar inte till. Jag tycker att Larsen eller någon annan kompetent ska ta över matchningen av laget.
2005-08-28 22:24
Eken//
Jag blir inte så bekymrad då jag har märkt av såna konstiga bedömningar, uttalanden och betygssättningar från så många olika håll att man undrat om de varit på samma match. Var det inte en match som Walker och Hammar efteråt gav varsin olik bedömning som nästan fick en att blekna?
Örebro Eken
2005-08-28 22:17
När man läser Sogen och DaSA beskrivning av dagen match och jämför med tränarnas (Hammars) uttalande i NA blir man DJUPT bekymrad. Utdrag ur NA:s artikel:
"– Mirza har tagit rejäla kliv i sin utveckling den här säsongen. Vi är väldigt glada över hur han mognat i sitt spel, säger tränaren Urban Hammar. Jelecak har tidigare haft en tendens att krångla till det för sig i en del situationer, velat hålla bollen någon sekund för länge. Så icke på sistone. – Det är det jag menar, att han lärt sig att bättre väga när det är läge att spela enkelt och när det är rätt att glittra. Mirza har blivit mer disciplinerad i sin roll, vilket handlar om mognad och erfarenhet. När han är i gång rejält är han ett monster för motståndarna att möta. Jag tror att Mirza och Angel Carreño kan komplettera varandra väl på mitten."
Örebro Sogen
2005-08-28 22:05
Nu är det kört, satt på läktaren nere i Falkenberg, å såg Patrick Walker ta ösk´s sista chans till allsvenskan å kasta den i papperskorgen...

tyvärr men laguttagningen e under all kretik, å att låta Mirsa spela hela matchen är ett skämt, har aldrig sett en spelare gjort en sämre match i den svartvita tröjan tyvärr... han hade ju monsterform enligt NA haha ja den var borta....

MEN JAG ÄLSKAR ER ÄNDÅ ÖSK!
Örebro DaSa
2005-08-28 21:58
Var på matchen idag och kan bara konstatera att ÖSK kommer att spela i superettan ett bra tag till.

Synd att inte Larsen kom tillbaka förrens dagens match, vilken skillnad det blev på spelet när han kom in. Men jag kan inte förstå hur han kunde ersätta Munster när Mirza gjorde ytterligare en bottenmatch. Fan killen blir ju bara sämre för varje säsong som går, han har fel inställning, han är sämst på plan och han drar på sig onödiga kort.

Vi kan säkert vinna ett par matcher nu i slutet om vi spelar Carreno o Larsen på mitten samt låter Tahiri spela från start.
Örebro ÖSK-Marte
2005-08-28 21:57
bakpotatis//
Enligt mig är ÖSK:s största kännetecken att man inte kan vinna två matcher i rad. Men samtidigt är det inte ofta två förluster i rad. Typiskt mittenlag? Ja.
Öster och AIK blir tuffa men om GAIS förlorar i Göteborgsderbyt finns fortfarande en mikroskopisk chans att komma topp 3. Vinner GAIS, då är det kört.
_nightflier_
2005-08-28 21:52
bakpotatis//
vad fan vet du om det
Annons: