/fotboll/osk/forum/9978.aspx/fotboll/osk/forum/9978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro *Korpen*
2005-09-05 21:51
Eken//

Hur menar du?
Håller med om att han inte alltid använder spelare på rätt plats men han måste ju experimentera lite oxå. Riddez var för övrigt en av de bättre i ÖSK, klockrena brytningar och bra med i offensiven.

Tycker faktiskt inte att Costa gjorde så jätte mycket nu i dag, slarvade bort för många bollar men han va väl ok
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-05 21:51
go_osk//
Kl. 16.00. den 22 okt. 2005 tycker jag att flyttlasset skall starta färden hem till Nordirland eller om han nu skulle hitta nån klubb i Sverige som vill ha honom...
Längre behöver han inte vara kvar!
Örebro -petrus-
2005-09-05 21:50
Japp, nu äre kört.
Sista 30 var bra - men de första 60???
Såg matchen på tv och konstaterar att ÖSK på egna meriter har säkrat platsen i Superettan.

Man må tycka vad man vill om Walker, men avgörande idag - igen - var det långsamma lunkandet av 10 ointresserade killar i svartvitt innanför de vita linjerna. Den 11:e gjorde en lysande insats och stod - som förväntat - väldigt still vid buren större delen av matchen.

Klacken stod för den bästa insatsen de första 60, men det är så förbaskat svårt att att vinna matchen från läktaren.
Örebro helldandy
2005-09-05 21:50
Nej, Walker har fått sina chanser. Bort bort bort!
Örebro go_osk
2005-09-05 21:49
Problemet är att inte spelarna rör på sig och det är knappast Walker fel!

Ge Walker en chans till!
Örebro *Korpen*
2005-09-05 21:48
Kenneth-Inte 1år te me W!//

Nä, inte officiellt men han måste ju veta om det... Antar jag iaf
Örebro Eken
2005-09-05 21:46
Året problem är Walker som inte kan använda rätt spelare på rätt plats. Larsen som forward medför en dålig forward och en dålig mittfältare (Mirza).
När Mirza gick ut, Larsen ned på mittfältet och Costa in som forward presterade ÖSK årets bästa spel.
Riddez strålande på vänsterbacken synd att Msam har häckat där hela säsongen. Riddez bidrog verkligen i offensiven, där ser man inte Msam.
*Korpen*//Kan det vara så att många spelare inte förstår Walkers ideer och därför ser sega ut?
Örebro go_osk
2005-09-05 21:46
Jag vet att jag skrev att Walker skulle avgå efter den bittra förlusten i Falkenberg...Men jag tycker att vi ska ge honom en chans till och låta han vara kvar tills nästa säsong.

Ge Walker en chans till!
Örebro Long balls on Bengt
2005-09-05 21:45
Ge inte upp, vi har tydligen knappat in på aik...
(se länk)
2005-09-05 21:44
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg//
Antar att det är den där Angel du avser? Han måste helt enkelt vara FÖR bra för ÖSK? Han slog så många perfekta pass som inte lagkamraterna förstod eller hann med :-)
AIK kribba
2005-09-05 21:44
NÅja, man kan inte klaga på att ni inte försökte i alla fall,om man ser till andra halvlek,men varför så lamt,viljelöst och långsamt i första? Tycker ni borde byta tränare,för den ni har gör inte sitt jobb, alldeles för fegt coachande här. Ni visade i andra, trots svagt motstånd, att ni har vissa kvalitéer i laget, och inte minst på er snabba konstgräsmatta går det ju undan i perioder. Men vad hjälper det en sån här dag. Ni hade otur också, svagt av domaren att dömma bort ett solklart mål, det mesta i domarväg är skräp i ettan.., amatörer som inte borde få dömma korpen ens.

Man ska inte ge upp förrän det är omöjligt,men nu kan inte ens den mest optimistiska tro på ett mirakel för er längre. Inte efter en sån här måste match,hemma och förlust. Ni föll med flaggan i topp i alla fall i kväll...för er andra halvlek..inte den första.. men visst, den här säsongen är ett monumentalt misslyckande för er del..ett av dom värsta i svensk fotboll på senare år..liksom vår egen degradering förra året..

Örebro D. McGrain
2005-09-05 21:43
Grattis Öster!
Vi behöver en tränare som A: spelar med bästa laget. B: Spelar med rätt spelare på rätt plats. Pia Sundhage sätter in sitt Australiensiska nyförvärv direkt, från start, 48 timmar efter hon landat - kör slut på henne och SEN byter. Alltså lanserar jag återigen Pia Sundhage som ny tränare för ÖSK! Varför? Jo:
1. Hon är van med inga/små resurser (ÖSK:s ekonomi)
2. Hon är van att utveckla ungdomar (ÖSK:s trupp nästa år efter försäljningar)
3. Hon spelar alltid bästa laget från start (se ex. med Australiensiskan)- dessutom på rätt plats till skillnad från Walker(Larsen)...
4. Hon har kunskapen (KIF från botten till ett stabilt mittenlag)
5. Hon är säkert van med låg lön (ÖSK:s ekonomi igen)
6. Hon förordar teknisk fotboll (inte terränglöpare som Walker,även om all teknikträning i världen inte kan rädda Kjäll..)
7. Tror någon att hon skulle kunna göra ett sämre jobb än Walker har gjort med en sån trupp?
Väl mött nästa år i SE - med en ny tränare!
Forza ÖSK! Med Pia i spetsen!
Örebro helldandy
2005-09-05 21:42
Handduken är kastad(?)
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-09-05 21:41
Ge Walker chansen, Ha Ha Ha Ha.
Fan va löjligt att höra, bort men från stan.
Han skulle aldrig ha tagits hit över huvud taget.

Men det här är väll inget att skälla över, det var ju så väntat som aldrig förr att det skulle bli förlust.

ÖrebroSK
Vilken match såg du?
2005-09-05 21:41
*Korpen*//

Har Walker uttalat sig om några krogbesök? Måste jag ha missat då.

När drar hockeyn igång? Börjar bli lite mätt på fotboll nu. Måste ju finnas nåt dåligt lag man kan hålla på?
Örebro go_osk
2005-09-05 21:40
Såg matchen hemma på tv och kan säga att det var knappast offside, så där skulle vi ha 1-1. Sista halvtimmen är det ett lag på planen och så gott som förnedring.

Men jag längtar redan till nästa säsong när vi har Angel och Larsen i laget.

För nu gott folk kastar jag in handduken och säger att det är kört!
Örebro *Korpen*
2005-09-05 21:38
Men seriöst... Vad ska Walker göra med spelare som visar ingen inställning alls, syns ute på krogen med jämna mellanrum o bla bla bla...

Vi har inga alternativ på bänken heller
Visst, han är långt ifrån den bästa tränaren ÖSK har haft men säg några som ni tror vill träna ÖSK!

Säg mig allt som Walker har gjort som är så fel!

Visst, han bänkade Costa mot Boden( för vi vet alla att Costa är en riktig målskytt)

Han träffade formtoppen flera månader innan säsongen började (finns ingen ursäkt)

Han misshandlar Emra psykiskt (heller ingen bra ursäkt)

Men jag vill ha mer exempel...
Örebro Michill
2005-09-05 21:35
faan
Örebro Tomten (ÖSK laddar med ÖSK-mål!)
Varför 7 innermittfältare?
Örebro helldandy
Ämne: helldandy // Ja det ....
Okej då vet jag
Örebro D. McGrain
2005-09-05 21:34
Ämne: Suck Suck Suck. Jag ....
Det är inte svårt att misslyckas när man spelar med fel lag från start och väljer först en mf och sen en back innan man tar in den sista fw....
Örebro bandoo
2005-09-05 21:33
Suck Suck Suck. Jag fattar inte hur man kan misslyckas göra mål med det övertag vi har. Hela jävla andra halvlek var på Östers planhalva och vi hade ju massor av lägen innanför straffområdet. FAN!
2005-09-05 21:32
Men va 17, det är ju 21 poäng kvar att spela om. Walker kan väl fortfarande ta upp ÖSK i Allsvenskan. Vi måste väl ge honom chansen fullt ut?

Edit: Det där tror jag väl inte på själv...Näe!
Örebro *Korpen*
2005-09-05 21:29
Kom igen nu! Vad F*n ska Walker göra med det där laget? Han behöver resurser som inte finns i ÖSK, ge han chansen säsongen ut iaf om inte mer. Ge han chansen att plocka fram försäsongsspelet när det verkligen behövs

Låt mig få hoppas på en minimal chans till allsvenskan, vem vet... Öster, Gais, AIK, BP, Ljungskile plus något mer lag kan ju gå i konkurs innan säsongen är slut!

Jag hoppas fortfarande
Jag tror på mirakel, för jag har sett Angel och Larsen
AIK Solnas Stolthet
2005-09-05 21:28
helldandy // Ja det blir det
Örebro D. McGrain
2005-09-05 21:27
Grattis Öster!
Vi behöver en tränare som A: spelar med bästa laget. B: Spelar med rätt spelare på rätt plats. Pia Sundhage sätter in sitt Australiensiska nyförvärv direkt, från start, 48 timmar efter hon landat - kör slut på henne och SEN byter. Alltså lanserar jag återigen Pia Sundhage som ny tränare för ÖSK! Varför? Jo:
1. Hon är van med inga/små resurser (ÖSK:s ekonomi)
2. Hon är van att utveckla ungdomar (ÖSK:s trupp nästa år efter försäljningar)
3. Hon spelar alltid bästa laget från start (se ex. med Australiensiskan)- dessutom på rätt plats till skillnad från Walker(Larsen)...
4. Hon har kunskapen (KIF från botten till ett stabilt mittenlag)
5. Hon är säkert van med låg lön (ÖSK:s ekonomi igen)
6. Hon förordar teknisk fotboll (inte terränglöpare som Walker,även om all teknikträning i världen inte kan rädda Kjäll..)
7. Tror någon att hon skulle kunna göra ett sämre jobb än Walker har gjort med en sån trupp?
Väl mött nästa år i SE - med en ny tränare!
Forza ÖSK! Med Pia i spetsen!
Örebro helldandy
2005-09-05 21:26
Blir det KK?
Örebro ranberg
2005-09-05 21:26
Ämne: Nu är det kört. Men ....
Kul att du ser det från den ljusa sidan...
Örebro helldandy
2005-09-05 21:24
Klart att Walker måste gå! Hans uppdrag var att ta upp laget i Allsvenskan. Inte direkt vad han har gjort om man säger så. Han borde naturligtvis ha bytts ut efter 6-8 omgångar, men inte ens jag tyckte det då, så det är väl bara att bita i den sura kålen och se ut som rättika.
Örebro ÖrebroSK
2005-09-05 21:24
Nu är det kört. Men jag är nog den enda som vill behålla tränaren Patrick Walker. ÖSK spelade underbart och Angel är sjukt bra! Larsen spelade hur underbart som helst.. Allsvenskan 2007! Puss o kram Örebro
Annons: