/fotboll/osk/forum/9970.aspx/fotboll/osk/forum/9970.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro *Korpen*
2005-09-09 13:33
Kolla Djurgårdens Fan TV! Magnus Samuelsson och Walker intervjuas
Örebro *Korpen*
2005-09-09 13:25
OM ÖSK vinner mot AIK, då har jag kommit på en grejj... Vill inte avslöja det innan, men bara så att ni vet!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-09-09 12:50
Kenneth-Inte 1år te me W!

Var det Walker du menade, trodde det var Westman du syftade på:-)
Örebro joth
2005-09-09 12:50
Konstigt att till och med vissa här på forumet, dvs så kallade supportrar, inte ens kan hålla sig till sakfrågan! Det gällde inte överklagan, det gällde det tama beslutet från SvFF i Erkan-fallet! Precis som NA så läggs fokus på om det är möjligt att överklaga eller inte... å andra sidan så kan jag förlåta NA eftersom dom bör hitta en ny vinkel på fallet istället för att igen säga att straffet var för klent.

2005-09-09 12:42
Saywee

Bra svar. Moget.

Om du inte kan bättre så ska du inte lägga dig i vad jag skriver.

Det var ju knappast min inställning det handlade om, utan sakfrågan i ämnet vilket du tydligen inte fattade.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-09 12:37
Saywee//
Han har väl inte skrivet samma varje gång och sen måste man ju få säga sina åsikter.
Har ju märkt av en avsevärd attitydsförändring mot mig sen jag ändrade nicket och klart och tydligt visade missnöje mot Walker.

Vilket med största sannolikhet kommer att visa sig att jag har haft rätt i min åsikt om Walker ända sedan han kom på tal som tränare. Troligen kommer jag att få rätt i min 10-årsprofetia också...

Tror sen att det inte kommer att bli nån Mach5 på bra länge för min del och definitivt inte i samma takt som de tidigare "Macharna" har kommit till...

Finns annat att prioritera så länge man nu finns till i detta livet!
AIK Saywee
2005-09-09 12:22
Pelle2//
Din inställning till det mesta du skriver här!
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-09 12:16
ÖSK är ju med i SvFF och har väl skyldighet att rätta sig efter och följa deras regler och bestämmelser?
Annars är det väl bara att byta förbund och spela i nåt annat ligasystem.
Hela samhället är ju uppbyggt efter lagar, regler och bestämmelser som man måste följa...
2005-09-09 12:12
Saywee
vad är det som är helt fel?

Det är åtminstone det som har stått i tidningen, men du kanske vet något annat.

Örebro # brorzan
2005-09-09 11:31
Mr. Milton //

Detta ska noga övervägas! Om så sker och det hälper så kräver jag en plats på det nya ÖSK-museet i norra läktaren för mössan efter säsongen! ;o)
AIK Saywee
2005-09-09 10:44
Jappel//
Helt rätt!

Pelle2-Avgå.nu.omg//
Helt fel!
Örebro Mackan
2005-09-09 10:24
Klockrent jappel!
Örebro Mr. Milton
2005-09-09 10:22
Jappel/

Håller med dig fullständigt.

Vi skall inte hålla på och rätta oss efter Svff:s regelverk. Ta skiten (både nedflyttning & Saglik) till civil domstol. Tyvärr är det förstnämnda för sent.

Sedan är ju Pallins uttalande det senaste beviset på att Svff missuppfattat sin roll. Svff roll är att jobba FÖR och TILLSAMMANS med klubbarna inte MOT klubbarna.

Om han nu tycker att vi är amatörer bör han inte gå ut i pressen och tycka detta. Tala om amatör.

För övrigt tycker jag att "den blå mössan" skall börja vandra på BA (trots det fina vädret). Endast då verkar vi kunna vinna matcher. Vad säger du brorzan?
Örebro Kronblom
2005-09-09 10:20
Man gjorde tydligen ett bra intryck på stadion igår,att Djurgården skulle vinna var väl väntat men det var viktigt att få matchning mot ett Allsvenskt topplag!
2005-09-09 10:02
Jappel

Jag försvarar inte Christer Pallin på något vis, men du har ju missuppfattat innebörden i det han säger.

I och med att ÖSK säger att dom väljer att inte överklaga, så menar Christer Pallin
att ÖSK består utav amatörer som inte vet hur reglerna fungerar, för att ÖSK hade inte kunnat överklaga pga att dom inte gjort någon anmälan och därför inte var part i målet.

Och vist är dom amatörer,det bevisar dom ju gång efter annan.

Örebro jappel
2005-09-09 09:15
Ja, man måste ju vidta åtgärder förr eller senare. Vi kan ju inte låta lagrell och kompani driva sin Vendetta mot ÖSK, se bara på det att en av deras jurister kan tillåtas kommea med ett sådant uttalande om en av sina egna medlemarna är ju hårresande!! Men tyvärr föga överaskande.
Örebro FoOn
2005-09-09 09:10
Jag gillar din inställning jappel... mycket träffande iakttagelse.
Örebro jappel
2005-09-09 09:05
Fick nu på morgonen det slutgiltiga beviset för att SvFF uteslutande anställer idioter och mer eller mindre mentalt handikappade personer.
när Christer Pallin som är en av deras jurister säger "ÖSK är amatörer som inte vet hur reglerna fungerar" angående ÖSK:s "miss" att överklaga förbundets dom i Saglik fallet.

Det är ju just den uteblivna överklagan som bevisar att ÖSK är proffesionella till skillnad från SvFF som fuskar lite som de vill. Nu undviker ÖSK (polisen) detta genom att anmäla civilt,(något som ÖSK skulle gjort mot förbundet också rörande nedflyttningen!!) Vakna SvFF och pressen, det är ingen miss utan noga överlagt och övervägt och precis det som krävs för att ÖSK ska få en opartisk bedömning!
Lägg ner SvFF nu!!!!
Örebro Space
2005-09-08 23:28
Nu har Walker kommenterat matchen på officiella hemsidan. Håller inte riktigt med om att det var "bländande" spel, men smaken är som baken =)

Axel Kjäll byttes in i slutet av matchen också, det glömde jag skriva tidigare.
Örebro Mittåt
2005-09-08 23:05
lusen// Moses Reed är bara 17 år och flyttades upp från div 2-laget ÖSK Ungdom för någon månad sedan. Kanske mest för att det är väldigt ont om vänsterfötter i truppen för tillfället. Inhoppet idag var bara andra gången han spelade med A-laget. Han hade några minuter i en träningsmatch under vårvintern också.
Örebro Space
2005-09-08 22:57
*Korpen*//

Ja, det stod så på länken, men jag var själv på plats, och har dessutom på andra ställen läst att det var Munster som gjorde det. Så om inte jag, och de andra som sagt Munster, är blinda så =)
Djurgården lusen
2005-09-08 22:53
var och såg matchen i dag. kul att se gamla djurgårdarna Joel Riddez och Magnus Samuelsson på Stadion igen. Den förstnämnde är ju dessutom blårand i blodet. De två klarade sig bra och sen hade ni en rätt så teknisk yngling på topp. Däremot var den killen ni ersatte Riddez med inte särskilt bra. Amoah gjorde vad han ville med honom. Men det gjorde han ju även med Danielsson på Råsunda i fjol.

Lycka till mot aik!
Degerfors Rullande Vulkan
2005-09-08 22:52
Längtar redan till derbyt den 24:de... Kom inte o gnäll sen... ;-)
AIK svarten
2005-09-08 22:52
Ämne: När polisen ändå är ....
Tycker att samuelsson borde blivit avstängd istället.Försöka skalla någons sko.fyyy
Örebro *Korpen*
2005-09-08 22:51
Tyckte att det stod p¨å länken till dif:s sida att det va Emra som gjorde målet
Örebro Chipset
2005-09-08 22:45
När polisen ändå är igång och utreder överfallet på Samuelsson så kan de passa på att granska SVFF också. 4 matchers avstängning?! *Suck*
Örebro Space
2005-09-08 22:44
*Korpen*//
Nej, Emra gjorde inte målet. Emra petade fram bollen till Munster, som bara hade att lägga in den bakom Tourray.
Örebro *Korpen*
2005-09-08 22:43
Gjorde Emra målet?!?
Djurgården difirymden
2005-09-08 22:38
Länktips.
AIK svarten
2005-09-08 22:33
Såg just samuelssons kick i huvudet.Snacka om omvänd rasism.Blev det 4matcher på det?
Annons: