/fotboll/osk/forum/9963.aspx/fotboll/osk/forum/9963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Arx
2005-09-12 15:38
Grixx//
Ja, det verkar rätt korkat. Där kan man tala om framtidsman!
Örebro Grixx
2005-09-12 15:26
Förstår inte varför alla alltid plockat bort Robert Walker ur framtidstruppen?
Örebro *Korpen*
2005-09-12 15:24
Skulle gärna vilja se Rubarth i ÖSK till nästa säsong, men det är nog inte så troligt...

En annan spelare jag vill se i ÖSK är Destin Makumbu (stavning?)

Herish är välkommen tillbaka
Örebro Mittåt
2005-09-12 15:18
ÖSK Fans// Moses klarar inte av att spela till höger. Han är extremt vänsterfotad. Dessutom kan man fråga sig om han verkligen är mogen att spela på den vänstra sidan som förstaval. Jag tvivlar på det.

Jag tror nog att till exempel att kombinationen Riddez - Näfver skulle vara betydligt bättre på vänsterkanten.
Örebro ÖSK Fans
2005-09-12 15:05
Mitt lag till nästa års super1a...

Nurme

Moses Rickard eckonde Frippe iman shadhe

anttonen Larsen Angelo Riddez

Tahiri Marcus Ekenberg

Kommentarer.....Måste få säga att att det ser jävligt bra ut...=)=)

lr?!?!
Örebro Arx
2005-09-12 15:03
K8//
Med risk för att ni ska tro att jag egentligen är ara som bara bytt en bokstav i mitt nick: Varför sälja Kuhi?

Man kan ju inte direkt påstå att någon av hans kollegor i ÖSK gjort succé mer än i enstaka matcher. Ska man sälja honom, får man se till att ta hit en RIKTIG målskytt. Inte någon videonisse från utlandet. Satsa rejält med stålars eller låt det hela vara.

Herish har väl lyckats ungefär lika bra i Boden som Munster gjort i ÖSK. Och vad var då poängen med sommarens affärer? OK, jag erkänner att det alltid är lätt att vara efterklok.

Men hellre det än inte klok alls. ;-)
Örebro worldfarm
2005-09-12 15:00
Rubarth = Öppna armar. Skönaste liraren vi haft.
Örebro Mackan
2005-09-12 14:14
Jepp, håller med FoOn.
Rubarth är alltid (nåja) välkommen på vänsterkanten. Om det nu läggs ny matta efter säsongen kanske han heller inte avfärdar ÖSK direkt. :P
Tjernström är väldigt duktig men med Nordback, Larsen, Carreno m.fl känns det som om innermittfältare är det sista ÖSK behöver se sig om efter.

Örebro FoOn
2005-09-12 14:11
Jag tar emot framförallt Rubarth med öppna armar. Tjernström får också plats i mitt lag om än något tveksamt om han platsar i min startelva... men Mats går in direkt i min startelva!
AIK kribba
2005-09-12 14:02
Har en hypotetisk fråga. Rena spekulationer, men om nu ex örebro spelare som Rubarth och Tjernström skulle bli utan jobb till nästa år, skulle örebro hur många här skulle då vilja ha dom i ert lag? Säger inte att jag skulle vilja det,men som en fråga bara.
Örebro Mossberg
2005-09-12 12:29
jockepingvin/
Några blir vi väl i alla fall på Råsunda... :-)

Någon som vet om det finns några ritningar på nya västra stå??
Örebro jockepingvin
2005-09-12 12:20
Någon som finns på plats trots kräftgången.På Råsunda alltså.
AIK kribba
2005-09-12 10:46
Frågan är om costa, tahiri och larsen kan spela i morgon mot AIK? enligt er sida...

Det där med att satsa på "återkomst om ett par år, långsiktigt osv" tycker oftast inte håller. Det blir för ofokuserat och man tappar koncentration och fokus och man riskerar att hamna länge i nere i sörjan i lägre divisioner. Ärligt talat används det väl ofta av lag som helt enkelt inte tänker satsa, som en bortförklaring för just detta även om det inte måste vara så.

Örebro FoOn
2005-09-12 10:23
joth//
Ordvrängare där ;-)
Örebro joth
2005-09-12 10:04
FoOn//Tycker inte det är "bara". :-)

Verkligen kul att Örebroporten har ett seriöst angagemang när det gäller Behrn Arena.
Örebro FoOn
2005-09-12 09:51
*Korpen*//
Örebroläktaren skall bara färdigställa våningsplan 3 och 4 på nya läktaren.
Örebroporten som numera driver arenan håller på och projekterar för en ny ståplatsläktare på ena kortsidan.
Öster eastfront.net
2005-09-12 09:29
Tror att ni har alla möjligheter att slå AIK.
Lycka till!
AIK Solnas Stolthet
2005-09-12 08:54
Såg att ni har tunga namn eventuellt borta mot GNAGET
Örebro Mittåt
2005-09-11 23:03
Nordback.
Problemet med Nordback är att han under tidigare säsonger huvudsakligen fått syssla med saker han är bra på. Han har trasat sönder motståndarnas spel och skyddat den egna backlinjen. Och i den situationen som ÖSK då befann sig i, så var han som gjuten för sin roll.

I år har ÖSK befunnit sig i en situation, där man plötsligt förväntas vara det spelförande laget. Samtidigt som lagets bästa spelfördelare gått skadad. Som en av de mer rutinerade och dominerande spelarna har förväntningarna varit, att Nordback skulle bli en av dem som fyllde ut tomrummet efter Larsen. Men det har han inte förmått att göra. Kanske inte så förvånande. Den rollen har han ju aldrig haft tidigare.
Örebro *Korpen*
2005-09-11 22:32
Vad sägs om att försöka värva Lycén igen? Han har ju inte gjort succe i Göteborg iaf, men superettan lär kan nog klara
Örebro K8
2005-09-11 22:25
Mina funderingar och önskningar inför säsongen 2006 -ÖSK mot Allsvenskan!

!--TEMP_B--!Målvakt:!--TEMP_/B--! Peter Westman given, har varit sjukt stabil iår. Nurme är ersättare.

!--TEMP_B--!Försvar:!--TEMP_/B--! Thomas Andersson lägger av och blir Sportchef(?). Fredrik Jansson och Magnus Samuelsson bildar mittbackslåset med Haginge och eventuellt Axel Kjäll som reserver. Högerbacksplatsen får Axel Kjäll, Fredrik Samuelsson och Haginge konkurera om.
På vänsterbacksplatsen vill jag fortsätta skola in Joel Riddez. Han är stabil bakåt och fyller på bra i offensiven. Moses Reed är ersättare.

!--TEMP_B--!Mittfältet:!--TEMP_/B--! Nordback säljes! Han behöver ett miljöombyte om han ska fortsätta utvecklas. I år har han inte varit bra. Centralt på mitten vill jag ha Lars Larsen och Angel Carreño, frågan är om Carreño klarar av det defensiva jobbet? Mirza Jelecak, Niklas Klingberg och Robert Walker är reserver, eventuellt vill jag ha en värvning av en spelare som är stark defensivt men samtidigt spelskicklig. På vänsterkanten vill jag ha ett nyförvärv med vänsterfot. Reserv är Näfver. Högerkanten får Anttonen fortsätta ta hand om. Han tillför mycket i ÖSK:s offensiv. Reserver är Fredrik Samuelsson, Patrik Haginge eller någon uppflyttad från Ungdom. Kyosev skickas hem.

!--TEMP_B--!Anfallet:!--TEMP_/B--! Ricardo Costa släpps som bosman. Han verkar ha besvärliga skadeproblem nu och jag tror han har nått så långt han kan i ÖSK. Herish Kuhi säljes, han håller helt enkelt inte. En målgörare värvas, och denna gång ska det vara en målgörare också! Målgöraren vi värvar konkurrerar om de två anfallsplatserna med Paul Munster, Emra Tahiri och Jon Lundblad.

Örebro *Korpen*
2005-09-11 22:25
Nu när större delen av säsongen har gått så undrar jag om det är någon speciell spelare som ni har imponerats av som ni tycker skulle platsa i ett framtida ÖSK?
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-09-11 21:35
Ungdom lirade riktig bra idag faktiskt.. svårt att förstå tabell-läget efter en match som denna. Pavicevic är hyperfarlig där framme, och Näfver tycker jag visade att han bör få chansen i A-laget snart!!
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-09-11 21:33
Pavicecic och Mattias Norgren va?!
Örebro Mittåt
2005-09-11 21:26
go_osk// Sandro Pavicevic gjorde det första efter en viss hörnkalabalik. Hörnläggare var Kevin Walker. Det andra satte Mattias Norgren in via stolpen i den 89:e minuten framspelad av Kristoffer Näfver efter en raid av James Frempong.
Örebro go_osk
2005-09-11 21:17
Vilka gjorde mål för ÖSK Ungdom i dagens match?
Örebro DaSa
2005-09-11 21:03
Nu när säsongen är körd för i år så hoppas jag att styrelsen börjar planera framtida säsonger. Tycker att de antingen för satsa på att gå upp nästa år eller ha som mål att gå upp om 2-3 säsonger och då satsa på spela ihop de talanger vi har idag. Men jag anser att en satsning på att gå upp nästa år är ett måste för att inte intresset för ÖSK skall försvinna, tror t.ex. inte att vi kommer att ha ett publiksnitt på 5000 nästa säsong.

Förutsättningar för min startelva 2006:
1. Larsen stannar och är frisk nästa säsong
2. Patrik Anttonen säljs p.g.a. ekonomin och att han är värd bättre än att harva i SE två säsonger.
3. Walker får fortsatt förtroende och spelar in sin diamant uppställning

Målvakt:
Weggen får mitt förtroende då han har varit mycket säker denna säsong och vi behöver en trygg sista utpost.
Vänsterback:
Denna position är given för Riddez om vi skall spela en diamantuppställning nästa säsong. Hagge kan hoppa in om Riddez blir skadad.
Mittbackar:
MaSa och FrJa är givna som mittbackar om vi inte värvar någon ny, vi kanske inte har snabbheten som vissa påpekat tidigare men FrJa är inte sköldpadda långsam i alla fall. Thompa och Hagge är ersättare.
Högerback:
Denna position ser jag som en av de som är mest öppen, tycker varken Kjäll, FrSa eller Hagge övertygat. Den som jag tycker är bäst i dagens trupp är Hagge.

Vänster mittfält:
Även denna position finns det ingen given i dagens trupp på. Förhoppningsvis kan Näfver eller Bengtsson utvecklas så att de tar denna plats. Men de skulle nog må bäst av att få skolas in som Tahiri gjorts i år.

Def mittfält:
Nobbe om han vill stanna nästa år så är han tar han den defensiva mittfältsplatsen. Eventuellt skulle Carréno kunna ta denna plats också om Nobbe skulle bli skadad eller såld.

Off. Mittfält:
Larsen, behövs ingen motivering. Om han skulle bli långtidsskada igen så blir det ytterligare en säsong i SE.

Höger mittfält:
Denna plats kommer Carréno att ta, tror att en av ytterpositionerna skulle passa honom om vi spelar med en diamant uppställning.

Anfallare 1:
Nästa säsong kommer vår oslipade diamant vara klar för 90 min, så ena platsen tar Tahiri.

Anfallare 2:
Denna plats tar Costa om han nu kommer att stanna annars tycker jag att Lundblad är det bästa alternativet.

Övriga spelare:
Nurme – Behåll som avbytare och framtida ersättare för Weggen

FrSa – Behåll om ekonomin tillåter annars dumpa
Kjäll – Avbytare till backlinjen
Thompa – se ovan

Mirza – Behåll honom eller Klingberg, känns som båda stannat i utvecklingen.
Klingberg – se ovan
Kiosev – skicka hem

Kuhi –sälj, samma motivering som ovan
Munster – har inte sett hans storhet, tycker att han kan dumpas och satsa på någon annan. Kanske Henrik Anderson från VF om de nu åker ur.

Övriga – Reed, Liden, Walker är talanger som får göra inhopp.
Örebro Brus-Nilsson
2005-09-11 20:14
http://www.orebrolaktaren.se/
111 bokade platser, 14 till så rullar lavinen igång... ;-)
Örebro *Korpen*
2005-09-11 19:45
Någon som är insatt i Örebroläktaren som kan/vill berätta lite om hur det går? Är tillräckligt många stolar sålda för att bygget skall kunna starta snart?

Är det dem som eventuellt ska bygga om kortsidan också?
Örebro Grixx
2005-09-11 19:11
Krossa AIK
Annons: