/fotboll/osk/forum/9959.aspx/fotboll/osk/forum/9959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2005-09-07 19:20
Det var en olyckshändelse, säger Erkan i dag.

Förut sa han att han blev provocerad.(...alltså gjorde det med avsikt)

...och vid den viktiga utlåningen till IFKG försöker han skärpa till sig och hoppas på att efter utlånet signa IFKG för 2006. Då tar han ordentligt avstånd från det han gjorde och säger till Aftonbladet:

"Jag ångrar det jag gjorde. Det ska givetvis inte hända igen. Sådant får inte förekomma på en fotbollsplan."

....många olika åsikter i samma ärende och från samma Erkan Saglik. Han kör alla varianter!!!!
Örebro
2005-09-07 19:08
Mycket bra agerat av ÖSK i Saglikaffären. Ingen idé att överklaga till SvFF då vi av erfarenhet vet hur det skulle gå.
ÖSK:s öppna brev visar med all önskvärd tydlighet att SvFF å-t-e-r-i-g-e-n visat prov på total inkompetens.
Örebro # brorzan
2005-09-07 18:46
Erkan Saglik om att MaSa funderar på att polisanmäla:

- Jag tycker att det är lite konstigt. Jag får ta det som det kommer, men de som sitter i TU är ju inga vanliga människor. De vet vad de pratar om.

Vad är det för ovanliga människor som sitter i TU, utöver ovanligt dumma?
Örebro Grixx
2005-09-07 18:17
Det finns alltid supportrar som ropar på tränarens avgång. Ibland ropar även styrelsen på tränarens avgång...tom när man tar guld.(Hammarby)

Vid omröstningen på kubanernas var väl majoriteten ändå för att Lundin inte skulle avgå/sparkas.Men i princip var det 50/50.

Vid röstningen om vem som skulle bli näste tränare var det Cratz som vann överlägset med 45% av rösterna.

Cratz är en lite konstig person i vissa lägen, naiv på något sätt. Det har väl inte varit speciellt många som nämnt hans namn under hösten, men jag hör till en av dom som tycker att det skulle vara intressant.

Klart som sjutton att ingen vet hur bra eller dåligt en tränare kommer att fungera i ÖSK.
Mjällby är i vart fall det enda lag som imponerat på mig med sitt spel på BehrnArena.

Nordin känns som ett av de segaste alternativ som finns, Jingis aldrig och den som talar om en galen tysk kan istället låsa in sig i ett vadderat rum.

I vart fall kommer det att finnas ett antal tränare lediga framöver....och som jag tidigare nämnt så är både Trelles och BoIS förra tränare otroligt intressanta med sitt positiva anfallsspel.

Många av ÖSK-spelarna har haft andra tränare och tycker ändå att Walker är bra....då får man tro dom....I suppose....

Själv vill jag se ett mer anfallsinriktat spel från Walker. Inte så envetet avvaktande och med denna förbannade förhoppningen de haft om att "stressa inte, bollarna trillar ändå in"...jo det gjorde de för motståndaren som såg hur uddlösa och ofarliga alla våra bollar mot mål var.

Mycket mer fart tack!!!!!
Örebro Eken
2005-09-07 18:15
Fortsättningen på den brutala misshandeln under matchen mot VF
Örebro Mr. Milton
2005-09-07 18:08
Skön markering från ÖSK mot Svff och deras sk "utredning" av fallet Saglik.

Sen nu för f-n till att Magnus anmäler honom civilt.

En sådan som Saglik har inget på en fotbollsplan att göra.

Ut med packet från planen!!!!
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2005-09-07 17:46
jag är pessimistisk, jag har gett upp. Jag ser ingen möjlighet att ta oss upp. vi är för dåliga. Jag vill inte se Patrick Walker i ÖSK nästa år. Jag vill se en handlingskraftig karl som med ord och gärningar får igång benen på laget. Behövs en Antoine? En önskedröm vore att ÖSK leds mot stortid med Hasse Backe som ledare! Bort med Walker tills nästa år och satsa på talangerna! ÖSK behöver tid och läka! Alltid ÖSK oavsett. (Även med eller utan P.W.)
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-09-07 17:26
Nästa år så kommer vi försvinna från SE för jag lovar er då vinner vi SE å sedan är vi tillbaka där vi hör hemma... för SE nästa år kommer inte va lika tuff som iår.Vem vet vi kanske klara att komma till AS iår ? inte helt kört men chansen är minimal.Ja vad mycke skit vi gått i genom men vi ÖSK supportrar ger ALDRIG upp!!!!!!!

Allsvenskan 06 SM-guld 07

FoRzA sVaRtViTt
Örebro *Korpen*
2005-09-07 17:06
Uppdateras tippningen något? Tycker att topplistan har sett likadan ut en längre tid nu
AIK Saywee
2005-09-07 16:42
Ett inlägg till ...

Jag är glad om Walker vill stanna!

Om inte, så hoppas jag vid gudarna att det inte blir O**e N****n!!!!

Med träningspass från Saywee
AIK Saywee
2005-09-07 16:38
Boldt//

Tack å tack, vilken fantastisk krönika! Den ställer jag upp på till 100% jag är obotlig optimist!

PS vet du vad de sju små "smurfarna" fick när de mötte snövit?

Med stolpe stolpe in från Saywee
Örebro FoOn
2005-09-07 16:03

Örebro Arx
2005-09-07 15:22
kribba//
Häromdagen skrev jag ett inlägg som gick ut på att det bästa för ÖSK vore just detta, att AIK och Öster går upp och ersätts med betydligt svagare Assyriska och jämnstarka, men (om de nu ramlar ur) ganska stukade Sundsvall.

Så nästa år kan det se bättre ut - om vi får behålla laget. Däremot tror jag inte att Gais går upp - såvida de inte får möta Öis i kvalet... Men skulle de göra det skulle det vara dåligt för ÖSK. Gais är trots allt ett sämre lag än Halmstad, Landskrona eller Öis, inte minst ekonomiskt.

Sedan tror jag inte att ÖSK kommer att rasa genom serien nu när tåget har gått. De lag vi har kvar att möte kommer med något undantag heller inte att ha något att spela för. Trelleborg är lika uträknade som vi, Norrköping kommer snart att bli det, BP likaså. Och på bortaplan förlorar vi ju ändå hela tiden, så där spelar det ju ingen roll vad som händer. :-P
AIK kribba
2005-09-07 14:45
Arx, hoppas du inte får rätt..angående ev ösk vinst menar jag..;)

Men visst har det hänt förrut att lag som inte har något att spela för plötsligt spelar bättre. Det brukar inte gälla AIK iofs,men ändå.. å andra sidan, har man inte hjärta,engagemang och inställning och kanske inte ens bästa laget på planen, då kan det gå illa..se bara på aiks bodenmatch sist.

Helt klart så kämpar man inte lika hårt om man inte har något speciellt mål att spela för,enbart ära är en sak,men jämfört med allsvenskan så är det ganska dåligt substitut. Frågan är nu alltså hur era spelare tänker. Teoretiskt finns väl chansen kvar,men, som sagt..ni kommer säkert att göra ert bästa, kämpa hårt osv,men finns den där extra gnistan om det börjar gå tungt om man redan innan anser att allsvenskan är körd? Vi får se.

Tror nog att det negativa oftast överväger det positiva med minskad press,att inte ha något jätteviktigt att spela för..

Om man ska vara positiv ur ösk synpunkt så tror jag inte nästa års se vara lika tuff som det här årets. Om tex AIK, gais och öster går upp så kommer assyriska,sundsvall,landskrona/gefle inte vara lika tuffa att tas med nästa säsong som dom lagen. Det tror jag inte och ni kommer också ara en erfarenhet rikare, tex att det gäller att vara bra i serien,inte försäsongen. En ny tränare känns angeläget för er, klarar man inte att ta upp ett lag med era spelare och som är storfavorit innan serien börjar, ett lag som tvångsförflyttades av Lagrell, ja, då bör man bytas ut.

Risken är väl bara som jag ser det att ni så smått börjar acceptera er se status och blir det nya norrköping....börjar med 5 års planer och dyl som inte alls vore bra i så fall...
Örebro Mr. Milton
2005-09-07 14:08
Det är så skönt att fler ifrågasätter Lagrells dubbla roller. Se länk.

Naturligtvis skall han inte ödsla sin tid på fotbollen utan helst satsa på hövdingsrollen.

Vidare så tycker jag en hel del av Walkers uttagningar har varit horribla men ändå vill jag stå upp och försvara honom.

Tror inte vi kan få en tränare som känner klubben och dess spelare bättre än Mr Walker. Gillar honom trots hans "hattande". Om han placerade varje spelare på rätt plats (tänker på Emra, Magnus samt Antonnen) och fick lite kontinuitet så skulle allt bli bra. En riktig striker skulle också behövas.

Alltså:

Avgå Lagrell!!!
Walker for President (kanske något överdrivet)!!!!
Örebro ÖSK-deportivista
2005-09-07 14:08
Jingas brist på popularitet var också att han ständigt krävde pengar att värva nya spelare för från styrelsen. Oavsett hur bra unga spelare som Lundblad och Anttonnen presterade så tyckte Jingblad att de var för dåliga och ville värva utifrån...

Oavsett de problem som Lundin fick med spelartruppen så vågade han satsa på egna produkter...
Örebro Arx
2005-09-07 13:59
kribba//
För mig tog säsongen slut i måndags. Resten av säsongen, inklusive AIK-matchen, känns rätt så ljummen. Men lycka till i framtiden, hoppas vi slipper möta er i Superettan nästa år.

Och ni klarar er säkert trots att ni får stryk mot oss. För nu när tåget har gått kan du ge dig fan på att ÖSK kommer att börja vinna matcherna... :-/
Örebro munken
2005-09-07 13:02
Håller med mackan och Arx. Crats är den sista personen jag skulle vilja se som tränare för ÖSK, möjligtvis med undantag för O Nordin.
AIK kribba
2005-09-07 12:53
Ingen som har tankar om AIK matchen alltså bara om ev tränare......man märker att ni inte direkt är laddade...får hoppas att det gäller laget också..;)

Om Rubarth av någon anledning inte får fortsätta i AIK(rena spekulationer från min sida,om vi går upp tex) så antar jag att ni tar emot han med öppna armar hos om han vore intresserad?
Örebro Arx
2005-09-07 12:31
Mackan//
...vilket han ofta var. Jag vet flera som har upplevt exakt samma sak om hur det är att intervjua Jingblad.

Märkligt nog kom detta sällan fram i media, han framställdes som en rätt sjysst kille. Men till slut fick Tvärsnytt nog och frågade honom rakt ut varför han alltid var så sur. Det var lite kul, faktiskt.

Men han var som sagt väldigt omtyckt bland spelarna. Flera menade att han var den bäste tränaren de haft. Men i klubbledningen saknade man nog "Dala"...

För övrigt var osämja med klubben också en av orsakerna till att både Gurra och Micke D drog. Båda lär ha uppfattats som rätt obekväma och jag vet att det talades om att det var skönt att bli av med bråkstakarna. Jag håller inte med... :-/
Örebro Mackan
2005-09-07 12:15
Arx//

Menar du att spelarna hade rolig på träningarna och trivdes under Jingblad? Fy så hemskt. Tydligen är det superdålit att trivas med tränarna och ha kul på träningarna.

Skämt åsido, jag kan bara skriva under på det du skrev. När man intervjuade Jingblad för programbladet var i bland riktigt nervös för att man var rädd att han skulle vara supersur.
Örebro Arx
2005-09-07 10:18
Mackan//
Apropå Jinga var han inte särskilt omtyckt av klubbledningen. Kanske för att han hade en attityd som innebar att all eventuell vänlighet riktades mot spelarna, där var han riktigt poppis. Styrelse, media och andra fick oftast stå ut med en surpuppa av astronomiska mått. Jinga bättrade sig på slutet, men att han inte var särskilt populär trots hyfsade resultat var till stor del självförvållat.

När det gäller tränarfrågan ser jag ingen anledning att sparka Walker. Vad hjälper det? Problemet är ju att spelarna inte skapar chanser (och framför allt inte sätter dit de få som dyker upp), hur mycket man än håller i spelet.

Och dessutom alla som skriker på Walkers avgång (alltså inte du, Mackan): Var realister. Vilken tränare tror ni att ÖSK kan få? En fattig klubb i mitten av Superettan. Hur lockande låter det? Vi ska vara glada om Walker själv vill stanna kvar.

Att det är spelarna och inte tränaren som gör målen visar ju dessutom Lundins framgångar i Häcken.

Och har någon ropat på Sören Cratz i ÖSK??? Aldrig, säger ALDRIG! Tokdårar! :-) (Samma gäller Nordin.)
Örebro Mackan
2005-09-07 10:09
Depor//

Jag delar inte din uppfattning. Men förstår ditt resonemang.

Jag ställer förresten helt upp på ditt "Ingen Cratz i ÖSK". Komplettar den listan med Olle Nordin. :P
Örebro ÖSK-deportivista
2005-09-07 09:46
Mackan//

Jag ifrågasätter inte Urbans analytiska förmåga - men han verkar också vara en kille som är bra på att motivera och sprida god stämning... (vilket bidragit till hans goda resultat med tipselit-spelarna) där resultaten inte var det "viktigaste."

Eftersom många av spelarna har haft Paddy och/eller Urban som talangutvecklare när de hade uppgiften att förbättra spelarna snarare än att förbättra laget så finns det en risk att stämningen är lite "för" avslappnad mellan tränare och spelare. Kort sagt, ska något förändras i tränarleden till nästa säsong (jag är inte säker på att det behövs) så efterlyser jag en röst utifrån som är mer resultat- och konkurrensinriktad.
Örebro Mackan
2005-09-07 09:20
Depor//

Vad jag förstått är Urban Hammar en analytiker. Mycket välutbildad och taktiskt driven.
Örebro ÖSK-deportivista
2005-09-07 08:52
*Korpen*

Du vill se styrelsen satsa... har du redan glömt vad som hände ifjol - en följd av att styrelsen satsade.

Jag tror att Paddy Walker är en bra tränare, precis som Urban Hammar (och Lundin/Olsson före dem) men problemet ligger i att Walker-Hammar är för lika som personer (precis som Lundin/Olsson var).

Titta på de flesta klassiska succétränarpar: de består av en stämningshöjare/motivator (t ex Tommy Söderberg eller Tord Grip) och en mer tillbakadragen analytiker (Lasse Lagerbäck eller Svennis). Ofta kan tränaren vara den sistnämnda och lagkaptenen (en spelare) det förstnämnda.

Poängen är att jag tror att Paddy och Urban båda tillhör den första kategorin (medan Lundin och Olsson båda tillhörde den andra), och att balansen i tränarteamet inte varit perfekt.

Mitt förslag till nästa säsong - behåll Urban (eller Paddy) och komplettera med en noggrann taktiker som inte är "en i gänget" på samma sätt - gärna ett oprövat kort.

F ö vill jag ALDRIG se Sören Cratz som ÖSK-tränare!
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-07 08:04
Boldt//
Jag tror vi tänker på samma sätt fast du besitter förmågan att skriva det...
Tack//
AIK Pjotte
2005-09-07 01:22
Tror att det kan vara lite uppgivet i ösk nu efter östermatchen.. chans efter chans men ösk tog den aldrig och nu är det nog försent. hoppas på en bra match med mkt publik. kommer ni upp med någe folk?
AIK kribba
2005-09-06 23:51
Ok, johannes..känner inte till styrkan på klingberg och kyosev, är det svåra avbräck för er eller klarar ni er bra med era övriga spelare?

Andreas E spelade mot boden men gjorde då ingen större match,var väl egentligen ingen som gjorde heller iofs. Svårt att säga om han lirar mot er,han gjorde ingen vidare reklam i förra,men å andra sidan var han i gott sällskap..

Vi får se om han lirar. Tyvärr tycker jag inte han varit stabil och jämn i se,han blixtrar till någon match men är väldigt ojämn. Frustrerande när man ser att han har mycket fotboll i sig. Ja, ni känner väl igen er på flera spelare i ert eget lag, bla Costa... Är man för ojämn så blir det mer inhopp,han är ingen Tjerna på den punkten...

Vi saknar en målspruta typ Figuriendo i gais. Irriterad över att vi inte värvade han när han var hos oss och provspelade i våras. Hade vi gjort det hade vi varit helt klara för allsvenskan redan nu,det tror jag kan säga utan att överdriva eller skryta. Det är det vi saknar för att ha en helt komplett trupp. Ja, med se mått mätt helt komplett menar jag,nu har vi missat en hel del genom att inte kunna göra skitmålen som en sån lirare gör.
Örebro Johannes A.
2005-09-06 23:38
kribba//
Förutom vår skadade mittfältsduo Niklas Klingberg och Georgi Kyosev så ser det förvånansvärt bra ut.

Hoppas att Andreas Eriksson inte spelar för er, en ruggigt duktig fotbollsspelare!
Annons: