/fotboll/osk/forum/9958.aspx/fotboll/osk/forum/9958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2005-09-08 15:04
Undrar om IFK kollat upp möjligheten för Erkan att spela med elektronisk fotboja ???.
Helsingborg Gudfadern
2005-09-08 14:45
Hoppas Saglik får fängelse
Örebro # brorzan
2005-09-08 14:42
Äntligen anmäld!!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-09-08 14:21
brorzan

Ja Ja, huvudsaken är ju att jag vet vad jag har uträttat för klubben.

Dom andra barnsligheterna behövs ju inte ens kommenteras.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Mjällby maif-goisare
2005-09-08 14:19
Har Magnus Samuelsson anmält den där skiten i VF ännu?
Örebro # brorzan
2005-09-08 13:47
Pelle2 //

Att hånle för mig är att visa och känna skadeglädje...

Jag tänker varken jämföra penis, starkast pappa eller klubbkärlek med dig, för det ter sig ganska meningslöst.
Om du däremot har problem med att vissa tvivlar på din klubbkänsla och -kärlek så får du se till bilden du själv skapat här inne.
2005-09-08 12:21
brorzan

Vem har sagt att jag är glad över att klubben sköts utav klant skallar?

Jag är inte glad, jag hånler.

Närapå beklämmande att du inte efter så lång tid har förståt det.

Kom inte o snacka om klubb kärlek med mig, för där ligger du troligtvis i lä.

Örebro FoOn
2005-09-08 11:44
Barb/
Vill ha Pia Sundhage?
På vilket sätt? ;-)

Vad skulle Pia Sundhage tillföra bortsett från en kort tids mediacirkus?
Räcker det inte med skit runt ÖSK... helt ärligt ser jag hellre Mackan och joth som tränare framför Pia Sundhage (?).
Örebro # brorzan
2005-09-08 11:40
Pelle2 //

Jag tycker att det är beklämmande att se din glädje över att klubben misshandlas i media.

Okej om du har något otalt med personer i klubben, men någon med klubbkärlek kan skilja på klubb och person.
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-08 11:34
Gick inte förbundet klart och tydligt ut inför årets fotbollssäsong med nya regler?
För att bl.a. korta ner tider för alla ärenden med överklagningar o handläggningar, osv.
Borde väl vara enkelt att läsa reglerna så man vet vad som gäller speciellt om det nu händer nåt som man skall processa om och när man själva har varit indragen i SvFFs hantering tidigare.

Pelle2-Avgå Walker.nu.omg//
Det finns ju inget som säger att alla lär sig lika fort...
Örebro Micodemus
2005-09-08 11:10
För att lösa problemen med målskyttet och samtidigt locka folk till vallen föreslår jag denna spektakulära värvning. (se länk)
2005-09-08 10:55
FoOn

Problemet är ju att ÖSK aldrig lär sig utav misstagen.
När det gäller förbundet och dess regler så borde ju ÖSK i det här läget veta att man mer eller mindre måste vara först i alla lägen.

Vad det gäller Hockeyn så gällde det bara vidare besök på Eyravallen.

: Förövrigt så platsar Gurra och Sören C i ÖSK :
Örebro Mackan
2005-09-08 10:15
Någon ÖSK:are i huvudstaden som har för avsikt att se kvällens träningsmatch på Stadion mot Djurgårn och har lust att skriva ett par rader för officiella eller SvenskaFans får gärna höra av sig via mail (adress ovan).
Örebro joth
2005-09-08 09:56
SvFF fortsätter alltså att vara något sorts överhuvud, som hellre hittar fel hos sina klubbar än att stötta och hjälpa dom...

Älska fotboll, jo ja tackar....

Pinsammat SvFF!
Örebro FoOn
2005-09-08 09:48
Mittåt/
Du får inte glömma bort att vi heter faktiskt Örebro SK!
Örebro Mittåt
2005-09-08 09:47
Med tanke på hur SvFF (miss)skött ärendet har jag svårt att förstå hur man överhuvudtaget törs ta ordet amatörmässigt i sin mun. Man kan ju tycka att Pallin som jurist borde ha vett att förstå att i ett fall som detta så skall alla berörda parter höras.
Örebro Barbeque
2005-09-08 09:11
ÖSK-deportivista

Han har ju fått otaliga chanser att ikläda sig tränarrollen på senare år?
Och tackat nej varje gång. Sedan är jag lite tveksam till hans fotbollskunnande.
Jag menar, trots sitt stora kunnande om dansk fotboll, så sade han ju att Lars Larsen inte "var något extra", när han skrivit på för ÖSK. Innann han hade hunnit debutera för klubben.
Tycker man att lars Larsen "inte är något extra", ja då begriper man helt enkelt inte fotboll....
Örebro ÖSK-deportivista
2005-09-08 09:08
Om ÖSK ska byta tränare (och jag är fortfarande inte säker på att det skulle vara bästa metoden) så finns det ett namn högst på min lista:

Benny Lennartsson

Jag vet att Benny fortfarande är lite sur för att han fick sparken 78', men någon gång måste han ta chansen till revanch!
Örebro joth
2005-09-08 09:06
Tycker det är rätt konstigt av NA att frångå ämnet. Hade ÖSK valt att överklaga så hade dom fått reda på att det inte går, vilket lett till att dom skulle ha gjort en anmälan istället.
Örebro Barbeque
2005-09-08 09:05
Jag vill fortfarande ha Pia Sundhage!
Mycket kompetent och fotbollsmeriterad person som brinner för sporten. Bor dessutom redan i Örebro. Vore dumt att missa en sådan resurs tycker jag.
Ett mycket spännande namn!
Örebro FoOn
2005-09-08 09:04
Pelle2/
Kan det vara så att reglerna är en aning oklara eller är också hela svenska sportpressen samt media amatörer?

Skulle inte du hålla dig till hockey och RIK? ;-)

.: För övrigt så platsar knappt Gurra i BOiS :.
Örebro pemo
2005-09-08 08:49
Glöm alla "kända" f.d tränare. De har inget kvar att tillföra. Gör som Elfsborg och satsa på någon ung tränare med nya idéer.
( om nu inte Walker vill vara kvar) Det jag har emot årets ÖSK är det gamla Dala-spelet. Alla backar måste röra vid bollen innan man passa framåt. Där finns säkert en förklaring till ÖSK misserabla målskörd i år. I modern fotboll måste det ske snabba spelvändningar.
Så här några dagar stilla eftertanke efter Östermatchen säger jag bara: Ge inte upp än. Mirakel sker fortfarande. Malta - Kroatien 1 - 1 , Zlatans chansskott i sista sekunden!
Om det ändå blir SE nästa år .......
2005-09-08 08:45
ÖSK förnekar sig inte, dom missade överklagan pga att dom inte gjorde någon annmälan och blir då inte part i målet enligt förbundet. Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha.

Snacka om att Farsen fortsätter, en nyhet för ÖSK att förbundet kör med egna och helt konstiga regler.

Örebro munken
2005-09-08 08:28
Grixx/ Absolut inte Cratz som tränare. Det håller inte att springa fram och dansa och showa för bortaklacken efter att sitt eget lag har förlorat. Tänk om Walker efter en viktig bottenmatch i AS mot Sundsvall, där ÖSK blivit utspelade, skulle springa fram och dansa/showa för Sundvallsklacken. Jag skulle tappa allt förtroende för en sån tränare och även bli riktigt förbannad. Dessutom verkar han vara en dålig tränare som spelare har svårt att komma överens med.
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-07 23:19
I mitt försök att minska mitt beroende måste jag stilla abstinensbesvären med en önskan.

Gode Gud (om det nu finns nån gud) hitta en annan arbetsplats för Walker till nästa säsong!
Örebro Grixx
2005-09-07 20:08
För övrigt är jag fullständigt övertygad att vi vinner alla resterande matcher.

......och om det otroliga OM inträffar genom att alla övriga siffror faller på plats då vore jag fruktansvärt besviken om mitt ÖSK inte satsar stenhårt i varje resterande match.

Tänk er själva vilket antiklimax på säsongen 2005 om vi grinar oss igenom de sista matcherna och missar när undret inträffar.

Chansen finns och är VÄLDIGT liten men konstigare saker har hänt förut och kommer att hända igen.
Degerfors Einar.
2005-09-07 19:40
Grixx:
Ja det är något jag också tänkt på, mycket anmärkningsvärt om jag får säga det själv. Ena sekunden försvara sig med att man fått ta emot "rasistiska påhopp" men i ett annat sammanhang säga att man bara "ville resa sig upp snabbt" och inte tänkte sig för. (dvs olyckshändelse)

Med tanke på dessa motstridiga utsagor av Erkan tycker jag TU agerat mycket konstigt i ärendet...
Örebro Grixx
2005-09-07 19:20
Det var en olyckshändelse, säger Erkan i dag.

Förut sa han att han blev provocerad.(...alltså gjorde det med avsikt)

...och vid den viktiga utlåningen till IFKG försöker han skärpa till sig och hoppas på att efter utlånet signa IFKG för 2006. Då tar han ordentligt avstånd från det han gjorde och säger till Aftonbladet:

"Jag ångrar det jag gjorde. Det ska givetvis inte hända igen. Sådant får inte förekomma på en fotbollsplan."

....många olika åsikter i samma ärende och från samma Erkan Saglik. Han kör alla varianter!!!!
Örebro
2005-09-07 19:08
Mycket bra agerat av ÖSK i Saglikaffären. Ingen idé att överklaga till SvFF då vi av erfarenhet vet hur det skulle gå.
ÖSK:s öppna brev visar med all önskvärd tydlighet att SvFF å-t-e-r-i-g-e-n visat prov på total inkompetens.
Örebro # brorzan
2005-09-07 18:46
Erkan Saglik om att MaSa funderar på att polisanmäla:

- Jag tycker att det är lite konstigt. Jag får ta det som det kommer, men de som sitter i TU är ju inga vanliga människor. De vet vad de pratar om.

Vad är det för ovanliga människor som sitter i TU, utöver ovanligt dumma?
Annons: