/fotboll/osk/forum/9956.aspx/fotboll/osk/forum/9956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brus-Nilsson
2005-09-11 20:14
http://www.orebrolaktaren.se/
111 bokade platser, 14 till så rullar lavinen igång... ;-)
Örebro *Korpen*
2005-09-11 19:45
Någon som är insatt i Örebroläktaren som kan/vill berätta lite om hur det går? Är tillräckligt många stolar sålda för att bygget skall kunna starta snart?

Är det dem som eventuellt ska bygga om kortsidan också?
Örebro Grixx
2005-09-11 19:11
Krossa AIK
Örebro DaSa
2005-09-11 19:00
...
AIK kribba
2005-09-11 18:56
kenneth, ni får väl plasta in dojarna på spelarna då, så att era spelare får den där plastkänslan dom verkar behöva överallt ;)

Undrar vem som har mest revanchlust till vår match... känns som AIK,då vi förlorade med 5-1 senast mot boden. Ni har nog redan lagt er 5-0 torsk till handlingarna för i år..;) Ni har heller varken det självförtroende eller flera av dom spelarna som grejade ösk vinst mot AIK borta förra gången vi lirade i allsvenskan. Frågan är om spelarna känner sig lite halvsega nu, inspirationsmässigt? Eller om man kommer satsa lika hårt minst en match till? Lätt att säga att man ska satsa,men har man inget eller lite att spela för så inverkar det ju såklart.
Örebro Mackan
2005-09-11 18:52
Ivika Skiljo, lagkapten i TFF, drog i dag på sig sin nionde(!!!) varning för säsongen och torde vara avstängd i matchen mot ÖSK.
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-11 18:50
kribba//
Har för mig att 8 av försäsongsmatcherna gick på plast. Även om man inte kan dra för stora växlar på träningsmatcher... :-)
AIK kribba
2005-09-11 18:39
2-2 falkenberg -gais var kanon! Synd bara att dom inte vann...men frågan är om det hjälper er..

Intressant fan tv intervju med er tränare Walker. Han var inne på att omställningen plastgräs-vanligt gräs förstörde mycket för örebro i år. Visst,kan väl ligga en del i det,men det hindrade ju inte er i försäsongen ändå..samtidigt tror jag det ligger mer bakom det här än så...

Hur många tror ni ni blir på råsunda?

3 utvisade för västerås. vad höll dom på med egentligen? ...som om dom inte hade nog med problem...kan bli riktigt skoj för deras nästa motståndare...
Örebro Ståhl
2005-09-11 18:38
3 utvisningar av Västerås SK. Stabilt.
Örebro Barbeque
2005-09-11 18:30
Ericson
Sorry, citerade SVT Text, som nu ändrat detta.
Örebro Ericson
2005-09-11 18:25
bbq

det gjorde han inte, han kvitterade. Gitselov avgjorde i 94:e
Örebro Mackan
2005-09-11 18:24
ÖSKU vann med 2-1 över Västerås IK i dag. ÖSK gjorde en mycket bra match och det avgörande målet i 89:e minuten var mycket rättvist och innebar att ÖSK kravlade över nedflyttningsstrecket.

Näfver bäst på plan och att han tränat med a-laget hela året var väldigt tydlig.

Fyllig matchrapport signerat Erik vängtas på officiella.
Örebro Barbeque
2005-09-11 18:00
Rocky Dennis
Kvitterade? Han AVGJORDE ju för Boden! 1-2!
Örebro Rocky Dennis
2005-09-11 17:35
Herish kuhi kvitterade just för boden mot trelleborg, 1-1.
Örebro apskallen
2005-09-11 17:33
//Mittåt

Du skriver klokt, och bjuder dessutom på en härlig liten floskel:

"Så här med facit i hand är det alltid mycket lättare att vara efterklok"
Avd. Det är svårt att vara efterklok om man inte har facit i hand :)
Örebro Hlynur
2005-09-11 15:58
2-2.....suck.....
Örebro Rocky Dennis
2005-09-11 15:10
helt plötsligt leder falkenberg. kanon! 2-1.
Åtvidaberg ChLi
2005-09-11 15:08
Mittåt//

Jag är faktiskt beredd att hålla med dig.
Örebro Rocky Dennis
2005-09-11 14:47
och där kvitterade falkenberg mot GAIS (som tog ledningen i den 3e minuten)

har vi lite tur kan FFF ta hem det här! då kanske chansen till allsvenskan ökar med någon procent eller så. haha
Örebro Mittåt
2005-09-11 14:10
Därmed inte sagt att jag förordar samma uppställning i backlinjen nästa säsong.

Walkers laguttagningar, vilka lett till att Magnus Samuelsson hamnat som vänsterytterback har väl varit en av säsongens floppar. Det är svårt att förstå hur han tänkt på den punkten.

- Har det varit så att han absolut velat ha Thomas Andersson med på planen på grund av hans starka huvudspel och att det därför inte fanns någon plats för Magnus i mitten?

- Har det varit på grund av att man absolut ville ha Riddez på mittfältet och inte tordes satsa på Fresa eller Hagingen på vänsterbacksplatsen?

Så här med facit i hand är det alltid mycket lättare att vara efterklok, men nog tycker jag att det hade kännts bättre med FreJa och MaSa i mitten med Thomas på bänken och med FreSa/Haginge på vänsterbacksplatsen.
Örebro Mittåt
2005-09-11 13:55
Rent statistiskt sett kan man nog påstå att ÖSK så här långt har haft ett av Superettans bättre försvar denna säsong. Försvarsmässigt i alla fall. Det är bara AIK med 20 insläppta mål som gjort bättre ifrån sig. Sedan har vi ett gäng lag på 23 baklängesmål av vilka ÖSK är ett. Detta gäller det defensiva arbetet. Nu beror ju sådant inte bara på backlinjens beskaffenhet. Men denna har nog haft en viss betydelse i alla fall.
Örebro ÖSK-deportivista
2005-09-11 13:37
ChLi/
Jag hävdar att ÖSK inte har ett av superettans bästa försvar - däremot så har Westman räddat många farliga chanser.

Axel Kjäll, Magnus Samuelsson, och Fredrik Jansson kan konkurrera om en plats på bänken - Thomas Andersson tycker jag inte ska få ett nytt kontrakt.

Istället - spela in ett nytt stabilt mittlås som inkluderar lite snabbhet (d v s Haginge), vilket gör att ytterbackarna kan vara lite mer offensiva. Axel kan vara ett alternativ, samt Riddez eller Moses på vänsterkanten...

Det viktigaste är att Angel finns kvar under nästa år - han är den "moraliska" ersättaren till Mambo Mumba som var anledningen till kontraktet ifjol. Mittfältsspelare har vi annars ganksa gått om (med Klingberg, Näfver, Rob Walker, Bengtsson etc som möjliga alternativ)
Åtvidaberg ChLi
2005-09-11 13:01
Jag är helt säker på att denna elva skulle ta oss till Allsvenskan 2007:

-----Weggen-----
AxKj-FrJa-ThAn-MaSa
-----FrNo-----
--PaAn---AnCa
-----LaLa-----
--EmTa---PaMu--

ÖSK har superettans näst bästa försvar vilket gör att jag vill behålla backlinjen från i år. Det som saknats är målglada anfallare men med Emra och Paul kommer de att prestera de 15-20 mål som en anfallare ska göra. När vi dessutom också har det oerhört starka mittfältet i Nordback, Antonnen, Carreño och Larsen finns det inget som kan stoppa oss.
Örebro joth
2005-09-11 12:09
När Arenan är fylld med hyresgäster kan det säkert bli aktuellt med en ny läktare på Östra sidan...

Ericson//En ny ståplatsläktare med lokaler dit man flyttar ÖSKs och KIFs kansli... En del av ståplatserna får eventuellt tak enligt NA. Hoppas att Kubanerna kan fylla Västra stå!

Saywee//Det ligger väl i människans natur(överlevnadsinstinkt) att alltid se det positiva och alltid tro på det bästa... hur skulle man annars orka med.

Klassiker: "Sverige förlorar med 8-0 mot en B-nation, men kaffet i pausen var gott, det tar vi med oss!"

För övrigt tycker jag att det är kul att Örebroporten tar Arenan på allvar, dvs ser möjligheterna(Det rymms så mycket mer än ÖSK på Behrn Arena). Nu är det väl bara ett serveringstillstånd som saknas, får hoppas att den nitiska kommunen också ser möjligheterna med servering på Arenan. Tack vare konstgräset är det ju enkelt att annordna nästa vilka evenemang som helst, ett golv på gräset och vi har ett väldigt stort dansgolv eller vad man nu vill använda det till! :-)

Synd att man sålde Eyravallen till kommunen 1960... :-(
Örebro Ericson
2005-09-11 11:48
Det vore grymt med ny ståplats! Kan nån skriva lite mer om vad som står i NA?
Örebro zxcv [avgå Walker]
2005-09-11 11:22
Låter trevligt med ny läktare på ståplats.
synd bara att det är dyrt att flytta masterna.

jag trodde att närmaste påbyggnation skulle hända om 15-20 år :-)

Det blir grymt när (om?)även den sista kortsidan byggs.
En riktig gryta!
Örebro Mittåt
2005-09-11 10:09
En realistisk verklighetsuppfattning verkar att vara något av en bristvara hos Degens supportrar - även om det finns undantag. I själva verket har Tony och hans killar överpresterat så här långt på säsongen även om man tydligen hade något av ett bottennapp mot Mjällby. Men Mjällby är inga lätta motståndare, det kan nog även ÖSK intyga.

Närmast väntar nu en intressant bortamatch mot Boden för Degerfors. Man kan väl gissa att till exempel Herish kommer att vara extra motiverad inför den matchen.
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-09-11 09:15
men det är väl bara på ena sidan dom sak bygga nytt ?
AIK Saywee
2005-09-11 08:39
Nu tar jag MIN frihet att skriva vad jag tycker
(sån´t behöver man väl kanske inte tjafsa om och ibland retas vi väl lite grann ....?)

joth, Grixx, Druid, ÖSK-Boldt, brorzan, mittåt m.fl.//
Solen skiner, luften känns klar och det ni skriver andas optimism!

alla//
Jag kan inte ändra på min inställning till livet, glädjen, förhoppningarna, fotbollen, ÖSK, Walker, etc. etc.

Men jag vill säga att jag har respekt för de som har en annan inställning och syn på saker och ting! ... och naturligtvis blir även jag lite besviken ett tag efter motgångar, när spelarna underpresterar trots bra lön, när domarna gör matchavgörande tabbar och när SvFF beter sig som slumpmässiga byfånar eller diktatorer för att nämna några exempel.

Men jag vill, kan inte och orkar inte älta detta om och om och om igen!

Jag hoppas att ni förstår att jag retas lite ibland, men min optimism, den kommer ni aldrig att kunna vända - vad ni än skriver!

Med glatt inlägg från Saywee!
Örebro joth
2005-09-11 07:36
Enligt dagens NA finns det planer på ett nytt hem för Kubanerna! Ny ståplatsläktare.

Prognos inför nästa ssong:
*Nytt gräs
*Norra läktare färdigbyggd
*Ny ståplatsläktare

Nu kanske det kan bli aktuellt med rejäla arrangemang med tanke på att vi snart har en riktigt kokande gryta.
Annons: