/fotboll/osk/forum/995.aspx/fotboll/osk/forum/995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Cimmeria
2015-05-24 15:22
Kalle är tyvärr helt iskall.
Örebro Tom Hell
2015-05-24 15:14
Stream
Örebro SHP Örebro
2015-05-24 14:55
Nån snäll själ som kan länka en stream?
Örebro Cimmeria
2015-05-24 14:28
Synd på Nkili. Tycker han varit bra de senaste matcherna. Men jag gillar Nordmark så känns kul att han får chansen på rätt position. Kul också att Eidur är hel och fit-for-fight.

Nordin och Kalle på topp gör mig dock inte superexalterad. Hoppas de visar att jag har fel.
Örebro Center
2015-05-24 14:02
@Sparkabolleninimål:
Han var sjuk och avstod träning igår. Så förmodligen inte fit ännu
Örebro Sparkabolleninimål
2015-05-24 13:57
nordmark ersätter Nkili som inte ens är med på bänken enligt NA. som jag befarade tidigt efter matchen att Nkili skadade armen allvarligt? Någon som vet något?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Cimmeria
2015-05-24 12:21
Svartvitt Forever/

Mycket bra skrivet (som vanligt). Håller helt med om att första målet är oerhört viktigt. Känns som att ÖSK är lite extra känsliga för motgångar just nu.

Om man säljer Crespo så hoppas jag att man fixar en häftig vidareförsäljningsklausul. Känns som att han kan bli nästan hur bra som helst, förutsatt att skadorna uteblir. Det kan vara värt mer än någon extra mille direkt vid försäljning så klart.

Gefle är inget dumt lag och det blir synnerligt tufft i afton. Brukar inte Lantto, tyvärr, trivas rätt bra här på våran plastmatta?
Örebro Aspen.
2015-05-24 10:54
Klart att Crespos tränare uttrycker sig positivt om gjorda framsteg, annat vore konstigt.
För att se verkligheten i vitögat:
1. han har inte börjat löpträna ännu
2. ny forward måste in under sommarfönstret om vi ska vara kvar i AS
3. pengarna som de 4 huvudägarna i spelarinvest blockerar måste lösgöras åt ÖSK
Örebro Svartvitt forever
2015-05-24 10:37
Det är upp till bevis idag känns det som, ifall vi kommer att vara ett allsvenskt lag nästa år. Det var en oerhört skön seger mot ÅFF, men så är det ju också ett av Allsvenskans sämsta lag som vi slår på hemmaplan, varför segern inte säger så väldigt mycket om vår styrka. Dock så var de första 20-25 minuterna kanske det bästa spel vi har presterat hittills i år. Känns oerhört viktigt att sätta första målet i dag så att vi inte måste kämpa i uppförsbacke.

Att Crespo skulle vara nära comeback låter underbart, men som luttrad ÖSK-are så har man vant sig vid att vänta sig bakslag. Så inte förrän han står på planen vågar jag tro det. Prislappen på honom torde ha sjunkit betydligt efter den senaste, nästan årliga mystiska långtidsskadan, och om det blir så att man slumpar bort honom till MFF för att ekonomin är så usel, håller jag med den som skrev att då bör man lägga ner verksamheten och göra något annat. Men jag väljer att hoppas att det inte blir så.
Örebro Sörebro
2015-05-23 18:59
Med anledning av den obefintliga rapporteringen från svartvitts redaktion här på svenskafans belutade jag att tillsvidare sluta skriva på detta forum.
Nu när ÖSK vinner vill jag ändå skriva en liten rad och tror självklart på vinst imorgon.
Örebro Lekiller
2015-05-23 10:59
Crespo gör framsteg i sin rehab?
Örebro Lekiller
2015-05-23 10:38
[QUOTE=Cimmeria]Att "man skall inte ändra på ett vinnande lag" är en klyscha jag inte gillar alls. Så det skall bli intressant att se hur Axén formerar laget på söndag. Eller laget och laget, det är anfallskompositionen jag är nyfiken på. Finns ju ingen anledning att ändra på målvakt/försvar/mittfält (Wiktorsson in om Sigurbjörsson inte kan lira), Men kan vi fortsätta med Kalle och Nordin på topp? Tycker inte det slagit speciellt väl ut. Skulle gärna sa en djupledsanfallare längst fram och kanske är det dags att ge Seaton en ny chans då Crespo fortfarande är skadad. Varken Kalle eller Pode gör någon glad nu och med Nordins bollhållaregenskaper och framspelningskvaliteter kanske han ändå passar bäst i en liten släpande roll? Så mitt tips blir Nordin-Seaton mot Gefle? Vad tror ni andra? [/QUOTE] Ganska säker på att det blir samma startelva om alla är redo för spel.
Örebro Cimmeria
2015-05-23 08:27
Att "man skall inte ändra på ett vinnande lag" är en klyscha jag inte gillar alls. Så det skall bli intressant att se hur Axén formerar laget på söndag. Eller laget och laget, det är anfallskompositionen jag är nyfiken på.

Finns ju ingen anledning att ändra på målvakt/försvar/mittfält (Wiktorsson in om Sigurbjörsson inte kan lira), Men kan vi fortsätta med Kalle och Nordin på topp? Tycker inte det slagit speciellt väl ut. Skulle gärna sa en djupledsanfallare längst fram och kanske är det dags att ge Seaton en ny chans då Crespo fortfarande är skadad. Varken Kalle eller Pode gör någon glad nu och med Nordins bollhållaregenskaper och framspelningskvaliteter kanske han ändå passar bäst i en liten släpande roll? Så mitt tips blir Nordin-Seaton mot Gefle?

Vad tror ni andra?
Örebro Center
2015-05-23 01:34
@Saviour:

Kul ändå att du kan lämna efter en seger. Ha ett bra liv och hoppas du fortsätter gå på matcherna. Hej då och tack för din tid på detta forum!
Örebro Tvetov Nato
2015-05-22 21:38
Som vanligt visas ÖSK:s match på RETRO på Södermalm, Stockholm. Sist blev det succé, så kom ned till puben och njut av matchen (och andra vinsten!) tillsammans med andra närkingar nu på söndag. Matchen börjar 15.00!

Ses!
Örebro Ansiktet
2015-05-22 20:32
Berisha spelar inte på Söndag.
Örebro Conjuration
2015-05-22 20:04
@pemo:

Har inget att gnälla över ;)
Örebro Lekiller
2015-05-22 16:25
[QUOTE=pemo] Någon som tror att vi får se Berisha på söndag? [/QUOTE] Tveksamt då han endast spelar 19 minuter så här långt. För övrigt grymt skönt med 3 pinnar senast. Inget bländande spel men viktigast va segern. Defensivt stark insats.
Örebro pemo
2015-05-22 16:08
Jisses. En hel fredag utan någon kommentar.
Nog är det dött allt på detta forum.
Är alla i chock efter segern?

Någon som tror att vi får se Berisha på söndag?
Örebro T8
2015-05-22 00:19
Hm. Det jag menar är att han ger järnet för ÖSK i alla lägen. Och att han kommer vara förlåten när han drar vidare. Anar att det kunnat feltolkas.
Örebro T8
2015-05-21 23:42
Kul med intressanta svar. Tack. Klart ett lag med ÖSKs kapacitet ska ifrågasättas när man inleder så här dåligt. Något är ju tydligt fel. Själv följer jag även lite PL och CL såklart. Men brinner mest för Allsvenskan. Gillar närheten där man kan springa på spelare i affär eller på promenad. Att alla kan slå alla och att nästan inga lag kan köpa nästan vad de vill. RÅP kommer jag sakna den dagen han drar vidare. Det kommer nog inte ens göra ont när han sitter på AIK-läktaren och följer de gulsvarta.
Örebro Center
2015-05-21 23:10
@Telle:
Ja det är synd. Media gör väl vad de kan också för att stötta de utländska ligorna. Inte sällan står det mer om de lagen efter match än för de Allsvenska matcherna. Jag går på alla allsvenska hemmatcherna. Tror jag missat två hemmamatcher de senaste fem åren. En gång för jag var sjuk och den andra för jag var bortrest. Kan se lite CL ibland på TV, sällan något annat (Ja VM/EM förstås). Däremot har jag med åldern blivit mer bekväm. Jag åker ytterst sällan på en bortamatch numera. Har C-more i TV och tycker det känns ganska bra att öppna ett par kalla öl och slå sig ned i fåtöljen för att se bortamatcherna. Träningsmatcherna i perioden Januari-Mars har jag slutat gå på också. Tycker jag fryser archlet av mig ;0) Nä under den perioden sitter jag inne på hockeyarenan och ser ÖHK. Det får räcka. Ja jag har blivit bekväm, lat och gammal. Men när jag var ung åkte jag på bortamatcherna. Även när de spelade i Div 1 norra. Ok, inte alla och inte de som det var jävligt långt till. Men de inom räckhåll brukade jag åka på.
Örebro Osvaldo
2015-05-21 23:00
@Hahne:

Kan det inte vara så att man har slutat ställa de krav man tidigare ställde på yngre spelare med teknisk fallenhet. Att det i yran över att vi ska bli lika tekniskt slipade som övriga världen glömdes bort det viktiga i att förstå fotboll som spel, att den som kutar mest vinner och så vidare.
Örebro Bäst när det gäller
2015-05-21 23:00
@Ansiktet:

Jag har inte hört ryktet men har tänkt tanken att han nog kan vara en lösning man jobbat löst på länge för hösten.
Örebro Telle
2015-05-21 21:17
Örebro Center, jag känner igen mig i den beskrivningen, så till vida att jag också känner betydligt fler människor som är intresserade av CL och PL än av att följa ÖSK och allsvenskan regelbundet. Lite synd faktiskt, det gör ju att ÖSK jobbar lite mer i uppförsbacke på sitt sätt än ÖHK som inte har publik-konkurrens från andra ligor på samma sätt. Ja, NHL, förstås, men det går ju på helt andra tider.

Å andra sidan kan man ju också tolka det som att fotboll är en större sport än hockeyn, så det funkar väl åt båda hållen.
Örebro pemo
2015-05-21 21:02
Jag ser så mycket jag kan från allsvenskan. Plus en hel del SE. Det är mycket mer intressant än att titta på "dopade" ligor som Italien och Spanien. Skulle några lag få vinna med 8-0 i allsvenskan som Barca gör,. skulle väl MFF och IFK G skrika på 8-lags serie i stället.
Italienska ligan är det för mycket filmning. Franska ligan något tuffare. Bästa fotbollen i den tyska ligan.

Ser gärna detta på vintern, men jämför aldrig statusen. Men största skillnaden som jag ser, är att de skjuter mer och ät mer själviska i de kontinentala ligorna.

Men jag ser även Rosengård osv om det passar. Fotboll är roligt om man ser match för match. Som t.ex Falkenberg - Kalmar. Den var inte mycket bättre än ÖSK - Åtvid, men jag höll inte på något lag, så jag slapp vara nervös. :)

Men viktigaste är den levande matchen på Behrn arena. Den känslan slår allt TV-tittande. Så de där som bara ser på TV går faktiskt miste om något. Och då är allsvenskan närmast och kul.
Örebro Telle
2015-05-21 21:01
@T8:
Jag skaffade allsvenska paketet före säsongsstart för att kunna se ÖSKs bortamatcher på TV. Jag försöker som bonus även se en och annan intressant match med andra lag som lockar, i mån av tid. Kollar även jag på Göteborg mot AIK, exempelvis. Inget av lagen är något Barcelona direkt, både Blåvitt och AIK spelar ju förhållandevis rak och tung fotboll. Tycker dock IFK imponerar, kanske inte med teknisk briljans, men de är som sagt ruggigt tunga att möta. Och de vinner ju med samma siffror mot AIK just nu som AIK i sin tur körde över oss med för några veckor sen. Det är imponerande i sig. Vad gäller dissningen av ÖSK räcker det dock nog för de flesta att bara ha sett ÖSKs egna matcher. Då har man sett dem spela mer eller mindre krampaktigt mot nio andra allsvenska lag i år, det tycker jag räcker gott som underlag. Fram till igår hade de spelat 8 allsvenska matcher och en cupmatch och bara tagit två poäng, gjort 5 mål (varav ett självmål och två på straff, varav en var felaktigt utdömd) och släppt in 20. Med vinsten i går inräknad, så gör vi 0,67 mål framåt och släpper in 2,11 mål bakåt per allsvensk match. Med den bakgrunden, varför skulle laget INTE dissas jämfört med andra allsvenska lag vid en jämförelse? Gårdagens match var en stark kämpainsats, och laget förtjänar verkligen beröm för det. Men än så länge är det bara en vinst, och den kom emot ett av de enda två andra lag som gått lika trögt som ÖSK. Så innan vi har vunnit några matcher till och krigat oss upp över kvalstrecket kommer det nog gnällas ytterligare en tid från många håll, misstänker jag.
Örebro Center
2015-05-21 20:52
@T8:
De flesta jag känner och på jobbet tittar ö.h.t inte på allsvenskan utan det är bara PL och CL som gäller. En och annan ser italiensk eller spanskt. De tycker AS är en gärdsgårdsserie med för låg kvalitet på matcher och spelare. Skrev tidigare i vintras hur mina två söner i första hand ser på PL också. Jag har kompisar som går till O'learys för att se PL-matcher men går aldrig dit för att se ÖSK i en bortamatch
Örebro Hahne
2015-05-21 20:30
Ser överlag mycket fotboll och de som jag kan säga är ju att allsvenskan överlag håller en låg nivå med mycket misstag och lågt tempo i det mesta med både mottagningar, passningar och skott..
dock så finns det några som jag ser står ut o det är Bahui, Zaneli i Elfsborg har ocks inponerat på mig på denna korta tid, Rosenberg har mycket. Vibe har juh snabbheten och jag tror de räcker med 1 grej som man är tillräckligt bra på i Allsvenskan tar man steget till tex holland så tror ja en sånn som honom kan få det svårare. även en sånn som tex Araba i FFF slår med i Allsvenskan.

Jag trodde att i generationen efter Zlatan så skulle vi få fram mycket mer tekninska spelare som skule ha större förutsättnigar för att ta sig ut i Europa men min känsla är att vi kan ha fått ett "bakslag" och man blir nog lite väll ego samt även tror man är något... bara en liten känsla jag har .
Örebro T8
2015-05-21 19:15
En allmän fråga om hur mycket allsvenskt ni alla ser förutom ÖSK? Tycker det är lite intressant att veta vad man jämför med när ÖSK dissas friskt. Tittar på Gbg mot AIK nu och storlagen och deras stjärnor briljerar inte direkt.
Annons: