/fotboll/osk/forum/9943.aspx/fotboll/osk/forum/9943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2005-09-19 11:49
Nu börjar jag få lite derbypuls och måste retas lite, om några röv-ita skulle vara inne och smygtitta.

Inför derby´t är gårdagens arktiska resultat riktigt bra till ÖSK´s fördel. Värmlänningarna tror kanske att de är världbäst efter ex-vis rubriker som "Degerfors IF åtta mål bättre än AIK", i dagen pappers-NA, så himla fånigt!

Degen hade 6 skott på mål, varav en hårt dömd straff som råkade trilla in. 1:a målet "studsade lite turligt" etc. etc, stark vind i Boden som rensade bland knott och mygg, ja ja ....

Räkna med ett helt annat motstånd på Lilla Valla i helgen och en Peter Westman som spikat igen mellan stolparna.

Se upp för svartvitt röv-it!

För övrigt anser jag att Walker skall stanna!
Örebro Kronblom
2005-09-19 11:48
Trelleborg nästa lag att såga vårt underbara underlag...
Gå in på trelleborgsallehanda.se och klicka er fram på sporten
Örebro joth
2005-09-19 11:38
Jack-Larry// Å andra sidan så ser man väldigt många nya kontrakt på alldeles för lång tid. Det är nog väldigt svårt att balansera detta. En spelare på 3-årskontrakt är ju väldigt svår att bli av med...
Lite just därför tycker jag att man ska ge Walker och Hammar chansen att bygga sitt lag. Mycket har dom ju ärvt tackvare långa kontrakt.
Örebro Jack-Larry
2005-09-19 11:34
Joth//
Jag var inte tillräckligt tydlig, jag menade att ÖSK måste se till att ha spelare i truppen som de kan få ersättning för vid ev försäljning. Att de inte går vid kontraktsslut, att de inte underpresterar o spelar ut kontrakt, att de inte strejkar sej till försäljningar etc. Eftersom de inte verkar ha så mycket sponsorkapital så är ju spelarförsäljningen desto viktigare. Självklart kan man hitta goda försäljningar som skoog, alvbåge o PFO också!
Örebro joth
2005-09-19 11:34
För ett år sedan var jag väldigt rädd för att vi inte skulle ha något ÖSK kvar...
Ekonomiskt sätt har ÖSK i år levt på väldigt små medel. Över halva säsongen så har A-truppen inte varit fulltalig även om man räknar med långtidsskadade Walker och Lars.
Man har förmodligen bett om lov för att köpa in pennor m.m. Säkert väldigt frustrerande för många...

Min poäng är att jag tycker att ÖSK har lyckats väldigt bra hittills med tanke på ett existensen var hotad för ett år sedan...

Låt nu Walker/Hammar jobba långsiktigt är mitt förslag.
Örebro Kronblom
2005-09-19 11:32
Brukar drösa med Degerfors-inlägg i detta forum dagen efter match så det var väl tur att de vann så att de håller sig i sitt forum istället.Tur för Degerfors att de vann uppe i Boden annars hade de haft mycket press på sig i derbyt,nu blir det kanske inte så himla hett derby denna gång men hoppas ändå ÖSK har den hetare viljan.
Matchen igår kändes väldigt avslagen och publiksiffran var väl årets sämsta?Men det är väl så att Trelleborg är väl inget lag som drar masspublik direkt.Och spelet var väl ganska logiskt eftersom ÖSK egentligen har ngt att spela för!
AIK Saywee
2005-09-19 11:07
apskallen//
Jag tycker verkligen att Walker/Hammar har gjort mycket för att inspirera spelarna, men se´n kan ju inte Walker gå in och spela när det går knackigt, vilket han gjorde i Varbergs BOIS :-)

I ÖSK är alla ansvariga, styrelse, tränare, publik, fans och inte minst varje spelare som får chansen från start!!!

T.o.m. domarn, linjemännen och han med klockan har ett ansvar.

Det är klassiskt, men alldeles för enkelt att låta ett huvud rulla, när det är så många som har ansvar, kanske mer eller mindre.

Misslyckade värvningar/försäljningar ... ähhh, detta kommenterar jag inte nu.

Jag anser att många spelare inte gjort sitt yttersta i varje match, och jag tror inte att Walker/Hammar har bett dem om att ta det lite lungt, alltså "gå in och underprestera".

Att inte såga spelarna, spelet inför media, tycker jag är en fin sida hos Walker/Hammar det är något man fixar internt!

Marginalerna ärsmå, 10 p till och vi hade inte varit besvikna på vare sig tränare eller spelare och denna debatt hade kanske inte exicterat på detta svartvita forum.

5 vinster till och vi stannar på 50 poäng!
Örebro apskallen
2005-09-19 10:51
Saywee//
Visst har spelarna vikit ner sig, inget snack om saken. Men precis som i vilken annan organisation som helst är det någon som är ansvarig för att gruppen är inspirerad och presterar sitt yttersta. I ett fotbollslag är den rollen tränarens.

Sedan finns det naturligtvis en annan aspekt också. Även om spelarna kämpar, river och sliter tills de spyr så måste man kämpa på rätt sätt. ÖSK har i år helt saknat linjer i spelet. Man spelar tanklöst och saknar en grundstruktur. Detta är också tränarens roll att få ordning på.

Jag tycker inte att det tränarpar som finns idag har lyckats med någon av de två ovanstående punkterna. Vad säger egentligen att de kommer att lyckas bättre nästa säsong?

Visst har vi haft skador, men ÖSK anno 2005 har en såpass stark trupp att vi ska klara av att vinna de flesta matcherna ändå.
Örebro Grixx
2005-09-19 10:16
Minns att det fann en del som föreslog att vi inte skulle kriga om licensen som vi gjorde i våras, utan istället frivilligt gå ner till S1 och gå upp direkt.

jaha...så lätt var ju det......
AIK Saywee
2005-09-19 10:14
Jack-Larry och ÖSK-Marte m.fl//
Tillhör också en av oss som inte tror att ett tränarbyte skulle förbättra någonting.

Precis som Marte skriver hade vi säkert haft minst 10 p mer, vilket jag tror hade varit fallet om ex.vis enbart Larsen hade varit frisk. Dvs minst 45 p idag. Detta grundar jag på att det poängmässigt är mycket nära att få fler poäng när man har så många oavgjorda och uddamålsförluster.

Det sociala, dvs personkemin mellan tränare och spelare är underskattat, detta tror jag fungerar ganska bra eller som jag förstått mycket bra mellan Walker/Hammar och spelare.

Jag tycker faktiskt att det till största delen är många av spelarna som "vikit" ned sig i alltför många matcher. Tycker inte att Walker har underpresterat och beträffande coachning och byten så är det väl så att vi inte känner till alla detaljer om varför de sker. Exempelvis utbyte av Tahiri i AIK-matchen där han tydligen hade "hissat röd flagg".

Lägg där till att vi har några poängavgörande felaktiga domslut emot oss, men så här är det när det går lite knackigt, det är ju trots allt lättare att sparka tränaren än i stort sett hela laget :-)
Örebro Mittåt
2005-09-19 09:10
joth// Det är oklart vad som gäller för Carrenos del. Enligt vad som stått i tidningen så är hans kontrakt med ÖSK och inte med Spelarbolaget. Alltså mer pengar till Sportklubben.

Å andra sidan så har det även stått att hans kontrakt inte kostar så mycket för ÖSK. Motprestationen skall vara att det är enkelt för honom att gå vidare om han skulle önska det.

Detta skulle kunna innebära att ÖSK ger honom rätt att bli såld om man får ett bud på x kronor, där x kanske inte är ett speciellt högt belopp.

Möjligtvis kan det till och med vara så att han kan få gå utan ersättning.

Hur som helst så tror jag inte att han kommer att generera några större ersättningar för ÖSK. Å andra sidan så ser jag inte att han i sin nuvarande form kan väcka speciellt mycket intresse för en klubb i utlandet eller i Allsvenskan, så han kan nog bli kvar över vintern.
Örebro Mossberg
2005-09-19 08:37
Det blir en låång vinter....
Örebro Grixx
2005-09-19 07:55
Åter från arbetet- Har det varit match:-/..öhh.

Alltid missar man något för arbetets skull.

Kul med poängintag mot Gais. Vem vet kanske nallar SvFF några poäng av topptre-lagen och hux flux så har vi chansen.
Örebro joth
2005-09-19 07:46
Jack-Larry//Ungefär som försäljningarna av John Alvbåge och PFO?

PFO måste väl vara den bästa ekonomiska värvningen sedan Skoog, eller har jag missat någon?
Örebro Jack-Larry
2005-09-19 00:50
Klart Walker ska vara kvar, han verkar ju ha spelarnas o styrelsens förtroende och det är viktigt. Angående värvningar så ser jag hellre en lyckad Carreño än en misslyckad Klingberg. Problemet med en spelare som Carreño, är att ÖSK inte tjänar några större pengar på honom vid en ev försäljning. ÖSK måste lära sej att TJÄNA lite pengar vid spelarförsäljningar.
Örebro ÖSK-Marte
2005-09-19 00:39
Jag tror inte på att sparka tränaren. Det har varit små marginaler som har gjort att vi förlorat vissa poäng. Dessa ca 10 poäng går inte att skylla på Walker. Däremot bör vi helt klart se över värvningsstrategierna. Floppvärvningar från utlandet är det värsta jag vet, det sänder ut så desperata signaler till konkurrenterna.

Hellre en misslyckad Klingberg eller Gerzic än en misslyckad Kyosev eller Carreno.´

By the way, jag är ensam inloggad så jag förväntar mig ingen snabb replik...
AIK kribba
2005-09-19 00:07
Visst borde ni byta tränare. Tränarrollen är ingen social verksamhet. Prestationskrav ingår och även om många faktorer ingår i bilden så är det för dåligt det ni gjort i år som megafavoriter till plats nr 1 med den trupp ni har.

Grattis som sagt till vinsten,men jag tror nog ni bör ta en match i taget nu. Att spöa ett under isen lag och dessutom notoriskt bortasvagt trelleborg ger inte allsvensk kval klang i min bok. MEN, ni knappade in 3 p på gais och även lag som ifk,ljungskile och bp tappade poäng. Ni ska spela om det så länge det går även om jag ser det som högst osannolikt att ni tar en kvalplats. Men, ni kan ju inte falla ner och dö heller typ Assyriska...ge upp alla tankar om allsvenskan och spela på bara...
Örebro # brorzan
2005-09-18 23:40
Saywee //

Det är något magiskt med tröjorna! :o)
Örebro Eken
2005-09-18 22:40
officiella håller allsvensk klass !!
AIK Saywee
2005-09-18 22:03
brorzan//
Kommer du ihåg din nytvättade tröja och hur det gick för de svartvita eleganterna?

Idag provade jag för första gången ett helt nytt klädesplagg i svartvittrött och det fungerade.

Skall ha detta på mig varje match i fortsättningen :-)

PS kolla dessutom mitt tips!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Jack-Larry
2005-09-18 22:02
Ok, då kan man lämna bevakningen av officiella och koncebtrera sej på FM06 demot!

Heja ÖSK!
Örebro # brorzan
2005-09-18 21:54
jack-Larry //

Det är nog allt tror jag.
Örebro Jack-Larry
2005-09-18 21:39
Lägger ni ut något mer material på officiella ikväll?
AIK Saywee
2005-09-18 21:28
ärret med c//
Är du sjuk?
AIK Saywee
2005-09-18 21:25
snobben//
exakt, håller med till 100%
Örebro # brorzan
2005-09-18 21:08
Nu finns det ett inslag med ÖSK-TV och en Lundblad-intervju på officiella!
Örebro snobben
2005-09-18 21:05
ärret med c // Det hjälper sälllan att byta tränare. Bara dumt. Ge Walker minst ett år till. Ska det bytas tränare, ska det komma från spelarna. Inte från dig, mig eller någon annan utanför klubben.
Örebro go_osk
2005-09-18 21:05
Några här inne på Svartvitt som har planer på att åka till bruket på lördag?
Åtvidaberg ChLi
2005-09-18 20:15
Riktigt skön seger idag. Angel Carreño var riktigt bra och Westman var mycket stabil. Munster visar än en gång att han ska in i startelvan då han gör sitt tredje mål, dock som vanligt bortdömt för offside. Emra visar vilja men han är lite för långsam i löpningarna.

Nästa match:

-----PeWe-----
FeSa-ThAn-MaSA-JoRi-
AnCA-LaLa-FrNo-PaAn-
----EmTa-PaMu------
Örebro Brus-Nilsson
2005-09-18 20:05
*Korpen//
Fresa var duktig idag, inte lysande, men gjorde det han skulle.
För övrigt ska vi inte ge upp än, GAIS har ett tufft program kvar och med rätt resultat efter nästa omgång kan det vara 5 poäng upp till kvalplats och 12 poäng att spela om... om jag räknat rätt?
Annons: