/fotboll/osk/forum/9901.aspx/fotboll/osk/forum/9901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2005-10-11 19:31
fast vi är alla glada att domaren såg den :-)
Örebro Sochaux
2005-10-11 19:21
Blå Bergen Blues//
Angående Costas friläge; ja, när han väl fick bollen gick det väldans långsamt. Svårt att se om det var någon tröjdragning eller så, men jag såg inte den straffen...
Örebro jappel
2005-10-11 19:18
Blå Bergen Blues//
OK som du sa det blir säkert fler tillfällen till resa.
Rörande friläge och straff så är jag helt inne på din linje, från platsen där jag stod så missade / snubblade Cosat helt enkelt på bollen. Jag såg ingen tröjdragning eller annan ojusthet. Det var inte mycket hjälp han fick för att falla i alla fall.
Örebro Blå Bergen Blues
2005-10-11 18:55
Sochaux/
Då var det nog (minst) båda de två då...
Visst, mäktigt att 2 x 5 pers så fullständigt kan äga en arena... ;-)

jappel/ Jag kanske uttryckte mig luddigt om "matcher framöver"... Jag KAN INTE på lördag :-( ... Ska kolla med go_osk hur det är för honom... Men, jag mailar!

Alla som var på Vilunda//
Alltså Costas friläge... Från mitt håll sett så hade Costa ett helt rent friläge... allt gick sedan som i slow motion... en otroligt långsam benrörelse och ett skott som, om det ö h t hade haft någon kraft alls, hade hamnat ute vid vänstra hörnflaggan... och så blåser domaren STRAFF! Men, han kanske var ryckt i armen/tröjan?? (kan ju förklara århundradets senfärdighet), men skulle det då i så fall inte ha varit frilägesutvisning??
Örebro Sochaux
2005-10-11 18:31
Alla som var på Vilunda//

Gjorde inte både Nobbe och MaSa vågen då? MaSa gjorde det i alla fall har jag för mig.

Mäktigt med två klackar med typ fem pers i varje =)
Örebro joth
2005-10-11 18:19
Ericson//Vi behöver alltså skicka fram lite fans under uppvärmningen inför match för att reta upp dom...

Frågan är väl hur ekonomin klarar av en trasig plaststol... jag ser rubrikerna framför mig:
"Plaststol på plats på plastgräs gav ÖSK plats hos Tallinger";-)
Örebro Ericson
2005-10-11 18:10
Yeah// "frippe sparkade sönder en plaststol." Kanske det bästa jag hört på länge, det behövs lite aggresivitet och jävlar anamma i det här laget. Fram för mer ilska!
Tillbaka mot Allsvenskan
2005-10-11 18:03
Skönt med en seger men vi tappade för mkt e början av säsonge tyvärr. Annars hade vi varit i Allsvenskan igen
Örebro jappel
2005-10-11 17:08
Ämne: jappel/
Vi får väl ....
Blå_bergen_blues//
kontakta gärna mig på e-mail så får ni mitt mobilnummer
jappel@spray.se
måste bara dubbelkolla med fru och barn att det fungerar att åka till Örebro Lördag e.m.
Örebro jappel
2005-10-11 17:06
Ämne: Sagt av Walker på tr....
Koolt...kan behövas för att få ner grabbarna på jorden igen efter väsbysegern!!
Örebro jappel
2005-10-11 17:05
Ämne: jappel/
Vi får väl ....
Låter som en mycket god idé, bra att matchen är på lördagen...fredagar och söndagar brukar vara näst intill omöjligt för mig att komma loss.
Vi kan ju höras i slutet av denna vecka om vi ska träffas och sammåka på lördag!
Örebro jappel
2005-10-11 17:03
Blå Bergen Blues//
Nordling och grabbarna lade vi märke till, de såg lite avundsjuka ut :-)
Nog stod vi lång från planen (Även vi som stod och hängde på räcket till löparbanan) men jag tyckte bestämt att det var Nordback även jag...men som vi sa innan match måste även jag uppgradera mina synhjälpmedel!!
Örebro Yeah
2005-10-11 17:00
Sagt av Walker på träningen idag, mitt under hård intervallträning:
- Hade ni inte varit så förbannat slöa hade ni fortfarande fått spela 3mot3!
- There's no fucking cheating in this gang!
- Komigen, visa lite stake nu!

Mirza svor högljött (extra mycket åt kyosev som bidrog till en extra löpning för det laget), emra fick en tillsägning för han försökte smita från intervallrusherna, frippe sparkade sönder en plaststol.
Örebro Blå Bergen Blues
2005-10-11 16:53
jappel/
Vi får väl framöver se till att vi exilare boende i sthlm kanske har en förträff och åker samlat till matchen? Eller vad säger du? (Vi i Bromma)
Örebro Blå Bergen Blues
2005-10-11 16:49
Mackan/
Håller med dig. Absolut kvällens höjdpunkt: "Framåt, framåt svartvita laget!" Bra att ni hängde på när vi startade den! Ni såg väl att ni hade Rickard Norling, Stefan Söderberg m fl ett tjugotal meter bort? De blev nog avundsjuka! Vem skulle inte vilja ha en sådan klack för sin klubb! ;-)

go_osk/
Håller med dig! Bra att vi startade ramsan! Men: Jag som trodde det var Nordback som gjorde vågen.... Men, 1) man står ju så fruktansvärt långt ifrån planen där, och 2) det är nog dags för mig att byta linser.... ;-)
Örebro Kronblom
2005-10-11 15:56
jappel//
men oavgjort blir det...
Örebro joth
2005-10-11 15:48
DaSa//Det stod väl inget negativt alls och det är ju positivt. :-)
Örebro go_osk
2005-10-11 15:44
När MSa ensam körde vågen med oss och det otroliga trycket som uppstod vid Framåt, framåt Svartvita laget var gårdagens höjdpunkter! :-)
Örebro jappel
2005-10-11 15:32
mackan//
Personligen gillade jag nog fullfart frammåt håll tätt bakåt (utan full fart frammåt delen) bättre men vi dominerade utan tvekan läktaren!!
Speciellt den långsida som ÖSK-supporters fått till sitt förfogande
Örebro jappel
2005-10-11 15:30
Det enda jag har att anmärka på, på Weggen är att han har en tendens att släppa retur på det mesta..och ofta rakt ut.. Men kvällar som igår är det helt OK ändå.
Örebro jappel
2005-10-11 15:28
Tatto mackan//
mackan har rätt där...och på så vis har ju nästan alla dina källor rätt de med :-) straffräddning och det var verkligen en räddning och ingen miss. räddning på returen och skott långt över
Örebro Mackan
2005-10-11 15:26
Tattoo//

Tror mig ha facit.
* Han räddar straffen
* Han räddar returen
* Tredje skottet går högt över. Ingen hörna blev det i alla fall.

Jappel//
Mehåll, var mycket trevligt. Dina kommentatar var klockrena. "Framåt, framåt Svartvita laget" var en annan höjdpunkt. Snacka om läktardominans.
Örebro ÖSK tattoo
2005-10-11 15:19
Nu har jag sett tre olika varianter av vad som Hände vid straffräddningen av westman,
1, Han räddar och returen skjuts högt över. NA
2. Han räddar och lyckas även ta returen. PW
3. Han räddar och tippar bollen till hörna. VU
Nån som vet vad som hände, och hur kan det vara så olika verisioner av samma sak. Det enda som framgått var att det var en straff och att det inte blev mål.
Örebro jappel
2005-10-11 15:17
mittåt//
relativt sanningsenlig rapport från väsby. Det enda jag inte håller med om är att 0-1 vore mer rättvist i paus....och att de hade spelet innan utvisninen. ÖSK förde mathcen helt fram till dess.
Örebro jappel
2005-10-11 15:14
och eken vad var det för hallsduk???!!!? det håller ju inte att gå runt med en m (host) ff (host) halsduk inte ens om eller kanske speciellt om den är en gåva!! nej leta rätt på ÖSK diton om du tycker att det blåser kallt om höstkvällarna :-)
Örebro jappel
2005-10-11 15:13
Tack för trevligt sällskap i kylan igår Mackan och johannes. Kul även att se övriga ständiga ÖSK resenärer på nytt det är ett järngäng som reser i ur och skur.
Örebro Mittåt
2005-10-11 15:11
Matchreferat från den andra sidan.
Örebro jappel
2005-10-11 15:10
Vill inte vara en stämningsförstörare i denna segerrusets underbara dagen efter kännsla. Men
värsta tänkbara alternativ i kvalstriden är ju en målskillnads historia mellan oss och Gais om de kryssar mot både ifk n och Väsby...då har vi nämligen 7 mål att ta ikapp. eller egentligen minst åtta för de har flest gjorda mål ochkså. (för visst är det målskillnad lagen har samma poäng?) Huva för det.
Örebro jappel
2005-10-11 15:01
Matchen mot BP är ju så betydelsefull att jag tänker ta mig till Örebreo för att bevittna detta på plats. Bra att alla matcher går samtidigt (förutom boden-panos men den kan man klara sig utan.) Hoppas att det blir mycket snurr på vändkorsen nu i säsongens sista chans att bevittna de vitsvarta krigarna.
Örebro jappel
2005-10-11 14:58
*Korpen*//
Håller med dig, vi lotsas att det är helt kört!! det varkar ju fungera :-)
Annons: