/fotboll/osk/forum/9885.aspx/fotboll/osk/forum/9885.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kenneth-Inte 2år te me W!
2005-10-18 18:21
Saywee//
Om jag inte är helt ute o simmar så hade väl aldrig Walker huvudansvaret i Sundsvall?
Örebro Klas ÖSK
2005-10-18 18:17
Kenneth//

Då säger jag tack för komplimangen! :-)

Att vara hängiven supporter till ett lag är väl lite som att vara vulkan på halvtid. Massor av känslor och åsikter som vill välla fram.

Hmm.. vulkan var ju ingen bra liknelse. Då kan man ju tänka på våra grannar i väst. :-)
AIK Saywee
2005-10-18 18:15
Jaha, det blev som jag har misstänkt ett tag, Walker har lämnat Sundsvall och Sundsvall lämnade Allsvenskan igår :-) Förra året knep de ju sjundeplatsen under Walkers ledning, iofs med Lagrells hjälp, men ändå. Det måste väl vara Walkers fel, eller, kan det vara spelarnas, eller den nye tränaren, eller konstgräset, eller vad kan det bero på?
Örebro Grixx
2005-10-18 18:14
Gnäll gnäll gnäll.....
2005-10-18 18:08
Klas ÖSK//
Var nog inte riktigt så jag menade även om du har en poäng i det.
Var mest en komplimang över att du har lätt för att uttrycka dig i ord.
En annan har inte lika lätt att på kort tid få till det då det kan bli för mkt som man vill ha ut och så blir det fel ändå... :-)
Örebro Klas ÖSK
2005-10-18 18:04
Kenneth//

Nu hängde jag inte riktigt med vad du syftar på. Tycker du jag smög in vad jag tycker i sakfrågan Walker på ett fult sätt? Kanske inte blev så lyckat att blanda ihop åsikter om debatten och åsikt om sakfrågan i samma inlägg. My bad.
2005-10-18 18:02
Klas ÖSK//
Du får ju fram vad du vill ha sagt iaf :-)
Örebro Klas ÖSK
2005-10-18 17:59
För övrigt tycker jag att man kan hålla en lite trevligare ton mot varandra än vad en del presterat idag (exempel finns på båda sidor av Walker-frågan). (Nej, jag är inte moderator).

Det känns som att det övertolkas (med flit?) i parti och minut och tömligen små saker blåses upp som om de vore stora personliga förolämpningar. Det blir knappast ett klimat där folk vill delta i diskussionen då. Och vi vill väl att folk ska vilja vara med och snacka?

Med det här menar jag inte att peka ut någon enskild utan det är min uppfattning av hur det sett ut genrellt, mig inkluderad. Vare sig man är vuxen man med livserfarenhet eller fjortis kan vi väl försöka uttrycka oss på ett schysst sätt. Det är oftast bättre att vara trevligt saklig även mot den som man tycker är dum och dryg. En bra ton lockar in fler skribenter.

Klichéartade tips, jag vet! :-)
2005-10-18 17:58
Arx//
Nån speciell du vill ha fram den till? :-)
Örebro Arx
2005-10-18 17:51
kenneth//
Nej egentligen inte, men ett litet tag kan det ju vara lite kul. Hälsa Borås.
Örebro Klas ÖSK
2005-10-18 17:50
Jag tycker man får ha åsikter oavsett hur många matcher och träningar man sett. Det får ju inte bli att en tyckarelit som har möjlighet att se alla träningar är de enda som ska få uttala sig.

Å andra sidan ska man inte underskatta att om man ser sådant som träningar får man en annan inblick än om man bara ser en del matcher och mest följer laget genom media. Media (inte ens Allehanda) redovisar allt objektivt eller med fullt tillförlitlig noggrannhet. Ju mer man ser själv med egna ögon desto tydligare bild får man (även om inte alla får samma bild, våra åsikter färgar ju alltid allt vi ser). Sedan jag började försöka se träningen lite då och då har min förståelse för laguttagningen ökat enormt. Tidigare var jag inte sällan missnöjd och upprörd men nu känns det som att jag bättre förstår den. Med det inte sagt att man inte får tycka annorlunda eller vilja se laget ställa upp på annat vis! Ordet ska vara fritt så länge vi är hyggliga mot varandra. Vi vill alla ÖSKs bästa.

Jag förstår om man (vare sig man sett alla eller bara några matcher) inte är nöjd med säsongen (för vem är det egentligen?) men jag tycker Walkers skuld i det hela lätt blir överdriven. Lika fullt som att de som försvarar Walkers färger ibland överdriver övriga faktorer. Exakt vilka faktorer som vägt tyngst kan man nog bara se om man dels har full insyn plus att lite mer tid får gå (då brukar saker klarna).

En del har ju krävt Walkers avgång sedan 0-0 mot Frölunda i andra omgången. :-)
Kanske därför som det börjar kännas lätt tjatigt att se ”Avgå Walker” och liknande som svar på det mesta och som signatur på inlägg som inte alls handlar om tränaren. Skulle vi alla köra med olika slagord som användarnamn + återkommande slagord sist i varje meddelande skulle forumet bli mer svårläst. Det är förstås bara min ringa mening och jag tänker inte försöka tvinga någon att sluta skriva så. Men man kan ju fundera över hur det skulle bli om alla gjorde på det viset iaf.

Walker och spelarna har massor att bevisa 2006, även om målsättningen fått längre tidrymd nu. Förhoppningsvis gynnas de av en stabilare tid mellan säsongerna. Tyvärr kommer ÖSK även framöver ha små medel för värvningar men hellre en tyngre period medan ekonomin stålbadar än att vi spenderar massor och misslyckas och kanske står utan ÖSK…
2005-10-18 17:44
walker är kung!//
Du får ha hur många j*vla nick du vill som parodi på mig, det skiter jag fullständigt i. Att sen börja drivla om hur många matcher jag sett är ju rent patetiskt. Vad vet du om hur många matcher jag sett? Är du min övervakare kanske?
Skulle nu detta vara avgörande för vad jag får tycka efter hur många matcher jag sett live?

Jag tror nog att jag har sett mer ÖSKmatcher än vad du har gjort genom åren, åtminstone om man skall döma av hur du uttrycker dig härinne.

Visst har jag bytt nick nyligen. Jag har bytt nick många gånger genom åren inne på svartvitt och de flesta härinne vet vem jag är trots det. Förutom de nya som kommer in här, som du t.ex.

Det är ju såna som du som får en att må illa och tappa intresset, såna som du som skall bestämma vad jag får tycka eller inte.
Möjligen tillhör du den gruppen som inte tål att höra nåt negativt om ÖSK och det får du väl göra om du vill men du bestämmer inte över mig!

Hade inte Gustaf platsat så hade han väl inte spelat andra halvlek? Hur många platsar inte i ÖSK då när de sitter på bänken? Humor?

Arx//
Jag tar över pinnen, tack för första sträckan... :-)
Fast 17 vet om det egentligen är nåt att slösa energi på?
Örebro Arx
2005-10-18 17:39
kenneth//
Nu får du ta över. Jag försökte i alla fall.
Örebro walker är kung!
2005-10-18 17:01
Arx//

när man sitter och kräver en tränares avgång hiten och diten tycker jag man kan ställa lite krav. men där är vi olika. men ok text-tv-supportrar får tycka även de. sen ser jag alla hemmamatcher och några borta. de matcher jag inte ser på kommer jag inte krittisera laget eller tränaren i. men där tycker du annorlunda alltså. fine!

du tog någon i försvar säger du. du skrev att jag skulle ta det lugnt med att klaga på. det är en skillnad. jag har bara följt ösk i kanske sju år och har inte tatuerat ett märke på armen.

att du ens flyttar fram hans bedrifter som öskare är så löjligt att det inte är sant. finns det en ranking på forum? att jag böt nick är en parodi på denne boråsarens (kenneth eller vad han nu heter) nickbyten. senast böt han nick för några dagar sedan.
Ljungskile Bosse (LSK)
2005-10-18 16:55
Kommer det ner några ÖSK-supportrar till Ljungskile på lördag?
Länktips: www.lskfans.se
Örebro Arx
2005-10-18 16:22
walker/perra (eller vad du nu heter)//

Så du menar att man bara får ha åsikter om ÖSK om man ser de flesta matcherna och följer träningarna? I så fall skulle det nog bli rätt så tomt här.

Och måste man vara moderator för att få ta någon i försvar? Har man - som Kenneth - visat sitt ÖSK-hjärta genom att låta tatuera in klubbmärket på ena armen och följt klubben i gud vet hur många år, trots att man bor trettio mil bort, tycker jag nog att man har rätt att få ha lite åsikter. Även den åsikten att Walker ska bort.

I och för sig håller jag inte med, utan jag tycker - precis som du - att det är bra att han stannar kvar.

Så där tar jag dig gärna i försvar. Trots att jag inte är moderator.. ;-)
Örebro walker är kung!
2005-10-18 15:57
*Korpen*//
inte här heller.
Örebro *Korpen*
2005-10-18 15:48
walker är kung!//

Moget! Det är bara i degerfors forum du inte får säga vad du tycker!
Örebro walker är kung!
2005-10-18 15:45
Arx//

jag tycker det är humor att man har så mycket åsikter när man inte ser många matcher eller några träningar. så jag har humor. tex är det också humor och säga att gurra platsar i ett lag när han sitter på bänken
är du moderator på forumet eller får jag bara "klaga" på dem du tycker det är ok att "klaga" på.
Örebro Arx
2005-10-18 15:27
Perra!//

Kom igen, lite humor, va?

Förresten ska du inte klaga så mycket på Kenneth, han bor i Borås och har därför inte lika lätt att ta sig till matcherna som vi andra som bor i Närke. För honom är varje hemmamatch bortamatch.
Örebro Perra!
2005-10-18 15:19
kenneth//
usel-gurra satt på bänken. och kom in när nån annan back skadade sig. kallar du det för att inte vara petad. haha. min teori står sig.

Arx//
kenneth skrev att ha sett ösk alldeles för många gånger i år. det tycket jag är lustigt sagt av en som bara sett några matcher live.

det bästa med att walker stannar är att pelle2 och kenneth inte ville det. så rätt åt er.
2005-10-18 14:33
Perra//
Självklart vill jag se ÖSK vinna och vinna hela tiden men det är f*n inte roligt att kasta bort så mkt pengar för att se rent ut sagt skitspel och denna samt förra säsongen går till historien som det värsta jag upplevt med ÖSK under 45 år.

Det raderar t.o.m. ut 1978 som tidigare var det värsta jag upplevt.

För övrigt spelade Gustaf igår vilket emotsäger din teori...
Örebro Arx
2005-10-18 14:27
Perra!//

Ja, vem vill inte det? ;-)
Örebro Perra!
2005-10-18 14:24
kenneth//
hur menar du med alldeles för många? vill du bara se laget när de vinner?

nej. jag ångrar mig. håll på med ert ni.

för övrigt är gurra usel.
han platsar inte i landskrona ens.
Örebro Kronblom
2005-10-18 14:10
Ang artikeln om PFO och den sk signing fee,kan det bli så att om ÖSK och Bajen ej kommer överens att han hamnar i ÖSK igen?Frågan är väl vad Hammarby har skrivit i hans kontrakt!
2005-10-18 14:09
Perra!//
Alldeles för många med facit i hand.
Sa du inte nyss att det var larvigt att hålla på?
Örebro Perra!
2005-10-18 14:04
haha, gurra platsar inte ens i allsvenska bottenlaget landskrona mer.
Örebro Perra!
2005-10-18 14:01
henry platsar i ösk. zlatan platsar i ösk.
men de tillhör också andra klubbar som gurra. larvigt att hålla på.

kennet kan du säga hur många matcher du sett i år. menar inte på tv. jag är nyfiken bara.
2005-10-18 13:51

Saywees vän har helt klart misslyckats med sin uppgift och det finns ännu ingenting som tyder på att "vännen" kommer att lyckas nästa år heller...
Jag kan oxå hålla på te lucia men vilket år säger jag inte.

Att Gurra platsar i ÖSK är nog helt riktigt. Det är det många som gör.

** Förra gången tog det 10 år **
Örebro Klas ÖSK
2005-10-18 12:40
Äh.. :-)

Jag kör på något för dagen mer ovanligt: Heja ÖSK!
Annons: