/fotboll/osk/forum/9879.aspx/fotboll/osk/forum/9879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro *Korpen*
2005-10-24 11:37
apskallen//

Sorry? jippi ska du ju säga! Vi vill inte tappa våra lirare till IFK Göteborg väl?
AIK Saywee
2005-10-24 08:23
Skön krönika Jonas, nu ser vi framåt!

Hur länge varar Silly Season?
När börjar träningsmatcherna?
När är nästa träning?

Kom igen ÖSK, kom igen och se till att hålla kvar Jon!
Örebro ÖSK tattoo
2005-10-24 08:23
Nu har dom börjat med maskinerna nere på Vallen..

Jon till frankrike,, kul för honom, och som han om nån har kämpat så är han värd den chansen, det vore fantastiskt kul om han kunde få ett kontrakt för hans skull. Även om jag med flera skulle sörja att han försvinner.
*Lycka till Jon*
Örebro apskallen
2005-10-24 07:48
//Korpen & ÖSK tattoo
Sorry, men det var ingen ÖSK-spelare som lockade Arne Erlandsson till Ljungskile. Det var nämligen Johan Patriksson som spelat oerhört bra den här säsongen och som har nämnt i samband med flera Allsvenska lag.
Örebro joth
2005-10-24 06:18
Dax att plocka upp Sandro till A-truppen och att värva Johan Pettersson?
Örebro *Korpen*
2005-10-23 23:43
Neeeeeeeeeeeeeeej! Stanna!!!

Har han ett utgående kontrakt?
Örebro # brorzan
2005-10-23 23:11
Det kanske blir längre söderut än Göteborg för vår käre Jon...
Örebro *Korpen*
2005-10-23 22:53
ÖSK tattoo//

Den enda han kan ha kollat på i ÖSK är Lundblad. Känns som om ingen annan i laget har nått att göra i ett allsvenskt lag som slåss i toppen
Örebro ÖSK tattoo
2005-10-23 22:32
Sillyseason,,,
Ville bara nämna att Ifk göterborgs tränare var och såg Lsk-ösk, och jag tror inte det var whålemark han tittade på..
Örebro ÖSK-Boldt
2005-10-23 21:25
*Korpen*//

Jag vet inte mycket om Rob Walker. Men visst, han är ju en härlig talang och vi får hoppas han reparerar sig under vintern han med. Då jä....

Gonatt på dig nu, och tack för pratstunden.

Vi ses alla glada och ickeglada ÖSK:are.

Imorgon klockan 7.00 får ni läsa min krönika, om ni vill och orkar.

Bye-bye!
Örebro *Korpen*
2005-10-23 21:17
ÖSK-Boldt//

Vet du hur det ligger till med Robert Walker? Borde inte han kunna matchas in på Larsens position till nästa säsong?

Det är ju nästan så att man dräglar när man tänker på vilket fint samarbete Larsen, Lundblad och Carreño kan ha nästa säsong mot lag som Degerfors, Jönköping osv...
Örebro ÖSK-Boldt
2005-10-23 21:08
*Korpen*//

Ingen ide att bli deprimerad längre, inte ens nästan.
Larsen vill nog avsluta sin karriär med något fint. Han har ju hela vintern på sig nu att komma i form. Så nog borde han hålla för ett år till i Superettan, det är jag säker på.

Jag hoppas också herr Lundblad väljer att stanna här. En kommentar som nog inte många tänkte för ett halvår sedan. :-)
Örebro *Korpen*
2005-10-23 20:57
ÖSK-Boldt//

OM och om... Tänk om, fan jag blir ju nästan deprimerad när jag hör det nu ;)

En Larsen i form skulle självklart vara något man föredrar, men han börjar bli gammal och kommer knappast hålla på i evigheter! Det bästa för oss vore om Lundblad stannar
Örebro ÖSK-Boldt
2005-10-23 20:54
*Korpen*//

Jovisst har du rätt där.

Det jag menar och menade är och var att, förr i tiden(då vi spelade i Allsvenskan)( i alla fall 2-3 år tillbaka, så ägnade vi nästan uteslutande all vår kraft till att kontraslå. Knappt något eget spel alls.

Så när vi nu i år har försökt oss på att hitta ett eget vägvinnande spel så har vi totalt glömt bort att ställa om fort. Något slags mellanting, där vi inte riktigt kunde hålla i bollen. Samtidigt som vi inte kom med hem för att vända på steken snabbt.

Sedan måste jag säga, att om herr dansk-skalle Larsen hade varit med i minst hälften av matcherna, så skulle det sett annorlunda ut. Helt klart.
Örebro *Korpen*
2005-10-23 20:48
ÖSK-Boldt//

Jag hänger inte med riktigt!

Djurgården har väl också varit tvungna att föra de flesta matcherna, men de är ändå bra på snabba omställningar...

När en ÖSK:are får bollen stannar han antingen upp och passar tillbaka till backlinjen, eller passar ut till kanten.

Sedan händer inget, för ingen visar att de vill ha bollen. Stundtals saknas det tempo, och det är enligt mig kanske den största orsaken till att det blir superettan nästa år igen!
Örebro ÖSK-Boldt
2005-10-23 20:47
Saywee//

Tack själv mannen. Tack för pennan som jag fick av Mackan förresten. :-)

Nu har jag väl flippat ur alldeles.
Först är jag tyst i ett halvår, och nu har jag fyra i rad på 17 minuter. :-)
Örebro ÖSK-Boldt
2005-10-23 20:43
D. McGrain//

Jag kanske hinner säga något trots att du redan lagt ner, sorry.

Der är nog svårt att hitta mycket positivt när man inte klarade målsättningen. Fattas bara. Trots det så kan Walker vara den tränaren som fått oss att börja satsa offensivt igen.

Jag menar, det är ingen lätt uppgift egentligen när bara segrar räknas, och man egentligen inte har åkt ur spelmässigt som Klas skriver så klarsynt i sin krönika.

Så svaret på din fråga får nog bli.
Han har försökt sitt bästa, att få oss att ha ett eget spel.

Men som sagt inget av något positivt betyder ju egentligen något, eftersom vi inte gick upp.

Men vi kommer igen. Jag vet det , du vet det och jag tror förbanne mig att Walker både vill och vet det.

Nu gäller det bara att sy ihop truppen så bra det går.

ÖSK, still alive 2005!!
Örebro ÖSK-Boldt
2005-10-23 20:36
Kenneth//

Okey, jag förstår. Jag skall också erkänna att jag var duktigt trött på alla inklusive Walker när allting gick dyngtrögt.
Men eftersom spelarna verkar ha förtroende för honom så måste det ju finnas något som kan ge oss den där sammantagna känslan som behövs för att ta oss uppåt. Utan respekt för varann i truppen kontra tränaren är det nog kört oavsett skicklighet.

Jag tycker vi ger Walker ett år till, och sedan får vi se vad klubben säger. Han är här för oss, och jag tror han behöver vårat stöd. Så därför ser vi framåt nu med Walker, som kan få en fin revansh redan nästa säsong.

Come on Walker!!!
Örebro ÖSK-Boldt
2005-10-23 20:30
*Korpen*//

Nejmen, det är ju det jag menade.
I år har vi inte kunnat gjort det, eftersom vi inte varit dom som backat hem och kontraslagit.
Vi har försökt tagit tag i det offensiva, även om det inte märktes i början av serien.

Hoppas vi kan anamma denna stil, så vi kan styra och ställa i fortsättningen. :-)
Örebro joth
2005-10-23 20:04
Intressant artikel av Hanna på officiella.

Jaha, någon som vågar tippa tabellen nästa år?
AIK Saywee
2005-10-23 19:14
ÖSK-Gordon//
Tack själv, smygtitta lite då och då om du vaknar till i ditt ide, för nu laddar vi för återkomst!!!

Kenneth//
Tack för den gågna säsongen, nu börjar den nya med silly season, eller? Vi tycker lite olika angående Walker, men skit i det, vi är svartvita båda, rulla in en boll (alt. ett klot) och låt den (det) rulla :-)

Boldt, Grixx, Mittåt, Arx, joth, brorzan, Dasa, jappel, zxcv m. fl. m. fl.//
Tack för denna fotbollssäsong, nu laddar vi för nästa ...
OCH! .... 100-åringen skall firas 2008!!!!!

Med tro, hopp och längtan från Saywee
Örebro worldfarm
2005-10-23 18:33
Missa inte Kubanernas avslutningsfest på lördag. All info finns på www.kubanerna.se
Örebro Eken
2005-10-23 18:09
Trevligt inlägg av ett fint nick (äLSKa).
P.S Det kan komma ett inlägg om Walker när som helst och det kan t.o.m vara +
Örebro Kenneth-Inte 2år te me W!
2005-10-23 18:08
Boldten//
Hej på dig du :-)
Kortfattat, annars har jag snart en drös över mig igen. Har aldrig gillat honom fullt ut och han steg inte i mina ögon nån gång t.ex. mellan omg. 2-12 vilket var där han misslyckades med sin uppgift att ta ÖSK tillbaka till allsvenskan.

Sen håller jag med D. McGrain i vad han skriver men min åsikt håller jag fast vid...

Mvh Ex-bowlarn
Ljungskile äLSKa
2005-10-23 18:03
Erat 2-1 mål igår var ren fotbollskonst och kan nog klassas som en kontring.
Örebro D. McGrain
2005-10-23 17:58
Nu lägger jag ner kritiken mot Walker - delvis för att ingen förespråkare för han kunde tala om vad han lyckats med samt gjort bra i år - och ser fram emot nästa år. Walker är tränare i två år till oavsett vad jag tycker. Nu laddar vi mot nästa år med en ny trupp och en utrensning av skräpet. Forza ÖSK!
Örebro RjN
2005-10-23 17:13
Såg idag att Gurra fortfarande kan nicka rakt upp, och missa efterföljande rensning.
Örebro *Korpen*
2005-10-23 16:55
ÖSK-Boldt//

Du nämnde att ÖSK är vana med att kontra, men jag kan fan inte minnas ett enda kontringsmål i år! Inte ett enda!!!

Och inte ett enda mål på frispark heller va?

Uselt! De har missat viktiga detaljer under träningarna, skärpning till nästa säsong!
Forward ara
2005-10-23 15:58
Ni som klagar på ÖSKs anfall...
Börja fatta att ni ska sluta klaga på anfallare och istället börja klaga på backarna.

Från 2-1 mot Ljungskille så torskar vi matchen med 2-3 ...

- Kuhi platsar för övrigt i ÖSK...

- HITTA BACKAR! ! !
Örebro Mittåt
2005-10-23 15:29
Det blev Umeå FC som tog steget upp i Superettan på Enköpings bekostnad. Redan igår blev det klart att det totalt okända göreborgslaget Qviding gick samma väg. Så Syrianska (Södertälje) får rikta in sig på nya Norrettan (Hos Forward är man säkert glada över detta. Det är ju en viss skillnad mellan att resa till Umeå resp. Enköping). Om den tredje S1-platsen kämpar just nu Jönköpings Södra och malmöpågarna från Bunkeflo. Smålänningarna vann det första mötet.
Annons: