/fotboll/osk/forum/9868.aspx/fotboll/osk/forum/9868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2005-11-02 08:35
Pelle2//Jag är dock helt säker på att om vi hade legat bättre till tabellmässigt under säsongen hade vi haft minst 1000 besökare extra per match...
Örebro walker är kung!
2005-11-02 08:34
"Namn: Pelle2
2,6 mille minus? det var också otippat.
Ha Ha Ha Ha Ha Ha."

ojojoj. jag säger ej mer.
räcker med att citera dig.

Örebro joth
2005-11-02 08:32
Lyssna på Thomas Nordahl om övergången från Degerfors m.m.

Pelle2//Frebran har naturligtvis bättre koll än vad jag har. Jag har precis lika mycket koll på ekonomin som du... dvs ingen alls.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-11-02 08:27
joth

Hur kan du skriva att publiken har svikit?

Du vet tydligen något som ingen annan vet, enligt den eminente Frebrant så ligger publik siffran över budgeten.

Du menar väll inte att hon far med osanningar?

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :

2005-11-02 08:19
Staro

Jo då och det har jag också gjort men du väljer tydligen bara att läsa dom som är sarkastiska.

Du fattade ju tydligen vad som stod där trotts formuleringen, det är ju huvudsaken.

Ja ekonomin tillhör ju inte fotbollen!
Det måste finnas en motpol till er kappvändare också.

Tyvärr till skillnad emot dig så kan jag inte få 2,6 mille i minus att bli trevligt, hur jag en formulerar mig.

2005-11-02 08:13
Grixx

Det är nog egentligen inte minuset i kassan som jag skrattar åt utan det är nog mer åt alla er som så envist hela tiden vägrar att erkänna eller se det som händer och har hänt i ÖSK, och också hånat mig hela tiden när jag har förklarat för er hur det är och även spått vissa utgångar.

Att aldrig se felen i en klubb med så stora problem leder knappast till någon bättring.
Varför detta gnäll nu då? Jag skrattar och ler åt ÖSK det är ju det man ska göra enligt er om man är en sann ÖSKare.

Vad jag däremot inte förstår är hur i helvete någon utav er kan vara förvånade över det här överhuvudtaget.

Att flera utav er är födda i ett vakuum det vet jag, men det gäller väll inte alla eller?

Det är det här som kan kallas för baksmälla, när man vägrar att se problemen och fabricerar siffror hela tiden för att få det att se bra ut och hoppas på att det skall lösa sig.

Ha Ha Ha Ha , ja det är klart att det ordnar sig relativt lätt, för att ett år senare vara lika dant eller värre.

Hur fans naiv kan man bli?

Örebro Grixx
2005-11-02 07:47
Tror också att det är saker som den här gången "relativt" lätt ordnar upp sig, utan samma rabalder som 2004.

Däremot kan det oroa ev kontraktskrivare, både nuvarande spelare och ingående.
Örebro joth
2005-11-02 07:35
Anledningen till minuset måste väl vara att säsongen inte startade som man tänkt sig... dvs publiken svek i samma takt som resultaten.

Nu har man två månader på sig att fixa slutsiffran i ekonomin.

Samtidigt som ekonomin var rejält ansträngd inför säsongen 2005 var man tvugna att försöka att gasa lite för att kunna nå Allsvenskan och dom större intäkterna. Man nåde inte målet och har nu satt up ett långsiktigt mål för att inte köra ekonomin i botten. Konstigare än så är det inte... tror jag.

Styrelsen, Walker mfl har fortfarande mitt förtroende!
Örebro Staro
2005-11-02 07:26
Pelle2// Skärpning, du kan inte skriva ett enda inlägg utan att vara sarkastisk. Vill du kritisera så kan du formulera dej bra mycket mognare. Gillar du verkligen ÖSK? Isåfall föreslår jag att du bidrar med lite trevligt fotbollsprat istället. Välkommen!
Örebro D. McGrain
2005-11-02 07:21
Äsch, skit i ekonomin. ÖSK tog en chansning och försökte köpa sig upp i år. Nu när läget är annorlunda så tar Frebran och co. tag i saken (tror jag iaf...?) ÖSK kommer att rätta utgifter efter inkomster detta år då alternativet är konkurs. De kommer inte få ngt extra/akut/livlina - stöd från sponsorer, kommun eller supportrar och det är de mkt medvetna om tror jag. Man kan inte ropa "vargen kommer" varje år....Däremot är jag besviken att även denna styrelse inte kan räkna plus och minus likt de föregående rövarpacken som suttit där. Tror det är dax att rensa ut alla som ev. bär slips på jobbet och som sitter i styrelsen år ut och år in. Varför har ine Kubanerna minst en representant i styrlsen. Mot alla årsmöten och dylikt och kräv en plats!!
Örebro Grixx
2005-11-02 06:57
Pelle2// Håller du på ÖSK som klubb så förstår jag inte hur du kan skratta åt minus i kassan.

Vilka känslor du än har för vissa personer som du har något otalt med så är det obegripligt att skratta efter uppgifter om underskott i kassan.
2005-11-02 06:38
2,6 mille minus? det var också otippat.
Ha Ha Ha Ha Ha Ha.

Örebro Skatan
2005-11-02 00:31
En intressant spelare är Östers Freddy Söderberg, en stark och målfarlig target player som varit utlånad till Myresjö under hösten, och varit en bidragande faktor till att den klubben klarade kvalet till söderettan.
Örebro APK-limpa mä Raketost
2005-11-01 23:31
Om nu tröja nr 7 sprider sånt fiasko och bad will förstår jag inte varför den inte bränns upp och förintas för evigt?

Jag var en av dom som ryktes med i hetsjakten mot Petter men jag har ändrat min uppfattning och ser inte honom som lika stor svikare längre.

Det går säkert bra för JP i 7:an för det är ju inte tröjan som ska spela...
Örebro # brorzan
2005-11-01 23:11
Skrev Johan Pettersson på idag? Det var otippat...
Örebro Ösk-Power
2005-11-01 22:44
Har jag missat nått? Vem är Aldemir alla surrar om ?
Örebro Jonte R
2005-11-01 19:57
Läste att Chrstian Hemberg har inte får förlängt kontrakt med Örgryte. Skulle inte det kunna vara en perfekt ersättare för Jon Lundblad, de påminner lite om varann tycker jag.
Örebro Mittåt
2005-11-01 19:44
Historien om Bodens tunga fall
Örebro # brorzan
2005-11-01 19:41
Saywee //

Låt oss hoppas att det nu är någon som kan tvätta rent tröja 7 från fiaskon och bad will som Walter och PFO gett den.
Örebro RjN
2005-11-01 19:16
Ämne: RjN

Trodde du sk....
Pelle2// Jag fastnade nog på alla utropstecken. Efter ett sådant kraftuttryck som dessutom förtydligades med alla dessa var jag tvungen att gå och återhämta mig.
AIK Saywee
2005-11-01 19:12
7tton vad trevligt med vår nya 7a, hoppas bara att han slipper vara 7k under kommande säsonger ...

... och jag lovar att han kan 7ta in bollarna där vi vill ha dom!

Med 7särdeles förhoppning från Saywee
AIK Saywee
2005-11-01 19:00
Angående Aldemir har jag för mig att jag läste följande i pappers-NA vi frukostbordet, typ att han ville in i truppen som lokal svensk förmåga i stället för dessa utländska "stressvärvningar". Kan ha uppfattat fel ... men "stressvärvningarna" var väl förra/avslutade säsongen, och det är ju historik nu.

Nu blickar vi framåt och tar nya steg!

Vår första värvning i silly season kom möjligen från ett U-land (Uppland) men verkar inte alls vara någon "stressvärvning"...

... och never say Näfver :-)

Vem är nästa på önskelistan, snart är det jul!

2005-11-01 18:53
RjN

Trodde du skulle klara utav att läsa tre meningar, men det var två för mycket.

Örebro RjN
2005-11-01 18:50
Ämne: RjN
Fjant!!!!!!!!!....
Pelle2//

Tack för ett bra och uttömmande svar.

AIK Saywee
2005-11-01 18:45
Arx//
Det var ingen teori eller lösa rykten ang. Gurra utan det klassiska problemet med bänknötare kontra tränare vad jag har hört.

Såvitt jag har förstått trodde han (Gurra) nog att han var en större fotbollsspelare än han var?

Men jag tycker ändå inte att han var dålig!

VÄLKOMMEN "P" OCH LYCKA TILL!
Örebro Mackan
2005-11-01 18:16
Välkommen till ÖSK, Johan!
Hoppas att du kommer trivas!

Ville bara säga att Tvärsnytt var med på dagens presskonferens. Nästa sändning 19:10.
2005-11-01 18:07
RjN
Fjant!!!!!!!!!!!!!!

Det är väll bara bra då.
Låt oss bara hoppas på att det inte är en ny Ekström.

Örebro Trivseltorsten
2005-11-01 17:30
Jag vill ha den rutinerade Wålemark till svartvitt, 3: a i skytteligan i år...kung!
Örebro worldfarm
2005-11-01 17:29
Nu är det helt klart. Välkommen Johan!
Örebro Staro
2005-11-01 17:26
Är inte heller särskillt intresserad av Aldemir, visst han har gjort en bra säsong i tvåan och huserar i "vår" region, men jag hoppas hellre på någon mer etablerad eller någon junis. Håller med Kronblom om att Arnildo Spencer skulle vara intressant då han håller en hög nivå och har varit stabil länge. Kan vara bra med en "riktig" vänsterback då jag inte tycker Riddez håller riktigt. Anton Holmberg i Västerås är ju intressant, men han är o tränar i portugal tydligen.
Annons: