/fotboll/osk/forum/9857.aspx/fotboll/osk/forum/9857.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2005-11-13 17:39
Ämne: För övrigt kan man m....tror du inte att dom har få höga krav?
men jag skulle gärna ha rubart eller tjärna i laget om dom inte beger för hög lön! så här skulle jag villja ha elven nästa år
mv westman
vb riddes mb hagge mb makoumbe? hb fr.sam

vm antonnen dm nobbe hm tjärnan

cf larsen
f johan.p f hemberg

Bänken nurme
m. samuelsson
mirza/näver
Olsson/(emra)?
kanske kristan bergström som vill lämna? isåfall går han in i startelvan håller en plats för rubart också. skulle vara riktigt bra med dom här nyförvären eller vad tror ni?
Mjällby Hackl
2005-11-13 17:36
Om Olsson går till er så är ni bara att gratulera. Jag fattar inte varför han skulle göra det, byta ett paradis mot plastgräs, men han har kanske sina skäl. Hur som helst så hoppas jag att ni i så fall inte fördärvar honom. Han behöver mycket speltid för att prestera.

Vad man kan undra är om ni har råd, men det återstår väl att se?

Lycka till nästa år i alla matcher utom två. Coolt namn på supporterklubben förresten.
Örebro ÖSK-Gordon
2005-11-13 17:32
Pelle 2// Här är mitt nick igen!
Påstod inte alls det du skriver. Du får skriva och tycka vad du vill. Att göra mig nöjd kräver något helt annat. Det jag tycker är tröttsamt är att du ALLTID är negativ. Varför? Menar du verkligen allvar med att det inte händer något positiv med ÖSK?
Örebro Grixx
2005-11-13 17:28
För övrigt kan man misstänka att någon övertalig AIK:are trillar över till närbelägna ÖSK.
Örebro Grixx
2005-11-13 17:24
Även om "någon" skriver ett endaste enda ord så kan det tydligen ändå bara bli negativt;-)
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-11-13 17:11
ÖSK-Boldt

NEJ.

: Förövrigt så platsar Gurra mer och mer i ÖSK :
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-11-13 17:10
ÖSK-Gordon

För att göra dig och många andra nöjda här så skall man helt förneka det negativa ang ÖSK.
Och det kommer jag aldrig att göra för att tillfredställa några utav er.

Ditt nick är ganska tröttsamt att se också.

Varför jag inte skriver när det är något positivt, som du påstår.

Här har du svaret på det, det händer ju inget positivt med ÖSK, man behöver ju inte ens anstränga sig för att hitta något negativt när det gäller ÖSK.

Hittills i dag så har jag inte ens gnällt på ÖSK, men vill du dra i gång det igen så varför inte.

: Förövrigt så platsar Gurra mer och mer i ÖSK :
Örebro DaSa
2005-11-13 15:32
Varför måste det vara kontraktbundna spelare som SpelareInvest skall investera i? Jag hoppas på Mukumba, bättre att de går in och betalar hans lön i ett par säsonger och sedan får en större andel av en eventuell framtida försäljning.

Eller så kanske de diskuterar att ge Emra ett livstidskontrakt:) Nej, men allvarligt så är det ju dumt att gå över ån efter vatten. Varför kan du inte gå in och erbjuda Emra ett långtidskontrakt så att vi i alla fall får en liten slant när han försvinner.
Örebro Eken
2005-11-13 15:31
Njut av föjande:
Att i nästa års cupfinal möta MFF med Åkeby i Malmö. 11 man på egna mållinjen utom i ett anfall då vi gör matchens enda mål. Å Gud vad Åkeby skulle hata oss.
Örebro ÖSK-Gordon
2005-11-13 15:15
Pelle 2// Jag har noterat att du aldrig är inne på forumet och skriver när det hänt någon bra sak för klubben. Däremot så fort det är negativt. Du är heller aldrig konstruktiv i din kritik. Det är lätt att kritisera, svårare att tala om vad man skall göra. Du får naturligtvis tycka vad du vill och dessutom skriva det. Men jag tycker att du är tröttsam med ditt nick och gnällig och tror inte att du vill klubben väl.
Nu har jag skrivit vad jag tycker.
Med grinig eftersläng från Gordon.
Örebro Smoothieman
2005-11-13 15:09
"Pelle Blohm är tidigare allsvensk spelare
i bland annat ÖSK med en A-landskamp på meritlistan.
Numera flitigt anlitad fotbollsexpert."
Det ni, det ä inte många som ä :)(Tönt)
Örebro ÖSK-Gordon
2005-11-13 15:08
Tycker inte att PB är överdrivet gnällig eller ÖSK-fientlig. Däremot tycker jag att han slår in öppna dörrar. Vi är mycket medvetna om kriser och snålblåst, MEN för att orka måste man tänka positivt (alla utom Pelle 2), hitta halmstrån (TACK Boldt för krönikan) och se framåt med tillförsikt och humor.
Det enda jag vänder mig mot i PB:s krönika är att han klumpar ihop lojala fans till en sekt. Det är för mig ett laddat ord med mycket negativ värde. Kalla mig gärna dåre, men inte sekteristisk. Då blir jag förb-d.
Örebro Eken
2005-11-13 14:53
ÖSK-deportivista//Det är inte bara dagens krönika som gör PB till gnällig. Läs hans andra alster om ÖSK (och KIF).
Over and out
Örebro go_osk
2005-11-13 14:49
Här kommer lite spekulationer från min sida om vilka nyförvärv som kan tänkas diskuteras imorgon.

Som jag ser det borde det handla om Imad Shhadeh eller Fredrik Olsson. Det är väl dom enda spelarna som man offentligt har kunnat läsa sig till står på ÖSK:s ”önskelista” som står under kontrakt. Det skulle i och för sig kunna handla om någon större stjärna som Magnus Powell. Men frågan är hur intresserad han är att byta från att vara högavlönad i Tippeligan till att spela fotboll med ÖSK på halvtid.
Örebro kubanen_90
2005-11-13 14:37
Ämne: Någon som hört något....
nej men om komunen ska komma och lägga sej i blir det väl inget):
Örebro *Korpen*
2005-11-13 14:11
Någon som hört något om Örebroläktaren?

När börjar bygget? Lr har det börjat? Vad händer med Västra Stå? Någon som vet?
Örebro ÖSK-Boldt
2005-11-13 14:05
ÖSK-deportivista//

Underbart skrivet.
Tack du ärade sektmedlem! ;-)

Okey , jag skall sluta fula mig om PB:s rön. Eller nej förresten, det är ganska bra tändvätska i höstmörkret.
Örebro ÖSK-deportivista
2005-11-13 13:58
Jag tycker inte att Pelle (Blohm) 'gnäller' på ÖSK. Han säger bara: klubben befinner sig i kris. Vi vet. O, så vi vet. Klubben befinner sig i kris, och den började redan före Pelle (Blohm) började bry sig om Örebro efter sina Peking- och Kina-utflykter.

Någon på NA kanske kan tipsa honom om den utmärkta artikelserien från förra vintern om när - och hur - ÖSK:s ekonomiska utförsbacke började. Det är snart ett decennium sedan, och påbörjades när ÖSK skulle ta 'nästa steg' och bli en svensk storklubb. Hade vi snubblat över en 'Zlatan' eller t om en 'Farnerud' i den första kullen egna talanger så hade ÖSK inte varit i kris - vi kunde t om ha blivit ett svenskt Rosenborg.

Att vi sedan tvingats se ambitiösa försök (ett flertal) att komma till rätta med krisen - mest talande, nya läktaren, naturligtvis - istället har lett till en fördjupning av krisen. Ja, suck!

Att däremot hävda att ÖSK nu är i mer kris än vad var fallet när Pelle (Blohm) återupptäckte laget 2002 är dåligt underbyggt. Visst, vi spelar i superettan istället för allsvenskan, men vi har en ny läktare, vi har en uppsjö av unga talanger, vi har en stabilare ekonomi.

Jag blir inte nostalgisk av att tänka tillbaka på ett eknomiskt blödande, defensivt spelande (på bortaplan ställde Jingblad ofta upp med 5-4-1-uppställning) bottenlag i allsvenskan, med en dyr-och-sur tränare som höll på att skrämma egna talanger som Jon bort från klubben, och några afrikanska 'profiler' som tyvärr alltför ofta var skadade eller missade målet....

ÖSK är en klubb i kris, men det finns mer hopp att komma ur krisen nu än det gjorde 2002...
Örebro ÖSK-Boldt
2005-11-13 13:50
Eken//

Tack för det!

Jag vet inte vad han PB talar om när han säger att han hoppas att det skall komma nyheter som kan täppa till hans trut?

Skall vi få någon storsponsor som ger 100 miljoner?
Skall vi få Arenan uppköpt av IKEA eller något?

Man får väl för bövelen nöja sig med det lilla,när vi är där vi är i dagsläget.

Vi kanske inte är världens riakste klubb, och vi kanske inte har den renaste av dåtid som jagar oss än idag. Men vi finns och det räcker bra för mig.

HALLÅ, SÅRKHÅLET ÄR GANSKA MYSIGT ÄNDÅ PB!!!!!!!!
Örebro Eken
2005-11-13 13:39
Positiva nyheter från kontoret i Idrottshuset:
- Fredrik klar för ÖSK!
- Johan Pettersson skrev på
- Näfver förlänger med ÖSK
- Svenska Spels Samhällspris
- Anton och Moses uttagna till juniorläger.
- Ny gräsmatta på gång
Vad kan man mer begära? Nu när det är lågsäsong!
Örebro kubanen_90
2005-11-13 13:31
Ämne: Ni tror väl säkert p....
jo han går nog hälldre till oss en spelar kvar hos maif och aik är ju intressade av halva allsvenskan just nu. men jag tror inte vi har råd att lössa honom.
Örebro Grixx
2005-11-13 13:01
Jag gör ingen värdering på om texten är positiv eller negativ.

Pelle B kommer bara med lite lättfångad kritik som vem som helst skulle kunna snyta ur näsan.
Speciellt om man har lätt för att raljera med facit i hand.

Som krönikör ska man kunna ha mer djup i sina tankar och analysera och inte bara komma med några simpla schabloner.

verkligen billig text och man kan undra om han får betalt för sådana "djuplodande" tankar.

Jag upplever texten som en text ihopstressad i tidsbrist, fantasilöshet eller "dagen efter" när orken till tankeverksamhet är på skosulenivå och man skriver "något" bara för att jobba för brödfödan.
Örebro Mittåt
2005-11-13 12:48
go_osk// Det enda som går att bekräfta är att de (enligt NA) skall ha ett möte i morgon kväll för att diskutera ett ärende.

Det ligger väl nära till hands att anta, att det rör sig om ett spelarköp.
Örebro go_osk
2005-11-13 12:32
Är det någon som kan bekräfta/dementera att spelar Invest ska ha ett möte imorgon där dom ska diskutera eventuella investeringar för framtiden?
Örebro Ericson
2005-11-13 12:25
Tycker att det är en bra krönika som Pelle B skrivit, han avslutar faktiskt positivt:

"Jag lovar att jag ser fram emot den dagen då ÖSK kan täppa igen käften på mig. Jag vill bli brutalt konfronterad med positiva nyheter från kontoret i Idrottshuset. Jag längtar.
Jag hoppas att den dagen kommer. Snart!"
Örebro # brorzan
2005-11-13 12:12
Som på beställning har na.se klämt ur sig krönikan.

Så här långt har den här söndagen inte bjudit på många överraskningar. Maxgränsen för NA´s dagar-utan-negativa-skriverier-om-ÖSK har nåtts då det faktiskt gått flera dagar utan klankande på länets största klubb.
Som små vattenskidåkare efter en båt har sedan vissa skriverier kommit här på forumet.

Allt är således som vanligt här i det allenarådande mediets län. Det är ingenting att jaga upp dig över. Dagens äventyr är trots allt bara en enskild persons åsikter, inga sanningar.
Örebro ÖSK-Boldt
2005-11-13 11:58
Eken//

Jag tycker vi skiter en viss del i vad han tycker.
Även om man ha viss respekt för vad han skriver och plitar ner.
Men att kalla oss diehard-fans för sekter är ju förnedrande i mängder.

Självklart vet vi väl att ÖSK har gått åt helvete ett bra tag vad gäller ekonomin. och om man ser till den så är det kanske inte så konstigt att vi gått pissigt spelmässigt med.
Trots att vi egentligen spelat oss kvar högst upp.

Som fans får man väl gilla sitt lag hur förbannat mycket man vill, eller?
Som fans vet man precis vad som händer sitt lag, och bara för att man vill se positivt på saker betyder det inte att man är dum i huvudet, man är bara hopplöst förälskad.

Pelle2//

Har du någon tro alls kvar på klubben?

Kribban//

Tack för respektberömmet, och visst har du rätt det är i Allsvenskan vi vill vara även om det kostar lite förakt på köpet.
Örebro Eken
2005-11-13 11:46
Lite ur Blohms krönika:
"Sekteristiska sammanslutningar av svartvita själar som lever med huvudet under armen utan att för ett ögonblick reflektera över vad som hänt deras älskade klubb de senaste åren.
Vakna upp ur törnrosasömnen, gnugga ögonen och snälla, stoppa inte ner skallen i sorkhålet igen."

Detta har han bara hitta på för att ha något att skriva om. Kan han namn ge vilka sekten består av? Måste man ha samma åsikt som PB? PB har kanske levt för länge i Kina där åsikterna likriktas mer.

Ska senare i dag ta en hamburgare på Max för att se hur det förhatliga (enligt PB) gräset växer.
AIK kribba
2005-11-13 11:38
Boldten, förstår hur du menar med din krönika, bättre avskydd för sina tråkstämplade 1-0 segrar än inga segrar eller matcher alls i allsvenskan.

Du snackar om framför allt storstadslag som retar upp sig på er...av debatterna att dömma har det väl i så fall mest varit dif då..

Själv tycker jag det funnits värre tjonglag i allsvenskan, typexempel Trelleborg. Förra gången ni lirade i allsavenskan hade ni väl också ett hyfsat spelskickligt lag vill jag minnas,även om det inte tillhörde toppen av serien.
Örebro Kerberos
2005-11-13 11:37
Var ett tag sen jag skrev här.

Tänkte kolla med er som fortfarande är riktigt insatta i ÖSK ifall det för en gång skull blir en ny Matchdress nästa år?

Förra året var det ju rykten om att någon i styrelsen ville ha liknande ställ som Fulham typ denna http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/42/427/427816/ful_henv.jpg

Jag hopppas iaf ytterligare ännu en gång att någon i ÖSK tar tummen ur o fixar en ny dress, vi kan ju inte lira i samma dress för 4e året irad. För mig har också den dressen bringat ÖSK otur nu i ca 3 år. ^^
Annons: