/fotboll/osk/forum/9855.aspx/fotboll/osk/forum/9855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2005-11-15 18:23
Ämne: Va är det frågan om?....
Håller med helt och hålet det går fan att hitta mer info om ösks speelar värvnigar på sidor som bodens och fullefors sidor en vad det går på våran skärpning tack! och jag vill inte att den här sidan ska bli 4 världskriget ( det treje pågor redan i klassen) just nu är det så här på forumet man kan komma på ursäkter för att smita i väg ett slag. ( men isjälva verket planerarman nästa drag för att störta fienden några som känner igen sej? :)
och om det blir ett forum krig här så är jag neutral! själv klart är det inget att skämta om här men jag kom tyvär inte på något annat! hoppas att ni har förståelese för det.
Örebro *Korpen*
2005-11-15 18:21
Skulle inte spelarinvets ha ett möte igår? Vem skulle bugga den? Vart är infon? Fan, jag är ju nyfiken ;)
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-11-15 18:16
Grixx
Nu vill jag nog kalla dig för en lögnare!

Ofta eller inte så fort du är inne och dividerar med mig så vänder du ju det mesta som jag säger till din och ÖSKs fördel.

Det du tyckte om säcken var inte vad jag opponerade mig emot däremot det övriga skit snacket som du förde fram.
Man kan ju tro att du inte vet vad du skriver.

Som jag skrev till dig förut välkommen åter när du har något att komma med.

Sopsäcken och skygglapparna för dig och många här på forumet gäller fortfarande, där har du något att ta till dig.

: Förövrigt så gillar inte jag dig heller :
Örebro Ösk-Power
2005-11-15 18:07
Va är det frågan om? När man läser silly season med Erik Forsberg så verkar det gå trögt med värvningar. Walkers uttalande om att ÖSK ska förstärka med minst 3 nya spelare, är det bara snack lr? Vi supportrar vet ju ingenting om vad som händer. Men jag hoppas gubbarna på kansliet och i ledningen gör allt för att knyta till oss ytterligare spelare. Verkar va konstigt att inte ÖSK har hört av sig till Boden angående Destin. Om det inte gör det så anser jag att det är tjänstefel. Men som sagt jag hoppas verkligen "de" gör allt för att få hit etablerade och intressanta spelare.
Örebro Klas ÖSK
2005-11-15 18:05
joth//
touché! :-)
Örebro joth
2005-11-15 17:11
Måste få säga att Pelle oavsett efternamn eller tillägg lyckas med det dom är ute efter...
Örebro EnLegend
2005-11-15 16:38
Pelle Blohms krönika var bra! Varför fastna på ordval och detaljer i krönikan - alla kritiker missar poängen. Pelle Blohm levererar enbart en analys av hur det faktiskt ligger till, detta från ett större perspektiv, han har förmånen att kunna se på ÖSK i ett större sammanhang; något som man som inbiten supporter, som enbart följer ett lag inte ser. - Det är hur uppenbart som helst att han hoppas på det bästa för ÖSK och ingenting annat. Jag hoppas att ÖSK-ledningen består av människor med detta perspektiv - annars vore det riktigt skrämmande.

SolnaPunx har detta perspektiv nedan - helt rätt, bra inlägg!
..det är ju precis detta som menades med "sekteristisk bla bla bla" - folk som inte ser skillnad på "goda nyheter" och det dagliga arbetet på kansliet. ..Självklart är det en god nyhet att Näfver stannar(!) men i ett större sammanhang så hjälper det föga om ÖSK samtidigt går i konkurs, ramlar ner i nya division 1, går back ekonomisk år efter år - i ett större perspektiv (omvärlden) är det fakta att det inte går att driva en verksamhet som ständigt går back - följden blir givetvis(!) att den sportsliga biten blir lidare - följden av det är att varumärket försvagas mer och mer - det är trenden och den är på nedåtgående!! Det har inget med pessimism, eller optimism att göra - det är fakta! Man kan skylla på medgångssupportrar, om man har ett litet inskränkt perspektiv - men faktum är att det bara är mänskligt, mänskligt att inte vara fanatisk (sekt..) - vi är alla medgångssupportrar, frågan är bara var gränsen går - hur många skulle fortfarande följa föreningen om det spelade ner sig till lägsta divisionen(?). Det är mänskligt att inte betala för att se på underhållning, som inte är underhållande - det är det fria samhället och alla som inbillar sig att omvärlden bara är illasinnad och ute efter att sänka ÖSK, i det här fallet, har ett litet och sekteristiskt perspektiv.

Jag är den förste att anse (så oinsatt som man är) att SvFFs paragrafryttare begick ett justitiemord för ett år sedan - att ÖSK faktiskt borde ha varit kvar i Allsvenskan - men det tar inte bort att ÖSK har ett ständigt, mörkt, överhängade ekonomiskt moln - jag är övertygad om att vändningen kommer, det känns som om föreningen är för stor och livskraftig för att kollapsa, men ännu har inte vändningen kommit. Den kommer troligen inte imorgon/över en natt (om nu inga "oljerubel" pumpas in, men det känns långt borta tyvärr) men jag hoppas att den kommer under nästa säsong! ..Att ÖSK kan behålla stommen, några slår igenom och att värvningarna för en gång skull blir lyckade - att ÖSK spelar stabilt och att allt annat än vinst blir undantag.
Örebro Klas ÖSK
2005-11-15 16:05
Redigerade nedan. Inte för att jag varit otrevlig eller ångrar min åsikt men jag vill inte vara en del av käbblet.

Kan vi inte försöka snacka kring ÖSK ibland?
Det är så trist när här alltid är fyllt med "nähä, så sa jag inte" vs "joho, så sa du visst" och ständig etikettering av folk.

Men bara för sakens skull:
Man KAN se problemen kring ÖSK och ändå skriva om något positivt. Att man inte enbart ältar allt negativt betyder inte att man inte ser eller förstår att ÖSK har och har haft problem. Man behöver inte få alla bekymmer påpekade för sig varje dag. Många är återkommande besökare och minns... :-)

Majoriteten av de som klickar sig in hit är engagerade ÖSK:are. Det vore kul om det speglades i debatten... Dvs, den kunde handla om fotboll eller ta upp klubbens bekymmer på ett konstruktivt sätt.
Örebro Grixx
2005-11-15 15:59
Kronblom// Jag protesterade mot att jag o några fler fick skygglappar och sopsäckar över oss.

Jag går jävligt sällan in och tjaffsar men ibland rinner det över och man måste säga något.

Ursäkta sfm !!!!!!!!
Örebro Klas ÖSK
2005-11-15 15:57
Äääh.. redigerar.
Örebro Kronblom
2005-11-15 15:44
Grixx//
kan inte du sätta en sopsäck över ditt huvud...?
Örebro *Korpen*
2005-11-15 15:24
Hmm... Vad handlar debatten om egentligen? Är det något gammalt som tas upp nu igen?

Jag hejar på dig Pelle2 ;)
Inte lätt att vara överdrivet positiv när allt som händer kring ÖSK oftast är negativt.

*För övrigt skulle vi behöva Gurra nästa säsong*

Ps: Någon som såg på fotbollsgalan i går? Parodin på Lasse Anrell? Hahahaha
Örebro Grixx
2005-11-15 15:24
Pelle2// Värst vad sur du låter när man påstår att du har en sopsäck över skallen.

Men att sätta sopsäckar på andra som vill veta vilka fakta du stödjer dig på när du tycker så mycket negativt verkar vara helt ok.

Vilket skämt du är när du säger att jag kommer med "skit snack".Det är väl snarare någon annan som skulle kunna stoltsera med det epitetet.

...och eftersom du nämner mitt nic så får man också dra den slutsatsen att du menar att det är jag som har sagt att vissa saker inte har hänt eller hittat på usla bortförklaringar. Vilken händelse är det du syftar på???
2005-11-15 15:14
Över och ut för ett tag nu:-)
2005-11-15 15:12
ÖSK-Sektion E
Hammar? kunde ha varit en hyfsad lösning tills vi hadde hittat någon annan och sett till det ekonomiska, så varför leta efter någon annan.

Det som skiljer Fantomen och Hammar åt är väll bara att Fantomen har tränat Sundsvall och misslyckats där ( om nu det är någon merit ) annars så har väll Hammar ganska bra meriter.

Ja förutom att han har misslyckats i ÖSK.
Hi Hi, höll på att glömma det.
Örebro bandoo
2005-11-15 15:06
Må hända att ÖSK är ute i god tid med reklam för nytt medlemskap för första gången på www.orebro-sk.se . Dock så undrar jag fortfarande om de har något vettigt system för att administrera detta.

När jag som privatperson beslutat att bli medlem i klubben skall ett inbetalningskort finnas hemma hos mig inom 2 dagar (Har gått 2veckor nu). Illa skött detta. Hade problem även förra året att få mitt kort efter att jag betalat.
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-11-15 14:42
Pelle 2 // Bra. Tack för sakliga svar. Med hänsyn till ditt nick, tycker du att vi ska lira utan tränare eller är det Hammar som ska ta över skutan?
2005-11-15 14:38
Grixx

Jag ser ju i vart fall vad som händer, och kan också öppet erkänna det.

I stället för att vända på allt negativt och säga att det har aldrig hänt eller hitta på urusla bortförklaringar.

Sådant skit snack som du för nu tar jag aldrig till mig, och det är jag glad för.

Den dan du överbevisar mig ang ett påstående jag har fällt över hur klubben sköts så ska jag ta till mig det.
Detta har du inte lyckats med hittills, välkommen åter när du har något att komma med.
2005-11-15 14:24
ÖSK-Sektion E

Om du tolkar det så är helt OK för mig, men du skrev det som om jag påstod det, vilket jag inte gör.

Din fråga står inte på några som helst vis obesvarad om du har följt debatten, vilket jag förmodar att du har gjort.

1. Svår fråga, och ganska ointresant eftersom vi får dras med Fantomen nu.
2. Får väll tillstå att jag har dålig koll på vad det finns för spelare som är billiga och bra nu, eftersom intresset för fotboll har svalnat avsevärt sedan ÖSK mer eller mindre gick i graven.
3. Magnus S, Thomas A
Örebro Grixx
2005-11-15 14:15
Pelle2// Jag tror att du är den som har den största sopsäcken över skallen. Eftersom du varken vill eller kan ta till dig vad någon annan säger.

Vad du förväntas säga efter alla "vargen kommer" är ett medföljande fakta varför du kommer med påståendet.

Säger du att det går åt helvete för ÖSK så får du säga att PEAB kräver klubben på 12 miljoner innan torsdag eller att alla forwards skrivet på för Degersfors osv osv...
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-11-15 13:47
Pelle 2 / Jag kan ju tolka det som att många som varit aktiva i föreningen har en negativ attityd till den om jag vill. Är det så du menar? Jag har själv varit engagerad i och kring ÖSK, är det fortfarande, och vet att det finns brister. Dock är jag i grund och botten supporter och försöker därför fokusera på vad som kan bli bättre, istället för att älta det som är dåligt....är glaset halvtomt eller halvfullt.

Min fråga står obesvarad så jag matar på med tre till. Vem tycker du ska träna ÖSK för att laget ska ta sig till Allsvenskan så fort som möjligt? Vilken spelare skulle du helst se att laget värvade för att sprida lite glädje och ambition till truppen? Vem är din favorit i dagens trupp?

Forza Sport.
2005-11-15 13:32
ÖSK-Sektion E

och du vill upplysa oss om att de som har en negativ attityd till föreningen ofta har varit aktiva i den i någon form.

Helt feltolkat, ta dig tid och läs inläggen.
Din fråga orkar jag inte svara på en gång till den är så tjatig nu så den borde du veta svaret på redan.

: Förövrigt så platsar Gurra mer och mer i ÖSK :

2005-11-15 13:23
Grixx

Förstår fortfarande inte vad det är för fakta du vill att jag skall redovisa för dig, över att jag anser att du och många fler här på forumet går omkring med både skygglappar och stora sopsäckar.

Om jag tyder dig rätt så får man inte ha en åsikt utan att redovisa fakta för dig.

: Förövrigt så platsar Gurra mer och mer i ÖSK :
Örebro Charlezzz
2005-11-15 13:23
NämenFyfaaan!!!
Var o käkade på max i förmiddags då jag till min stora förskräckelse att så gott som allt gräs.. nja plastgräs blåst bort... eller snarare upp!!
det är förjävligt!!! inte ens vädergudarna gillar örebro!!!!
Örebro Kronblom
2005-11-15 12:58
Mittåt//
Blohm har nog suttit på kanal5 för länge,T Åström(som tidigare suttit på Radiosporten)sitter ju med i programmet och har väl bearbetat Blohm kanske,hehe!
Örebro Rasberg
2005-11-15 12:21
ara// det som du skrivit som källa är från officiella men det är en egen reflektion av Erik Forsberg. står klart och tydligt över artikeln vad som är fakta och vad som är egna reflektioner.

Tror inte att Kuhi kommer bli kvar. kan tänka mig att ÖSK hellre tar upp Sandro i A-truppen istället. sen om det är rätt eller fel återstår att se, men jag tror att det kommer bli så. Jag tycker dock att det var lite klantigt att räkna bort en spelare direkt när vi endast har två andra i samma position. ÖSK verkar ha bestämt sig.
Örebro Kenneth.
2005-11-15 12:15
Grixx//
Ska bli intressant att följa utvecklingen och vad som händer på spelarfronten. Just nu känns det som mer minus än plus på den sidan.
Har visserligen inte läst NA idag än... :-)

Nej, dags för promenad i det vackra sommarvädret med solsken och vindstilla, 8-10 grader varmt.
Höres :-)
Örebro Grixx
2005-11-15 12:08
Kenneth.// Har också varit återhållsam med inlägg, men så plötsligt kändes det som att det var dags...

Själv avvaktar jag nya spelare och träningsmatchande och sedan får man se var vi är på väg.

För övrigt får man väl lyssna in de ekonomiska rapporterna som inkommer från styrelsen och hoppas på inte FÖR dystra toner.
Örebro Kenneth.
2005-11-15 12:02
Grixx//
Mitt stöd till vem det än månne vara beror mångt o mkt på åsikter som kan vara överensstämmande med egna. Betyder väl inte att man stödjer allt?

Kränkt? Nej, var väl mest det att jag inte lagt mig i detta... På 48 timmar :-)
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-11-15 12:00
Pelle 2// Ok, då tolkar jag det så här: Du vill uppnå att samtliga här inne ska veta att det händer nya fadäser hos ÖSK nästan varje dag och du vill upplysa oss om att de som har en negativ attityd till föreningen ofta har varit aktiva i den i någon form.

Nu har jag tagit till mig det i så fall. Min tolkning av saken blir att visst kan det göras bättre saker i föreningen och visst kan de saker som görs göras bättre. I vilken förening stämmer inte det? Min andra tolkning blir att vissa personer med ett förflutet i klubben tycker att klubben betett sig dåligt i någon form. Var finns det en klubb som inte har det?

Min fråga till dig blir: Vad kan du, jag och andra göra för att förbättra situationen? Är det framåtanda eller bitterhet som gör skillnad till det bättre. För det är väl bättre vi vill att det ska bli? För vi nöjer oss väl inte med "vad vad det jag sa-mentalitet" och skadeglädje?
Annons: