/fotboll/osk/forum/9851.aspx/fotboll/osk/forum/9851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Forward ara
2005-11-05 20:30
Det är synd att det finns så jävligt många patetiska snorungar här inne...
- Tror ni själva att Johan Pettersson kommer lyckas i superettan kanske ?, för er som tror det gå hem o lägg er...

- ÖSK Fans som åsikter om de här spelarna.
1. Walter Gigena : Han kommer bli skyttekung.
2. Paul Munster : Han kommer bli skyttekung.
3. Johan Pettersson : Gigena klass!
- orkar inte rabbla upp hela flykting ligan.
Tror ni själva att ÖSK ledningen kommer någon gång lyckas att värva en Aílton eller ?...

- Jag har hört att det kommer finnas klubbar som kommer ha intressen för Herish.!
Örebro *Korpen*
2005-11-05 18:06
Vad säger ni om Drugge? Jämför lite med super-jon. Båda var väldigt talangfulla men så kom skadorna
AIK Saywee
2005-11-05 16:05
Lagrell, om du smygtittar på svartvitt för att få tips, hur är läget??

Regler är regler!
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2005-11-05 15:38
Fan vad skönt att vi spelar i Allsvenskan nästa år nu när IFK Göteborg och Elfsborg degraderas på samma sätt som vi för ett år sen!

Ser fram emot vårsäsongen!
Örebro Eken
2005-11-05 14:04
Avdelning Brott och straff:
Parallell med ICA-affären (skattebrott o. 1,3Mkr) ur dagens NA: Sextioåringens 34-årige son dömdes till nio månaders fängelse för grovt skattebrott. Han har inte redovisat den lön han fått från faderns företag under tiden 2000 till maj 2005. Totalt handlar det om inkomster på drygt 1,3 miljoner kronor.
Örebro Yeah
2005-11-05 11:53
Nu måste det hända nått!
Värva mera och sälj herish dyrt :p
*abstinens*

FM2006 är en liten tröst iaf =)
Hammarby Perry
2005-11-05 11:36
Som sagt sade med en gång att det var förjävligt att kulturberikarna från södertälje fick eran allsvenska plats utan att ha spelat sig till den. Dock var den åsikten ej politiskt korrekt och den osar av rasism bara för att man anser att sportsliga resultat skall räknas istället för annat. Dock var jag snabb att påpeka att vare sig Mff , stockholmslagen eller göteborgslagen skulle drabbats a v detta. Nonsens ansåg de politiskt korrekta rövslickarna, ngn som tror att blåvitt blir nedflyttade?? SVARET ÄR NEJ NEJ NEJ.
AIK Saywee
2005-11-05 11:05
Jag misstänker att LÅLita BH har börjat transpirera, kanske ångrar det 14:e året, kanske funderar han på att lämna landet ...
.. för om Sillstryparna har krånglat, ja, då vill han nog inte vara med :-)

Med kallsvettigt inlägg från Saywee
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-11-05 10:47
När är första träningsmatchen ?
Örebro cave
2005-11-05 10:40
Vad sägs om dessa nyförvärv inför nästa år?
Christian Hemberg, ÖIS
Bovar Karim, MABI
Dennis Jonsson, Blåvitt

Både Jonsson o Hemberg har utgående jontrakt och det är inte illa med tanke på att det är två kvalitetsspelare!
IFK Norrköping andreas-364
2005-11-05 01:06
är Lars Larsen fortfarande skadad eller
Örebro Mittåt
2005-11-04 22:06
wregelius// Man slår sig mer om man faller ner från en högre höjd, skulle man kanske kunna säga.

Visserligen har jag idag propagerat för att till och med ICA-pojkarna skall anses oskyldiga tills dess motsatsen bevisats, men med tanke på vad som hittills skymtat fram, så verkar det som om bevisbördan kan bli väldigt tung.

Skönt är det dock att konstatera att den Göteborgska galghumorn inte är helt död. Eller vad sägs om följande lilla utbyte med en GAISare som tydligen fått tillträde till forumet:

" GAISmoberg:

Risken är rätt stor att vi kommer att mötas i derbyn två år i rad. Kommande säsong i allsvenskan, nästa i superettan. När vi har blivit nedflyttade och ni har åkt ur. "
Örebro wregelius
2005-11-04 21:20
Att gå in på ica-handlarnas sida är lika med döden,verkar vara väldigt känsligt där.bara blå skjortor får uttala sig,censuren är som i gamla sovjet.Alla inlägg från övriga svedala bannas direkt,konstigt nog så gick det väldigt bra att mobba oss förra året. vid den här tiden på året,men men så är det med småflugor lätt att slå ihjäl och sedan glömma.dronten från väst står kvar,med lagrell på sidan om.
Örebro Jonte R
2005-11-04 20:46
Mittåt// Tack för infon. Låter som en spännande spelare. Det brukar vara en bristvara med sådana spelare i svensk fotboll så jag hoppas att han fortsätter utvecklas och att han lägger på sig lite mer muskler så att han räcker till fysiskt.

Känns som att ÖSK satsar rätt nu när det verkar finnas en del spelare som är på g.
AIK Saywee
2005-11-04 19:59
Kenneth.//
Joo!
Örebro Mittåt
2005-11-04 17:21
Jonte R// Anton (född 1988) är en "Per Zetterberg typ" av spelare skulle man kanske kunna säga. Han opererar gärna i ytorna mellan försvar och anfall där han suger upp bollar och dirigerar spelet. Utmärkande egenskaper är en bra bollkontroll och speluppfattning. Ett frågetecken skulle möjligen hans fysik kunna vara. Men har har nog inte växt färdigt än.

Han har under den gångna säsongen varit ordinarie i div 2-laget, men hade en del skadeproblem under hösten. På den tiden laget spelade i en diamantformation brukade han spela i den bakre diamantspetsen, vilket han klarade av på ett utmärkt sätt.
Örebro Jonte R
2005-11-04 17:02
Anton Ahlén, uttagen till P17-landslagets samling, kan någon ge mig en beskrivning av honom som spelare och också vad vi kan förvänta oss av honom framöver.
Örebro Kenneth.
2005-11-04 16:08
Om nu alla eller nåt av IFK, Gulingarna och det lilla Enskede skulle visa sig vara skyldiga till det som nu utreds, har de då inte brutit mot både samhällets och Fotbollförbundets regler?
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-11-04 15:48
I den virtuella världen har coach Henrik Johansson fört upp Sportklubben i Allsvenskan via kvalseger mot Häcken - Football Manager är onekligen ett grymt bra tidsfördriv i väntan på nästa säsong.
Örebro Mittåt
2005-11-04 15:40
apskallen// Nu har ju inte SvFF agerat ännu. Och med den supertaktiske Lagrell i spetsen kommer de säkert inte att göra det heller. Han vill näppeligen stöta sig med det officiella Sverige.

Det skall för övrigt bli väldigt intressant att se hur man kommer att agera i fallet med Enskede IK.

Men givetvis skall de agera om frågan är av ett principiellt intresse för fotbollsrörelsen. Även om det kortsiktigt gynnar en klubb på de andras bekostnad.
Örebro Mittåt
2005-11-04 15:32
Eken// Först skall eventuell skuld fastläggas. Alla skall anses oskyldiga till dess att motsatsen bevisats. Detta gäller för alla - även fotbollsföreningar.

Eftersom de enskilda klubbarnas intressen alltid står emot varandra så är det i princip omöjligt för SvFF att agera i ett sådant här fall utan att vissa klubbar gynnas och andra indirekt missgynnas.
Örebro apskallen
2005-11-04 15:26
Mittåt// Jag håller absolut inte med om att SvFF ska företräda sina medlemmars intressen. Lika lite som jag tycker de ska processa mot sina egna, lika lite tycker jag de ska stötta klubbar i klammer med rättvisan.

Enda gången SvFF ska agera är när en klubb som agerat i linje med SvFF rekommendationer på något sätt får problem med detta, inte annars. Skulle bli en väldigt konstig situation om SvFF kom springandes med hjälp varje gång en klubb begått ett civilrättsligt fel.
Örebro Eken
2005-11-04 15:19
Mittåt//Kan SvFF företräda ett ICA som fuskar då fusket är avsett att stärka ICA mot andra föreningar (MFF, DIF, HIF, ...) i SvFF ???
Örebro Mittåt
2005-11-04 14:17
Grixx// Jag anser att SvFF skall företräda sina medlemmars intressen. Det anser jag att de gör om de bistår IFK Göteborg i detta fall.

Om sedan IFK Göteborg fälls, så förväntar jag mig att SvFF agerar i enlighet med sina stadgar och regler. Men där är vi inte än.
Örebro Grixx
2005-11-04 14:10
Mittåt// Tycker du det även tex om övriga Sverige och fotbollsförbundet har olika uppfattning om god redovisningssed...;-)
Örebro Mittåt
2005-11-04 13:50
#brorzan// Det är en väldigt stor skillnad om man bryter mot samhället regler eller Svenska Fotbollsförbundets regler.

Utan att vara insatt på något sätt i ärendet som sådant, så tycker jag nog rent generellt sätt att det är bra om SvFF stöttar föreningar som kommit på kollisionskurs med statsmakterna i något ärende.
Örebro Grixx
2005-11-04 13:06
Stefan S: - Jag tänker inte säga något, jag är oskyldig.....

Antiklimaxkonferans....he he he.
Örebro # brorzan
2005-11-04 13:05
Om det nu skulle bli en rättsak av IFK Göteborgs påstådda skattefiffel så blir jag inte förvånad om SvFF ställer upp bakom klubben och stöttar dem både ekonomiskt och juridiskt i kampen mot staten...
Örebro Grixx
2005-11-04 12:44
Eken// Såg att du skrev på pekings forum att "Jingblad står i allafall för en positiv fotboll med snabba spelvändningar"

Exakt tvärtom vad man säger i BoIS, intressant;-)
Örebro GT
2005-11-04 12:41
Inget
Fiffel
Kamratgården
Annons: