/fotboll/osk/forum/9850.aspx/fotboll/osk/forum/9850.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-11-12 18:24
Kul att Alvbåge fanns på bänken idag när Sverige mötte Sydkorea :-) Och att han troligen blir tredje målvakt i VM

Örebro ÖSK-deportivista
2005-11-12 17:53
Jag är naturligtvis bara lite ironiskt. Blåvitt blir aldring nedflyttade... och Gefle kanske lyckas igen
Örebro ÖSK-deportivista
2005-11-12 17:51
Äsch, det är lugnt. Nästa säsong måste målsättningen att bli topp-6 i superettan, d v s gå upp i allsvenskan... (utökad serie= 4 lag + IFK G nedflyttade + kvalspel mot Gefle...)
Örebro Mittåt
2005-11-12 16:08
Eken// Att värva mer eller mindre etablerade allsvenska spelare är nog ogörligt i dagsläget. Det låter sig nog enbart göras om det finns någon spelare som av privata skäl vill till Örebro.

Men jag skulle tro att jämfört med de flesta andra klubbar i Superettan, så är de villkor som ÖSK kan erbjuda fortfarande attraktiva eller i alla fall inte sämre.

Detta, tillsammans med möjligheten att inom ett till två år få beträda allsvensk mark, borde vara tillräckligt för att locka över den typ av spelare som det spekuleras om här.
Örebro Eken
2005-11-12 15:43
Det är inte lätt att locka nya spelare till ÖSK när dom spelarna man har ska få sänkta löner.
Mindre trupp blir också säkert nödvändigt.
Därför tror jag man måste fylla på med ungdomar som kan rycka in om det blir kris. Men då måste man ordna med matchträning åt ungdomarna. Svårt fall.
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-11-12 15:08
Johan Patriksson..!!
En spelare som ÖSK måste lägga ett bud på, helt klart. Han har gjort en grym säsong i Ljungskile! 11 mål gjorde han den här säsongen, och då ska man komma ihåg att han satt på bänken under inledningen av seriespelet. Så som han lekte bort ÖSK-spelarna totalt i sista matchen, måste ÖSK:s styrelse fått upp ögonen för denna talang. KÖP!!!
Örebro DaSa
2005-11-12 14:17
För att säga emot mig själv så tycker jag det är även är viktigt med kontinuitet. Så att stoppa in fyra nya spelare i startelvan kanske inte är så bra.
Örebro DaSa
2005-11-12 14:16
Såklart att jag inte vill bli av med Anttonen om man hade ekonomin att behålla honom. Men idag så är det bara han och Nobbe som vi kan få några pengar för. Plus för att Anttonen behöver byta klubb för att fortsätta utvecklas.

---------------Weggen------------------
-FrSa------Hagge-----Mukumba----Riddez-
----------------Nobbe------------------
-Andreas Eriksson-----------Imad S-----
----------------Larsen-----------------
-----------Tahiri--Pettersson----------

Bänk
Mv: Numre
B1: MaSa
B2: Phiri
M1: Näfver
M2: Walker
F: Olsson

Ett lag med bra blandning av rutin och talang. Skulle kunna tänka mig att strunta i Imad och spela Näfver på kanten och sedan ha Mirza på bänken. Att Andreas Eriksson även kan spela anfallare (kanske är hans favoritposition) är också ett plus.

Kanske är dumt att köpa loss en spelare (Olsson) för att sätta honom på bänken, då kanske det är bättre att värva Hemberg som är bosman.
Örebro Ösk-Power
2005-11-12 13:48
Förstår inte att så många vill bli av med Anttonen. Verkar så iallafall. Okej, han kanske har stannat upp lite i utvecklingen, men han är endå en av våra bästa och viktigaste spelare.
För att drömmen om Allsvenskan ska leva anser jag att vi måste behålla Anttonen. Alla vet vad han går för när han är på riktigt spelhumör.

Nej, det som behövs nu är 1 eller 2 nya backar. Hoppas ÖSK är med och rycker i Destin Makumbu. Det ryktas om att han och flickvännen väntar barn. Då är det perfekt att flytta till Örebro där han förmodligen och säkert får högre lön. Sen är Örebro en väldigt trevlig stad, där nästan alla trivs. Det ska han ha klart för sig =)

Shadeh från Åtvidaberg låter också intressant, men frågan är om vi verkligen behöver en mittfältare till ? Tycker vi ska lägga ner vårt lilla värvningskapital på en etablerad anfallare , samt back/ backar.

"Fredda" Olsson och Destin "biffen" Makumbu skulle vara idealet.

Sen har jag lite tips till de som har hand om souvenirer och liknande. Som vi alla vet har ÖSK tagit fram ett vitt älska ÖSK armband. Kan de inte ta fram ett svart också? Skulle bli ruggit läckert om vi hade både ett vitt och ett svart armband. Vet att AIK har ett gult och ett svart. Men alla vet ju att svart och vitt är mycket finare =).

Vad tycker ni om förslaget?
Örebro ÖSK-Marte
2005-11-12 13:20
Shit! Är det någon som kollar på landskampen på sport-expressen?

Kindvall kan ju inte säga ett helt ord utan att slänga in ett "a".
Hy-a-sén
per-a-fekt
etc.

släng ut honom nu!!
Örebro *Korpen*
2005-11-12 12:55
Kolla länken!

Dags att slå till nu ÖSK?
Örebro Jonte R
2005-11-12 12:39
En uppställning nästa år skulle kunna se ut så här;

Westman
FreSa Mukumba Haginge Riddez
Anttonen Nordback Larsen Näfver
Hemberg/Emra Pettersson

Det känns som en vass elva. Vad tycker ni?
Örebro Jonte R
2005-11-12 12:36
DaSa//
Hoppas också på Hemberg. Han har ju visat att han håller även i Allsvenskan och känns som om han bara får förtroende så kan han blomma ut. Misstänker att GAIS också kan ha ett intresse där. Skulle vara ett mycket bra köp.

Mukumba vore spännade. Tänk Haginge - Mukumba som mittbackspar. Ett mittbackspar för framtiden!
Örebro DaSa
2005-11-12 12:09
Andra spelare som borde kunna vara intressant är:
- Erik Dybendahl, var en av Häckens bästa spelare för ngt år sedan
- Edwin Phiri, han ersätta FrSa på högerbacken (kanke ekonomin inte tillåter två spelare av SE klass på varje position?)
- Christian Hemberg, kan säkert blomma ut i ÖSK.
- Daniel Hoch, anfallare, se ovan
Örebro DaSa
2005-11-12 12:02
Ämne: Enligt NA och Walker....
Håller med dig om att vi borde värva alla tre, kanske det går att täcka upp värvningskostnaderna med en försäljning av Anttonen!? Lönemässigt kan inte Olsson och Mukumba ha ngr fantasilöner medan Eriksson kan nog vilja ha en del. Men jag tror han är minst lika bra som Anttonen.

Pratade med en hängiven HBK supporter på jobbet och han sa att de räknade med att Fribock skulle ta ena kanten medan den andra var lite mer öppen. Eventuellt skulle Preko fortsätta där men han skall var mycket dyr i drift så det kanske finns en öppning för Anttonen där.
Örebro *Korpen*
2005-11-11 23:30
Tycker det är synd att ÖSK var så snabba med att göra sig av med Munster! Nu när Superjon inte finns, passar han bättre i en startelva med kanske Emra lr Johan P...

Vi behöver fightern Munster!
AIK Saywee
2005-11-11 22:33
Nu i mörkrets tid, kyla, is, frost, slask, halka och elände, längtar jag så efter träningsmatchpremiären!

... och mina vänner, snart är vi där igen, på Behrn Arena, med förhoppningar, korv i pausen, längre dagar, nytt gräs, krokus, våren är nära och det svartvita laget är laddat!

Med längtan och förhoppning om snar fotbolls-vår från Saywee
Örebro Ludan
2005-11-11 18:51
tänk om olsson skulle skriva på för örebro(mjällbyn spelaren) hade vart en kanon säsong med han och emra eller johan.:=)
Örebro Ösk-Power
2005-11-11 17:28
Enligt NA och Walker så förhandlar väl ÖSK i dagsläget med några spelare ?
Hoppas det ligger i hårt. Vi måste ha minst någon/några etablerade spelare till i truppen. Jag ser helst att vi har värvat klart innan tränigen börjar igen. Ger lugn och ro i laget då.

Fredrik Olsson från Mjällby har visserligen kontrakt till 2006, tror ni att det är möjligt att ÖSK kan lösa ut honom? Han lär väl vara intresserad att gå hit i alla fall

När det gäller backar så hoppas jag ÖSK är med och förhandlar om Bodens "klippa" Destin Makumbu ( eller hur han stavas ).
Hans kontrakt har väl gått ut? Det lockar väl inte lika mycket att spela i nya division 1 som i ÖSK, därför bör ÖSK göra allt för att knyta åt sig spelaren.

Tror ni ledningen är intresserade, isåfall hur seriöst är det då? Någon som vet nått?

Andreas Eriksson från AIK : Spekuleras att han är på väg ifrån klubben. Lån men även försäljning är aktuellt. Vad tror ni om våra chanser att knyta till oss han?

Detta är 3 st intressanta spelare som jag gärna ser i klubben. Hoppas nu att Walker och ledningen agerar snart och smart!!
Örebro # brorzan
2005-11-11 13:22
Då var man tillbaka efter en härlig lunch på ÖSK-butiken i Kompassen.
Hur perfekt som helst att ta med mat i en påse och äta vid cafébordet och snacka fotboll på lunchen!
Örebro DaSa
2005-11-11 12:43
Kan inte Edwin Phiri, 22 år, försvarare vara bra som back-up på ytterback platserna?
Örebro Rasberg
2005-11-11 12:13
måste säga att det vore väldigt spännande om vi fick fredrik olsson från mjällby. han var kanon både hemma och borta mot oss och skulle mycket väl kunna kämpa om en plats i anfallet. endast 20 år och 13 mål i superettan är ett mycket mycket bra facit. tyvärr står han under kontrakt till 2006 enligt NA, så därför lär det bli svårt för ösk att vara med i leken, men vem vet. hoppet är det sista som överger en, det vi ösk:are!
Örebro ÖSK-deportivista
2005-11-11 09:26
Arx/
Rätt så. Min poäng kvarstår - de som spelar en eller några säsonger i ÖSK U kommer sedan upp i a-laget med ett psyke som inte verkar lämpligt för elitspel
Örebro Eken
2005-11-11 06:14
Ur dagens NA kan man dra två slutsatser:
1) det finns sponsorer i Örebro om man har något attraktivt att erbjuda (KIF, Frida, Hanna)
2) att gräset har börja växa på Berhn Arena
Örebro # brorzan
2005-11-10 22:14
Fredrik Samuelsson på officiella om kontraksskrivandet.
Helsingborg Bästa rödblå laget
2005-11-10 20:56
Hej alla fotbollsfantaster!

Nu när det är så trist och tråkigt utan Allsvenskan och superettan så hade det kanske varit kul att få vara manager åt sitt eget favoritlag. Nu finns chansen, gå med i Xperteleven och gå med i våran liga...

Riktigt roligt och trevlig stämning mellan alla managers ingen hatstämning mellan olika lag här inte utan enbart rolig och underhållande stämning.

Så gå in och regga dig på www.xperteleven.com
och gå med i ligan genom att ansöka via denna länken http://www.xperteleven.com/?lid=34886.

Lycka till i Allsvenskan/Superettan 2006
Örebro DaSa
2005-11-10 20:22
Ämne: Hur blir det med Pat....
Jag har inte hört ryktet, men jag har hört att Torres skall vara en mycket bra ytterback. Synd han kunde ha ökat konkurrensen för Riddez och FrSa som inte kommer ha ngn konkurrens om Kjäll försvinner. Kanske att Hagge får spela på kanten vid skador.

Känns som det hetaste alternativet för Anttonen är HBK, men de är ju så snåla så att de gråter när de skiter så vi lär inte få så mycket pröjs.
Örebro *Korpen*
2005-11-10 19:19
Hur blir det med Patrik Anttonen? Något rykte om vart han spelar nästa säsong?

Från Bodens löjliga sida:
Daniel Torres:
Ska ha tackat nej till till åtta allsvenska klubbar samt Örebro. Stor chans att det blir spel i Usa.

Någon som hört det innan?
Örebro Eken
2005-11-10 18:58
Walker förbättrar sitt renome genom att vilja ha FSAM blir kvar i truppen.

Bra, då får vi en starkare offensiv med en ytterback som är offensivt lagd.
Örebro Mittåt
2005-11-10 18:45
ÖSK-Power// Niklas Anttonen spelade under våren med ÖSK Ungdom, men han hade vissa skadeproblem och var inte med i så många matcher.

Sedan sommaruppehållet har han tagit en time-out. En familjebildning spelade väl in.

Enligt hans far kanske han dyker upp någonstans så småningom. Knappast dock i något ÖSK-lag, utan det blir nog i något mindre ambitiöst sammanhang.
Annons: