/fotboll/osk/forum/9847.aspx/fotboll/osk/forum/9847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro walker är kung!
2005-11-14 20:48
ösk-boldt///
du chattar med en person som skrev så här.
säger det dig nåt?

"Namn: Pelle2-Avgå Walker.nu.omg » Svara på inlägg
Sänt: 2005-11-02 06:38:57
2,6 mille minus? det var också otippat.
Ha Ha Ha Ha Ha Ha."
Örebro ÖSK-Boldt
2005-11-14 20:34
Pelle2//

Jag har tagit bort dom, och jag ser... +o)

Men P2 kom igen nu, hörrdu. Vi står väl på samma sida?

Kan du inte bara säga att du håller av ÖSK en liten bit i alla fall? Så illa kan det väl inte vara?

Kan vi inte gå vidare och snacka boll istället.

Vad säger du?? :-)
Örebro kubanen_90
2005-11-14 20:28
kan vi inte prata om fotboll istället för att klaga på alla andra? om man inte gillar någons åsikt är det bara att strunta i det. för den här diskussionen leder igenstans.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-11-14 20:08
ÖSK-Boldt

Ett kort svar,bort med skygglapparna.

: Förövrigt så platsar Gurra mer och mer i ÖSK :
Örebro bandoo
2005-11-14 18:35
heh det vore intressant :)
Örebro DaSa
2005-11-14 17:48
Vem är det som ansvarar för att bugga konferensrummet för spelarinvest skall ha sitt möte ikväll?
Örebro ÖSK-Boldt
2005-11-14 17:33
Pelle2//

Vad då invigda??
Det är ju du själv som placerar in dig och andra i olika fack.

Du får förresten vara hur mycket ÖSK:are du vill, inte mig emot. Men om det bara går ut på att klaga, gnälla och förakta så fattar jag inte vad det är för mening och hur du orkar hålla på. En stor gåta?

Om vi säger att alla skulle ställa upp bakom dig i kampen mot allt negativt som fortfarande pågår enligt dig inom ÖSK. Vad är det du vill att vi skall göra?
Demonstrera utanför kansliet, kidnappa Walker och skeppa honom till Grönland. Riva upp Arenanamnet?
Riva läktaren? Ja säg mig vad. För det här mystiska "smyghatet" skapar bara osämja mellan oss supportrar. För det är väl inte din mening?

Försök och se framåt istället, det gångna kan man inte göra direkt mycket åt.

Jag trivs förresten förbaskat bra med att vara insnöad. Insnöad ÖSK:are.
AIK Saywee
2005-11-14 17:33
Mittåt//
Så är det nog, men varför satsar NA slantar på smörja?

Det finns ju ideligen så mycket skit, elände, våld och annat i media. Händer det inte något roligt eller trevligt man kan skriva om. Kanske läge att döpa om NA till NE, Närke´s Elände.
Men Allehanda borde ju vara "allehanda" :-)

Nej, nu åker ÖSK-fleesen på och sedan en tät vindjacka, sen möter jag västkustvindarna med gott mod. Havet är underbart när det rör lite på sig!

Kom igen svartvitt kom igen, det är klubben i mitt hjärta. Så många positiva minnen jag har upplevt genom årens lopp!

Med tro och hopp om en bra framtid från Saywee
Örebro Mittåt
2005-11-14 17:12
Saywee// Pelle Blohms problem är nog främst att han verkar sakna fantasi. Han har mutat in en nisch som ÖSK-kritiker, kan inte komma på något annat att skriva om och kommer nog att fortsätta att spinna på denna tråd så länge som NA betalar honom för det.
AIK Saywee
2005-11-14 17:00
Vad har Pelle Blohm för problem egentligen? Krönikan är ju bara en negativ historiebeskrivning som ligger mycket långt ifrån min framtidstro! Faktiskt undrar jag vad han har för syfte, vad är han besviken på, var finns det djupa problemet som oroar honom? Inte vet jag ...

Sen detta underliga ord "sekteristiska" vad är detta för något, felstavat med eller utan flit, menar han "sektoristiska", finns orden, håller PB på att mista .....?

"anlitad som fotbollsexpert" jo jag tackar :-)

Dessutom består krönikan ju enbart av hans egna sanningar! Att dess piss i mister bara orkar, jag fattar inte detta, de kommer bara att krypa in i väggen en dag, för de kommer inte att orka gå in i densamma!

Varför läste jag den barnsliga krönikan? Men ni har ju "tjötat" så om den så jag kände lite tvång.
Nu skiter jag i den, ska ta en underbar promenad i den tilltagande stormen för att se när havet rullar in, det är en äkta sanning!

Med tro, hopp och glädje i framtidens verklighet från Saywee!
Örebro Kerberos
2005-11-14 16:55
Fortfarande ingen som vet ifall det blir en ny matchdress nästa säsong ?

Ingen som vet hur det isåfall går ?

Personligen vill jag ha tillbaka orginalet helsvart med vita inslag, men det är kanske något att spara tills den dag vi går upp i AS igen alltså näst nästa säsong :D
Örebro Mittåt
2005-11-14 10:44
ara// Nej, det är det ingen som vet. Förmodligen inte ens ÖSK. Herishs öde hänger nog i första hand på hur ÖSK lyckas i vinterns värvningskampanj.

Får man in ytterligare en etablerad anfallare i truppen, så anser man nog att inte Herish behövs längre. Om man misslyckas med värvningarna kanske han tas till nåder igen. Annars är väl rsiken stor att han hamnar i Forward.
Forward ara
2005-11-14 10:30
- Någon som vet vad som kommer hända med Herish?...

Om han stannar kvar i ÖSK eller om han lämnar!...
Örebro kubanen_90
2005-11-14 09:36
Ämne: Pelle2//

Om det h....
jag tycker att haginge ska spela mittback för där prestar han bäst!
Örebro Pitur_
2005-11-14 09:00
Pelle2//

Om det har sagts tidigare vet jag inte, men Gurra skulle absolut inte platsa i dagens ÖSK. Frippe har varit otränad och Magnus småskadad, men de har en högstanivå som är klart högre än Gustavs och båda två kliver in i närkamper och "upp i rygg på motståndare" på ett tuffare och smartare sätt.

Den andra mittbacksplatsen kommer och ska gå till Haginge som har en potential och snabbhet som ingen av de tidigare nämnda besitter.

2005-11-14 08:34
ÖSK-Boldt

Är detta ännu en regel eller oskriven lag som ni invigda har?
Att om man mer eller mindre har tappat tron på klubben så får man inte vara ÖSKare.

Om nu detta är fallet så säger jag bara.
Hur insnöad får man va?

Örebro Mittåt
2005-11-13 22:12
må// I själva verket är mer än halva jobbet gjort. Innan man kunde börja dra ut plasten, så har man lagt en sk. gummi-pad över hela arenan. Den är det underlag som skall litet bättre svikt.

Jag var nere i fredags (eller om det var i torsdags) och bytte några ord med holländarna som höll på med plastmattan. De visste vad de talade om. Detta var deras 31:a fotbollsplan för i år. Min sagesman ansåg att om vädret bara höll sig, så räknade man med att ha plasten utlagd coh klar tills på tisdag/onsdag i veckan som kommer.

Vad som sedan återstår är att man skall sprida sand och gummigranulat över ytan. Någonting som knappast lär vara speciellt väderberoende.
Örebro # brorzan
2005-11-13 22:08
Svartvitts rubrik:

Halva mattan färdiglagd på Behrn Arena!

NA´s rubrik:

Knappt hälften av mattan är klar. ÖSK får spela premiären i Norrköping!
Örebro
2005-11-13 22:02
Tack Eken för informationen.
Dom som tycker det låter alltför positivt får väl säga att den andra halvan ännu inte är lagd.
Örebro Eken
2005-11-13 21:53
positiva nyheter från Berhn Arena: nu ligger den nya plasten på mer än halva planen. Det här blir bra.
Den som vill har brutala sådana lever nog i en drömvärld. Vi kommer att få nöja oss med många små positiva steg. ÖSK kommer aldrig att värva Zlatan
Örebro Mittåt
2005-11-13 21:25
Kaka söker maka?

Jag måste tillstå att jag har rätt svårt att förstå vad som ligger bakom dagens nyhet på tränarfronten. Alltså att IFK Norrköping engagerar Mats Jingblad på ett treårskontrakt.

Skall man skratt eller gråta? Eller kanske hurra? Ja, hur som helst lär IFK Norrköping knappast vänta ut treårsperioden om det skulle vara så att satsningen på Jingblad slår slint. För hos IFK Norrköping verkar det vara de öppna dörrarnas personalpolitik som gäller på tränarsidan.

Sedan Olle Nordin lämnade klubben för AIK, så har man i Norrköping hunnit med att avverka fem tränare (och antagligen minst lika många hjälptränare). Men inför Jingblads kvalifikationer har man uppenbarligen inte känt några tveksamheter.

Att denne Jingblad på ett mindre ärofullt sätt just lyckats leda Landskrona ur Allsvenskan verkar inte ha påverkat Norrköpings bedömning. Någonting som resulterade i att Jingblad sparkades. Eller om han nu avgick "frivilligt" därför att situationen blivit ohållbar. Sanningen på den punkten har väl inte sipprat fram än. Någon speciellt hedersam avslutning på Landskronajobbet var det hur som helst inte.

Frågan är nu vem som chansar mest. Är det Jingblad eller klubben? Ja, Jingblad lär väl ha sitt på det torra även vid en mindre lyckad säsong. Han har ju fortfarande två år kvar på kontraktet. Men frågan är om han rykte tål en spark till?
Örebro ÖSK-Boldt
2005-11-13 21:09
Pelle2//

Du menar alltså att du inte har någon som helst tro på klubben längre. Stämmer det??

I så fall, vad gör du här?
Varför förspiller du din tid med ett lag som du inte ens tror på längre?
Om du tror att du skall få oss livslånga ÖSK-kämpar till fans att lämna klubben eller ändra åsikt totalt, bara för att du tycker illa om en del som skett så kan du sluta med det nu. Det leder ingen vart, vi ligger ändå i sorkhålet och gnuggar oss om öronen. Nej jag är inte sur, bara förundrad varför du utger dig för ÖSK:are, om du föraktar det så.

Hoppas jag har fel, för annars finns det väl ingen som helst anledning till att du dröjer dig kvar här. Det verkar bortkastat.

Men jag hoppas jag har fel.

Mackan // Tack!
Örebro Mackan
2005-11-13 20:44
Finns det verkligen något konkret ÖSK-intresse för Fredrik Olsson. Att Svartvitt-redaktionen har med honom på sin önskelista är en sak. Att det skulle finnas något uttalat ÖSK-intresse för honom en helt annan.

Boldt//
Lysande krönika.

Pelle Blohms krönika//
"Sekteristiska sammanslutningar av svartvita själar som lever med huvudet under armen utan att för ett ögonblick reflektera över vad som hänt deras älskade klubb de senaste åren."

Efter att ha läst detta stycke i krönikans inledningsskede fann jag ingen anledning att läsa vidare. Precis som ÖSK-Gordon vänder jag mig starkt emot ordet "sekteristisk" som har en mer än negativ klang i mina öron. Och jag undrar hur Pelle Blohm så tvärsäkert kan skriva att vi stoppar huvudet under armen utan att reflektare över vad som hänt vår klubb under de senaste åren. Gör vi annat än reflekterar här inne t.ex?

Känns som han vänder sig mot de av oss som försöker vara positiva och se framtiden med tillförsikt an. Vi som ser möjligheter och lösningar i stället för svårigheter och problem. I Pelle Blohms värld vore det, jag får den känslan i alla fall, mest naturligt att anamma "dä går alrriii-mentaliteten" och lägga sig ned och självdö.

Att han är sur för att han fått kritiska mail på grund av sin senaste krönika tycker jag är alldeles uppenbart. Några av dessa gick säkert alldeles för långt över gränsen vilket bara är att beklaga. Men det är mycet märkligt t att NA väljer att publicera en sådan text som Blohm författat. Eller kanske inte förresten, de vill ha åsiktsmaskiner och sälja lösnummer. Övergången till tabloidformatet var en tydlig markering i vilken riktning NA vill verka framöver.Nu förväntar jag mig bara första dokusåpakändislöpet.
2005-11-13 20:24
ÖSK-Gordon

Ja vist är det så.
ÖSK är ett nytt ÖIK skillnaden är att det kommer att gå fortare utför än för ÖIK.

Örebro kubanen_90
2005-11-13 17:47
kanske inte så troligt men man kan hoppas.
Örebro kubanen_90
2005-11-13 17:39
Ämne: För övrigt kan man m....tror du inte att dom har få höga krav?
men jag skulle gärna ha rubart eller tjärna i laget om dom inte beger för hög lön! så här skulle jag villja ha elven nästa år
mv westman
vb riddes mb hagge mb makoumbe? hb fr.sam

vm antonnen dm nobbe hm tjärnan

cf larsen
f johan.p f hemberg

Bänken nurme
m. samuelsson
mirza/näver
Olsson/(emra)?
kanske kristan bergström som vill lämna? isåfall går han in i startelvan håller en plats för rubart också. skulle vara riktigt bra med dom här nyförvären eller vad tror ni?
Mjällby Hackl
2005-11-13 17:36
Om Olsson går till er så är ni bara att gratulera. Jag fattar inte varför han skulle göra det, byta ett paradis mot plastgräs, men han har kanske sina skäl. Hur som helst så hoppas jag att ni i så fall inte fördärvar honom. Han behöver mycket speltid för att prestera.

Vad man kan undra är om ni har råd, men det återstår väl att se?

Lycka till nästa år i alla matcher utom två. Coolt namn på supporterklubben förresten.
Örebro ÖSK-Gordon
2005-11-13 17:32
Pelle 2// Här är mitt nick igen!
Påstod inte alls det du skriver. Du får skriva och tycka vad du vill. Att göra mig nöjd kräver något helt annat. Det jag tycker är tröttsamt är att du ALLTID är negativ. Varför? Menar du verkligen allvar med att det inte händer något positiv med ÖSK?
Örebro Grixx
2005-11-13 17:28
För övrigt kan man misstänka att någon övertalig AIK:are trillar över till närbelägna ÖSK.
Örebro Grixx
2005-11-13 17:24
Även om "någon" skriver ett endaste enda ord så kan det tydligen ändå bara bli negativt;-)
Annons: