/fotboll/osk/forum/9825.aspx/fotboll/osk/forum/9825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2005-12-07 19:07
Fan, tycker att Freban är grym än detta uttalande kommer att förstöra mer för ÖSK. Tror inte vi var populära innan och nu kommer vi inte få många beslut med oss i framtiden. Vore kul att höta vad Lagrell har att säga om detta, men han är väl så jävla feg så att han inte vågar ställa upp på en intervju.

Läste att Mukumba provtränat med IFk Göteborg, borde inte ÖSK lägga in en stöt om han vill röra på sig. Annars kanske vi kan vära Saglik så kan han bilda mittlås med MaSa?
Örgryte FORZA ÖIS
2005-12-07 17:58
Jag blir fanimej äcklad av hur svff uppför sig , och jag tycker det är självklart att ni ska säga ifrån! Hade det vart ÖIS lr någon annan enligt dom obetydelsefull klubb så hade det vart morsning goodbye
Örebro Gullit
2005-12-07 17:42
Alla ni som skriver här och ondgör er över hur olika ÖSK och Blåvitt behandlas, låt det inte stanna vid en intern debatt. Frågan är för principiellt viktig för det. Hjälp istället till att skapa en mediedebatt om hur det står till med demokratin i SvFF. Skapa opinion genom att skicka era (väl genomtänkta )synpunkter via e-post till sportkrönikörena i Aftonbladet, Expressen, SvD, DN, SVT, TV4 och naturligtvis till Lagrell.
Örebro *Korpen*
2005-12-07 15:36
Jag vet hur vi ska göra för att spela i allsvenskan nästa säsong! Vi överklagar nedflyttningen till civil domstol, enligt Lagrell så ska man ju inte kunna flytta ner klubben efter en viss tid. Alltså, han måste flytta upp ÖSK - ÖSK överklagar domen varenda gång det inte blir som vi har tänkt det och när ett visst antal år har gått så kan han inte slänga ner oss i skiten igen!
Örebro Kronblom
2005-12-07 15:02
Kalle Anka-förbundet har återigen visat sin ståndpunkt att ICA-laget rör man bara inte,Lagrell-pajasen skulle väl aldrig kunna säga ngt som misskrediterar Blåvitt.Gud förbjude att man skulle kunna degradera fotbollssveriges mest heliga ko oavsett om vad för oegentligheter man sysslar med!
Hammarby Owen
2005-12-07 13:47
Bra att er ordförande ryter till ang Göteborg. Tyvärr kommer väl SVFF fega ut som vanligt eftersom de ju alltid har haft sina favoritlag...
AIK Saywee
2005-12-07 13:11
Lagrell, Lagrell,
varför är du ej snäll
varför gav du oss däng
när det fattades en peng
medan andra du klappar
när det fifflas med lappar

Lagrell, Lagrell
varför är du ej snäll
du ställer och styr
i mössan blir man yr
du styr och ställer
vi vet ej vad som gäller

Lagrell, Lagrell
varför är du ej snäll
vi är svarta och vita
på det kan du lita
vi är fans och kan heja
och laget kontraktet kan greja

Med rim från Saywee
Örebro jappel
2005-12-07 12:29
självklart kan inte förbundet ändra sitt reglemente under pågående utredning denna gång om det inte gick i örebrofallet. Nej ner med packet om det visar sig att de skattefuskat!
AIK kribba
2005-12-07 11:58
Förstår helt klart Febrans attack på förbundet i nerikes allehanda, som det står om på fotbolldirekt. Känns direkt oseriöst att diskutera förändringar i degraderings systemet bara för att det är ifk göteborg som drabbas. Håller man på med skattefifflande är det oerhört allvarligt och brottsligt. Nog behövs ifk götet i allsvenskan men någon måtta får det vara. Regler är regler. Man ska inte bara få en liten nätt smäll på huvudet för sånt här och sen kunna fortsätta som vanligt. Det här måste straffas hårt och villkorslöst, allra minst genom mycket kraftiga böter,mycket större än dom som nämnts.
Örebro jappel
2005-12-07 11:51
Hur gick det med nya gräset?
Borde vara klart nu eller??
Bilder?? Blev skarvarna bättre efter krattning?
Som exilare vore jag tacksam för lite info...
Örebro Klas ÖSK
2005-12-07 11:04
Tomten//

"The image “http://www.worth1000.com/entries/20000/20108_w.jpg” cannot be displayed, because it contains errors."

Felet är antagligen att du försökt måla om tomten...
Örebro jappel
2005-12-06 22:18
Riganó//
Självklart. Om han mognar till lite kan han bli hur bra som helst... Honom får vi inte tappa.
Örebro Riganó
2005-12-06 21:52
Tycker ni vi ska ha kvar kaxige emra i laget?
Örebro kubanen_90
2005-12-06 21:22
Ämne: kubanen_90//

1. K....
Nja det där om att Kubanerna skulle byta namn var mest ett skämt. Men jag tycker ändå att vi ska hylla en legend som Orvar! Med en ramsa eller kanske en sektion som heter Orvar Bergmarks sektion. Kan vara där han satt mest!
Örebro jappel
2005-12-06 21:14
Boldt is back....
Trodde att du låg i ide nu när det inte var säsong :-)
Örebro ÖSK-Boldt
2005-12-06 20:50
John Alvbåge! Tack för dina härliga, värmande ord.

Det är så gött och höra från en så go och hederlig sill-killer, som inte härstammar från gnäll-land. Att en sådan person som du kan ta till sig våran lilla "skitfläck" till lag här i det orättvisa fotbollslandet.

Lycka till själv.
Många här med mig vill gärna se dig i rutan när Viborg skräller i Europacuperna.
Betänk alla utländska kommentatorer som skall vricka tunga ur led när dom skall uttala målvakts-stjärnans namn: - aoaolboege Härligt! :-)

Välkommen tillbaka när du kan.
Örebro *Korpen*
2005-12-06 19:48
Elfsborg säljer Klarström och köper Anttonen?
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2005-12-06 18:47
Klas / Hjortsberg // Då säger vi så
Följ länken så ser du att tomten inte behöver vara sosseröd och vit :D
Örebro jappel
2005-12-06 18:20
Vilket för övrigt skulle vara ett namn som skulle väcka en hel del respekt i klacksverige:-)
Örebro jappel
2005-12-06 18:14
kubanen_90//
vad ska klacken heta då???
KOrvarna eller??? :-)
Örebro joth
2005-12-06 18:11
Precis som Kalmar så skulle jag vilja ha en ny arena åt ÖSK för 10.000 besökare. Och då naturligtvis fomrad som en kokande gryta. Det är förmodligen lättare att bygga en ny arena än att försöka bygga klart befintliga....

Så gör om Behrn Arena till bandy stadion och bygg nytt år ÖSK/Karlslund! Karlslund bör då lämpligen byta namn till Örebro SK. :-)
Örebro Matta
2005-12-06 18:08
Tack Axel för alla år du kämpat i ÖSK!
Tack John för en schysst krönika!
AIK Saywee
2005-12-06 17:42
Mycket bra krönika Alven, du är kungen i mål!
Örebro *Korpen*
2005-12-06 17:02
kubanen_90//

1. Kuba är inte död...
2. Man kan hylla/hedra spelarna när de lever istället, känns säkert bättre för spelaren att folk kommer ihåg honom när han lever också.
3. Man kan ju hedra dem ändå
4. Vill bara säga att jag tycker att Lagrell borde avgå så snart som möjligt!
Örebro kubanen_90
2005-12-06 16:45
Ämne: Varför vill alla hed....Isåfall skulle vi kunna byta namn på Kubanerna. För han spelar ju inte längre! Jag tycker vi ska ha en ramsa om Orvar för han är den största spelaren någonsin i Ösk. Och vem vet vad som händer efter döden? Han kan också vara en av dom största någonsin i Svensk fotboll. Såna legender ska aldrig glömmas bort! En Ramsa kan bidra med det! Jag trivs mycket bra med Kubanernas nuvarande namn! :)
Örebro *Korpen*
2005-12-06 16:40
Kronblom//

Klart det går att skola om honom till högerback men jag kan lova att han aldrig kommer bli bra på högersidan. Det är svårt att träna bort sådana där extrema svagheter, jag vet själv.. ;)
Örebro *Korpen*
2005-12-06 16:38
Varför vill alla hedra fotbollsspelare när de har dött? Varför inte när de fortfarande lever? De har fortfarande uträttat samma saker på planen...
Örebro kubanen_90
2005-12-06 16:36
Ämne: eftersom vi har röst....
Bra förslag! Har du någon ide till en ramsa? (:
Örebro Jimpa_90
2005-12-06 16:32
eftersom vi har röstat fram orvar bergmark som bästa fotbollsspelare genom tiderna varför inte hedra honom med en ramsa som vi kan sjunga under matcherna
Örebro Kronblom
2005-12-06 16:03
korpen,Mittåt//
jo jag vet att Moses är vänsterback men det går väl alltid att skola om sig?Men tror ändå det blir bänknötande för Moses om ens det.
Tycker dessutom inte att FSam är så dålig som många på detta forum tycker,han har bra inlägg och det finns väl knappast ngn som springer så mycket på match som just FSam men många tycker tydligen är han är den som ska bort!
Annons: