/fotboll/osk/forum/9820.aspx/fotboll/osk/forum/9820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2005-12-02 19:05
vad ska vi säga typ någon gång vid 14:40. Men vi tar den här snacket på Msn jag tror inte det intresseraar alla andra! (:
Forward ara
2005-12-02 19:04
om nu patrik antonnen lämnar oss...
så kommer vi få i max 3 miljoner..
Örebro Jimpa_90
2005-12-02 18:58
japp, hoppas så. när kommer du till mig imorrn då?
Örebro kubanen_90
2005-12-02 18:55
Ok hoppas alla kommer!
Örebro Jimpa_90
2005-12-02 18:54
jag vet emil men man måste ju få igång kubanerna lite ju
Örebro # brorzan
2005-12-02 18:54
Nu är det uppdaterat med en snabbintervju med Anttonen också!
Örebro kubanen_90
2005-12-02 18:53
Ämne: Hej alla kubaner! ja....
Härligt äntligen har du skaffat svenskafans. Men du det är årets tredje derby! :)
Örebro ForZa-SvartVit
2005-12-02 18:51
tror ni om nästa år då?
Örebro Jimpa_90
2005-12-02 18:44
Hej alla kubaner! jag ber er att komma till toyotahalelen imorrn kl 16:00 då det är dags för säsongens första derby mellan Örebro Vipers - IFK Kumla. det vore kul att ha kubanerna på plats så att det blir mcyket drag på läktaren för oftast så har kumla klacken överröstat oss och det är pinsamt riktigt pinsamt. hoppas ni kommer ner. vi ses då
Örebro kubanen_90
2005-12-02 18:33
Hur mycket tror ni vi får för han då?
Örebro Mittåt
2005-12-02 18:21
ÖSKs hemsida ;-).
Örebro kubanen_90
2005-12-02 18:16
Vad har ni hört det?
Nu när det inte är någon fotboll kan det vara kul att gå på ÖHC imorgon möter dom Kumla i Obolarena. Matchen börjar 16:00. Om man står i klacken kostar det inget att gå in. Men då ska man stå i klacken och vara vid Max på Bhern arena senast 15:00. Skulle vara kul om en del kubaner och andra Öskare skulle se matchen.
Örebro Grixx
2005-12-02 17:48
Kan bli kul för alla parter.

...men det är en bit kvar och tur om det blir något.Läkarundersökningen ska kirras sist av allt också.

Samtidigt som man vill ha kvar Anttonen så hoppas jag verkligen att det lyckas för honom i Leeds.
Örebro Chipset
2005-12-02 17:19
Om Antonnen lyckas spela tills sig ett kontrakt med Leeds är det bara att önska honom lycka till. Han har ärligt talat stannat i utvecklingen i ÖSK. Det är bara hans lojalitet mot klubben, alternativt hans hemlängtan, som tidigare stoppat honom från flytt (Landskrona). Får han chansen nu ska han ta den. Dessutom får ÖSK och spelarinvest för en gångs skull lite återbäring vilket kan stärka en redan ansträngd kassa.
Örebro Bonzo
2005-12-02 13:38
HALLÅÅÅ!!! HOHO!!
Örebro Arx
2005-12-02 08:45
kribba//
Åh, tack för upplysningen! Nej du har säkert rätt. ÖSK har nog en tränare som anser att resultaten under försäsongen är viktigare än själva serien. Så är det förmodligen. Så dumt av oss att ha en sådan kille vid rodret. Aj aj aj!

Kanske finns det fler öppna dörrar du vill sparka in? Vi ser sååå gärna att du kommer med dina goda råd, kanske kan du bli någon form av konsult åt ÖSK?

Här är några tips på andra självklarheter som du kan påpeka för oss: "Man måste ha ekonomin i balans för att kunna vara ett topplag." "Det är dumt att tro att ett läktarbygge kan rädda en förenings ekonomi." "Man måste ha en riktig målskytt för att kunna ta sig tillbaka till allsvenskan."

Se där några förslag. Men jag är helt övertygad om att du kan hitta på fler.
Örebro MAD FOR IT!
2005-12-01 22:49
*Korpen*

Ja, vi befinner oss i början av december, och även om klubben gärna ser att truppen spikas så fort som möjligt så hoppas jag på ytterliggare en anfallare. Enligt Rose-Marie så vill även klubben förstärka med 1-2 anfallare, och efter värvningen av Seb så hoppas jag (och tror) på ytterliggare etablerade tillskott. Det viktiga är att vi värvar RÄTT spelare, och en hårt arbetande forward får ses som högsta prioritet.
Örebro *Korpen*
2005-12-01 22:40
MAD FOR IT!//

Har också ett stort förtroende för Walker, men jag är inte helt säker på att han är rätt man för ÖSK. Det är nästa säsong vi får se vad han verkligen går för, då har han fått sin chans att bygga laget som han vill ha det!

Något vi behöver till nästa säsong är en Munster/Lundblad typ... En som krigar på det mesta, en riktig hårding! Vet inte hurdan Sandro är som spelare, men det känns lite för orutinerat i vårt anfall om vi ska vara med i toppen av Superettan.
Örebro MAD FOR IT!
2005-12-01 22:34
*Korpen*

Mitt förtroende för Walker är stort, det är inte helt lätt att "ärva" en trupp som ständigt vart underdogs i allsvenskan och få den att springa hem en serie. Spelare som Fredrik Nordback, Thomas Andersson mfl (du vet nog vilka jag menar) är guld värt för ett lag som ligger 7-10 i AS, men knappast några spelare som går in och dominerar och springer hem en serie.

Årets SE var tuffare än någonsin och nästa säsong kommer bli minst lika tuff med lag som Landskrona, Sundsvall, ett satsande IFK.

Nu verkar det som om Walker tagit in spelare som han verkligen tror på och kan bidra till att sätta hans prägel på ÖSK. Dessa spelare känner väl till den svenska fotbollen, tillskillnad från spelare som Georgi, Gigena och Munster, även om jag gärna hade sett den sistnämde vara kvar i klubben.

Så ge Walker nästa säsong att visa vad han går för, får även ha klubbens ekonomiska situation i åtanke.
Örebro *Korpen*
2005-12-01 22:20
MAD FOR IT! //

Tycker att Mirza spelade upp sig rejält mot slutet av säsongen... Så visst, håller med dig där oxå! Gäller bara att hitta en formation så att man kan utnyttja våra bästa spelare på det absolut bästa sättet. Kommer Walker lyckas med det?
Örebro MAD FOR IT!
2005-12-01 22:15
*Korpen*

Absolut, säger inte att detta är det spelsystem vi ska använda oss av, bara min syn på det.

Instämmer helt med att vi inte kan vara allt för beroende av Larsen, det viktiga är att vi har fler spelare som kan gå in i startelvan utan att behöva ändra för mkt på spelet.

Ser även Mirza som en man för startelvan, trots att han inte gjorde någon vidare säsong.
Örebro *Korpen*
2005-12-01 22:06
MAD FOR IT! //

Jo, du har rätt... Men jag vill inte att vi ska vara så förbannat beroende av Larsen, vi såg ju hur det gick i år! Jag tror att jag skulle vilja se ett 4-3-3 eller 4-3-1-2... Eller årets försäsongsspel skulle ju sitta fint i Superettan ;)
Örebro Oskinaldo.
2005-12-01 22:06
korpen///

Håller med dig när det gäller Jope. Det kan bli svårt för honom ensam på topp det är inte många som klarar det. men den som lever får se /// Oskinaldo
Örebro MAD FOR IT!
2005-12-01 21:38
*Korpen*

Med rätt backup av dom offensiva mittfältarna/släpande forwards så kan detta funka utmärkt. Tänker främst på Larsens djupledsbollar som P springer i djupet på, precis som en viss "P"aulsson gjorde (:
Örebro *Korpen*
2005-12-01 21:30
Mackan//

Det ser ju intressant ut men tror inte att JoPe är den typen som klarar av att vara ensam forward, tyvärr...
Örebro Oskinaldo.
2005-12-01 20:47
Mackan//

Det är inge fel med 4-2-3-1 men Fredrik Samelsson håller inte på sin kant.
Tycker det är sjukt att du inte har med Fredrik Jansson där bak också han var enligt mig den bästa ÖSK spelaren om man tänker över hela säsongen. Dessutom så tycker jag Mirza ska spela istället för Näver, han är e bättre fotbollspelare än så länge i alla fall även om han gjorde en dålig säsong förra året.

Näver gjorde några pigga inhopp och det kommer han få göra även iår lika så Emra. /// Oskinaldo

Örebro MAD FOR IT!
2005-12-01 20:39
El Maco:

Ser spännande ut!

Kommer in och shoppar loss nästa vecka, har blivit klubbad av ngt virus ;/
Örebro Mittåt
2005-12-01 20:11
Mackan// Det är ok. Då behöver vi inte värva några mer anfallare.
Örebro Mackan
2005-12-01 20:02
Spånade kring en laguppställning.
Vad tror ni om denna 4-2-3-1-variant?

---------PeWe---------
FrSa--MaSa--PaHa--JoRi
------FrNo--SeHa------
---PaAn--LaLa--KrNä---
---------JoPe---------
Örebro joth
2005-12-01 19:39
bandoo//har du anmält dig genom hemsidan?

Medlemspaketen kommer att skickas ut lagomt till första träningsmatchen...

Är det något annat problem med medlemskapet så kan du maila på joth@sportklubben.net.

Saywee//Med tanke på hur fotbollsutskottet jobbar så kommer vi nog inte får redan på att det varit julafton förräns i Januari! ;-)

EDIT: #Brorzan var tydligen snabbare än mig... :-)
Annons: