/fotboll/osk/forum/9818.aspx/fotboll/osk/forum/9818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Marte
2005-12-08 13:21
Torgny//
Dessutom undrar jag hur ett lag utan målvakter kan rankas som etta. Och det är ännu värre nu med Lee Baxter...
Örebro Arx
2005-12-08 10:04
Torgny//
Lycka till med den rankingen, du. Problemet är att de faktorer du tar upp långtifrån är allt som styr. Vad är det som säger att Bois mentalt klarar av degraderingen till SE bättre än ÖSK? Och kommer Bois att bättre kunna hantera de köttmurar som motståndarna kommer att ställa upp. Kom igen när ni har slagit Falkenberg i en tävligsmatch! ;-)

davenn//
Helt jävla otroligt! Det tog inte ens två minuter från kubanens inlägg innan du dyker upp som gubben i lådan - dessutom mitt i natten! Har ni rövita skift för att bevaka allt som skrivs om degen på detta forum???
Örebro kubanen_90
2005-12-08 09:32
davenn// Derby lag brukar man hata! :)
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-12-08 09:11
Drugge's eventuella övergång till Degerfors är samma PR-trick som när Mattias Jonsson inte uteslöt ÖSK för två år sedan.
Degerfors davenn
2005-12-08 00:46
kubanen 90// Hatar du oss???? He he he!!!
Örebro kubanen_90
2005-12-08 00:44
våra hårt hatade läns bröder håller på att värva drugge!
Örebro Mittåt
2005-12-08 00:08
Anledningen (som jag ser det) till att ÖSK fälldes var att Svenska Tomteförbundet inte gärna kunde erkänna att deras egna organ inte var kapabla att förstå och tillämpa sina egna regler.

Överste licenstomten hade ju inte en siffra rätt då han avkunnade sin dom. Sedan gällde det bara att skyla över så gott det gick.
Örebro kubanen_90
2005-12-08 00:07
jappel// Tråkigt nog är det ingen demokrati i i Fotbollens värld. ): Diktator lagrell med han nära män plågar alla svenska fotbolls fans. Och Ingen gör något åt det!):
Örebro jappel
2005-12-08 00:05
edit
Örebro jappel
2005-12-07 23:59
PRoblemet i detta fallet precis som med fallet ÖSK är att SvFF med Lagrell i spetsen anser sig stå över dessa eventuella dommar och anser sig ha rätten att ändra sig lite som det passar. Det håller inte i ett demokratiskt samhälle som Sverige till viss del fortfarande är!
Örebro jappel
2005-12-07 23:57
de Gothia//
Problemet var ju att vi uppfyllde de ursprungliga kraven men att SvFF ändrade dessa stup i ett tills ÖSK slutligen föll på en skuld som styrelsen ca 10 år tidigare lagt grunden till. Det är åratal senare som ÖSK straffas också, bara för att förbundet ska kunna påvisa att elitlicensen verkligen behövs! Men jag orkar inte ta denna diskussion på nytt.
Skönt att se att du anser att götet och elfsborg bör straffas enligt gällande reglemente om (jag skriver om) de blir fällda i domstol för skattebrott.
IFK Göteborg de Gothia
2005-12-07 23:52
Tro´t eller ej, men jag anser att om vi fälls i domstol så ska de regler som idag finns tillämpas. Innebär detta degradering så är det väl så. Däremot tycker jag reglerna är märkliga just för att en förening hypotetiskt skulle kunna flyttas ned åratal efter det att det juridiskt fastställda brottet begåtts, och där kanske inte en enda styrelsemedlem eller spelare finns kvar från den tid då brottet begicks. Jag tycker dessutom det är bra att det utreds hur en enskild persons handlingar skall drabba en hel förening.

Jag tycker er degradering var korrekt men även helt åt helvete fel. Korrekt eftersom ni uppenbarligen inte klarade att uppfylla de krav föreningarna tillsammans kommit överens om. Åt helvete fel eftersom man från förbundets sida inte agerat konsekvent. Hade man gjort detta hade t.ex. Helsingborg inte spelat i allsvenskan.

Till sist så anser jag att det är jäkligt tråkigt när lag, oavsett färg, degraderas på andra grunder än de rent sportsliga. Hoppas ni tar er tillbaka, för även om jag hatar plastgräs så är det trots allt angenämare att resa till Örebro än till Sundsvall, Gävle och Växjö.
Örebro Mittåt
2005-12-07 23:44
I morgon skall Viasat sport2 visa reservlagsmatchen mellan Manchester United och Aston Villa. Märkligt att man matchar samma lag två dagar i rad.

Men skämt åsido. Man U börjar se väldigt ihåliga ut nu. Den bänk de hade idag skrämmer väl inte så många längre. Och knappast spelarna på planen heller. Mer än Rooney - han skrämmer de flesta.
Örebro Mittåt
2005-12-07 23:32
de Gothia// Ni behöver inte oroa er. Lagrell har ju redan deklarerat att Svenska Tomteförbundet (tack Boldt) kommer att anpassa sina bestraffningsregler så att ni inte drabbas mer än möjligen ekonomiskt.

Och eftersom det är tomte-Khennet som bestämmer vilka de nya reglerna skall vara, så kan ni vara säkra på att de kommer att följas till punkt och pricka. Det är nämligen samma tomte som utmäter eventuella straff också.
Örebro kubanen_90
2005-12-07 23:29
Ämne: På vilket sätt har Ö....
Du har rätt i att åtalet inte väckts än. Men nu håller Töntarna i svff på med att försöka ändra regler och sånt. Sånt hände aldrig med ösk.
IFK Göteborg de Gothia
2005-12-07 23:24
På vilket sätt har Örebro behandlats sämre än Blåvitt? Har Blåvitt behandlats alls? Har åtal väckts? Har dom fallit? Vad är det ni håller på och jämför? Äpplen och päron?

Ni degraderades för att ni inte klarade elitlicensen, eller hur? Varför klarade ni inte elitlicensen? Klarade Helsingborg elitlicensen innan kommunen räddade dem? Varför degraderades inte de?

Många frågor, vore tacksam för nyanserade civiliserade svar utan onödigt tjafs.

( Ja, jag tycker att regler är regler och regler är till för att följas )
Örebro kubanen_90
2005-12-07 23:12
Ämne: ÖSK förhandlar med e....
blev det inget med forwarden då?
Örebro jappel
2005-12-07 23:08
jo
sov så gott
Örebro ÖSK-Boldt
2005-12-07 23:06
jappel//

Ja, lycka till med det.
Frågan är ju om det inte sitter vanligt hederligt folk i garderoberna. För dom verkar ju vara skeletten, som plågar och hemsöker oss.

Gonatt förresten ses väl ibland. :-)
Örebro jappel
2005-12-07 22:56
Jag ska genast börja efterforska om det inte går att hitta några skelett i deras garderober.
Snart kan det vara krig dags att börja rusta så att man är förberedd!
Örebro jappel
2005-12-07 22:55
ÖSK-Boldt//
Förstår dig på pricken!!
Det går ju inte att resonera med idioter. De tar ner dig på deras nivå och vinner på rutin (som man brukar säga)
Så det är bäst att börja öva på tjuv och rackar spel om vi ska kunna vinna mot SvFF någonsin. Det gäller nog att ha hållhakar på alla pampar i deras organisation!
Örebro ÖSK-Boldt
2005-12-07 22:42
Okey , det kanske inte är värdigt en krönikaskrivare att svära och grina som en baby.

Men varför, säg mig varför skall jag vara värdig när dom gång på gång visar sin ovärdighet gentemot oss som bara vill ha rättvisa. Blä på sig, SvFF.
Örebro ÖSK-Boldt
2005-12-07 22:38
jappel//

Du har rätt, jag är ganska ide-relaterad just så här års. :-)
Var bara tvungen att hylla Alvén.

Tänk att det aldrig tar slut, den här ilskan mot svenska tomteförbundet. Borde inte någon utreda det här en gång för alla och kolla upp dessa dyng-jiddrare om dom skall få hålla på så här och svina o äckla sig.

Kan man inte få hjälp av någon Lennart Johansson eller Fifa eller nåt?

Om inte IFK får motstå reglerna som verkar vara solklara, och slipper nedflyttning. Jadå j-ä-v-l-a-r i h-vete skall ÖSK ha en redig ekonomisk kompensation på tvåsiffigt miljonbelopp. Även om inte ens det är kompensation nog.

Det är ta mig tusan inte sant hur pajas o co. får hålla på.
Lålita BH o Tall-Inger visa lite myggpitt nu i alla fall!

ÖSK, still alive mot SvFF:s hopp och förtvivlan.
Snart är vi tillbaka!!! HAHAHA!!
Örebro jappel
2005-12-07 21:31
Ämne: Fan, tycker att Freb....
Borde inte vara någon fara för det. Så pass oproffesionella tror jag inte ens SvFF kan vara, att de låter gammla historier påverka nya. Fast de upphör ju aldrig att förvåna i negativ bemärkelse. Kanske är dags att stämma LåL och förbundet civilt. Inte ÖSK utan ett gäng privatpersoner. Jag var nära sist det begav sig och om de baslutar något underligt i ifk, ellos historien så kommer min bägare att rinna över!!
Örebro MAD FOR IT!
2005-12-07 19:51
Mukumba fick inget kontrakt av IFK, bjud hit så kan Thomas Andersson bygga klart läktarn på heltid ;)
Landskrona Torgny
2005-12-07 19:47
Kolla in SUPERRANKINGEN... och tyck gärna till
Landskrona Veto
2005-12-07 19:47
ÖSK förhandlar med en ny mittfältare. Han står under kontrakt och är väl känd. Jag kan säga så här:

Det händer mycket i kulisserna !

Bra att ÖSK sanerar truppen, det här kommer bli bra.

Wait and see boys. Låt klubben jobba i det tysta, det kommer mer, jag lovar !
Örebro Mittåt
2005-12-07 19:17
"Vi har ett problem", tycker Khennet enligt NA.

Uppenbarligen har han inte insett än att det är han, Lagrell och de andra polarna som *är* problemet.

"Det måste vara klara, tydliga och objektivt tillämpbara regler som klubbarna och rättsväsendet uppfattar som rättvisa", säger han vidare.

Som elitlicensreglerna då?, undrar jag.
Örebro DaSa
2005-12-07 19:07
Fan, tycker att Freban är grym än detta uttalande kommer att förstöra mer för ÖSK. Tror inte vi var populära innan och nu kommer vi inte få många beslut med oss i framtiden. Vore kul att höta vad Lagrell har att säga om detta, men han är väl så jävla feg så att han inte vågar ställa upp på en intervju.

Läste att Mukumba provtränat med IFk Göteborg, borde inte ÖSK lägga in en stöt om han vill röra på sig. Annars kanske vi kan vära Saglik så kan han bilda mittlås med MaSa?
Örgryte FORZA ÖIS
2005-12-07 17:58
Jag blir fanimej äcklad av hur svff uppför sig , och jag tycker det är självklart att ni ska säga ifrån! Hade det vart ÖIS lr någon annan enligt dom obetydelsefull klubb så hade det vart morsning goodbye
Annons: