/fotboll/osk/forum/9816.aspx/fotboll/osk/forum/9816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Gordon
2005-12-20 15:32
Skall bli intressant att få ta del av. Jag är helt klart positiv till bolagiseringen, men menar att man inte får ha för bråttom så att alla frågor inte blir tillräckligt beredda och konstiga situationer uppstår som kan äventyra upplägget.
Örebro Klas ÖSK
2005-12-20 15:26
Vi får nog förutsätta att Spelarinvest förändras en del i och med den här aktionen. Med andra ord är det ju inte säkert att just Spelarinvest kommer agera som riskkapitalbolag åt varken ÖSK eller KIF.

Men frågorna är självklart intressanta.. tyvärr har jag inga bra svar att plocka fram. Redaktionen får försöka gräva i saken under julen och se om vi akn bjuda på bättre besked framöver.
Örebro Klas ÖSK
2005-12-20 15:23
ÖSK-Gordon//

Inte högre än 5000 för en minimipost var vad som sades. Man pratade om 2-5000 (se mitt reportage från stämman). Tar man in väldigt små poster kostar de i administration mer än de smakar, såa tt säga. Även om man är medveten om att man inte vill stänga ut folk.

Hur Spelarinvest kommer jobba mot KIF i framtiden vet vi inte. Jag förutsätter att det blir tydligt den dag det är dags att börja satsa pengar i Spelarinvest.
Örebro ÖSK-Gordon
2005-12-20 15:18
Det finns som sagt en del frågetecken runt bolagiseringen, som inte togs upp på extrastämman. T ex som Mittåt säger, hur förs nuvarande uppgörelse med spelarrättigheter vidare i det nya bolaget? Hur ser Spelarinvests engagement i KIF Örebro ut och hur påverkar det framöver? Investerar vi i Spelarinvest och därmed i ÖSK eller i KIF eller båda? Tänker man verkligen lägga ribban så högt som 5000 kronor för att medverka?
Örebro Klas ÖSK
2005-12-20 15:16
Mittåt//
Nej, jag har inget minne av att det togs upp. Det vore intressant att veta. Har inte haft en tanke på den saken.
Örebro Mittåt
2005-12-20 15:10
Klas// Kloka funderingar om bolagsbildningen. Jag håller helt med dig om informationsdelen. Den var helt undermålig inför ett så pass stort beslut. Allt var upplagt för att extrastämman skulle säga ja och amen till ett beslut som i princip ingen haft en möjlighet att ta ställning till i förväg.

Däremed inte sagt att jag tycker att beslutet är felaktigt. Tvärtom, detta är nog rätt väg att gå även om man inte får 10 miljoner kronor medskickade.

Fanns det några indikationer vid mötet hur man tänkte behandla de spelarrättigheter som Spelarinvest idag äger?
Örebro @SK
2005-12-20 15:08
ÖSK
Örebro Mittåt
2005-12-20 14:13
Perkan// Sebastian Henriksson, kanske.
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2005-12-20 14:06
Kan det vara så att det är ännu ett nyförvärv på väg till ÖSK då ÖSK på ÖSK:s hemsida vill få tag på en stor lägenhet? Och det verkar brådskande! Hoppas hoppas! Vem kan det vara?
Örebro Kenneth.
2005-12-20 11:17
Ämne: Hur länge dröjer det....
Lustigt att du inte fick in nån som gnällde med den inbjudan. Är det så att du inte kan vara utan något gnäll här på forumet? Abstinens kanske?
AIK Saywee
2005-12-20 11:12
Jonathan//
Härligt skrivet, får gärna "slå in" ...
... och kan "slå in"

Det är klart att vi syns där i höst!
Örebro Chipset
2005-12-20 11:01
apskallen// Emra borde ju vara redo för nittio minuter tempomässigt. Annars är det ett misslyckande i uppbyggnadsträningen. Anfall: Emra och JoPe - Teknik och snabbhet! Mittfält: Larsen och Henriksson - Teknik och grovjobb!
Örebro Mittåt
2005-12-20 10:18
Peter// Martin har under den gångna säsongen spelat i division 2 i utvecklingslaget ÖSK Ungdom. Resultatet har väl bara varit "så där".

Han har inte lyfts upp till A-truppen inför den kommande säsongen och allt tyder på att han kommer att söka sig till någon annan klubb för sin fortsatta karriär. Potentialen finns nog kvar - det gäller bara att kunna släppa loss den.
Halmstads BK Peter
2005-12-20 09:06
Tjena ÖSKare! Känns som om det kan bli ett bra svartvitt år 2006 - ni och IFK i toppen?

En fråga som ni säkert hört förut: vart tog egentligen supertalangen Martin Bengtsson vägen? Flyttade han inte hem från Inter?
Örebro apskallen
2005-12-20 09:01
//# brorzan
Tror inte 4-3-3 kommer att bli aktuellt. Walker verkar vara en stabil 4-4-2-tränare, på både gott och ont. Även om han visat experimentvilja med innermittfältet. Min elva:

---------PeWe---------
FrSa--PaHa--ThAn--JoRi
PaAn--LaLa--FrNo--KrNä
-----JoPe----SeHe-----

Stabilt försvar, mittfält med fart i benen och ett intressant anfall med en target player och en vindsnabb kompanjon. Emra får än så länge ses som en inhoppare med potential att vända matcher. Jag tror inte han är mogen att prestera i hela matcher än.
Örebro DaSa
2005-12-20 08:05
Skulle inte Patrik Amoah vara en bra värvning? Har för mig att han alltid brukar vara grym mot ÖSK i allafall.
AIK Saywee
2005-12-20 00:09
brorzan//
Ser bra ut, men vad ska vi göra med Nurme?
... du har ju några // i anfallet. Kan vi inte prova med PeWe/SiNu i mål?

Med hållen nolla från Saywee
Örebro # brorzan
2005-12-19 21:46
Jag slänger in en sportslig elva mitt i allt!

--------- Westman ---------
FreSam - PaHa - MaSa - JoRi
-------FrNo ------ SeHe----
------------ LaLa ---------
PaAn/MiJa -- JoPe -- KrNä/EmTa

4-3-3 till folket!!
Örebro DaSa
2005-12-19 20:58
Jag hade gärna sett Drugge i ÖSK, kan vara bra med lite konkurens på kanterna. Han är ju rätt så lovande fortfarande också.

Borde vi inte lägga ner värvandet från Sydamerika? När vi väl hittar en bra spelare så längtar han ju hem. Men man kanske hittar en ny Ailton, det är väl det vi hoppas på...
Örebro Grixx
2005-12-19 20:43
Sledgehammer// Vad någon eller några fan skriver är oftast ovidkommande. Låt se vad Drugge går för under matchspel, sedan är det lättare att se vad han går för.

Lycka till i serien....men inte mer än oss:-)
AIK Saywee
2005-12-19 20:42
Hur länge dröjer det innan antibolagiseringsgnället startar?

Positiv sektmedlem
AIK Saywee
2005-12-19 20:39
Sledgehammer//
Tror även som dig och Mittåt att det finns en "hund begraven" i detta köp, men du ska veta att jag vill ha er kvar i samma serie, Superettan eller Allsvenskan, jag gillar derbyna!
Degerfors Sledgehammer
2005-12-19 20:34
Mittåt: Till skillnad från mina rödvita bröder håller jag med dig angående (video)Drugge. Här ligger en "elefant" begraven. Tydligen hade han stämplats som en pajas i Falkenberg enligt en av deras fans som skrev på vår sida i dag. Jag har inte längre några som helst förhoppningar och förmodar att han spelar i Norrby efter sommaruppehållet. Dessutom hade jag 100 gånger hellre sett Seb i rövitt.

Bolagisering, låter spännande. Ska bli intressant att följa.
AIK Saywee
2005-12-19 20:32
Framtiden är varken svart eller vit, den är svartvit!
Örebro Mackan
2005-12-19 20:03
Enhälligt "Ja" på stämman.
Artiklar kommer på officiella och här senare i kväll.
Tvärsnytt (sänds 22:10) och TV4 Mälardalen var där.
Örebro MAD FOR IT!
2005-12-19 18:35
Vi kan nu presentera att Magnus Samuelsson skrivit på för ytterligare två år i den svart-vita dressen. Magnus kommer också, tillsammans med Lars Larsen, att förstärka marknadssidan inom ÖSK Fotboll inför säsongen 2006.
AIK Saywee
2005-12-19 17:51
Hlynyr//
Bra idé, mitt val för 2005 är Alven

Mittåt//
Ang. Drugge-affären, klokt inlägg som vanligt. Det är något som inte stämmer. Snacka om video-druggar :-)
Örebro Hlynur
2005-12-19 17:28
Årets ÖSK:are i Exil.....vore inte det en bra ide att ha som stående pris varje år som delas ut till spelare eller supportrar som på något sätt främjat ÖSK. Exempelvis Alvens engagemang för ÖSK, eller många av de supportrar som bidrar med mycket intressanta ideér och reflektioner här på sidan.
Örebro K8
2005-12-19 16:43
*Korpen*

Tror inte heller Walker kommer använda den elvan, tyvärr.

Vi får se i vår vem som är hetast utav Emra och Johan.
Örebro *Korpen*
2005-12-19 16:29
K8//

Det kan nog stämma...

Intressant startelva, men tror inte att det är något som Walker skulle använda... Och tror du att Johan P går före Emra? Tveksamt faktiskt...
Annons: