/fotboll/osk/forum/9815.aspx/fotboll/osk/forum/9815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Klas ÖSK
2005-12-09 10:29
Arx//
Även jag blev förvånad över Pelle Blohms oväntat positiva och snudd på konstruktiva krönika. Samma tanke har skrivits om i NA förut och även här på SvartVitt. Nu när den är ratificerad av Blohm själv måste det ju vara en enastående idé. Bara att köra på.. Tveklöst inverkar sådana saker på besluten. Se på Helsingborg.. nog tror jag de hade fördel när de hanterades i licensnämnden eftersom nämnden bestod av rätt många skåningar. Även om inte alla håller på HeIF så vurmar de alla för fotbollen i Skåne och publikdragande derbyn.
Örebro Mackan
2005-12-09 09:19
Jag såg bara en kort stund av ÖSK:s träning i går. De körde någon slags "hålla-bollen-inom-laget"-övning i, för årstiden, förvånansvärt högt tempo. Anttonen (Leeds) och Henriksson (börjar i januari) var de enda två spelarna jag tror saknades. Reagerade främst på fyra saker.
* Näfver körde i shorts
* Johan är fruktansvärt snabb
* Härligt att se Larsen tillbaka och, verkade det, hundraprocentigt kurant
* Gräset är skönt grönt.

Det blir bra det här. Det är jag säker på. Tror att ÖSK tränar även i dag på Behrn Arena vid 15:00. En titt kan rekommenderas.
Örebro kubanen_90
2005-12-09 08:51
Arx// Håller med dig på alla punkter. Har tänkt på det där med ösks och stockholms publiken ett bra tag nu. Till sist så hade sportbladet en omröstning mellen Aff och ösk. Det var 55% som ville ha ösk kvar!
Örebro Arx
2005-12-09 08:39
Apropå Degerfors och fansen: Några tillägg, rena fakta:

davenn//
Visst jublade många över att ÖSK petades ner. Där har du helt rätt. Men om du gnuggar dina rödvita ögon inser kanske även du att 95% av allt jubel - utanför Degerfors - var orsakat av att Assyriska flyttades upp.

Glaban//
Skulle man räkna sympatisörer i förhållande till stadens folkmängd, borde AIK och Djurgården ha ett hemmasnitt i allsvenskan på runt 30 000 åskådare. Det har de inte, ens om arenorna skulle räcka till. Enligt ert resonemang skulle man därför kunna säga att ÖSK har fler fans än Hammarby. Och det tror jag inte att du menar.

Men skit i det här nu. Genom åren har jag haft hyfsad koll på Elfsborg och är därför gammal Drugge-fan, killen har haft en jäkla otur i karriären. Får ni honom hel och ren är det ett kap. ÖSK borde verkligen jobba på att få honom på rätt sida Kilsbergen. Och det kanske är möjligt, för ni brukar ju tacka nej till bra värvningar... ;-)

Örebro Arx
2005-12-09 08:25
Man tror inte sina ögon, men det är faktiskt sant. Och det är inte första april. Pelle Blohm drar en lans för ÖSK i dagens NA!!!

Undersåtarna rättar in sig i ledet när Kung Mackan ryter till. :-)
Örebro jappel
2005-12-09 00:46
Cool ekoeffekt som Svenska fans lägger till när man monologar sig :-]
sov sött alla ÖSK-diggare
Örebro jappel
2005-12-09 00:44
Ämne: på tal om att stjäla....
Får väl ha en monolog med mig själv då det verkar ganska dött här....
kan visserligen bero på att klockan närmar sig ett en vanlig torsdag....vad vet jag....

Om han sedan mot förmodan skulle välja dif (hur man nu kan göra det om man inte är uppväxt i byn eller dess omnejd) så är det ju bara för vårt försvar att blåsa omkull honom och de övriga difarna när de nalkas målområdet :-)
Örebro jappel
2005-12-09 00:41
på tal om att stjäla Drugge framför ögonen på dif så tror jag inte det skulle vara så bra. Tveksamt om han passar in i ett så tufft lag som ÖSK, ellos grabbarna fjuttar ju bara runt mittplanen utan att åstadkomma något. Nej in med kraftiga bitar som kan blåsa omkull motrståndarförsvaret :-)
Örebro jappel
2005-12-09 00:37
Kanske dags att omförhandla kontraktet med antonnen redan nu så att vi har något att förhandla om med eventuella intressenter nästa höst...vill inte ha en ny bossman. Nu måste verkligen vara läge att förlänga kontraktet fyra eller fem år ingen idé att småfjutta med två tre årskontrakt
Örebro jappel
2005-12-09 00:36
då kan han verkligen inte ha gjort så bra ifrån sig, de verkar ju leta med ljus och lyckta efter en högermittfältare.
Fast jag håller med om att det är skönt att han stannar kvar.
Örebro Mr. Milton
2005-12-09 00:16
Skönt då kanske Antonnen blir kvar hos oss.

Kanske inte så bra för ekonomin men sportsligt är det mycket viktigt att han stannar. Synd bara att Jon stack. Ettans bästa anfallare.

Välkommen hem Patrik!!!
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-12-08 23:51
Vem BRYR sig om hur många fans ett lag har?! Arrrrrrrrgh,enough already! Även om ÖSK's klack så bara skulle bestå av en ytterst liten intresseförening för pensionerade yrkesofficerare skulle jag fortfarande hålla på klubben.
Degerfors Glaban
2005-12-08 22:35
Örebro ÖSK-Gordon
2005-12-08 21:54
Usch, vad diskussionerna om Svenska Fjantförbundets förhållningssätt till Göteborgsaffären river upp gamla sår.
Jag mår riktigt illa.
Örebro Brus-Nilsson
2005-12-08 21:10
Javisst Grixx, det bästa vore ju att inte kommentera de där inläggen. Vårt forum handlar om fotboll, sen är det väl kul med lite derbyrivalitet, men att förlöjliga varandra och kasta skit....det gynnar ju ingen!!
Örebro Grixx
2005-12-08 19:39
Barnsligt tjööt om ÖSK VS Degen.
Örebro K.Carlos
2005-12-08 19:32
Nu har ÖSKs usla scouting återigen bekräftats.
Umaru Bangura som vid namn Ibrahim Zengali gjorde 54mål som anfallare (egentligen back) för IFK Lindesberg för två år sedan spelar nu i Watford och är med i startelvan. Har för mig att ÖSK inte ens bjöd dit han på provträning.
Degerfors davenn
2005-12-08 19:28
saywee// Ni har ju aldrig gjort några stordåd!! Så ingen borde väl tycka om eran förening!!! Med all väl mening.... Seriöst, köp läget att degen har mer supportrar runt omkring landet.. Det var ju fler som jublade när ni blev nerpetade, än de som tyckte synd om er, eller hur... Jag anser dock att det var fullkomligt........REGELRÄTT!!
Lika rätt som att låta Ifk Göteborg stanna kvar;)
Örebro MAD FOR IT!
2005-12-08 19:22
Bonzo: och jag som trodde dom bara drack sprit från sin egen gård ;)
Örebro kubanen_90
2005-12-08 19:14
Vi får fan snart göra som Everton fansen gör. ha en blå vitt tomte!(liverpolls färger är samma som degens) Men vi ska ha en svart vitt tomte! :)
Örebro Bonzo
2005-12-08 19:13
Ikväll blir det fest i degerfors! Det är nämligen så att "systembolaget" har blivit rånat!!!
Örebro Bonzo
2005-12-08 18:56
Den enda rödvita som jag tycker om är tomten :)
Degerfors Einar.
2005-12-08 18:38
...vill förövrigt passa på och önska er alla en god rödvit jul ;).

//Einar som längtar till 11:e februari...
Degerfors Einar.
2005-12-08 18:35
1/6 DIF-ÖSK

4/8 ÖSK-DIF

...är vad som gäller just nu.

(förövrigt anser jag att antalet anhängare är underordnat kvalitén på supportrarna, och i fråga om det senare slår vi ju er med hyfsad marginal hur som helst...)
AIK Saywee
2005-12-08 18:03
Jag tycker iallafall att det är roligt med länsderbyna! Att få åka till Stora Valla, det är klassiskt, där har jag sett både Orvar och Sippa ...

... eller att känna derbypulsen redan vid morgontidningen och sedan mentalt ladda för att vandra ned till Behrn Arena.

Kommer inte ihåg var jag läst det, men finns det inte ett preliminärt spelprogram med två sommarderbyn?

Med "lång tilläggstid" från Saywee
Örebro Charlezzz
2005-12-08 17:53
sådär ja!! nu har glaban själv sagt att örebro har fler fans...

****slutdiskuterat****
Degerfors Glaban
2005-12-08 17:53
Som saywee säger tror jag också att Degerfors är ganska okänt bland yngre. De har aldig fått bekanta sig med oss. Men en dag ska dom få se! Det är jag övertygad om...
AIK Saywee
2005-12-08 17:51
davenn//
Jag har bott på flera ställen i mellan- och södra Sverige och reser mycket i jobbet och snackar ofta fotboll och om olika lag. Jag vill nog påstå att det är väldigt få lag som har sympatisörer över hela dessa befolkade delar av Sverige.

Degerfors nämns möjligen bland några äldre herrar som kommer ihåg Sippa Tinglöf och Lasse Heineman, men ni håller nog på att bli bortglömda bland de övriga generationerna.

Som exempel har AIK många sympatisörer, i flera generationer, över hela Sverige. IFK Göteborg har också en relativt stort antal sympatisörer, i Sverige, troligtvis kopplat till deras internationella framgångar. Många av de andra "stora" klubbarna, Bajen och MFF, som exempel, har främst regionala sympatisörer.

Jag tror det där med att Degerfors har så mycket sympatisörer överallt, är en myt eller kanske en inbillning eller kanske ett önsketänkande.

Tror nog att ÖSK som spelat på elitnivå på senare tid, faktiskt har fler sympatisörer. Ni får nog acceptera att ni håller på att glömmas bort, mer eller mindre. Det behövs stordåd en längre tid för att nå tillbaka till det ni tror på.

I all välmening från Saywee
Degerfors Glaban
2005-12-08 17:50
Rimligtvis borde ni har fler fans eftersom det bor hundratiotusen mer människor i er stad, så det är inte mycket att skryta med. Det är ganska logiskt. Mindrelogiskt är väl dock att vår bygd skördat så stora framgånger, trots dess storlek. Det är väl därför Degerfors är så unikt på fotbollskartan. Förutsättningarna till trots, så är ni knappast framgångsrikare än Degerfors i fotboll. Drugge tror jag kan bli ett bra nyförvärv, men är liksom Henriksson en chansning. Det är lite tråkigt att Seb inte orkade vänta på Degerfors, men nu får vi finna oss i att han svikit oss. En person som gör på det sättet behöver man inte ödla energi på, men ska inte gråta över spilld mjölk (eller hur nu uttrycket är, men ni vet vad jag menar = )

Precis som hos oss, antar jag ni hoppas på ytterligare några namn innan jul...

Örebro Charlezzz
2005-12-08 17:33
Det är väl självklart att degerfors har mer fans än ÖSK... kolla bara på publiksnittet i årets superetta!!! NÄÄÄ där ser man ju att ÖSk har ett snitt på 5000 och degerfors på 3000!!! Men om man slår ut det % sett så har nog degen fler supportrar?!
Annons: