/fotboll/osk/forum/9814.aspx/fotboll/osk/forum/9814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2005-12-12 16:59
davenn// Tack för att du utökar våran överlägsna ledning över er i inlägg!
Degerfors davenn
2005-12-12 16:57
Arx// Javisst... Jag kan fortsätta leta om ni vill-... men jag tror inte att jag får lägga upp alla inlägg här, utan att bli spärrad!!
Örebro Arx
2005-12-12 16:53
davenn//
Dessutom var det knappast särskilt kontroversiellt att tippa att ÖSK skulle vinna serien i fjol. Var och varannan opartisk tippare (t ex Simon Bank i AB) tippade att det skulle bli så, tror faktiskt att Hallands Nyheter var de enda som INTE tippade att ÖSK skulle gå upp direkt. Då är det ännu mindre märkligt om supportrarna faktiskt tror att det ska bli så. Det hade varit lite annorlunda om vi hade påstått att vi skulle vinna allsvenskan när vi spelade i den serien.
Örebro Arx
2005-12-12 16:48
davenn//
Uj, vad du har letat i arkivet. Sparar du allt?

Ändå har du inte lyckats något vidare. ÖSK-power talar visserligen om att "leka", men det är ju för fan ett år sedan. Och hursomhelst det är en, säger en enda person som säger det, knappast ett uttryck för en allmän uppfattning vad gäller ordvalet.

Och om du läser klipp nummer två är det knappast något uttryck för kaxighet: "Vi tror att vi kan leka hem den här serien hur lätt som helst, men så är det inte." Snarare omvänt där, va?

Och resten är en förhoppning om att det ska gå bra. Knappast särskilt förvånande att supportrar hoppas att det egna laget ska vinna. Eller tror kanske du att ni åker ur nästa år?
Degerfors davenn
2005-12-12 16:38
Namn: snobben » Svara på inlägg
Sänt: 2005-03-10 11:28:28
ASAP // De flesta anser nog att laget ska vinna Superettan överlägset. Jag är lite på deras sida. Vi spelar har spelat mycket bra (bättre än under Lundin, då kom vi 7:a i Allsvenskan) och har förstärkning på G till lagets sämsta lagdel. Det som saknas är en vettig vänsterytter. Anttonen har inte lyckats där i år. Däremot har han spelat bra där tidigare, tänker främst på tiden då Micke Steen lirade.
Örebro kubanen_90
2005-12-12 16:37
Ämne: Sänt: 2005-02-20 17:....Det är en stor skilnad på att vinna en serie och att leka hem den.
Degerfors davenn
2005-12-12 16:35
Sänt: 2005-02-20 17:53:17
Trots allt så är det ändå så att
- ÖSK kommer att ta fler segrar
- ÖSK kommer att vinna serien
... dvs det kommer att bli en rolig säsong!!!

I övrigt så är det så att Allsvenskan numer inte bara består av de bästa fobollslagen. Här finns också något lag som inte hade spelet, men väl pengarna...

Degerfors davenn
2005-12-12 16:33
Sänt: 2005-03-17 07:38:48
Vallås Locos//

Tack för det förtroende. Vi är nog många andra som också känner att vi bör vinna serien och hybrisen är allorstädes närvarande. För övrigt ville jag också satsa pengar på ÖSK:are som vinnare av Superettan men Expekt erbjuder inte det spelobjektet.... än. :)
Degerfors davenn
2005-12-12 16:27
Va fan är det som händer? Vi tar ju inte ens i när vi spelar. Vi tror att vi kan leka hem den här serien hur lätt som helst, men så är det inte. Vi måste höja tempot, visa att det är vi som är bäst. Känns som att vi går på halvfart. Det håller inte.. Ryck upp ner nu vafan. På söndag får AIK äta upp det här..

Mitt lag mot AIK.
-----------Westman-------------
Kjäll-- Mange-- Frippe-- Fresa
Antonnen- Nordback MIRZA Haginge
-------Costa---Gigena-------

När Walker bänkar Mirza , ja då undrar jag va han tänker med. Lars Larsen och Mirza Jelecák är de mest kreativa spelarna vi har i laget. Varför bänkar Walker då Mirza? Det är fan tjänstefel.

Nej på söndag kräver jag 3 poäng. Och Mirza och Haginge från start!!

Degerfors davenn
2005-12-12 16:26
Namn: Ösk-Power » Svara på inlägg
Sänt: 2004-12-16 15:38:52
Det man läste på fotbolldirekt lät ganska bra enligt mitt tycke=)

Walker sade att det kanske var några st spelare på väg ut..
Förmodligen, Alvbåge, Nordback. Kanske några fler?

Skulle vara riktigt skönt ifall vi fick behålla Anttonen, Mange Samuelsson,Lars larsen.. Dom spelarna är nyckeln till framgång..

Skulle leka hem superettan med detta lag

Allsvenskan här kommer vi !!!!

--------------------------------------------------------------------------------
Örebro kubanen_90
2005-12-12 16:14
Kan nästan lova alla här inne att imorgon kommer det stå i na tryck fel i gårdagens na det ska vara 750000 kr som ösk ska betala in. Men jag hoppas att det inte blir så.
Örebro Kronblom
2005-12-12 16:13
Nä men så synd om lilla Petter,Tycker verkligen synd om dig...NOT!!!
Frågan är vad Hammarby sysslar med som låtit det gå så lång tid utan att kunna ta över ansvaret vad gäller den sk signing-fee?Tillhör inte Velig-Petter Bajen?Så vad är problemet?
Degerfors Glaban
2005-12-12 15:55
Okej ARX, ordvalet var kanske en aning ogenomtänkt, men det var främst riktat mot en, möjligtvis två individer som tjatade något om det i våras = )
Örebro Mittåt
2005-12-12 14:50
jappel// Funderade en del på beloppet. Jag tänkte nog fel. Om PFO går till kronofogden, så kan han bara kräva det förfallna beloppet. Inte den del som ännu inte förfallit till betalning.
AIK Saywee
2005-12-12 14:47
Arx//
Du har helt, klockrent rätt i det du skriver!
Jag kan faktiskt inte komma på att någon påstått att vi skulle leka hem den "bästa" Superettan hittills, utan det fanns faktiskt en hel del ödmjukhet.
Sedan är det väl klart att vi hoppas och tror på vårt ÖSK, det vore väl konstigt annars?
Förstår inte att de orkar tjöta om något sådant eget "påhitt". Men låt dom hållas, jag bara längtar efter derby´na!!!!

PFO - Pajas Från Oslo?
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-12-12 14:37
PFO är onekligen lite av en pajsare..
Örebro Arx
2005-12-12 14:12
Mycket rövitt snack om att ÖSK "skulle leka hem serien".

Så käre Glaban: Har någon någonsin påstått det? OK att många var positiva, men just det ordvalet? Innan någon kan komma med ett direkt citat, vill jag fanimej inte se en enda degerforsare använda det ordvalet igen.

Alternativt kan vi ju också börja hitta på saker som ni ska ha sagt. Till exempel att Degerfors säkert sade att "ÖSK inte skulle ha en chans på Stora Valla".

Förmodligen lika sant det som att ÖSK påstått att de skulle leka hem serien.

Förresten: Den här gången tog det hela två och en halv timme innan det dök upp en rövit efter att ordet "Degerfors" nämnt på detta forum. Börjar ni slappna av i er vaksamhet, grabbar?
Degerfors Glaban
2005-12-12 14:04
*Korpen*! Ja, jag anser att det är väldigt dratiskt att snacka om uppflyttning!

Rento Rodiques är en klasspelare det vet jag. Kabous har enligt dom jag pratat med ENORM kapacitet. (men det gäller ju att han håller sig i skinnet) Vi kanske lyckas värva Drugge (vilket verkar vara i princip klart), Diego Mendes (som gjorde 14 mål på 26 matcher i SE för två år sedan) Samt den norske samen Eirik Lamöy, som enligt Tony är kanonbra, (vilket även den välfyllda läktaren under hans provträning bekräftade).

Om alla nyförvärv går i hamn (mycket talar för det) så ser det ONEKLIGEN bra ut.) Tony har lovat Degerforsfansen att dom ska kunna ha lugnare pulls i slutet av säsongen, vilket jag tror är möjligt med den truppen. Bland dom 8 bästa ska vi kunna hamna. Men uppflyttning, som sagt, lite överdrivet. Se bara på er själva, som skulle "LEKA" hem serien i år... =)
Örebro jappel
2005-12-12 13:08
Mittåt //
Ja onekligen intressant att summan krympt.
Den som lever får se hur detta slutar :-)
Örebro Mittåt
2005-12-12 12:33
jappel// På den här punkten måste jag nog ge PFO rätt. Han kan rimligen inte göra på något annat vis.

Eftersom han, som du skriver, förmodligen inte känner till exakt vad som står i kontraktet mellan ÖSK och Hammarby, så kan han ju inte gärna göra annat än kräva ÖSK (som han skrev sitt kontrakt med) på dessa pengar.

Nu är det upp till ÖSK att visa att de skrivit över betalningsansvaret på Hammarby.

Annars kan man ju konstatera att betalningsansvaret verkar att ha krymt. Den första gången NA skrev om detta handlade det om 2/3 av signing fee eller 750 tkr. Men idag skriver man att det handlar om 350 tkr. Man kan ju fråga sig vem som betalt honom mellanskillnaden.
Örebro Kenneth.
2005-12-12 12:31
Hej o hå.

Extra stämma för att bilda ett fotbolls AB. Blir många tecken att hålla reda på i framtiden?
ÖSK FK AB?
Blir säkert lättare att driva föreningen ekonomiskt med ett AB också.

Har ni redan ventilerat detta kan ni lämna det därhän, vilket ni ändå brukar göra...
Örebro MAD FOR IT!
2005-12-12 12:06
*Korpen* Ja! det e oerhört komiskt! mouhah
AIK Saywee
2005-12-12 12:00
Svarte Petter har nog inte lärt sig svenska, och kanske inte kan spela sina kort i löjliga familjen.
Örebro Börje
2005-12-12 11:55
Vad har HIF sagt, om de sagt nåt, i ärendet?
Nån som vet?
Örebro jappel
2005-12-12 11:51
pfo kan ju inte ha en susning om vad det står i kontraktet mellan ÖSK och HIF. Så att han är 100 på att han har rätt är ju bara löjligt.
AIK Saywee
2005-12-12 11:43
Typiskt, håller det på så här så spelar vi snart i "Korpen" :-)

Det märkliga är att båda parter är 110% tvärsäkra på att de har rätt, enligt vad jag läste i pappers-NA?!?!?!?
Örebro *Korpen*
2005-12-12 11:40
Haha... Degerfors har gjort klart med 2 nyförvärv, ändå pratar vissa av "fansen" om uppflyttning till allsvenskan! Humor eller vad?
Örebro Börje
2005-12-12 11:35
Saywee// jäpp, han har dragit oss inför fogden igen så snart petar LÅL ner oss ytterligare ett steg.
AIK Saywee
2005-12-12 11:29
Börje//
*** = PFO?
Örebro Börje
2005-12-12 11:10
Men *** för i helvete
Annons: