/fotboll/osk/forum/9804.aspx/fotboll/osk/forum/9804.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2005-12-27 17:20
Mittåt//
Tackar för snabbt svar, trodde inte att L.BOIS hade SÅ god ekonomi.

Hlynur//
Är du i Skåne?
Örebro Hlynur
2005-12-27 17:15
ösk-power// Jag skådade för övrigt gurra på stan idag....
Örebro Ösk-Power
2005-12-27 17:02
Jag förstår inte riktigt vad en bolagisering skulle innebära för ÖSK. Är inte så direkt insatt i de hela.
Men det låter iallafall positivt.

Det bör ju stärka ekonomin, genom att folk går in och sparar , så kallat akitesparande?
Har jag fel?
Örebro Mittåt
2005-12-27 13:56
Saywee//
Ja, såvitt jag vet är han det. Landskrona har ju en rätt så bra ekonomi, så jag tror inte att de tvingar sina spelare att ta havtidsjobb.
AIK Saywee
2005-12-27 13:39
Mittåt//
Är Gustaf heltidsproffs i BOIS för närvarande?
Åtvidaberg JAZZ
2005-12-27 13:06
2005-12-22. Ansökan om betalningsföreläggande mot örebro sk. 380 000 kr. Fordringsägare: Petter Furuseth olsen
Örebro Mittåt
2005-12-27 12:27
ÖSK-Power// Enligt vad jag hört så har Gustaf ett år kvar på ett konrakt, som han är mycket nöjd med. Jag tror inte att en retur till Örebro och en tillvaro som halvtidsproffs ter sig speciellt lockande för honom.
Örebro Aspen
2005-12-27 12:19
Ösk-Power//Skulle gissa att alla i styrelsen jobbar med underlaget till SvFF om bolagiseringen före nyår.
Örebro Ösk-Power
2005-12-27 12:09
Ingen som har funderat på Gurra i svartvitt denna säsong? Har ÖSK hört sig för med BOIS.
Jag trodde de hade överflöd med mittbackar, och när ÖSK spelar i samma serie är det nog mer lockande för honom att komma hem.
ÖSK behöver Gurras "vinnarskalle". Finns för få sådana i ÖSK´s nuvarande trupp.

Någon som har hört nått mer i "Emra affären" ? Ingen som har något insider tips :P ?

Andra tänkbara nyförvärv är Hemberg, tidigare i ÖIS.
Han är ju kontraktslös, asså billigare för ÖSK.

Nej, vi måste börja agera nu. Är orolig över att vi kommer att harva kvar i S1 en säsong till om inget händer.
Åtvidaberg ChLi
2005-12-27 11:35
Henke flyttar "hem"

HAHA, lite kul att ha honom i ÖSK;)
AIK Saywee
2005-12-27 10:16
Pelle"//
Detta blir mitt ENDA svar till dig, just nu:

Du har förmodligen läst vad jag skrivit men inte förstått, dessutom tror jag själv på det jag skriver. Vore väl konstigt annars, eller?

Jag påstår inte att det FÅR gå till så som du beskriver!

Men av egen erfarenhet vet jag vad som kan ligga bakom ett beslut (massor av jobb, förberedelser, diskussioner, kontakter och lobbying etc) och vilken roll, möjlighet och påverkansgrad en ordförande KAN ha.

Försök förstå vad jag skriver och inte bara läs och feltolka.
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-12-27 10:15
Mittåt / Ok, då får jag omformulera mig.

Jag tycker det kunde vara bra med någon kvar från den gamla styrelsen, även om det hände mycket konstiga saker förr om åren. Detta för att jag anser att erfarenheten från då kan vara till gagn för framtiden.

Nu är det inte så och då får vi väl hoppas att det är klasskillnad rakt igenom i styrelsen. Dessutom tror jag att alliansen kan bistå med erfarenheter i de fall det behövs. Där sitter en del ösk´are av den gamla stammen.
Örebro Mittåt
2005-12-27 09:43
Sektion E// Det finns ingen i den nuvarande styrelsen som var med på Oves tid. Samtliga styrelsemedlemmar är nyvalda i år med undantag för Frebran, som gör sitt andra år.
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-12-27 08:39
Pelle 2//

Vet inte om jag tycker det är tråkigt att delar av styrelsen, de som var med under nedgången, sitter kvar. Tror nog tvärtemot dig där och menar att det är bra med en styrelse där några vet hur och kanske varför det gick som det gick, och med några nya ansikten som inte vet men som vill framåt.

För övrigt blir det ljusare nu.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-12-27 08:38
ÖSK-deportivista

Om nu dessa uppgifter stämmer, vilket jag inte tvivlar på, så är det ju ännu mera uppenbart att styrelsen är lika skyldiga som Ove, eftersom dom helt klart har vetat om vad Ove sysslade med.

Som jag har sagt hela tiden hela Styrelsen är lika skyldiga som Ove till den ekonomiska krisen.

Förutom för somliga som hävdar att det endast är ordförande som bestämmer i en styrelse :-)
Örebro Aspen
2005-12-26 23:01
Bättre att harva i S1 än att konka !!
Örebro ÖSK-deportivista
2005-12-26 21:30
Ove/hastsvansen hade for hoga ambitioner och "hoppades" att ekonomin skulle losa sig... han foljde INTE till 100% de ekonomiska ramar som styrelsen hade gett honom i samband med kontraktskrivande (ex. gallande sign-on-bonus o s v)... dessutom utforde han inte ekonomiska manadsrapporter till styrelsen som de bett om utan rapporterade i allmanna ordalag att "laget ar under kontroll"... dessutom, aven om Lundin & Olsson hade hoga loner sa var de bara HALFTEN av kostnaderna for Jingblad & Stahl...

Gott nytt ar, alla OSK-are, fran deportivista i USA!
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2005-12-26 20:24
& Lundin var inte värd sina 800 000 kr i årslön! så de så
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2005-12-26 20:23
Felet med Ove Linqvist är att han hade för höga ambitioner och inte ekonomin för det! Därför gick det som det gick! Vi fick i alla fall en taskig säsong i Superettan och en halvfärdig läktare á la Sovjet och icke att förglömma, en urusel ekonomi! Danke Schön! Vielen Dank!
2005-12-26 20:11
Saywee

Det här blir mitt ända svar till dig, eller fråga.

Så du vill påstå att en ordförande på eget bevåg får köra över en hel styrelse som till exempel har röstat emot ordförandens egna idéer.

Du får det ju att låta som om ordförandens röst överväger alla styrelsemedlemmars samtliga röster.

Det tror du väll inte ens själv på.
AIK Saywee
2005-12-26 19:51
Hästsvansen var den som hade det övergripande ansvaret för ekonomin och fattade besluten med klubbslag!
Frågan var iofs ställd till Aspen, men du frågor ju honom "hur så många utav er" ..
.. och detta är mitt svar.

Sedan kan det väl tänkas att det fanns/finns medskyldiga, det beror på hur diktatorisk/tam han var ...
AIK Saywee
2005-12-26 19:43
Än en gång, jag har skrivet det tidigare, det som står i tidningarna är ofta högst till hälften sant.

I Expressenrubriken handlade det om tränarnas löner och att man hade synat deklarationerna och då kan man ju luras att tro att Expressens medarbetare bortsett från andra inkomster än de som ger en rättvis och jämförande bild, men vem vet ...
... God only knows!
2005-12-26 19:39
Aspen

Vad jag ställer mig frågande till är ju hur så många utav er kan beskylla enbart hästsvansen för att ha varit vidlyftig med pengarna.

En styrelse är medskyldig till alla beslut.

Det tråkiga för ÖSK är ju att alla har väll inte slutat ännu, det finns väll ett par kvar utav dom som var medskyldiga till besluten.
AIK Saywee
2005-12-26 19:33
Mittåt//
Tackar, du får min puls att gå mot det normala, men jag var inte med någon gång när vi tröskat igenom detta.

Julskinkan har rymt, måste ut å leta .....
Örebro Mittåt
2005-12-26 19:27
Det verkar som om Lundins efterskottslön från IFK Göteborg ställer till det igen. Har vi inte redan tröskat igenom detta ett antal gånger?

Bara för att det finns en inkomst angiven på Lundin behöver det ju inte innebära att alla pengarna kom från ett och samma ställe.

Lundin fick sparken från IFK och slutavräkningen tog ett bra tag. Det är därför som hans taxerade inkomst blev så hög.
AIK Saywee
2005-12-26 19:26
Och, ett inlägg till, förra året var och är 2004, fortfarande ....

Help!
AIK Saywee
2005-12-26 19:25
Aspen//
Jag blir förvirrad, hur skall man tolka texten :-) Det blir "syftningproblem", dubbelt så bra som vad?
Örebro Aspen
2005-12-26 19:21
Saywee//
Lundin 834 800 gällde året i ÖSK. Lennartsson hade samma år 422 500 i Häcken.
Örebro Aspen
2005-12-26 19:16
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg//
Det var min bedömning att hästsvansen var generös. Det tycker jag stämmer. En mer hård bedömning är att förhandlaren hade dålig koll på den gängse lönenivån alt man var dålig förhandlare. Eller vad tycker du ?

Tack för förslag på nytt Nick. Kommer att behålla Aspen tillägget "vet.inte allt" gäller ju alla. Så det behöver man inte skriva ut.
AIK Saywee
2005-12-26 19:06
Money, money, money//
Ur Expressen ...
"Stefan Lundin 834 800

Lennartsson lämnade för förbundsjobb och ersattes av Stefan Lundin, som hade dubbelt så bra betalt i Örebro förra året."

834 800 x 2 = 1,6696 miljoner/år

Den enda i närhet var Richard MONEY, AIK som precis klarade sig över miljonstrecket.

Det är ju inte alltid sant det man läser, men om det ligger någon sanning i det, då var det dåligt jobbat för denna lön av Lundin, eller?

.. eller så har jag tolkat siffrorna fel, vad vet jag?

De flesta Allsvenska tränarna verkade i snitt ligga kring 0,6 miljoner (snabbt överslagsberäknat)!

Mycket "generöst" av Hästsvansen i så fall och som banade väg för degraderingen ...

God fortsättning från Saywee
Annons: