/fotboll/osk/forum/9799.aspx/fotboll/osk/forum/9799.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ljungskile äLSKa
2006-01-11 14:07
Var med och tippa superettan och allsvenskan på http://www.tippaserien.se
Örebro Kronblom
2006-01-11 13:57
Hoppas bara inte sklijenämnden går på Petters linje,även om man tycker ÖSK borde slippa undan betalning så är man skraj att man ger Bajen rätt;jag menar ÖSK har ju inte direkt haft flyt med tidigare domslut!
Örebro Mittåt
2006-01-11 13:45
Kul initiativ med startelvan. Saknar dock startfemman, dvs besättningen på bänken. Med liknande motiveringar, givetvis.
AIK Saywee
2006-01-11 12:42
Jag tror många svartvita fortfarande sportsligt känner sig som Allsvenska, sitter liksom i ryggmärgen ...
... eller också vänjer vi oss vid tanken att vi nog snart är där :-)
Hammarby Owen
2006-01-11 11:56
Men varför räknar ni ner till den allsvenska starten? Då behöver väl inte er trupp vara klar? ;-)
AIK Saywee
2006-01-11 10:29
Dagens startelva ser stark ut på "skärmen"!
Örebro ÖSK-Marte
2006-01-10 22:32
Om Emra nu vill vara den nya Zlatan, kan han väl göra som honom; Ta upp sitt lag till allsvenskan och sedan sticka efter det...
Örebro kubanen_90
2006-01-10 21:35
ara//
Det är ju naturligt när båda spelar i ÖSK!:P
Forward ara
2006-01-10 21:27
ÖSK-Power /
Jag känner Herish Kuhi privat..
*Och han känner Tahiri vidare :D
Örebro Mittåt
2006-01-10 21:17
Mer om Emra.
Låter inte 7 kg muskler väldigt mycket? Han var ju inte direkt spinkig tidigare heller.

Angående mittbackarna.
Eftersom ÖSK skrev ett nytt tvåårskontrakt med Magnus Samuelsson, så tror jag att man från ÖSKs sida fortsatt ser honom som ett förstaval. Inte för att man märkte så mycket av det under förra året, då han ju blev utvisad på vänsterkanten, men ändå.

Hur det ser ut med Fredrik Jansons kontraktssituation vet jag inte riktigt, men han kan väl inte ha mer än ett år kvar? Och eftersom ÖSK inte förlängt hans kontrakt till två år, så borde det innebara att man inte ser honom som oersättlig. Mittbackar bör alltså MaSa och Hagingen bli.
Örebro DaSa
2006-01-10 20:53
Ang. Emra

Jag tycker att klubben skall ge honom ett ultimatum, antingen skriver han på ett nytt kontrakt på minst 2 år med en försäljningsklasul på minst 10 miljoner. Eller så får han inte spela alls närmaste året. Är han så bra som han tror så förlänger han och blir proffs nästa år samtidigt som ÖSK för pröjs.

Låter bra att han lagt på sig lite muskler också, han kan bli nyckelspelare om han stannar (och får spela).

Jag tror att FrSa kan vara en sån spelare som kan bli bättre om han slipper pressen att någon annan kan ta hans plats. Så jag tycker inte att vi skall värva ngn medelmåtta som konkurrear med honom. Skall det värvas mer nu så är det spetsvärvningar som gäller.

Efter t-rapporten som kom i veckan tror jag på följande startelva:

------------------Weggen-----------------
--FrSa------Hagge---FrJa-------Riddez----
--Anttonen---Henriksson--Larsen--Näfver--
---------Pettersson---Tahiri-------------
Örebro *Korpen*
2006-01-10 20:25
ChLi//

Efter en försäsong så är nog Larsen det som vi behöver mest! Fast han börjar ju komma upp i åren...

Angående Emra... Tror att det hadnlar mycket om pengar, men detta är dock mest utav en känsla jag har. Stod det inte i na i dag att ifall han flyttar så tar han med sig familjen? Kan ju blir svårt för resten av familjen att hitta jobb, om inte Emra tjänar så att alla klarar sig...
Åtvidaberg ChLi
2006-01-10 19:18
När det gäller spelsystem så tycker jag att vi ska hålla oss till klassiskt 4-4-2. Diamanten vore skoj men jag vet inte riktigt om Larsen klarar av toppplatsen. Efter sin skada förra året såg han inte speciellt pigg ut.
Håller sveriges bästa dansk på ner i en formsvacka?
Örebro Mittåt
2006-01-10 19:15
Matta// Han har ju redan försökt det utan att lyckas. Däremot så får nog Haginge finna sig i att vara stand-in på den platsen när Fredrik av någon anledning inte kan spela.
Åtvidaberg ChLi
2006-01-10 18:41
Matta//
Haginge visade att han hör hemma på mittbackspositionen. Där ska han vara också. men viktigt att vi får ytterligare ne högerback till klubben.
Risken finns att Samuelsson annars inte presterar ytterst eftersom att han inte får konkurrens
Örebro Matta
2006-01-10 18:20
Mittåt// Hur vet du att inte Walker trots allt vill göra högerback av Haginge?
Örebro Ösk-Power
2006-01-10 18:06
Ingen här inne i detta forum som känner Tahiri privat ? Som kanske har lite insidertips =)
Örebro Mittåt
2006-01-10 18:05
VI SKA UPP// Det får han säkert göra. Eftersom Axel Kjäll inte fick något nytt kontrakt, så får Fredrik i princip ingen konkurrens alls om högerbacksplatsen under den kommande säsongen.
Assyriska VI SKA UPP!
2006-01-10 17:40
Får Fredrik Samuelsson spela
Örebro Kronblom
2006-01-10 15:33
Tycker Emra är alldeles för het på gröten,varför inte köra ytterligare en säsong i ÖSK och utvecklas lite mer.Fattar att det handlar mycket om pengar eftersom han fortfarande står under kontrakt men hade velat se honom ytterligare ngn säsong i ÖSK!
Örebro Riganó
2006-01-10 15:30
Emra kommer stanna det är lungt jag fixar kvar han i Örebro.
Forward ara
2006-01-10 15:28
ÖSK-Power /
Bovar Karim spelar inte längre i MABI div2 klubben i Sverige.
Han köptes till ett holländsk klubb under sommaren.
Chambuur som är motsvarande Superettan i Holland.
Örebro K8
2006-01-10 15:03
Önskar att någon kunde ha övertalat Martin Bengtsson att det hade varit bättre att slå sig in i ÖSK och utvecklas mer. Nu kommer han aldrig bli så bra som han kunde ha blivit!

Hoppas Emra undviker den minan btw.
Örebro Ösk-Power
2006-01-10 15:00
Emra nobbade Zurich.
Nu är det i stället ett par klubbar i Sydeuropa som är det hetaste alternativet.
- Jag tror att allt kommer att bli klart under nästa vecka. Vi får se hur det känns när och om jag åker ner och tränar med klubben, säger Tahiri.

Nu undrar ju alla vad Emra kommer att göra. Hoppas verkligen han blir övertalad på något sätt att stanna. Står ju på ÖSK´s hemsida att han lyssnar på sin pappa. Hoppas hans Pappa förklarar för Emra att det är bäst för hans vidareutveckling att han stannar i Örebro någon/några säsonger till för att få speltid och att utvecklas.
Ah, det här är en öppen historia, men jag hoppas och tror att den slutar lyckligt. Den stora boven i detta drama är tyvärr hans pajas till agent. Han tänker bara på pengarna, men vore det inte bättre ifall han stannar och slår igenom här i Sverige, för att sen få upp ögonen på sig.

Titta bara på Bovar Karim. Han stack extremt tidigt till Feyenoord. Va blev han? En medelmåttlig lirare som spelar i div 2 eller 3 i dagsläget. Nej tycker han ska göra en Zlatan, och stanna kvar nått/några år till och utvecklas ytterligare för att sedan gå till Ajax för 35 miljoner.

Örebro Grixx
2006-01-10 13:48
Tycker att det låter som om Melin har something up his sleeve.
Örebro Chipset
2006-01-10 13:15
Saknar redan 90 kilo Emra...
Örebro Börje
2006-01-10 11:55
ÖSKFAN// här är en länk som även har liverapportering
Forward ara
2006-01-10 09:40
ÖSK-Marte /

Senast jag pratade med Herish Kuhi så tippsade jag honom om att snacka med en psykolog så att han får allt annat bort från hjärnan.

För övrigt tycker jag att vi ska spela med tre anfallare.

Johan Pettersson - Herish Kuhi - Emra Tahiri
AIK Saywee
2006-01-09 21:37
I eftermidddags tyckte jag att Riddez, Näfver, Westman, Anttonen var riktigt bra, övriga var bra!
Åtvidaberg ChLi
2006-01-09 21:22
Herish har fått så mycket skäll att det inte skulle förvåna mig om han vann skytteligan i år. Han är en bra fotbollsspelare, annars hade han inte spelat i ÖSK;P
Annons: