/fotboll/osk/forum/9781.aspx/fotboll/osk/forum/9781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-02-09 13:30
Ericson, Kribba, Mittåt//
Inte heller så svårt att skriva ut namnet Emra heller.
Velpelle och penningkåt nr1.
Skulle faktiskt kunna passa in riktigt bra i AIK (inte illa ment, utan hans ego skulle kunna passa i en storstadsklubb (om vi nu räknar AIK som stockholmare :-)
Örebro Ericson
2006-02-09 13:20
kribba//

Kanske inte är så svårt att lista ut vem anfallaren är... läs lite på na.se
AIK kribba
2006-02-09 13:10
Mittåt, ok..det låter ju bra det...6 miljoner är aldrig fel i såna sammanhang. Det verkade för mycket budget för att vara ÖSK ;)

Vilken anfallare? Tvivlar på att AIK är intresserad av andra än dom spelarna(spelare) man nu jagar på balkan.

På tal om anfallare, ni kunde ju slagit till på Arash...det är en kraftfull spelare som skapar många lägen,men tyvärr bränner mycket, men ändå.

Håller han klart högre än både Marklund och Hoch. Nu verkar han gå till Tjeckien, ev Norge.
Örebro Mittåt
2006-02-09 12:50
kribba// Lugn, bara lugn. Spelarinvest sätter ju in minst ytterligare 6 miljoner i ÖSK Elitfotboll. Meningen är att detta skall användas till att köpa spelare. Fast kanske inte alla på en gång.

Från det ena till det tredje. Du tror inte att ni skulle kunna vara intresserade av en ung mycket lovande anfallare. I skick som ny, knappt använd. Litet otålig ibland, gillar att resa. Jag tror att han skulle passa bra in i er förening. Självförtroendet är det definitivt inget fel på.
AIK kribba
2006-02-09 12:18
Tjena på er, hur ser läget ut inför serien, se börjar väl lite senare än allsvenskan har jag för mig.

Såg på era förluster,nyförvärv, ni har gjort er av med många av dom namnkunniga spelarna från förra året och satsar, ja, lite som vi gjorde förra säsongen. Många unga spelare,mindre namnkunnigt, ja mycket mindre namnkunnigt än det ni satsade på inför förra året. En rätt stor förlust för er är Jon Lundblad, han hade ni ju velat ha kvar,utgår jag från. Ser att ni värvade rutinerade Sebastian Henriksson, han känns som en bra rutinerad värvning, spontant, motivation?

I och med att flera av spelarna inte levererade så är det väl rätt att avpolletera dom då ni måste satsa på snabba resultat men samtidigt är det självklart inte garranterad succé att satsa nästan enbart ungt och hungrigt ? heller. Tvärtom rätt riskfyllt det med. Ni skulle kanske behöva värva 1-3 etablerade spelare till?

Konkurransen ser rätt tuff ut i år med i se. Inte lika tuff som förra vad jag tror,men tuff. Det kommer inte hålla att göra en likadan start som förra året för er del naturligtvis utan det gäller att tajma in säsongsformen bättre nu.
Degerfors Johan Emdemalm
2006-02-09 11:36
Mittåt:
Ja 4-2-3-1 är inget man spelar in på en match... det krävs dessutom att man har snabba yttrar med ett kantspel som fungerar. Det dröjde ett tag innan DIF spelade in sig i det systemet. DIF ställde inte upp så en enda match under försäsongen, utan första matchen med det systemet var mot AIK i premiären.
Snabba omställningar är a och o i ett sådant system, och frågan är ju om det är rätt för ÖSK som förmodligen kommer få föra en hel del matcher...
Örebro Mittåt
2006-02-09 11:27
Johan E// Ja, det skall bli verkligt intressant att se. Förra året så använde sig både ÖSK Ungdom och ÖSK Fotboll av samma spelsystem. Först den så kallade diamantuppställningen och senare den traditionella raka fyran.

När Håkan Juhlin ställde upp årets talangtrupp för vårens första träningsmatch så var det i en 4-2-3-1 uppställning, även om han sade att det berodde på det spelarmaterial som han hade tillgängligt och inget annat.

Jag tyckte dock inte att experiementet var så lyckat eftersom den ensamme ettan inte fick det understöd han behövde. Men den kan nog fixas till.

För ÖSK Fotboll och deras material så tror jag att denna uppställning kommer att passa bättre. Det ger en möjlighet att placera Seb i en position som en av de två balansspelarna. På så sätt stjäl han inte platsen för vare sig Näfver/Frempong på vänsterkanten eller den anfallare, som vi förmodligen inte har än. Slutligen så har vi påläggskalvar i form av Lönnqvist och Walker d.y. som skulle klara av den balanspositionen rätt så bra, tror jag.
Örebro Mittåt
2006-02-09 11:01
NA skriver idag en hel del om ÖSK, den nya huvudsponsorn och klubbens nya struktur. En av artiklarna "Spelarinvest i ny offensiv ÖSK-roll" finns nu utlagd på nätet.

En andra artikel handlar om klubbens sponsorförsäljning. Den har gått väldigt bra i vinter och i och med att Malmbergs tar huvudsponsorskapet, så är reklamutrymmet på årets matchtröjor redan slutsålt. [De som var och såg ÖSK Ungdom i lördags har redan sett de nya matchtröjorna IRL. De ser riktigt prydliga ut tycker jag. Speciellt som Malmbergs-loggan inte tar så stor plats. Det bli mycket utrymme över för det ÖSK-vita].

Slutligen så finns också en artikel med rubriken "NA reder ut ÖSKs framtida modell". Den ser i väldigt korta drag ut på följande sätt:

ÖSK Elitfotboll AB.
Det nybildade fotbollsbolaget. Detta bolag tar över all verksamhet som berör A-laget. Alltså både kostnader som spelare och planhyror men även intäkter i form av sponsring, biljetter, mm. Detta bolag ägs (röstmässigt) till 52,6 % av ÖSK Fotboll och till 47,4 % av Spelarinvest. Kapitalmässigt är dock förhållandena att 90 % kommer från Spelarinvest och 10 % från ÖSK Fotboll.

ÖSK Fotboll.
Detta är den förening som idag driver fotbollsverksamheten. 95 % av dess kostnader och intäkter flyttas över till Fotbollsbolaget. Kvar blir verksamheten i Elittruppen (?) samt tre nya ungdomslag. Exakt hur detta skall utformas är inte klart än men det verkar inte vara någon akut fråga.

Örebro Spelarinvest AB.
Riskkapitalbolaget som bildades år 2004 för att försöka rädda elitlicensen. Man kommer att fortsätta att medverka vid spelarköp mot att man får en option på en andel av vinsten vid en eventuell försäljning.

Bolaget har idag ett kapital på ca. 5 mkr. Man hoppas kunna öka detta till 15 mkr genom den nyemission som nu är aktuell. Av de 10 mkr som man hoppas kunna dra in är redan 6 mkr säkrade genom åtaganden från de nuvarande 22 aktieägarna.

Spelarinvest kommer dessutom att hjälpa till med finansieringen av Örebroläktaren AB, vars uppgift är att färdigställa läktaren (-na?) på Behrn Arena.
Degerfors Johan Emdemalm
2006-02-09 10:26
Fasan... börjar ni ta efter DIFs spelsystem..! :o) Ska bli intressant och se hur ni ställer upp på lördag! Ska bli trevligt.. fast jag förstår fortfarande inte varför man envisas med att lägga matchen så himla tidigt när inget av lagen är i någon större form... vore roligare sent i mars eller så.
Sundsvall Stora Norrland
2006-02-09 08:16
Hoppas Ösk får större lycka med 4-2-3-1 systemet som GIF körde ifjol i 18 omgångar, därefter sparkades den osannolkt dåliga norske tränare som prompt skulle köra detta system. Mycket viktigt med rätt spelare som klarar detta system. Vissa matcher i fjol var GIFs spel som en hönsgård. I och för sig är SE en något lättare serie än AS men ändå. När GIF övergick till 4-4-2 from omgång 19 så räddades nästan kontraktet. Lycka till men se upp.
Örebro Mittåt
2006-02-08 23:20
Ingen elkabel här inte.

För oss är detta en relativt stor satsning. Och vi betalar i kronor och ören.
Örebro K8
2006-02-08 22:31
Mackan //

Japp, mycket viktigt är det. Dagens ytterbackar ska fungera som breddare på kanterna. Det ser man ju vilken toppliga man än kollar på. Med lite tjat tror jag Riddez och FreSa klarar den uppgiften fint.

Minns ni förra vårsäsongen hur underbart bra Riddez var? Följde med i offensiven, dribblade och slog inlägg sen 100% hemåtjobb!
Örebro K8
2006-02-08 22:22
Mittåt //

Jag tänkte faktiskt skriva Nurme först, men eftersom jag aldrig kommer acceptera en ickevinst på lördag valde jag Westmans säkerhet och rutin före Nurmes talang. Jag vet inte hur Nurme är nu men förra våren såg han väldigt skakig ut i vissa tillfällen. Lite allvar är det ju i matchen på lördag :-)
Örebro Aspen
2006-02-08 21:58
ÖSK tattoo//Man ska inte tror på allt som står i tidningar. Det kan vara en journalist som ville vara hygglig mot både Gustaf och Bois-supportrar.
Att Gustaf gick till Bois för att få spela i allsvenskan och få pengar till sitt uppehälle är väl klart. Inget fel i det. Bois var väl inte det första alternativet vad jag mins
Örebro ÖSK tattoo
2006-02-08 21:52
Jag har gillat Gustav A tidigare för inställning och kämpaglad, men när han ägnar sig åt den här sorten rövslickeri , då tappar jag den respekten också.. jo gustav, det var säkert därför att bois hade så bra supportrar, så det var varken pengar eller allsvenskan som lockade...
//Gustaf Andersson kom till BoIS 2005 från det då degraderade Örebro SK. Och han kom för BoIS –supportrarnas skull. När han såg hur dessa hyllade spelarna, trots den avslutande förlustmatchen i Örebro, så ville han själv komma till BoIS
Örebro Charlezzz
2006-02-08 21:28
det är ju frågan om emra har byggt på sin kondition nu när han åkt runt o provspelat i halva europa!
Örebro DaSa
2006-02-08 21:07
K8//
Kolla mitt inlägg för någon dag sedan:)

Jag har varit förespråkare av 4-2-3-1 länge men har vi verkligen bredden på mittfältet för att klara det?

Om Emra skulle suttit på ett flerårskontrakt skulle ni fortfarande hellre sett Sebbe eller Mirza på topp? Jag hoppas verkligen att Emra förlänger, tror han kommer att göra succé denna säsong. Tyckte han var en av de bättre anfallarna förra säsongen när han kom in och har han förbättrat sin kondition så tror jag han kommer vara given i anfallet denna säsong.
Örebro Mittåt
2006-02-08 21:02
Det handlar inte om några svindlande miljonbelopp, men om en bra överenskommelse för alla parter, säger Lars Persson, klubbdirektör i BoIS.

Landskrona hade som sagt ett ordentligt överskott på mittbackar - 6 stycken i en spelartrupp på 27 man. Så det är inte så svårt att förstå var man försöker banta. Sett i dett ljus skulle nog Perssons uttalande kunna uttydas "Vi fick visserligen inget betalt, men vi är i alla fall glada över att vi blev av med honom".

Jag tror dock att det blir Gustaf som drar vinstlotten.
Örebro kubanen_90
2006-02-08 20:43
Ämne: K8// Om jag får byta....
Ok. Men de ska inte få våran målvakt utan att betala. :P
Örebro Mittåt
2006-02-08 20:32
K8// Om jag får byta ut Westman mot Nurme så håller jag med dig. Det är förmodligen den starkaste elvan som klubben kan ställa på benen idag. Frågan är bara om de tränat 4-2-3-1 tillräckligt mycket. Eller det kanske är tänkt att de skall göra det på lördag.

Beträffande målvakterna så kan vi kanske erbjuda Degen att få låna den sysslolöse. Deras målvakter verkar ju mer eller mindre ha tagit slut. Den ene skadad och den andre sjuk. Ett sådant öde nu när träningssäsongen skall dra igång på allvar.
Örebro K8
2006-02-08 20:21
Den här startelvan skulle jag vilja se på lördag:

------------Westman----------
-FreSa-Magnus-Haginge-Riddez-
-------Nordback-Seb H--------
--Anttonen--Larsen--Näfver---
------------Johan P----------
Örebro # brorzan
2006-02-08 18:46
ÖSK-live på lördag är i fara!!

Med bara tre dagar kvar så har det ännu inte ramlat in något guldkantat medlemskort i den welanderska brevlådan! Ord som skandal, chock, kupp och attack ligger nära till hands!

Men om gud vill och byxorna håller så kommer det ett medlemskort, annars lär blåmössan behöva myglas in via någon hemlig underjordisk gång på arenan. ;o)
Örebro K8
2006-02-08 18:28
Jag antar att det är Larsen vi ska tacka, för visst var det Malmbergs Elektriska som han fick jobb på?

EDIT: Kunde kanske ha läst artikeln först :-P
Örebro Hilltop
2006-02-08 18:28
Hur när det med Lars Larsen?
Är han hundraprocentigt att räkna med inför kommande säsong?
Örebro Hilltop
2006-02-08 17:27
Hoppas att ÖSK nu lärt sig hemläxan och skrivit ett sponsoravtal som inbringar rena pengar den här gången.
Så man inte bytt till sig 250 mil kabel eller nåt...
Örebro jappel
2006-02-08 16:50
Härligt att sponsorbiten är ordnad, inbringar säkerligen duktigt med pengar. Konstigt bara att det ska till ett företag från lilla Kumla och att inte Örebro lyckas skaka fram ett endaste litet företag som är villigt att satsa den här storleken pengar.
Men som sagt HÄRLIGT med lite arbetsro kring den biten i alla fall.
Örebro Mittåt
2006-02-08 16:11
Huvudsponsor klar!!!
Forward ara
2006-02-08 15:41
areS
Längd: 179 cm
Vikt: 65 kg
Född: 861120
Moderklubb: NybroIK
Även spelat i: Nybro IK, Rävåsen IK, KB Karlskoga, Vasalund-Essinge, Kurdiska FF

::Styrkor::
Farlig anfallare!. (Spånga Cupen) 6 matcher / 15 mål
::Svagheter::
Något tunn i kroppen. Tempramenet på plan.

::: Vad säger ni ska provträna med Black Army, så kanske man få chansen att spela med AIK senare. :::
Örebro Mittåt
2006-02-08 15:20
Kun legesjekk gjenstår før Gustav Andersson fra Landskrona er klar for klubben. Den solide midtstopperen, med 7 år i Allsvenskan som erfaring i bagasjen, blir med spillertroppen til Kypros. Avreise fra Brakka kl.11.45 torsdag formiddag.
Örebro Mittåt
2006-02-08 15:16
Kul för Gustaf. Ett steg upp på klubbtrappan Sandefjord är säkert en betydligt bättre klubb att spela i än Landskrona BoIS.
Annons: